Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > Art & Fiction
Deze pagina opnieuw laden Verhaal~ [nog geen titel]

Antwoord

Onderwerptools Weergave
lololauralol
Toekomstig Bouwkundige

lololauralol's avatar
Standaard geplaatst op 08 februari 2011 @ 20:35
Met quote antwoorden

Ja, ik probeer eens wat anders, geen fantasy deze keer. Ik laat Slag om Shuko nu voor wat het is, aangezien ik bijna niet meer weet wat ik wilde gaan schrijven.
Het probleem, ik heb nog geen titel, die mogen jullie dus verzinnen.

Het verhaal gaat over zes jongeren die hun continent moeten vertegenwoordigen in een groot gevecht. De prijs, roem voor een eeuw en een goede positie voor hun werelddeel.

Zullen we dan maar beginnen?

---
De Arena, het grootste gebouw op het terrein. Uitpuilend boven alle bomen, de toppen waren zelfs niets vergeleken met de kleinste bogen van het gehucht. Gejoel steeg op boven de grote cirkel, met in het midden een groot vierkant stuk zand. Camera’s vlogen rond, dranghekken werden zowat op de grond gegooid, bewaking werd bang van het publiek…

En daar stond ik dan, onder in de gangen, klaar om verscheurd te worden door mijn tegenstanders. Mijn partner stond zenuwachtig met haar haar te draaien, totaal het tegenovergestelde van wat haar pantser uitstraalde. Het metaal klingelde van alle kanten, samen met de zweepgeluiden van knallende boogpezen.

Het duurde nu niet lang meer, het gevecht van de eeuw kwam steeds dichter bij. De werelddelen vochten het uit in een gevecht van leven op dood. Alleen waren steeds twee continenten gekoppeld: Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en Australië en natuurlijk blijven dan Europa en Azië over. De hele wereld zou over onze schouders meekijken, de ultieme once-in-a-lifetime ervaring die onze planeet kende. Met zwaarden, dolken, speren en kruisbogen zou worden gevochten voor de titel van het sterkste continent. Alleen wilde niemand verliezen.

Asuka en ik, “Mulan en Jeanne d’Arc”, tegen Jake, Guille, Ziwa en Sarah. Degenen die het deze eeuw zouden uitvechten. De eer van elk continent, in handen van zes pubers…

---

Rate or hate or tips?

You're holding my hand but you don't understand.
Mijn nog titelloos verhaal | Slag om Shuko | Nooby art
giraplatina
Altijd afwezig

giraplatina's avatar
Standaard geplaatst op 08 februari 2011 @ 20:42
Met quote antwoorden

In welke tijd speelt dit zich af?
Zijn het typische Romeinse arena gevechten? Of is het semi-modern?(bliksemzwepen zoals op TV enzo)
Voor wie komen JAke, Guille, Ziwa en Sarah uit?
Maarja, de laatste vraag kom ik later wel achter.
Het is wel een leuk verhaal. Zie niet echt fouten, maar mijn spelling is ook niet geweldig.

lololauralol
Toekomstig Bouwkundige

lololauralol's avatar
Standaard geplaatst op 08 februari 2011 @ 20:51
Met quote antwoorden

Modern eigenlijk. De mensen zijn eigenlijk hartstikke modern, maar ze "gingen terug in de tijd" voor dit toernooi.
De namen zijn eigenlijk al kleine hints voor hun afkomst, alhoewel, Jake werkt samen met Guille en Ziwa met Sarah.
De rest zal in de loop van het verhaal worden uitgelegd.

lololauralol
Toekomstig Bouwkundige

lololauralol's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2011 @ 18:10
Met quote antwoorden

Nah, ik moet even melden dat ik dit verhaal eigenlijk voor een vriendin van me schrijf.
De stukjes zullen kort zijn, maar zelfs met deze kleine stukjes wil ik ook jullie in spanning houden.

---
De bewakers brachten ons naar het platform. Het gevecht kwam steeds dichter bij. Asuka en ik werden steeds zenuwachtiger. We stonden te trillen op onze voeten, daardoor rammelde het metaal van alle kanten. Mijn handen werden klam, het zou zomaar afgelopen kunnen zijn. Vlak voor we op het platform stapten, draaide Asuka zich naar mij.
‘Ben je er klaar voor, Julia “d’Arc”?’ vroeg ze, in het Nederlands met een Japans accentje.
‘Als je me niet meer zo noemt. Trouwens, ik vraag me af hoe onze tegenstanders vechten.’ antwoordde ik.
‘Zullen we daar maar niet over fantaseren?’
‘Oké…’
Een bewaker porde me met zijn geweer, met de bedoeling ons te zeggen dat we op het platform moesten stappen. Ik gebaarde naar Asuka dat we onze wapens moesten pakken. Het platform schoot omhoog. Toen we boven waren, stonden we nog in een inkeping met een hek ervoor. Het gevecht was niet ver meer. Boven in het VIP-gedeelte van de toeschouwers stond de organisator. De camera’s zoomden op hem in en plotseling verscheen zijn gezicht op de schermen boven de arena.
‘Welkom iedereen, welkom op het Tweede Gevecht der Continenten! U zult over vijf minuten getuige zijn van de strijd waar we allemaal honderd jaar op hebben gewacht!...’ schreeuwde hij in zijn microfoon. Het zou zo beginnen, maar tot die tijd concentreerde ik me op alles wat ik had doorgemaakt.

---

Tips en rates zijn nog steeds van harte welkom!

lololauralol
Toekomstig Bouwkundige

lololauralol's avatar
Standaard geplaatst op 12 februari 2011 @ 14:13
Met quote antwoorden

Een kort stukje met een brief, waar zou dit toch over gaan...
---
Er viel een “brief” door de brievenbus. Het kleine schijfje kletterde tegen de binnenkant van het primitieve stuk blik. Ik maakte dat blik open en pakte het kleine schijfje eruit.
“Aan: J. M. W. ten Brink.
Afzender: Commissie Gevecht der Continenten” stond erop.
Het verbaasde me dat de “brief” voor mij was. Ik kreeg natuurlijk bijna nooit brieven. Ik maakte hem open:
“Commissie Gevecht der Continenten: Europa
Centraal Plein 643
5232 WE District-Brussel

Vrijdag 13 juli 2314,

J. M. W. ten Brink
Kalverstraat 41
2314 RW Amsterdam

Betreft: Uitnodiging Deelname

Beste Julia ten Brink,

U bent bij deze uitgenodigd om Europa te vertegenwoordigen in het Tweede Gevecht der Continenten. U wordt verzocht dit aanbod niet af te slaan, het is de kans van uw leven. U kunt de held van deze eeuw worden. U zult het opnemen tegen vijf andere leeftijdsgenoten over de hele wereld.

Wij bieden u trainingen, onderdak en goed contact met uw vrienden en familie.

Indien u geďnteresseerd bent, stuur dan voor 25 augustus een bericht aan het bovenstaande adres.
Verdere informatie wordt op plaats van bestemming gegeven.

Hoogachtend,

J. A. S. Veenstra, directeur Commissie Gevecht der Continenten: Europa.”

De vreemdste brief ooit…

-

Over de postcodes, die hebben ze in de loop van de tijd omgegooid...

giraplatina
Altijd afwezig

giraplatina's avatar
Standaard geplaatst op 12 februari 2011 @ 14:29
Met quote antwoorden

Wat is de chronologische volgorde? Volgens mij horen deze stukken omgewisseld.

lololauralol
Toekomstig Bouwkundige

lololauralol's avatar
Standaard geplaatst op 12 februari 2011 @ 14:46
Met quote antwoorden

Wat is de chronologische volgorde? Volgens mij horen deze stukken omgewisseld.
-
Flashback...
Dus dit is het eigenlijke begin, terwijl de eerste twee stukken zowat op het einde plaatsvinden.

lololauralol
Toekomstig Bouwkundige

lololauralol's avatar
Standaard geplaatst op 08 maart 2011 @ 20:16
Met quote antwoorden

En hier hebben we weer een stukje, ik heb weinig tijd gehad... kutschool....
---
Waar ging het allemaal naar toe? Ik wilde best meedoen, anders zou iemand anders mijn plaats innemen. Ik liet de brief maar aan mijn ouders lezen. Ik stormde naar de woonkamer, waar mijn moeder in de krant zat te bladeren en mijn vader lag te slapen.
‘Mam, pap, ik heb hier een heel erg vreemde brief. Eentje van “Commissie Gevecht der Co…’ en toen snoerde mijn moeder me de mond.
‘Julia, kindje van me, ik… wil je niet nu al verliezen…’ zei ze en ze rende met tranen in haar ogen de trap op. Waarom huilde ze? Had ik iets verkeerds gezegd?
‘Julia, meid, besef je wel dat het niet zomaar een brief van hen krijgt? Mijn grootvader heeft de kampioen van de vorige eeuw gekend. Hij heeft met hem gesproken… volgens hem leer je daar iemand kennen en dan moet je diegene uiteindelijk ombrengen of om laten brengen door anderen… Het is geen gewoon toernooi, begrijp je dat?’ zei mijn vader toen hij wakker werd.
‘Eh… ja? Jij ook?’ antwoordde ik
‘Ja, waarom?’
‘Ik… vroeg me al af wat het was… Zou ik mee mogen doen?’
‘Dat… moet jij helemaal zelf beslissen…’
Mijn keuze was snel gemaakt…

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten