Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Pokemon > Pokemon - Games > Pokemon - Games - Hacks
Deze pagina opnieuw laden Metagross's ADVANCED hacking Tuturials

Antwoord
 
Onderwerptools Weergave
-metagross-
Dha Mindfreak
 
-metagross-'s avatar
Cool geplaatst op 02 januari 2010 @ 17:20
Met quote antwoorden


---------------------------------------------------------
#METAGROSS HACKING TUTURIALS
---------------------------------------------------------

Hey en welkom in mijn tuturial TOPIC.
Hier ga ik proberen een aantal hack dingen die voor sommigen vrij Advanced zijn uit te leggen.

De methode die ik hier uitleg is meestal niet DE enige methode om iets te doen.
Dus kom niet af met ik doe dat anders en dit werkt niet .
Iedereen mag zijn eigen methode gebruiken en de mijne is zeker niet de best maar genoeg nu en enjoy (of krijg hoofdpijn bij) de tuturials!

Voor alle tuturials gebruik ik FIRERED als iemand hulp nodig heeft voor RUBY kan die mij PMen


OVERZICHT van wat er is en nog gaat komen


(1) Titlesceen

Binnenkort
(1.5.1) Pokemon LOGO maken.
(2) Battle backgrounds
(3) Worldmap





1 TITLESCREEN

Benodigdheden:
*FIRERED of LEAFGREEN rom
*Een tekenprograma dat afbeeldingenen kan Indexeren.(Photoshop)
Je kan een gratis 30 dagen trail versie van photoshop downloaden.

*Sphere editor Download
*NTME
*UnLZ.GBA
*Een manier om vrije plaats te vinden in je rom.(FSF,Hex Editor)

1.1 Het Maken van je Tilesets

Wat zijn tilesets?
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
A tile set (sometimes called a sprite sheet) is collection of smaller images called tiles (typically of uniform size) which have been combined into a single larger image. Tile sets are often used in 2D video games to create complex maps from reusable tiles within the set. When a tile set based map is displayed, the tiles that are stored within it are used to reassemble the map for display. This technique is seen in games designed to run on portable systems such as Nintendo's Game Boy Advance system or a cellular phone. Using tile sets reduces the amount of system memory required to display maps since it allows for the same tiles to be reused multiple times in a map. It also reduces amount of artwork needed for individual maps since many different ones can be created from the same tileset. In order for maps made from tile sets to appear more distinctive, games typically display them with a different tile set for each unique environment.

This method is implemented in many 2D games as well as applications meant for game creation such as Game Maker and Tiled.
Waar het dus op neer komt is dat we Kleine afbeeldingen van 8x8 pixels bij elkaar gaan zetten en daarna hiervan 1 geheel maken.
Om dit te doen moeten we een beetje omgekeerd werken je maakt dus eerst het geheel dan maken we hier de 8x8 tiles van en dan maken we daarvan terug het geheel.[\End rare logica]


Maak in een tekenprogramma 2 afbeeldingen zoals deze:

Pokemon die op de voorgrond komt:

De achtergrond:

Code:
TIPS:
1 PROBEER ZO WEINIG MOGELIJK KLEUREN TE GEBRUIKEN
2 DE GROTE VAN HET SCHERM IS 160x240 px
3 ZORG DAT DE DOORSCHIJNENDE KLEUR (GROEN) ZO VERMOGELIJK VAN DE ANDERE KLEUREN WEG IS.
(bv als je veel groen in je afbeelding hebt gebruik dan rood als doorschijnende.



1.1.1 Indexeren in Photoshop

Klein stukje over Indexeren in Photoshop:


Open je afbeelding met de pokemon in Photoshop en ga naar:
Image > Mode > Indexed color

dan verschijnt er een box met:
Code:
+------------------------------------+
|Pallete:|____________v|   |
|Colors:|_____________v|  |
|Forced:|_____________v| |
+------------------------------------+
En vul dit in:
Code:
+-----------------------------------+
|Pallete:|Local_______v|   |  Kies tussen Perceptual,Selective,Adaptive Welke het beste resultaat geeft.
|Colors:|16___________v| |  Zorg dat de kleur die je als doorschijnend wilt gebruiken er tussen zit.  
|Forced:|none________v|  |
+-----------------------------------+

Als je dit gedaan hebt druk je Ctrl+A en daar na ctrl+C en open je een nieuw document waar je op CTRL+V drukt.
(Kopieren en Plakken)

Ga terug naar je eerste document:
Image > Mode > Color Table

Nu krijg je een venstermet daarin de kleuren die je gebruikt hebt.
Klik op de eerste kleur en er komt een venster waarin je de kleur kan veranderen.

Neem nu een blad papier / Kladblok /Iets om te noteren en schrijf op wat er achter # staat
in mijn geval #000000
Klik op Cancel en doe het zelfde voor de Doorschijnende kleur:
#48ff00

Ga terug naar de 1ste kleur en plak in dezelfde box het ummer van je doorschijnende kleur.
(De kleur zal nu veranderen in de doorschijnende kleur)
Klik op OK.

Verander nu ook de Doorschijnende kleur door de 1ste kleur.

Klik op ok en Klik op save
Dit saved de pallete.
Klik op OK
nu ziet je afbeelding er waarschijnlijk wat raar uit:



Daarom hebben we het 2de document gemaakt:
Ga naar je 2de afbeelding kopier die en plak ze over de eerst en alles zouw terug normaal moeten zijn.
Sla je Afbeelding op.

Herhaal deze stappen voor je Achtergrond de afbeelding.


1.1.2 Sphere
(instaleer sphere)
Ga naar de map waar je Sphere hebt geinstaleerd en open Editor.exe

File > Import > Image 2 map
Open je afbeelding met je poke.

Slaag op "Bestandsnaam.rmp"
Code:
 _______________________
| tile demensions                 |
 _______________________
|          ____     _____          |
| With | 8      |  |   OK  |        |
|            ____     ______      |
| Height | 8    |    | Cancel|     |
________________________
Druk op ok

Do you want to remove duplicated tiles? > Ja

File > open > map


Nu krijg je een venster met de map een een venster met tiles.
Doe een print screen
open je afbeelding met je pokemon in Paint en plak de printscreen.

Knip de tiles uit het venster en plak ze in de rechter bovenhoek, Verklein de afbeelding tot je enkel de tiles ovehoud.

sla je afbeelding op als "Bestandsnaam_trimmed.Png"
doe dit ook voor de Background.

Nu heb je je Tilesets.

1.2 TILEMAPS

Met een tilemap kan je van tileset terug een hele afbeelding maken.

1.2.1 NTME (altijd de beste tile editor geweest)

open NTME.
File open tilemap
File open From Sphere RMP file
Bij Tilemap druk je nu bij With 2 keer +

Edit>Extra>change all palletes naar Pallete D [14]
Save nu je tilemap.


Doe nu ongeveer hetzelfde met de background.
File open tilemap
File open From Sphere RMP file
Bij Tilemap druk je nu bij With 2 keer +

Edit>Extra>change all palletes naar Pallete A [11]
Save nu je tilemap.

Als je hier iets niet snapt kun je D-Troghs vid volgen
Youtube

1.3 INSERTEN IN UNLZ.GBA
Ga naar 2011
Import (de afbeelding met de pokemon_trimmed.png)
Write to rom
Vink automatically fix pointers aan en Auto abort uit
Zoek nu in een hex editor een plaats met veel vrije ruimte Bv 0750000(FF FF)
Vul deze in bij Image offset.
En druk op ok.
ALS JE EEN ERROR KRIJGT MOET JE ALLE PROGRAMMA'S WAAR JE ROM IN OPEN IS SLUITEN.


Ga nu naar 2012
File Load raw

open je rom in fsf
Zoek vanaf offset 750000

Dan krijg je de volgende offset die je kan gebruiken.
0750000
Write to rom
En de nieuwe offset invullen en ok.

Doe dit ook voor de Background,
Door FSF te gebruiken.

1.4 DE PALLETES [APE]

Open je rom in Ape
En laad 00EAD5E8 (Pallete van de Charizard)
Open in aangepaste pallete de .Act file van je pokemon.
Klik op vervangen.

Alweer het zelfde voor de background op 00EAB804

Als je nu je rom opent in VBA of andere emulator zal je zien dat het pokemon logo er raar uit ziet.
Hop naar het volgende hoofdstuk dus!

1.5 HET POKEMON LOGO
Alweer een stuk dat ik enkel in Photoshop kan uitleggen:

Open een gewone rom en de titlescreen rom in VBA
Ga naar het titlescreen en ga naar tools > pallete vieuwer


Doe save bg (als .ATC) Bij beiden
op en je rom in unlz gba ga naar 2009
256 color mode
2x op plus drukken
Black and white

Save as "PokemonBLACK.png"

open deze afbeelding in photoshop.
Ga naar Image >color table
Save als BLACK.atc
En laad je .act uit de originele rom

Nu heb je een mooi pokemon logo.
Kopieer dit naar een nieuwe afbeelding in photoshop
ga terug naar PokemonBLACK
En terug naar color table en laad nu de andere .ATC (Je logo ziet er nu uit zoals in je rom)
Kopieer het goede pokemon logo uit de 2de afbeelding en plak hem op de nieuwe

Nu kan je het logo editen zoals je wilt.

Als je klaar bent ga je nogmaals naar color table en laad je Black.Atc
Sla hierna op.
Maak een tilemap in NTME en zet alles terug in Unlz.Gba

Als je alles goed gedaan hebt (en ik geen fouten in de tut gezet heb) zou je u een perfect titlescreen moeten hebben.
En gefeliciteerd als je alles gelezen hebt wat niemand zal doen denk ik.....
Toch bedankt.

Credits
D-Trogh voor de sphere methode
Aero voor het pokemon Logo edit.


Laat weten wat je van de tut vond en wat er beter moet uitgelegd worden


[ Laatst gewijzigd door -metagross-; 02 januari 2010 om 17:27 ]
 

(learning)Asm hacker
helloNL
Anime Forum Lid
 
helloNL's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 17:31
Met quote antwoorden


hey ik vond wat achtergronden

waarschuwing de afbeeldingen zijn 8bpp


[ Laatst gewijzigd door helloNL; 02 januari 2010 om 18:16 ]
 
darkklaw
AWF Spriter
 
darkklaw's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 20:53
Met quote antwoorden


EDIT: laatmaar me rom tripte gewoon gigantish.


[ Laatst gewijzigd door darkklaw; 02 januari 2010 om 21:16 ]
 

90% van de tieners zou sterven als al de informatie op hyves door een virus permanent vernietigd zou worden. Ben jij een van de 10% die achtererover zou zitten en in lachen uit zou barsten? Kopieer dan deze tekst en zet hem in je handtekening.
Bliksem
My name is.
 
Bliksem's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 21:00
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door darkklaw Bekijk bericht
aww hoe kan dit? ik heb het geprobeerd, en het blijkt dus niet te werken als je je titlescreen al eens eerder hebt bewerkt, en daarvoor ook fsf hebt moeten gebruiken
je maar jonge, dan faal je best wel

Meta
geniale tut jwz,
ik had net soiets nodig. thanks
 

Dont blame the world
Maxxert
☆ ☆ ☆
 
Maxxert's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 21:14
Met quote antwoorden


Ziet er goed uit, als ik morgen thuis ben ga ik het proberen!
 
darkklaw
AWF Spriter
 
darkklaw's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 21:22
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door darkklaw Bekijk bericht
EDIT: laatmaar me rom tripte gewoon gigantish.
nee toch niet, ik kan me titlescreen nietmeer bewerken omdat ik al eens heb moeten repointen, en dat nu opeens nimeer kan

EDIT: me rom tripte weer:S ik zoek het wel uit en post me definitieve uitslag later wel
 

90% van de tieners zou sterven als al de informatie op hyves door een virus permanent vernietigd zou worden. Ben jij een van de 10% die achtererover zou zitten en in lachen uit zou barsten? Kopieer dan deze tekst en zet hem in je handtekening.
Audax
Oh
 
Audax's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 21:33
Met quote antwoorden


Heel goed en duidelijk uitgelegd jongen. Ik zie erg uit naar de Worldmap tut ding. ^^
 

FC: 1306 - 8649 - 4294
Games: Pokemon Y, OR, AS, Sun
darkklaw
AWF Spriter
 
darkklaw's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 21:42
Met quote antwoorden


heb ontdekt waar het aan lag:
Quote:
Vink automatically fix pointers aan en Auto abort uit
je moet fix pointers gewoon aan laten anders add ie em niet goed

voor de rest thanx
nog een vraagje, op welk unlz nr moet je die bg importen?


[ Laatst gewijzigd door darkklaw; 02 januari 2010 om 21:57 ]
 

90% van de tieners zou sterven als al de informatie op hyves door een virus permanent vernietigd zou worden. Ben jij een van de 10% die achtererover zou zitten en in lachen uit zou barsten? Kopieer dan deze tekst en zet hem in je handtekening.
Ichiro Kazuki
She's Doomed On Valentine
 
Ichiro Kazuki's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 21:58
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door darkklaw Bekijk bericht
heb ontdekt waar het aan lag:

je moet fix pointers gewoon aan laten anders add ie em niet goed

voor de rest thanx
nog een vraagje, op welk unlz nr moet je die bg importen?
Vink automatically fix pointers aan en auto abort uit
 
frank$or
HAGELSLAG. HAAAAGELSLAG.
 
frank$or's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 22:02
Met quote antwoorden


Eventjes geprobeerd, gelukt



Note wel dat voor de background de tilemap helemaal E moet zijn. Dit voorkomt dat de titelnaam crash'd en zorgt ervoor dat de animatie intact blijft.
 
darkklaw
AWF Spriter
 
darkklaw's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 22:05
Met quote antwoorden


maar op welk nr in unlz moet je die bg nou importen?
 

90% van de tieners zou sterven als al de informatie op hyves door een virus permanent vernietigd zou worden. Ben jij een van de 10% die achtererover zou zitten en in lachen uit zou barsten? Kopieer dan deze tekst en zet hem in je handtekening.
frank$or
HAGELSLAG. HAAAAGELSLAG.
 
frank$or's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 22:06
Met quote antwoorden


de bg zit 2 images na de charizard
(of 1 image na de RAW van de charizard)

het is dat stukje waar op staat ''Press Start'' etc.
 
darkklaw
AWF Spriter
 
darkklaw's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 22:08
Met quote antwoorden


oow ok dankje
 

90% van de tieners zou sterven als al de informatie op hyves door een virus permanent vernietigd zou worden. Ben jij een van de 10% die achtererover zou zitten en in lachen uit zou barsten? Kopieer dan deze tekst en zet hem in je handtekening.
-metagross-
Dha Mindfreak
 
-metagross-'s avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 23:54
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door frank$or Bekijk bericht
Eventjes geprobeerd, gelukt

http://img237.imageshack.us/img237/2986/introscreen.png

Note wel dat voor de background de tilemap helemaal E moet zijn. Dit voorkomt dat de titelnaam crash'd en zorgt ervoor dat de animatie intact blijft.
Pallete E geeft soms de knipperende kleuren van press start dus daarom A.
Btw nice titlescreen.
 

(learning)Asm hacker
SnipetMew
Anime Forum Lid




Standaard geplaatst op 02 januari 2010 @ 23:56
Met quote antwoorden


nice tut
 
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe onderwerpen openen
Je mag geen berichten plaatsen
Je mag geen attachments plaatsen
Je mag je berichten niet wijzigen

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.