Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > PC & Internet
Deze pagina opnieuw laden Advies voor mensen die een pc willen kopen/bouwen #2

Antwoord

Onderwerptools Weergave
frankiscool
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 07:05
Met quote antwoorden

Wat is jouw voorkeur?

3DS Friendcode : 2062-9434-8610
hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 07:14
Met quote antwoorden

Persoonlijk heb ik altijd Nvidia gehad, dus houd ik het daar ook bij, omdat ik er nooit problemen mee heb gehad, maar met AMD is niks mis

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 10:33
Met quote antwoorden

Het zijn in ieder geval zeker nette kaarten. xD Maar van wat ik zie is dat de 7770 nét wat meer juice heeft dan de 650. Dus ik zou zelf voor de 7770 gaan.

Welk Extreme bordje heb je trouwens? Als je ooit wat meer power nodig hebt (niet dat je dat al niet hebt) kan je altijd nog een tweede videokaart erbij draaien.

I've traced your shadows on the wall. Now I kiss them.
hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 11:29
Met quote antwoorden

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar het zou best kunnen dat de 7770 wat meer rauwe power heeft. De nvidia kaart heeft dan weer Cuda, wat *blijkt* te helpen bij het gebruik van Adobe programma's als photosoup en after effects.

En natuurlijk PhysX, maar dat helpt alleen bij een paar game titels als Batman en Mafia II

Als je van bovenstaande geen gebruik maakt, zou ik de 7770 nemen

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 11:49
Met quote antwoorden

PhysX is in mijn ogen zo'n nutteloze gimmick. :') Oh wauw, de vlaggen bewegen /net/ wat echter. wooaaah. En Batman z'n cape oook.

hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 13:26
Met quote antwoorden

Op zich is het wel meer verkoop praat dan dat het daadwerkelijk helpt, maar als je de keuze hebt, en je hebt toevallig al een (paar) game(s) die het ondersteunen zie ik eigenlijk niet in waarom niet xD

Het is wel leuke eye candy, maar daar houd het op

EDIT:
Ik keek even naar je moederbord en zie dat hij wel CrossfireX ondersteund maar géén SLI. Mocht je in de toekomst meer videokaart kracht willen hebben, dan kun je dan nog een zelfde videokaart bijkopen, en die met een CrossfireX bruggetje samen laten werken voor een flinke boost (bijna het dubbele dus).

Beide technieken (CrossfireX en SLI) zijn eigenlijk het zelfde, alleen is CrossfireX van de AMD kant en SLI is van Nvidia. Je moederbord ondersteund wel CrossfireX, maar géén SLI, dus als je de HD 7770 koopt heb je deze optie wel, maar als je de GTX 650 koopt dus niet.

[ Laatst gewijzigd door hentai-free; 17 september 2012 om 14:00 ]

~Rick
frankiscool
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 17:37
Met quote antwoorden

@hentai-free
Klopt, dat had ik gelezen over die CrosFireX. Ik ga voor de AMD

@Ravons J. Daro
Ik heb de Asrock 970 Extreme3

3DS Friendcode : 2062-9434-8610
fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 18:32
Met quote antwoorden

Hallo iedereen, Ik heb een best goeie PC maar m'n ram is niet echt op niveau dus ik zou het graag willen uitbreiden, dus heb ik zo'n programmaatje gedownload waarop ik er vanalles over kan zien en het is 6144 MB DDR3 Ram met een kloksnelheid van 665.3 MhZ, ik weet dat je RAM op de laagste kloksnelheid draait en 665 MhZ lijkt me weinig vergeleken met anderen, maakt dat veel verschil en moet ik al m'n ram vervangen of kan ik gewoon bijkopen, en wat is dan goedkoper, 655 MhZ of 1000+?

Wuju like a potion? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 18:42
Met quote antwoorden

Weet je zeker dat 't echt reepjes zijn van 665.3? Want bij mij lijkt 't gewoon op de actieve snelheid van je geheugenreepjes die waarschijnlijk in dual channel draaien. Mijn 4 x 2 1600 MHZ reepjes draaien bijv. op 627 Mhz.

Je hebt dus een werkelijke snelheid: Jouw 665.3
En een effectieve (waar ze dus mee worden 'gemerkt): Ik vermoed.. 1333?

fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 18:45
Met quote antwoorden

Mhmm oke, ik heb een programma gedownload dat CPU-Z heet, hoop informatie enzo, er staat inderdaad iets met Dual channels ja, is er een manier dat ik de effectieve snelheid kan checken of kan je met die informatie zeker weten dat het 1333 is?

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 18:46
Met quote antwoorden

Je kan altijd nog kijken met Speccy wat je geheugen precies is en hoe snel deze is. Maar ik vind 't ergens twijfelachtig dat je nu al niet genoeg hebt aan je geheugen. Ik bedoel 1333/1600 levert nou niet een bepaald wereld van verschil op qua performance. Of je moet natuurlijk werken met virtuele machines.. o.o

fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 18:48
Met quote antwoorden

Oh is het genoeg dan? ik heb een i5-2300 Processor en een Ati Radeon HD 6870 videokaart erin zitten, maar heb soms nog wel het idee dat hij langzaam is, enig idee waar dat anders aan kan liggen?

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 18:51
Met quote antwoorden

Aan je videokaart in ieder geval niet. De 6870 is een prima kaart. Maar het gaat meer om 't feit: Wáár is hij precies langzaam? Tijdens het gamen? En welke games? Het kan natuurlijk aan van alles liggen. Er draait genoeg op de achtergrond. Antivirus en watniet.

hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 18:51
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door fakerick Bekijk bericht
Oh is het genoeg dan? ik heb een i5-2300 Processor en een Ati Radeon HD 6870 videokaart erin zitten, maar heb soms nog wel het idee dat hij langzaam is, enig idee waar dat anders aan kan liggen?
Dat werkgeheugen lijkt me geen bottleneck in dat systeem.

Misschien een oude, trage harde schijf?

~Rick
fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2012 @ 18:53
Met quote antwoorden

Heb een 1.5 TB 7000 RPM waar mn windows enzo op draait en een 1 TB 5000 RPM waar mn games enzo op staat, en ik merk vooral dat programma's opstarten zoals Photoshop of Sony Vegas lang duurt, met games heb ik op zich nergens last van, 50 fps met alles vol (behalve VSync) in GW2.
edit: (bedankt voor alle reacties trouwens)

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten