Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > PC & Internet
Deze pagina opnieuw laden Advies voor mensen die een pc willen kopen/bouwen #2

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 10 oktober 2012 @ 21:44
Met quote antwoorden

Ik zou performance maar voornamelijk quality voor een Samsung 830 gaan. o.o Of je wacht nog even en je pakt de 840. Maar 't verschil tussen die twee is niet.. groots dus een 830 is prima.

I've traced your shadows on the wall. Now I kiss them.
Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 10 oktober 2012 @ 21:46
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door frankiscool Bekijk bericht
@De experts hier
Wat is de beste SSD van rond de 128GB?
Ik overweeg daarvoor te gaan sparen :P
Tussen de 90-120 euro heb je al erg goede SSD's.
De meeste SSD's met kinderziekte's zijn inmiddels wel van de markt verdwenen.

Dit is bijvoorbeeld een mooie SSD :http://www.alternate.nl/html/product...28GM-C/988417/

En deze is erg betrouwbaar en is een keer als beste getest (en heeft vele goede revieuws) : http://www.alternate.nl/html/product...M4SSD2/860676/

We are going to have to act, if we want to live in a different world.
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 10 oktober 2012 @ 21:53
Met quote antwoorden

De Samsung 830 is anders net zo betrouwbaar en goed. Zeker voor z'n prijs.

hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 10 oktober 2012 @ 22:01
Met quote antwoorden

^ meerdere opties is altijd beter dan je fixeren op 1 product...

Zelf hoor ik van veel van de reviewers op YouTube dat ze erg enthousiast zijn over de SSD's van Intel, omdat die super betrouwbaar zijn en met 500mb/s read en write snelheden ook behoorlijk snel

Let er in ieder geval op dat de SSD die je kiest trim heeft, dat bespaard wat ruimte

Edit; http://tweakers.net/pricewatch/cat/6...=&a1064=&d849=

[ Laatst gewijzigd door hentai-free; 10 oktober 2012 om 22:49 ]

Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 10 oktober 2012 @ 22:06
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ravons J. Daro Bekijk bericht
De Samsung 830 is anders net zo betrouwbaar en goed. Zeker voor z'n prijs.
De samsung 830 SSD is 7mm en heb je bij sommige pc's een bracket nodig om deze goed te kunnen monteren.

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 10 oktober 2012 @ 22:18
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Anime is kawaii Bekijk bericht
De samsung 830 SSD is 7mm en heb je bij sommige pc's een bracket nodig om deze goed te kunnen monteren.
Daarom levert de Samsung 830 serie ook een speciale Desktop editie uit waar deze bracket ook bij zit. 8D

Maar, ik zou PERSOONLIJK DAN HE voor de 830 gaan, al zijn de voorgaande SSDs goede suggesties.

frankiscool
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 11 oktober 2012 @ 12:25
Met quote antwoorden

Het hangt dus meer van persoonlijke voorkeur af :P

3DS Friendcode : 2062-9434-8610
hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 11 oktober 2012 @ 12:31
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door frankiscool Bekijk bericht
Het hangt dus meer van persoonlijke voorkeur af :P
Niet per sé, het zijn allemaal goede SSD's met een ander merkje er op. Als je een persoonlijke voorkeur hebt kun je daar voor gaan, anders neem je gewoon de goedkoopste / snelste, of één met een goede prijs/snelheid verhouding

~Rick
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 11 oktober 2012 @ 21:56
Met quote antwoorden

En ik heb me een beetje laten afschrikken van de Sandforce controller SSDs vanwege de vele verhalen over falende firmware, gezeik, geouwehoer, BSODs etc. Maar omdat Samsung 830's een eigen controller heeft vond ik die het betrouwbaarst.

Maar 't kan natuurlijk zo zijn dat de Sandforce veel betrouwbaarder is geworden.

robj28
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 12 oktober 2012 @ 11:49
Met quote antwoorden

.....

[ Laatst gewijzigd door robj28; 12 oktober 2012 om 18:06 ]

Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 12 oktober 2012 @ 18:06
Met quote antwoorden

De Crucial SSD is uitgevoerd met een marvel controller.

Battosaï
Grammar Nazi

Battosaï's avatar
Standaard geplaatst op 27 november 2012 @ 19:04
Met quote antwoorden

Ik ben nu aan het sparen om een deftige desktop te kopen. Ik ben niet zo veeleisend, wil wel graag de nieuwste games kunnen spelen met deftige performance en gemiddelde graphics. Ik wou ongeveer 800-1000 euro uitgeven aan het systeem.

Nu ben ik echter niet echt thuis in de hardware markt. Ik heb veel goede dingen gehoord over i5 processors maar hier bestaan veel variaties van. Voor videokaart heb ik al helemaal geen idee wat te halen.

Ik zal mijn behoeftes proberen te beschrijven:
-Ik speel vooral league of legends. Niet echt een veeleisend spel, maar moet wel alles vlot op hoogste kunnen draaien.
-Internetbrowser openen, muziekbestanden afspelen en andere gewone taken moeten razendsnel gebeuren. Ik moet op het Word-icoon kunnen klikken en binnen de 3 seconden moet er een witte pagina op mijn scherm te zien zijn. Windows verkenner moet ook heel snel mappen en bestanden weergeven. Moet ook niet zo'n probleem zijn volgens mij.
-Ik moet alle hedendaagse video-bestanden vlot kunnen afspelen. Aangezien ik nogal een film-fanaat ben moet 1080p Hi10p vlot afspelen. Op mijn huidige pc kan dit niet.
-Nieuwste games (Black Ops 2, Assasin's Creed 3, en en en...) moet ik met goede performance kunnen afspelen en de graphics moeten een beetje deftig zijn. 1920x1080, 2x-4x AA en character models en textures moeten toch op high kunnen draaien (zonder daarom alles op very high en 8x AA te hebben staan)
-Heb zeker een cd- en dvd-lezer nodig. Branders zijn niet nodig.
-Ik twijfel nog tussen Windows 8 en Windows 7. Windows 7 is prima maar natuurlijk ouder. Bij windows 8 stootten de icoontjes en alle apple-achtige stuf me wat af. Ik wil een deftige desktop die werkt, zoals ik al 10 jaar gewoon ben.

Als iemand wat onderdelen of een prijs zou kunnen oplijsten zou dit fantastisch zijn (:

Dan moet ik nog een beeldscherm hebben. Ik wil een een zeer ruim beeld, 1920x1080 resolutie is een must. Ik moet lang kunnen gamen of video-bestanden bekijken zonder al te veel last. Kleuren moeten er mooi en helder uitzijn en de kijkhoek moet voldoende groot zijn. Ik ben vrij veeleisend voor een beeldscherm aangezien deze PC vooral voor multimedia en gaming gebruikt wordt. Ik verwacht hieraan maximum 200 euro te geven. Moet niet alles supergeavanceerd hebben maar een mooi scherm wil ik wel. Iemand tips?

Bye Bye Miss American Pie
hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 04 januari 2013 @ 19:35
Met quote antwoorden

Ik had dit voor je bedacht:

Je hebt een 60GB SSD voor Windows, waardoor alles veel sneller inlaad, dus daar heb je programma's snel opstarten.

Er zit een i5 3570k in, deze CPU wordt het meest aangeraden bij game pc's omdat games niet meer dan 4 cores gebruiken en dit op het moment de krachtigste quad core is.

Toch maar Windows 8 gekozen omdat het goedkoper is dan Win7. Ik denk persoonlijk dat het gewoon even een kwestie van wennen is

Er zit een flinke high-end videokaart in waar AC III e.d lekker op gaan draaien. Als je ook Far Cry 3 wilt gaan spelen raad ik deze aan. Anders kan je jezelf wat geld besparen door bijvoorbeeld een HD 7850 te kopen:
http://tweakers.net/pricewatch/30561...r-2gd5-oc.html

Het moederbord ondersteund CrossfireX, dus je kan er later altijd nog eenzelfde videokaart bij in gooien (daarom ook een voeding van 750 Watt, dan hoef je in zo'n geval iig geen nieuwe voeding te kopen).

Verder een nette CPU koeler en 8GB werkgeheugen dat draait op 1866MHz, lekker snel. Ook maar een 1 TB harde schijf bij in gegooit, allemaal net binnen het budget ;D (komen natuurlijk nog wel verzendkosten enzo bij, en als je alles bij dezelfde winkel wil kopen (ik raad 4Launch aan) kun je er wel ong. €20,- bij op tellen.

Hoop dat het iets helpt

Voor monitoren zou ik gewoon naar de winkel gaan, dan kun je kleuren enzo naast elkaar vergelijken, dat vind ik altijd wel zo prettig. Voor €150-200 kun je hele nette 24" Full HD LED schermpjes kopen :3

~Rick
jurgyy
[✓] Online

jurgyy's avatar
Standaard geplaatst op 15 februari 2013 @ 01:06
Met quote antwoorden

Kan iemand me een beetje verder helpen?
Heb een beetje de zelfde bedoelingen als Battosaï een paar maanden geleden; Gewoon nieuwe games op een goede kwaliteit kunnen spelen en verder algemeen lekkere preformance etc.

Budget: 700~1000 Euro

Verder zit ik nog een beetje te twijfelen tussne i5 2500k en i5 3570k, maargoed dit is wat ik nu heb:
http://tweakers.net/gallery/499913/#tab:wenslijst

Heb ik genoeg voeding of moet er nog ff 100W meer bij?

-------------知っている死神はりんごしか食べない-------------
---------------------Rock on freaky bro!---------------------
hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 15 februari 2013 @ 08:11
Met quote antwoorden

Ik zou de 3570k pakken > Nieuwere technologie.
Alle processoren met een k op het einde zijn unlocked, dus kun je overclocken. Dat kan alleen niet op alle chipsets even goed, zoals op de H77. Als je wilt overclocken kun je het best een z77 bordje kopen (En dan gaan sparen voor een mooie cooler, want met dat Intel blokje kom je niet ver).

Als je niet overclocked kun je net zo goed voor een i5 3450 of 3470 gaan, deze zjin niet unlocked maar ongeveer net zo snel. Ze zijn ietsje goedkoper

650 Watt is meer dan voldoende, tenzij je later een tweede grafische kaart toe wil voegen. Let er wel op dat als je de GX serie van Cooler Master koopt, je de V2 pakt omdat dat eerste serie wat problemen had. Anders zou ik je een Corsair voeding aanraden;
http://tweakers.net/pricewatch/28664...x-650w-v2.html

Wil je toch voor het z77 platform gaan met een unlocked CPU, ga dan voor dit bord;
http://tweakers.net/pricewatch/305938/msi-z77a-g45.html
MSI heeft de beste (prijs/prestatie) borden op de markt als het over de z77 chipset gaan. Zelfs dit relatief goedkope bordje kan aardig overclocken

De kast kan ook verbeterd, zoals één met cable management opties (kabels achter het moederbord verstoppen) en de voeding onderin. Voor die prijs kun je tegenwoordig zelfs al kasten met USB 3 hebben.

~Rick
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten