Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > PC & Internet
Deze pagina opnieuw laden Advies voor mensen die een pc willt kopen/bouwen

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Eval666
Google Guru/Designer(?)

Eval666's avatar
Standaard geplaatst op 12 oktober 2011 @ 17:44

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door helloNL Bekijk bericht
ik kwam net 1 processor tegen en vroeg me af is die nou beter dan de i7-2600k

Dit is de processor
http://www.alternate.nl/html/product...=Socket+AM3%2B

i7-2600k:
https://www.alternate.nl/html/pcbuil...=1&tn=BUILDERS
Beetje Googlen doet wonderen.

Hardware.info Review - AMD FX-8150
Quote:
Het topmodel, de AMD FX-8150, zit qua prijs een beetje tussen de Core i5 2500K en de Core i7 2600K. Als we alle benchmarks opnemen in een eindoordeel is de i5 2500K net wat sneller dan de FX-8150. Kijken we echter naar benchmarks die zeer goed multi-threaded zijn (Cinebench, x264, PowerDirector, TrueCrypt), dan wint AMD, soms zelfs met een fikse voorsprong.
Er staan nog wat uitgebreide benchmarks op de pagina, maar ik denk dat dat wel een conclusie geeft

Don't have a clue? Don't know what to do? Shame on you!
Look it up with Google.

-Google is your friend. Don't forget that. (Eval666)
reaper_unique
say hai to lucifer

reaper_unique's avatar
Standaard geplaatst op 12 oktober 2011 @ 17:56

de bulldozer komt niet in de buurt van de 2600K en ookal is het gepositioneerd in de buurt van de 2500(K), kan het daar ook niet aan tippen vooral als je het verbruik mee rekent.

www.atsusacon.be
Japanese culture event in Antwerp expo on the 14th and 15th of July 2012!
Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 12 oktober 2011 @ 22:14

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door reaper_unique Bekijk bericht
de bulldozer komt niet in de buurt van de 2600K en ookal is het gepositioneerd in de buurt van de 2500(K), kan het daar ook niet aan tippen vooral als je het verbruik mee rekent.
En als je naar de pijs kijkt is het best wel een leuke CPU.
Maar ik ga mijn huidige CPU er niet voor vervangen.

We are going to have to act, if we want to live in a different world.
reaper_unique
say hai to lucifer

reaper_unique's avatar
Standaard geplaatst op 13 oktober 2011 @ 00:08

Zelfs dan nog is het eigenlijk maar droevig, zeker na zo een lange tijd wachten.

www.atsusacon.be
frankiscool
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 13 oktober 2011 @ 06:55

Wat voor moederbord kan ik voor deze PC gebruiken, als ik max 8 gigabyte wil? Ik wil graag dezelfde cpu en videokaart etc houden.

3DS Friendcode : 2062-9434-8610
helloNL
Anime Forum Lid

helloNL's avatar
Standaard geplaatst op 13 oktober 2011 @ 07:33

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door frankiscool Bekijk bericht
Wat voor moederbord kan ik voor deze PC gebruiken, als ik max 8 gigabyte wil? Ik wil graag dezelfde cpu en videokaart etc houden.
http://www.alternate.nl/html/product...=Socket+AM2%2B

Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 27 oktober 2011 @ 16:39

K, mijn PC begint dus aardig oud te worden, en ik wil em een beetje oppoetsen. Ik heb eigenlijk alleen een nieuwe CPU nodig, maar m'n moederbord is zo oud dat er eigenlijk geen nieuwe meer in past. (Er zit nu nog een Core 2 Duo E6750 in, dus tja)

Vroeg me dus af of iemand me een redelijke mid-range Mobo, CPU en 6-8 gig RAM kon aanraden. Wil niet al te veel uitgeven, dus niet veel meer dan 500-600 euro. Heb verder niet echt voorkeuren qua merk, als het maar werkt.

Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 27 oktober 2011 @ 17:44

Kijk eens. Leuk setje . Slecht 440 euro.

Intel Core I7 2600K 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
Sallandnummer: 963741
Op voorraad € 233,61 € 233,61

MSI Z68A-G45 (B3)
Sallandnummer: 1061166
1 - 5 werkdagen € 100,00 € 100,00

Kingston Hyper X Genesis Special Edition Grey 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Sallandnummer: 964897
Op voorraad € 36,97 € 36,97

Subtotaal excl. BTW € 370,58
BTW (19%) € 70,41
Totaal incl. BTW € 440,99
(excl. verzend- en betaalkosten)

Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 27 oktober 2011 @ 18:00

Oh kijk, dat is erg goed te doen. Meteen ook die site maar eens bookmarken, nog nooit eerder gezien.

Die fan die standaard bij de CPU zit, is die een beetje te doen, of kan ik er beter nog een losse bijhalen voor een paar tientjes?

Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 27 oktober 2011 @ 18:09

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Henduluin Bekijk bericht
Oh kijk, dat is erg goed te doen. Meteen ook die site maar eens bookmarken, nog nooit eerder gezien.

Die fan die standaard bij de CPU zit, is die een beetje te doen, of kan ik er beter nog een losse bijhalen voor een paar tientjes?
Bij normaal gebruik zonder overclocken is die goed te doen. Als je een goede andere koeler koopt zal dit wel schelen in de temperatuur dat scheelt wel weer voor de turbo modus. Als de cpu erg warm is werkt de turbo modus namelijk niet of minder.

reaper_unique
say hai to lucifer

reaper_unique's avatar
Standaard geplaatst op 27 oktober 2011 @ 18:09

Voor een paar tientjes meer kan je een koeler vinden dat op zen minst stiller is.

www.atsusacon.be
Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 27 oktober 2011 @ 18:14

Geluid is niet echt een issue, meestal ramt of m'n muziek, of m'n game wel er overheen Maar als het niet echt veel uitmaakt als je niet overclockt laat ik het hier ff bij, denk ik. Daar ben ik sowieso nooit zo'n fan van geweest. Veel te duur spul om er zo maar even mee te gaan zitten klooien. Zo'n hardcore gamer ben ik niet (meer) >.>

Naja, bedankt. Zal morgens eens kijken hoeveel geld ik kan missen deze maand, heh.

the fat men
Anime Forum Lid

the fat men's avatar
Standaard geplaatst op 14 januari 2012 @ 00:58

[QUOTE=Anime is kawaii;2457586]Lijst word in delen afgemaakt. Ben weer terug ^^.

Voor mensen die een pc willen bouwen zal ik hier een aantal voor beeld configuraties maken in drie categorieŰn (Budget, mid-range en high-end) en drie classen (Gaming, foto/video bewerking, allround)

en wat voor un merk beveel je dan aan ja ik heb medion x6812 weet jij mischien of wat daar in zit en wat hij aan kan

Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 14 januari 2012 @ 01:21

[QUOTE=the fat men;2634990]
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Anime is kawaii Bekijk bericht
Lijst word in delen afgemaakt. Ben weer terug ^^.

Voor mensen die een pc willen bouwen zal ik hier een aantal voor beeld configuraties maken in drie categorieŰn (Budget, mid-range en high-end) en drie classen (Gaming, foto/video bewerking, allround)

en wat voor un merk beveel je dan aan ja ik heb medion x6812 weet jij mischien of wat daar in zit en wat hij aan kan
Wat ik kwa merk aanbeveel hangt er helemaal van af wat het doel einde is en wat voor product/onderdeel. Maar kwa laptop's op wat hoger prestatie gebeid raad ik MSI of Asus aan. En als je gaat gamen op een laptop koop dan altijd een game laptop ze zijn vaak zwaarder en dat is ook met een reden want het gewicht wat er bij komt is namelijk een deel koeling!. Als je een goedkope laptop op ze staart trapt is 70-80 graden geen uitzondering!.

Maar je huidige specs zijn opzicht best goed voor een laptop. Verwacht nooit desktop power uit een laptop. Als je iets soort gelijk terug wilt kopen reken dan minimaal op 1000 euro! Tja op zich kan hij wel redelijk wat aan zelfs nog de nieuwste games alleen dan wel op medium setting met geen of nouwelijks AA en AF.

Specs van je huidige laptop:

▪ Extreme topprestaties
Intel« Core™ i5-460M-processor
(2,53 GHz, 3 MB Intel« Smart Cache,
Intel« Hyper-Threading-techniek)

▪ Besturingssysteem
Authentieke Windows« 7 Home Premium 64 Bit
(32-bits Recovery-dvd inbegrepen)
Windows« 7 vereenvoudigt en versnelt de dingen, die je iedere dag doet.

▪ Eersteklas gaming-prestaties
NVIDIA« GeForce« GTX460M DirectX« 11 videokaart
met 1536 MB GDDR5 geheugen en digital HDMI audio-/video-uitgang

▪ Nu met high performance-verbinding USB 3.0
De nieuwste standaard voor snelle en verliesvrije gegevensoverdracht

▪ Brander voor meerdere formaten
8 x multi-standaard dvd/cd-brander met DVD RAM- en dual layer-ondersteuning

▪ Ge´ntegreerde Bluetooth« 2.1
▪ Snel WLAN
Snel Wireless LAN IEEE 802.11 n-standaard technologie

▪ MultiTOUCHpad
met intu´tieve bewegingen voor scrollen, zoomen of draaien bestuurt u verschillende functies heel eenvoudig en gemakkelijk met uw vingers.

▪ High performance li-ionaccu met 9 cellen
voor lang werken.

▪ Gigabit LAN
Netwerkcontroller Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s.

▪ Werkgeheugen
4 GB DDR3 SDRAM-werkgeheugen

▪ Gigantische harde schijf
S-ATA van 640 GB - Stel uw eigen archief samen.
Gebruik de maximale opslagcapaciteit voor meer dan 125.000 muziektitels of foto's. Met het ingebouwde tweede slot voor een harde schijf kan de capaciteit met behulp van een gewone 2,5"/6,5 cm harde schijf meer dan verdubbeld worden.

▪ HDMI & eSATA
De high performance-oplossingen voor betrouwbare datatransfer, met een optimale overdrachtsnelheid en unieke multimedia-ervaringen in absolute topkwaliteit.

▪ Voor games geoptimaliseerd toetsenbord
met W-A-S-D-toetsenblok met kleurmarkering.

▪ 8 kanaals High Definition Audio met 2 Luidsprekers en
1 Subwoofer - Dolby Home Theater« v3 certificering
Sluit uw 8-kanaals surround-installatie aan en geniet van films, muziekbestanden of games met een adembenemend geluid.
(Dolby«, Dolby« Home Theater en het dubbel-D-symbool zijn beschermde handelsmerken van Dolby Laboratories.)

▪ Ge´ntegreerde 3.0 MP webcam en microfoon
Optimaal uitgerust voor internettelefonie, videoconferenties en beelden met hoge resolutie. Deel je ervaringen met vrienden en gaming community.

▪ Multikaartlezer
voor SD-, SDHC-, MMC-, MS- en MS-Pro geheugenkaarten.

Edit:

@ MOD WAAROM KAN IK MIJN FRIST POST NIET MEER WIJZIGEN ????

the fat men
Anime Forum Lid

the fat men's avatar
Standaard geplaatst op 14 januari 2012 @ 01:27

[QUOTE=Anime is kawaii;2634992]
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door the fat men Bekijk bericht

Wat ik kwa merk aanbeveel hangt er helemaal van af wat het doel einde is en wat voor product/onderdeel. Maar kwa laptop's op wat hoger prestatie gebeid raad ik MSI of Asus aan. En als je gaat gamen op een laptop koop dan altijd een game laptop ze zijn vaak zwaarder en dat is ook met een reden want het gewicht wat er bij komt is namelijk een deel koeling!. Als je een goedkope laptop op ze staart trapt is 70-80 graden geen uitzondering!.

Maar je huidige specs zijn opzicht best goed voor een laptop. Verwacht nooit desktop power uit een laptop. Als je iets soort gelijk terug wilt kopen reken dan minimaal op 1000 euro! Tja op zich kan hij wel redelijk wat aan zelfs nog de nieuwste games alleen dan wel op medium setting met geen of nouwelijks AA en AF.

Specs van je huidige laptop:

▪ Extreme topprestaties
Intel« CoreÖ i5-460M-processor
(2,53 GHz, 3 MB Intel« Smart Cache,
Intel« Hyper-Threading-techniek)

▪ Besturingssysteem
Authentieke Windows« 7 Home Premium 64 Bit
(32-bits Recovery-dvd inbegrepen)
Windows« 7 vereenvoudigt en versnelt de dingen, die je iedere dag doet.

▪ Eersteklas gaming-prestaties
NVIDIA« GeForce« GTX460M DirectX« 11 videokaart
met 1536 MB GDDR5 geheugen en digital HDMI audio-/video-uitgang

▪ Nu met high performance-verbinding USB 3.0
De nieuwste standaard voor snelle en verliesvrije gegevensoverdracht

▪ Brander voor meerdere formaten
8 x multi-standaard dvd/cd-brander met DVD RAM- en dual layer-ondersteuning

▪ Ge´ntegreerde Bluetooth« 2.1
▪ Snel WLAN
Snel Wireless LAN IEEE 802.11 n-standaard technologie

▪ MultiTOUCHpad
met intu´tieve bewegingen voor scrollen, zoomen of draaien bestuurt u verschillende functies heel eenvoudig en gemakkelijk met uw vingers.

▪ High performance li-ionaccu met 9 cellen
voor lang werken.

▪ Gigabit LAN
Netwerkcontroller Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s.

▪ Werkgeheugen
4 GB DDR3 SDRAM-werkgeheugen

▪ Gigantische harde schijf
S-ATA van 640 GB - Stel uw eigen archief samen.
Gebruik de maximale opslagcapaciteit voor meer dan 125.000 muziektitels of foto's. Met het ingebouwde tweede slot voor een harde schijf kan de capaciteit met behulp van een gewone 2,5"/6,5 cm harde schijf meer dan verdubbeld worden.

▪ HDMI & eSATA
De high performance-oplossingen voor betrouwbare datatransfer, met een optimale overdrachtsnelheid en unieke multimedia-ervaringen in absolute topkwaliteit.

▪ Voor games geoptimaliseerd toetsenbord
met W-A-S-D-toetsenblok met kleurmarkering.

▪ 8 kanaals High Definition Audio met 2 Luidsprekers en
1 Subwoofer - Dolby Home Theater« v3 certificering
Sluit uw 8-kanaals surround-installatie aan en geniet van films, muziekbestanden of games met een adembenemend geluid.
(Dolby«, Dolby« Home Theater en het dubbel-D-symbool zijn beschermde handelsmerken van Dolby Laboratories.)

▪ Ge´ntegreerde 3.0 MP webcam en microfoon
Optimaal uitgerust voor internettelefonie, videoconferenties en beelden met hoge resolutie. Deel je ervaringen met vrienden en gaming community.

▪ Multikaartlezer
voor SD-, SDHC-, MMC-, MS- en MS-Pro geheugenkaarten.
ja want hij kostte wel 1186 euro maarhij is wel klaar voor zware games volgens jouen wat is mijnn nivaeu wat hij aan kan gta world of warcraft ofzo

Onderwerp gesloten

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten