Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Leeftijdsverschil

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Aoi
Bami

Aoi's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 14:40

Wat vinden jullie een maximaal leeftijdsverschil? En hoe staan jullie tegenover een relatie met iemand die veel ouder of jonger is?

Ikzelf vind nu iemand leuk die 12 jaar ouder is (hij 31, ik 19), iets waarvan ik nooit verwacht had dat het ooit zou gebeuren. Dus ben hier nu veel mee bezig, heb er gemengde gevoelens bij..

I'm a deeply superficial person.
Bakaneko
days.

Bakaneko's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 14:48

In een relatie is de maximale leeftijdsverschil voor mij *nu 6 jaar ouder. Jonger vind ik *nu 2 jaar verschil.. Het zou later wel meer worden, maar op deze leeftijd vind ik dit goed genoeg.

Mensen die een relatie hebben met iemand die veel ouder is vind ik niet heel erg, behalve dan dat een meisje bijv. 14 is en een man 27. Eigenlijk zou het wel afhangen van persoonlijkheid voordat ik kan oordelen.

Pictures I've been dreaming coming down
They're changing my future.
Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 14:49

Ik heb iets van, zolang er geen sprake is van machtsmisbruik, what's the harm? Het is waarschijnlijk niets voor mij, ik zie mijzelf bijvoorbeeld niet met iemand van 30 in een relatie (al kan dat te maken hebben met het feit dat ik überhaupt nog nooit in een relatie heb gezeten), maar wat kan mij het boeien wat andere mensen doen, mits het vanuit liefde gebeurd?

Dit geldt, IMO, eigenlijk voor alles. Wat maakt het uit wat een ander doet in zijn of haar privéleven? Het is niet alsof je plots uit elkaar valt als iemand in een relatie zit met een groot leefdtijdsverschil, toch?

loetjeh
Shichibukai

loetjeh's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 15:04

Liefde hoor je niet te stoppen, als het wederzijds is en beiden niet in een relatie zitten waarom niet.

I'm gonna be the Pirate King !! --
chipmunk.
Cap.

chipmunk.'s avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 15:06

Ik ben zelf de afgelopen tijd leeftijdsverschil veel minder als een strikte 'eis' gaan zien in een relatie. Ik ben zelf 18 en mijn voorkeursleeftijd ligt zo rond 21/22, maar ik sluit echt geen situaties uit waarbij een leeftijd sterk daarvan kan verschillen (het is al even iets opgerekt geweest naar 24, maar dat is niet echt heftig ofzo).

Een vriendin van mij (ook 18) had een tijdje een soort van 'flirt', of 'fuckbuddy' of whatever van 28. Dat vond ze zelf dan al wel erg oud, maar vooral door de houding die zij beiden daarbij hadden had zij er geen probleem mee.
Nu is er dan een vent van 30 die ze wel héél erg leuk vindt, en hij haar volgens mij ook, en dat levert haar meer problemen op. Omdat dat veel serieuzer zou kunnen worden en hij toch in een heel andere levensfase zit dan zij. Aan de andere kant voelt hij zich nog 24, en praat/typt/smst hij niet als iemand van 30 en ziet er daarnaast ook nog eens niet uit als 30. Toch schrok ze wel toen hij het had over een vriendin van hem die een kind had xD

Nou ja, waar ik deze illustratie goed voor vond... Het belang van leeftijdsverschil is zó afhankelijk van meerdere aspecten in een relatie. Ten eerste hoe beide partijen de relatie zien (als gewoon een flirt, maakt het denk ik minder uit dan als in een serieuze relatie). Daarnaast hoe oud beide personen zich voelen en gedragen, en uiteindelijk natuurlijk in hoeverre je bereid bent dingen van 'typisch jouw leeftijd' op te geven, om ook met de ander goed om te kunnen gaan. Kan de oudere wachten met settlen etc. tot de jongere van de twee daar ook klaar voor is?

Mijn max. leeftijd zou ik nu op... 25 stellen om ook zo nog maar even antwoord op de vraag te geven xd

[ Laatst gewijzigd door chipmunk.; 15 mei 2011 om 15:42 ]

The only thing that sustains one through life, is the consciousness of the immense inferiority of everybody else.
Chopchop51
Assassino!

Chopchop51's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 15:07

Ik vind dat het totaal niets uitmaakt wat betreft leeftijdsverschil. Het is alleen zo dat een leeftijdsverschil in je tienerjaren veel "groter" klinkt dan hetzelfde leeftijdsverschil later. Als je van elkaar houdt, maakt leeftijd niets uit.

~ Men have two emotions: Hungry and Horny. If you see him without an erection, make him a sandwich.
Nintendo 3DS FC: 4167 - 5638 - 1908
Dresta
GESTOPT

Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 15:30

Ik ga even niet kritisch in op jullie leeftijd verschillen, omdat ik nooit op een 31 jarige vrouw gevallen ben.

Ik ken wel mooie 31 jarige vrouwen waar hun houdbaarsdatum nog niet verstreken is! Maar daar denk ik van: zou haar wel hard willen doen. Maar iets met de persoon zelf beginnen? Lol..ten eerste mijn omgeving denkt dan waar ben jij mee bezig, en ik zou me dan als een kind in een buggy wagen voelen.

Ik heb niet echt een voorkeur leeftijd, laten we zeggen 18-23! En ze kan best 24/25 of 16/17 (is echt mijn minimum) jaar of iets dergelijks zijn. Maar of ik een maximum heb? Laten we zeggen dat tegen de 30 mij nu nog te oud gaat worden.

Ze zitten in een totaal andere levensfase, niet mijn ding.

Count
Chu

Count's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 16:21

Het verschilt per persoon. Ik val echt niet op meiden die de 20 gepasseerd zijn. Ik zal je zeggen, ik ben nog nooit op iemand gevallen die 18 of ouder was (ben zelf 18 nu). Volgens mij is de kans dat ik op iemand van 19 val al heel erg klein, zo lang ik 18 ben dan. Maar goed, dat ben ik. Het is niet zo dat ik op meisjes van 14 val. 15 zal inmiddels ook niet meer gebeuren. Dan zijn ze echt nog te jong en mentaal zitten ze op een heel ander niveau. 17 heeft mijn voorkeur, maar 16 kan ook nog wel (de laatste keer dat ik op iemand van 16 viel, was rond november/december toen ik zelf nog 17 was). 18 is ook prima maar ouder dan dat vind ik al te oud denk ik.

Ik heb een vriendin/klasgenoot van 22 met een vriend van in de dertig? Ik weet niet eens precies waar in de 30. Laten we zeggen 33. Hij heeft ook al een kind enzo, geen kleuter meer ofzo. Ik heb er op zich geen problemen mee. Natuurlijk is het een groot verschil maar sommige kerels van 30 zie ik dan ook niet lopen met een dame van 30. En bij veel meiden past een iets oudere jongen vaak veel beter dan een van dezelfde leeftijd.

Maar we moeten even niet vergeten dat het vaker voorkomt dat een meid op een oudere jongen valt dan een jongen op een oudere meid. Of ben ik nu ouderwets?

Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 16:28

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakaneko Bekijk bericht
In een relatie is de maximale leeftijdsverschil voor mij *nu 6 jaar ouder. Jonger vind ik *nu 2 jaar verschil.. Het zou later wel meer worden, maar op deze leeftijd vind ik dit goed genoeg.

FC: 1306 - 8649 - 4294
Games: Pokemon Y, OR, AS, Sun
Dresta
GESTOPT

Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 16:30

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Count Bekijk bericht
Maar we moeten even niet vergeten dat het vaker voorkomt dat een meid op een oudere jongen valt dan een jongen op een oudere meid. Of ben ik nu ouderwets?
Er zijn genoeg jongens die vallen op een oudere meid, maar echt vrouwen die naar de 30 gaan niet nee

En meestal willen dames ook altijd een oudere jongen , en dames van mijn eigen leeftijd! Die hebben ook liever jongens van 21+.

Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 16:40

Een verschil van 3 jaar onder de 18 vind ik wel wat anders dan een verschil van 3 jaar als je 25 bent. Mijn oom loopt tegen de 55 aan denk ik, en mijn tante is net 40 geweest.

Voor mezelf.. tsja. Ik weet het niet echt. Ik zie mezelf nu niet een relatie aangaan met een 15 jarige meid, net zo min als een 22 jarige meid. 17, 18, 19 is mooi genoeg. xD

[SIGPIC][/SIGPIC]
reaper_unique
say hai to lucifer

reaper_unique's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 16:41

Goh mij maakt het niet, zo lang de persoon maar bij me past kwa persoonlijkheid. Nouja een meisje van bv. 14 zal wat moeilijk liggen, heck, het word zelfs beschouw als misbruik, ook al heeft ze er niks op tegen. Daarbij komend dat die nog veel te wispelturig zijn, dus realistisch min. 16/17 jaar. Max weet ik het niet zo maar toch niet ouder als 30-ish.

Natuurlijk naar mate ik ouder word zal de min. leeftijd zo rond de 18/20 blijven

't is allemaal nogal moeilijk om het zo eenduidig te zeggen.

P.S.: ben zelf 20.

www.atsusacon.be
Japanese culture event in Antwerp expo on the 14th and 15th of July 2012!
Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 18:23

Mwah, het maakt mij eigenlijk wel uit. Ik vind 'leeftijd maakt helemaal niets uit'namelijk echt een onzin uitspraak. Ik ken iemand die is zelf 17, en haar vriend is 34. Dan kan je tegen mij zeggen wat je wil, en ik gun het er wel: maar het is wel te oud.
Waarom? Omdat je in een hele andere levensfase zit. Mijn vriend is 5 jaar ouder dan ik, en daar merk ik het al van.
Hoewel ik ook op mijn 14e iets met een 18 jarige heb gehad, en ik het daar weer minder bij merkte. Misschien omdat dat minder serieus was.

Maarrrr dat ik zeg dat ik het te oud vind, wil niet zeggen dat mensen het niet moeten doen. Als mensen zich er gelukkiger door voelen: vooral doen, maar ik zet er wel mijn vraagtekens bij, zéker als het om een serieuze relatie gaat.
En ik vind het ook raar als je als 35 jarige man, iets wil beginnen met een meisje dat nog echt 'jong' is. Op je 18e ben je gewoon nog niet helemaal volwassen, ik denk dat dat pas tegen de 25 komt. Vandaar.

Jonger doe ik zelf trouwens liever niet. Een jongen moet niet jonger dan mij zijn, dan vind ik ongemakkelijk, een half jaartje kan nog nét dan. En misschien zal ik ooit een uitzondering maken voor iemand die 1 jaar jonger is, maar ik denk dat het daarbij stopt.

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
Nas'D
Back, back again!

Nas'D's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 18:58

Idd, het ligt aan de levensfase waarin je zit. En ook wel andere dingen, bijvoorbeeld iemand van 15 kan er uitzien als iemand van 18-19 en dan zou ik het nog wel doen, maar dan moet ze ook een wat volwassener persoonlijkheid hebben.. Zo heeft een maat van me een relatie met een meisje. Hij is 24, meisje is net 15. Eigenlijk vind ik dat niet kunnen, maar toen ingaat zag zou ik echt niet zeggen dat ze 15 was. Dus het ligt aan de situatie en de levensfase waarin je zit.

Ik zou bijvoorbeeld niet met een meisje van 15 willen hebben, omdat ik straks ga studeren en zij dan nog op de middelbare school zit. Mijn grens is 16 en bovengrens weet ik niet. Maar geen 30 of zo, haha wtf, dat gaat te ver.

FadingDiamond
Anime Forum Lid

FadingDiamond's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2011 @ 19:02

Het ligt gewoon erg aan die levensfase inderdaad, maar tevens ook hoe volwassen jezelf bent. Algemeen bekend is dat vrouwen (niet alle natuurlijk) toch sneller volwassen zijn dan mannen en dat ze al sneller neigen naar een oudere man.
Ik vind dat de buitenwereld niet hoeft te beslissen wat acceptabel is maar wat voor jezelf acceptabel is. Zo heb ik ook een vriendin van 19 en die heeft iets met een man van 28. Het is toch veel verschil maar ze zijn toch alweer 6 jaar erg gelukkig bij elkaar.
Mijn vriend is tevens 4 jaar ouder dan ik en soms merk ik het verschil niet hoor en in andere dingen wel.

Anime, my way to escape reality.
Onderwerp gesloten

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten