Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Wie wordt de nieuwe Wereldmacht?

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Heero
De Controversiële denker

Heero's avatar
Standaard geplaatst op 01 januari 2015 @ 21:30
Met quote antwoorden

Gegroet, AWF'ers!

Dus, laten we eens de politieke situatie bekijken. Europa is er slecht aan toe. Je kunt het vergelijken met de Titanic. We hebben de ijsberg geraakt en zullen snel zinken. Griekenland, Italië, Portugal en Spanje zullen in een economische crisis blijven en no way dat de rest van Europa het gaat kunnen redden.

De VS was decennialang een wereldmacht, maar ik denk niet dat ze dat nog lang kunnen volhouden...
Wie neemt het over? Wordt het misschien China, wat we vaker gehoord hebben. Maar Rusland maakt zijn opmars. En houden we Iran wel in het vizier?

Hoe ziet de toekomst eruit? Moeten we echt met zijn allen Mandarijn leren, of wordt het misschien Russisch of een andere taal?

Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 01 januari 2015 @ 22:25
Met quote antwoorden

Ik kies voor optie C: óf we gaan met z'n allen tenonder, óf we leren eindelijk ons eens te gedragen als volwassenen en gaan samenwerken wat de gehele wereld tot een grote supermacht maakt.
De tijd van individuele supermachten ligt achter ons. Geen enkel land ter wereld is volledig zelfstandig meer, en geen enkel land heeft daartoe de mogelijkheid, tenzij dat land bereid is enorm in te leveren op zo'n beetje elk vlak.

Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 02 januari 2015 @ 02:06
Met quote antwoorden

Doen alsof heel Europa naar de kolere gaat, is wel érg door laten schemeren dat je tegen 't idee van Europa bent.

Dat gezegd hebbende. China owned ons allemaal.

Atsushi
あつし

Standaard geplaatst op 02 januari 2015 @ 10:17
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Heero Bekijk bericht
Europa is er slecht aan toe. Je kunt het vergelijken met de Titanic. We hebben de ijsberg geraakt en zullen snel zinken. Griekenland, Italië, Portugal en Spanje zullen in een economische crisis blijven en no way dat de rest van Europa het gaat kunnen redden.
De problemen in Europa zorgen er voor dat er eindelijk moeilijke maatregelen worden genomen. In tijden dat het goed gaat heeft niemand daar trek in. Nu worden landen in heel Europa gedwongen structurele hervormingen door te voeren, en gedwongen economisch meer samen te werken: de bankenunie, het europees noodfonds etc, waren er allemaal nooit gekomen zonder crisis. Dit maakt Europa sterker voor als het écht gaat stormen.
Quote:
De VS was decennialang een wereldmacht, maar ik denk niet dat ze dat nog lang kunnen volhouden...
Hoezo? VS denken altijd dat ze ingehaald zullen worden: eerst door de Sovjet-Unie, daarna dacht men dat Japan dat zou doen en nu China. Het idee ingehaald te worden zorgt ervoor dat je niet achterover gaat leunen.
Quote:
Wie neemt het over?
Waarschijnlijk zal de macht in de toekomst evenwichtiger verdeeld zijn, en de koers van de wereld niet door één supermacht bepaald worden.

Waarlijk, de mens is de Koning der dieren want hij overtreft hen in wreedheid. Wij leven van de dood van anderen. Wij zijn wandelende begraafplaatsen!
dude1988
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 02 januari 2015 @ 13:46
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Henduluin Bekijk bericht
Ik kies voor optie C: óf we gaan met z'n allen tenonder, óf we leren eindelijk ons eens te gedragen als volwassenen en gaan samenwerken wat de gehele wereld tot een grote supermacht maakt.
De tijd van individuele supermachten ligt achter ons. Geen enkel land ter wereld is volledig zelfstandig meer, en geen enkel land heeft daartoe de mogelijkheid, tenzij dat land bereid is enorm in te leveren op zo'n beetje elk vlak.
ben ik het volledig mee eens

Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2015 @ 14:07
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dude1988 Bekijk bericht
ben ik het volledig mee eens
Thirded, ook eens met Atsushi btw.

Lithium
Lone Justice

Lithium's avatar
Standaard geplaatst op 05 januari 2015 @ 22:11
Met quote antwoorden

Quote:
Maar Rusland maakt zijn opmars.
Oh ja, dat land wiens economie helemaal instort op het moment.

My god is the sun
Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 05 januari 2015 @ 23:07
Met quote antwoorden

Oh ja, ik stem op België voor master Country.

tzimho
NaruSasu <3

tzimho's avatar
Standaard geplaatst op 05 januari 2015 @ 23:43
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Airclever Bekijk bericht
Oh ja, ik stem op België voor master Country.
Belgie of Luxemburg, zelf nog niet helemaal uit maar 2 grote kansmakers want ze hebben wel kans want meertalige landen ftw

Avatar made by the one and only ME
One day I will awaken my sharigan and you will be scared
Crazy™
Cyber Complex
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 21 maart 2015 @ 08:04
Met quote antwoorden

China. En snel ook.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten