Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Zwarte Piet BLIJFT en wordt 'cultureel erfgoed'

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Pokey4
Anime Forum Lid

Pokey4's avatar
Standaard geplaatst op 07 november 2014 @ 18:31
Met quote antwoorden

En Nickelodeon gaat de geplande sinterklaasserie voor dit najaar (Slot Marsepeinstein, seizoenen 4, 5 en 6 ) niet uitzenden. Deze worden vooralsnog alleen uitgezonden in België.

En in Amsterdam zou een "uitspraak door de Hoge Raad" bepaald hebben dat Zwarte Piet - binnen Amsterdam - binnen 4 jaar van uiterlijk veranderd moet zijn.

Pokémon XY: nieuwe afleveringen zijn elk weekend om 06:45 uur te zien op Disney XD!

Fan van Herman van Doorn! :D Kijk ook op www.hermanherman.nl
Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 07 november 2014 @ 18:37
Met quote antwoorden

Als zwarte piet weg moet moeten de rest van het zwarte volk ook opdonderen

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Cursed_snorlax 0619-4428-4720 pokemon x
Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 07 november 2014 @ 19:57
Met quote antwoorden

Scheer iedereen maar over één kam...

Wer beschützt die Schwachen vor dem Mann, der die Schwachen beschützt?
Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 07 november 2014 @ 20:17
Met quote antwoorden

Dat wil de regering toch ? Zwarte piet verbieden is juist racisme. Zwarte piet moet weg omdat die zwart is. Nou schop dan maar gelijk iedereen er uit

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Cursed_snorlax 0619-4428-4720 pokemon x
anhhao
Just call me Anh

anhhao's avatar
Standaard geplaatst op 07 november 2014 @ 20:27
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cursed_snorlax Bekijk bericht
Als zwarte piet weg moet moeten de rest van het zwarte volk ook opdonderen
r u kiddin me rn....

yo im tired of these lucky *ss players...
3DS: 1950 - 8654 - 4565
TSV: 3529
Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 07 november 2014 @ 20:51
Met quote antwoorden

Volgens mij willen ze hem weg omdat die op een mislukte neger lijkt.

T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 08 november 2014 @ 00:34
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door anhhao Bekijk bericht
r u kiddin me rn....
Ik vind hem eigenlijk wel grappig.

't.tapes visitor messages best visitor messages' - Hawk, 2012
Pokey4
Anime Forum Lid

Pokey4's avatar
Standaard geplaatst op 08 november 2014 @ 09:19
Met quote antwoorden

Sinterklaas merkt er niets van trouwens. De enige echte Sinterklaas, Bram van der Vlugt, anno 2014:

"Mama, kijk, Zwarte Piet!"

Pokémon XY: nieuwe afleveringen zijn elk weekend om 06:45 uur te zien op Disney XD!

Pokey4
Anime Forum Lid

Pokey4's avatar
Standaard geplaatst op 08 november 2014 @ 22:16
Met quote antwoorden

Als ik de foto's op Google zo zie kent de intocht in Amsterdam bruine Pieten in plaats van zwart. Wellicht het probleem?

Is er in jullie dorp of stad sprake van bruine Pieten? Ik heb zelf nog nooit bruine Pieten gezien buiten de televisie. Alleen maar 'echte' Zwarte Pieten.

rida01
General

rida01's avatar
Standaard geplaatst op 09 november 2014 @ 11:42
Met quote antwoorden

Ik snap het hele punt niet van de discussie. De reden dat er zoveel mensen voor Piet zijn, is volgens mij gewoon puur het feit dat zij er mee zijn opgegroeid. De mensen die zich erdoor gediscrimineerd voelen zijn inderdaad veelal migranten. Maar dat wij ermee zijn opgegroeid dat het 'oké' is, wilt toch niet gelijk zeggen dat die mensen die zich beledigd voelen, "zeiken" en "zeuren"?
Het is inderdaad een kinderfeestje, en een kind maakt het precies niks uit of hij nou zwart is of bruin. Dus ik snap het hele punt niet waarom Piet perse zwart moet blijven. Als hierdoor een groep mensen gelukkig kan worden, waarom dan niet? De kinderen gaan het heus niet minder leuk vinden hierdoor... En de "zeurende" volwassenen hebben dan ook naar hun zin, probleem opgelost zou je denken dan right?

No matter what you say you can't take it back.
NvdH
Anime Forum Lid

NvdH's avatar
Standaard geplaatst op 10 november 2014 @ 09:42
Met quote antwoorden

haha die reclame van bol.com vind ik geweldig.
Het is inderdaad ezeur van mensen die tegen zwartepiet zijn. Het is niet racistisch, het is al jaren zo waarom zouden we het kinderfeest veranderen?
Daar raken de kinderen alleen maar ik de war van.

fc black: 0089 1502 0621
fc 3ds; 4613 6948 5655
Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 10 november 2014 @ 13:36
Met quote antwoorden

Er is een negerin bij het Sophia kinderziekenhuis die constant voor zwarte piet wordt aangezien door kindertjes rond het Sinterklaas feest. Het liefst zou ze verlof willen krijgen rond deze tijd.

Het boeit me niet of die zwart, wit of paars is, maar haal die lippenstift en dat kroeshaar weg man. Dit zijn gewoon uiterlijke kenmerken van een bepaald ras.

Nicky Bobs
The NB

Nicky Bobs's avatar
Standaard geplaatst op 10 november 2014 @ 20:21
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door NvdH Bekijk bericht
haha die reclame van bol.com vind ik geweldig.
Het is inderdaad ezeur van mensen die tegen zwartepiet zijn. Het is niet racistisch, het is al jaren zo waarom zouden we het kinderfeest veranderen?
Daar raken de kinderen alleen maar ik de war van.
"Daar raken kinderen alleen maar in de war van" dat is de grootste onzin, kinderen kunnen zich beter aanpassen dan ons "volwassen mensen"...

Alsnog is Zwarte piet nog steeds een discriminerende karikatuur voor een zwarte slaaf... Dat het al jaren oud is maakt het niks minder discriminerend..
Blackface
Minstrel Show

Zoals ik al eerder heb gezegt, ik ben idd voor een verandering.. Hoeft van mij niet in 1x kan geleidelijk waarin de media met hun Sinterklaas series mooi mee kan helpen..

De dag dat Microsoft iets ontwikkeld dat niet zuigt,
Is de dag dat ze stofzuigers gaan ontwikkelen.
tzimho
NaruSasu <3

tzimho's avatar
Standaard geplaatst op 11 november 2014 @ 19:04
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicky Bobs Bekijk bericht
Alsnog is Zwarte piet nog steeds een discriminerende karikatuur voor een zwarte slaaf... Dat het al jaren oud is maakt het niks minder discriminerend..
Blackface
Minstrel Show
wel ff vermelden dat bovenstaande Amerikaanse gebruiken van vroeger zijn en het sinterklaas feest lijkt niet op de "Minstrel Show"....

en wat ik overigens ook online langs zag komen: willen de blanke kinderen zwart worden mogen ze het niet.. wat nou discriminatie?

ben het ook wel mee eens dat kinderen zich makkelijker aanpassen. maar het zijn vooral de volwassenen die zich bezig houden met discriminatie, kinderen spelen met kinderen.

Avatar made by the one and only ME
One day I will awaken my sharigan and you will be scared
Crazy™
Nicky Bobs
The NB

Nicky Bobs's avatar
Standaard geplaatst op 11 november 2014 @ 20:31
Met quote antwoorden

Quote:
Blackface was ongeveer 100 jaar lang een belangrijke toneelvorm in het theater in de VS, beginnend rond 1830. Het werd al snel ook elders populair, in het bijzonder in Groot-Britannie, waar deze traditie langer bleef bestaan dan in de VS
Gebruiken gaan gelukkig niet de zee over, vooral niet in 1800 nee... Zo werd ook de eerste Piet pas rond 1845 gebruikt

Ik vergelijk Sinterklaas feest ook niet met een minstrel show, ik gaf de link voor wat meer informatie omtrent het karikatuur blackface..

De kinderen ziet er geen kwaad in daar zijn het kinderen voor, willen hun als Piet verkleden moeten ze gewoon doen verbieden kan je ook niet maken, zoals ik ook al zeg ik ben voor een modernisering, niet om heel Piet te verbieden

Al zie ik wel meer een charme in het oude Sinterklaas waarbij je alleen een Sinterklaas had die pakjes rond bracht, maar dat ben ik..

De dag dat Microsoft iets ontwikkeld dat niet zuigt,
Is de dag dat ze stofzuigers gaan ontwikkelen.
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten