Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Drugs #4

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 18:55
Met quote antwoorden

Sorry, mijn fout. Het gaat mij er over het algemeen erom dat het iemand veranderd in de zin van, dat je het ziet.

Bijna niemand word echt anders van een paar glazen alcohol. Ligt ook aan hoeveel je op kunt, maar volgens mij word het merendeel wel stoned van een joint of van een pilletje, aangezien het juist zo ''leuk'' is omdat het snel werkt en blijkbaar prettig voelt.

Hier komt ook een klein beetje personal experience bij kijken overigens, negatief.

Anyway, gaat me erom dat het iemand dusdanig kan veranderen, dat het lijkt alsof je het tegen iemand anders hebt.

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 19:01
Met quote antwoorden

Maar je kan ook veranderen door dingen die niet to drugs worden gerekend. Bijvoorbeeld gamen, gokken, dingen verzamelen oid. Niet dat je dat altijd ziet of door hebt, maar het kan wel. Genoeg verhalen over mensen die gewoon aggressief worden als ze niet van hun ouders mogen gamen bijvoorbeeld. Dat maakt het ook niet per definitie schadelijk of ongezond. Als je het maar met mate doet, ja.

Kan me wel voorstellen dat je niet voor alcohol bent als je in je omgeving de negatieve ervaringen hebt ondervonden. Of joints/pillen etc.

Over elk 'middel' valt wel iets te zeggen en soms is iets schadelijk dan het andere, maar oké.

Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 19:06
Met quote antwoorden

Verslaving hetzelfde verhaal, maar ik ging ervan uit dat dit over drugs ging, dus vandaar. =p

Alcohol ben ik niet per definitie tegen, alleen aan een overschot.

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 19:12
Met quote antwoorden

Ja, klopt. Het loopt een beetje door elkaar.

Een overschot is (vanzelfsprekend) niet goed nee. =]

Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 19:16
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Mana Praxula Bekijk bericht
Och...
Ik denk dat het doel van de post van Deco was om een zekere nuance aan te brengen. Effecten van drugs zijn ook op een andere manier te bereiken dan alleen door drugs, maar dat betekend niet dat al die andere middelen afgeschaft moeten worden omdat het niet 'natuurlijk' is en je het zelf beďnvloed. Neem ik aan. En anders: ieder zijn eigen, toch?
Daar komt het wel op meer ja. =) Ik hoop dat gebruikers en niet-gebruikers elkaar gewoon kunnen respecteren. Maar uiteindelijk zijn in mijn ogen beide groepen niet gebaat bij een verbod op drugs. Gebruikers worden gebombardeerd tot criminelen en lopen grotere risico's op gezondheidsproblemen (vanwege gebrek aan voorlichting/informatie), niet-gebruikers hebben veel meer overlast van straatdealers en zijn uiteindelijk meer belasting kwijt door duurdere gezondheidszorg.

In de huidige coffeeshops in Noord- en Midden-Nederland kun je vrij eenvoudig een kleine hoeveelheid wiet halen voor recreatief gebruik en dat werkt al decennia prima. Gebruik is relatief laag, ondanks de hoge THC-percentages zijn er niet zoveel probleemgebruikers als in veel andere landen, men heeft geen last van de gebruiker en de gebruiker heeft geen last van de wet. Het aanbod is veilig en divers in de coffeeshops, al zou het nog beter kunnen bij volledige legalisatie. In de smartshops verkopen ze truffels en andere natuurlijke (soft)drugs en parafernalia voor drugsgebruik, daarvoor geldt hetzelfde. Het werkt goed, al zou het nog beter werken als voor andere relatief veilige drugs die officieel harddrugs zijn, zoals LSD en MDMA, hetzelfde zou gelden.

Quote:
@Deco Ik probeerde een verschil te maken tussen recreatief gebruik en medicijnen. Als je medicijnen nodig hebt zoals prozac, heb ik daar uiteraard niets op tegen. Als je het nodig hebt, heb je het nodig. Het zelfde geld bijvoorbeeld ook voor medisch wiet. Als dat werkt tegen pijn, eetlust opwekt en je er euforisch van wordt (en zoiets lijkt me een aangename bijwerking als je echt zulke sterke pijnstillers nodig hebt), is daar ook niets op tegen. Daar kan ik eigenlijk alleen maar begrip voor opwekken.
Medisch gebruik is inderdaad prima, veel soorten drugs kunnen daar aan bijdragen. Maar dat brengt me wel op het volgende.

De klassieke psychologie was gericht op het oplossen van problemen. Sommige mensen maken tijdens hun bestaan vervelende dingen mee zoals depressies, trauma's, burn-outs, et cetera. Ze komen dan bij een psycholoog terecht, praten over die problemen, en idealiter voelen ze zich na een tijdje weer beter. Dat is iets te eenvoudig geschetst, maar eigenlijk komt het daar wel op neer; het werk van de ouderwetse psycholoog. Maar tegenwoordig bestaat er ook positieve psychologie, mensen die al goed in hun vel zitten een nog beter leven laten leiden. Tevredenheid, motivatie en geluk kweken. Men ziet steeds meer in dat iedereen de korte tijd hier op aarde zo positief mogelijk wil doorbrengen en men heeft daar steeds meer hulpmiddelen voor. Een interessante en nuttige ontwikkeling in de psychologie. Toch?

Nu breiden we dat iets uit tot de psychiatrie en de algemene geneeskunde. De klassieke psychiatrie schrijft medicatie voor aan mensen die persoonlijke problemen hebben. Deze medicijnen (o.a. Prozac) zijn veelal gewoon drugs, drugs bedoeld om het proces in het brein van mensen aan te passen zodat ze een beter leven kunnen leiden. In de algemene geneeskunde worden ook drugs gebruikt, bijvoorbeeld om mensen te opereren (narcosemiddelen), om ze minder pijn te laten voelen (cannabis en opiaten) en om diverse andere redenen. Maar in deze vakgebieden is er nog niet de vertaalslag naar de positiviteit gemaakt en draait het nog vooral om problemen oplossen. Waarom? Omdat men huiverig is om zomaar drugs te geven aan mensen als er niets mis met ze is, wie weet wat ze ermee doen...

Wat als dat wel zou kunnen? Ik mag een afspraak bij een coach maken (feitelijk een psycholoog), ook als ik niet depressief ben, om te kijken hoe ik zoveel mogelijk uit mijn leven haal. Waarom zou ik dan niet naar een expert mogen stappen als ik een drugservaring wil opdoen, als ik overtuigd ben dat dat een extra dimensie zou toevoegen aan mijn leven? In feite is dat positieve psychiatrie. En als iemand voldoende ingelezen is zou diegene dat ook nog best zelf kunnen bepalen, net zoals ik ook zelf een Bucket List kan maken of een Curriculum Illusione.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dregora Bekijk bericht
Het gaat me niet om het beter voelen, maar om het feit dat het je persoonlijkheid vaak veranderd als je iets neemt, het effect met drugs zie je alleen veel en veel sneller.

Ik heb het zelf nog nooit echt met chocolade meegemaakt of met de rest dat je opnoemde. Iig niet op een manier dat het iemands persoonlijkheid veranderde.
Eet maar eens dagelijks een reep pure chocolade op. Dat verandert echt je persoonlijkheid wel, al heb je dat misschien niet eens zelf in de gaten. Of stop met cafeďne drinken (of als je dat al niet doet, begin er juist mee), dat verandert ook een hele hoop.

De ene drug is sterker dan de andere, maar wie een hoge dosis cafeďne neemt (bijvoorbeeld een flink aantal van die Red Bull energieshotjes) maakt bijna dezelfde verandering door in zijn gedrag als iemand die een lijntje speed neemt. En als je de actieve stoffen uit chocolade geconcentreerder zou kunnen krijgen ga je daar aardig van trippen...

Quote:
Hier komt ook een klein beetje personal experience bij kijken overigens, negatief.
Eindelijk het begin van een verklaring. Ja, zoals Defis aangeeft, wie negatieve ervaringen in zijn omgeving opdoet met drugs is sneller geneigd ertegen te zijn. Ik weet niet precies wat je ervaringen zijn, maar het zal ongetwijfeld niet leuk zijn geweest. Toch denk ik dat het juist de kunst is om je vooroordelen opzij te zetten bij een eerlijke discussie over drugs. ^^

(...post ik hier verdulleme toch weer! Ok, nu ga ik echt aan de slag v.v)

Fighting the heat and learning to sleep alone.
"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 22:10
Met quote antwoorden

Ik kan nog steeds een rationele mening hebben over drugs. Dat ik er persoonlijk tegen ben, is door de ervaringen die ik ermee heb gehad.

Maar uit een ander point of view, ben ik er ook tegen omdat het je persoonlijkheid dus heel snel veranderd.

@Je voorbeelden: Klopt, bij een overmaat aan dingen, NET zoals bij alcohol, ga je ook dingen veranderen. Ook hier ben ik opzich tegen. Of iig, ik zou iemand zeggen dat ze die shit niet bij mij in de buurt moeten doen, tenzij ze er tegen kunnen.

Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 23:16
Met quote antwoorden

Puberteit verandert ook je persoonlijkheid, ben je tegen puberteit?

Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 23:56
Met quote antwoorden

Voor de derde keer. Andere situatie, andere mening. Vergelijkingen zijn voor mij NIET hetzelfde, omdat het andere situaties zijn met andere redenen.

Legato
ざわ…ざわ…ざわ…

Legato's avatar
Standaard geplaatst op 31 mei 2012 @ 00:08
Met quote antwoorden

Quote:
Juist omdat je geld aan nutteloze dingen gaat uitgeven terwijl je een midden budget hebt.

Overigens praat ik niet alleen over de normale uitkering, maar ook over de wajong uitkering. Ik heb er zelf één, maar ik zit jammer genoeg ook met mensen die er gewoon heel hard misbruik van maken, wat ik jammer vind.
Dan snap ik het helemaal niet, als werken (vrijwel, ik ken je gradatie niet, maar dat is een ander verhaal) geen optie voor je is (het gaat dus niet om onwil van werkgevers ect) waarom mag je dan het geld niet gebruiken om een zo'n prettig mogelijk leven te leiden? Als hier drugs bij horen, waarom niet? (*note* Ik promoot het niet, maar het moet je vrij zijn te doen wat je wilt met je eigen geld, ongeacht waar het vandaan komt).

[ Laatst gewijzigd door Legato; 31 mei 2012 om 00:14 ]

Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 31 mei 2012 @ 00:21
Met quote antwoorden

Omdat ik niet vind dat je het aan zoiets uit moet gaan geven. Een uitkering is al erg weinig, je gaat ermee in de shit komen, hoe dan ook.

Devian
Dittokin

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 31 mei 2012 @ 00:31
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Legato Bekijk bericht
Ik promoot het niet, maar het moet je vrij zijn te doen wat je wilt met je eigen geld, ongeacht waar het vandaan komt).
Het is je eigen geld niet, dat is het 'em nou net. Het is het geld van de belastingbetalers en als belastingbetaler wil ik niet voor de drugsverslaving (want dat is het gewoon) van andere mensen betalen.

Velenne
Xcode Freelancer.

Standaard geplaatst op 31 mei 2012 @ 01:30
Met quote antwoorden

het inademen van die gas die je bij slagroom patronen krijgt, telt als drugs?

Devian
Dittokin

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 31 mei 2012 @ 02:03
Met quote antwoorden

Lachgas? Mjep. Best grappig spul.

Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 31 mei 2012 @ 18:25
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Devian Bekijk bericht
Het is je eigen geld niet, dat is het 'em nou net. Het is het geld van de belastingbetalers en als belastingbetaler wil ik niet voor de drugsverslaving (want dat is het gewoon) van andere mensen betalen.
Nee, als je uitkering krijgt is het wel je geld. Dat is net het punt van uitkering en het solidariteitsprincipe. Leef er maar mee.

Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 31 mei 2012 @ 21:10
Met quote antwoorden

Blijkbaar niet eh als de regering je kan korten.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten