Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Drugs #4

Antwoord

Onderwerptools Weergave
N3TM@SK
私は非常に投石してい

N3TM@SK's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 14:38
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Deco T. Aoreste Bekijk bericht
Dat is wel echt ziek veel trouwens. Dan ben je gewoon verslaafd en dat is wel een probleem. o.o

Ja dat probeer ik hem al jaren uit te leggen dat hij eens hulp moet gaan zoeken. Maar hij zegt altijd tegen mij en zijn maten. Ik kan stoppen wanneer ik wil. Maar dat lukt hem niet. We hebben hem het ook al bij zijn ouders voor gelegd om hulp te gaan zoeken die zijn nu bezig met zijn zoon. Hoop voor hem dat hij gewoon een doses rookt ipv een anderhalf gram jointje per keer.

Als ik een jointje draai dan gooi ik er max 0,3 gram wiet in dan is de joint voor mij sterk genoeg om er ongeveer een 1 uur/1,30 uur stoned van te zijn.

Facebook
Fc 3DS:3952 6994 0365
05-12-2005 De dag die geen enkele PSV-er ooit zal vergeten
Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 14:45
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Legato Bekijk bericht
Dus jullie zeggen dat de overheid mag bepalen waar jij je geld aan uitgeeft als je een uitkering hebt?
Natuurlijk mogen zij/wij dat.... Het is immers hun geld, dus ze mogen de voorwaarden er prima voor stellen.

Als ik jou geld geef om boodschappen te doen en je gaat er voetbalplaatjes van kopen weet je toch ook wel dat dat niet de bedoeling is? Je krijgt een uitkering voor -iets-... en ze verwachten ook dat je de uitkering uitgeeft aan -iets-, of het nou is om je aan een baan te helpen(waardoor dat geld dus eigenlijk voor bijv. kleding is om je kansen te vergroten), of om medicijnen/ziekenhuisopnames voor te betalen... je snapt het wel.

Dus ja, in het geval van uitkeringen mag het en is de Godwin die je uitroept een enorme drogredenatie.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Deco
Het enige wat drugs doen is je bewustzijn veranderen, ze laten je anders voelen dan je je gebruikelijk voelt en sommige dingen worden ook anders waargenomen. Maar dat gebeurt ook als je seks/een orgasme hebt, verliefd bent, mediteert, muziek luistert, een spannende sportwedstrijd kijkt, gokt, bidt, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Al deze dingen maken stofjes los in je hersenen waarvoor je je anders gaat voelen. Wat is er zo erg aan stoffen nemen van buitenaf die daar een handje bij helpen?
De natuur creeërt die stoffen zodat we optimaal kunnen overleven... Dat we bijvoorbeeld uit een vliegtuig springen om adrenaline door je bloed te laten pompen is iets anders, maar je weet waar het voor bedoeld is. Als het lichaam je bij een sprong zou verdoven... dan kunnen we je daarna oprapen van de vloer... dus daar is die adrenaline voor.

Ik ga de rest niet uitleggen, mijn punt is wel duidelijk met dat ene voorbeeld. De stoffen van buitenaf zijn nergens voor nodig. Het "verbetert" je nergens, het maakt je eigenlijk alleen maar zwakker en gevoeliger voor (grove) fouten. We voelen ons allemaal de man als we een slok op hebben en we denken daarna prima te kunnen rijden, heck... zelfs beter... maar er zijn nu eenmaal aardig wat verkeersdoden, dat is een feit.

Huiselijk geweld gebeurt vrijwel nooit als we compleet nuchter zijn, hooligans zijn rustiger(hoewel adrenaline van een voetbalwedstrijd ook meetelt hier) als ze niets drinken...

Quote:
Trouwens, veel medicijnen zijn ook drugs (Prozac, Ritalin, etc), en veel drugs (ketamine, cannabis, maar zelfs paddo's, LSD en MDMA) kunnen als medicijn gebruikt worden. Dus mag dat dan wel?
In het amerikaans zijn medicijnen ook drugs, en het is ook in Nederland illegaal medicijnen te hebben die je niet voorgeschreven hebt gekregen, net als drugs. Dus nee, ook Prozac en Ritalin zijn in mijn ogen niet okee om te hebben, behalve als het voorgeschreven staat.

Ik kan me zelfs nog een moment herinneren dat een AWF'er alleen één iemand Ritalin "aanbood" omdat hij het ook voorgeschreven kreeg(dit is alweer een flinke tijd geleden, en ik noem geen namen i.v.m. privacy)... ik kreeg niets omdat ik niets voorgeschreven kreeg. Ik weet ook degene die aanbood drugs gebruikt... Dus is mijn vraag.. waarom is Ritalin niet okee om te delen en MDMA wel... want het is exact hetzelfde.

Quote:
Drugs kunnen gevaarlijk zijn bij ondeskundig gebruik en sommige mensen gaan er dood aan. Vooral alcohol en tabak maken veel slachtoffers (veel meer dan alle illegale drugs samen). Maar andere dingen kunnen ook gevaarlijk zijn: autorijden, parachutespringen, klimmen, surfen, et cetera. Altijd maar thuis blijven zitten dan? Er kan brand ontstaan, of het dak kan instorten of er is een gaslek. In de tuin zitten? Van teveel zonlicht krijg je kanker. En wie weet vergaat morgen de wereld wel en boeit het niets meer wat je vandaag doet. Je kunt je niet indekken tegen alle gevaren. Je kunt ze alleen wel beperken en zeker bij drugsgebruik wordt dat ook veel gedaan.
Je bent heel de tijd echt bagatelliserend bezig zeg... Als alcohol en tabak veel slachtoffers maken, en alle "illegale drugs" minder... is het in mijn ogen een 1+1=2 verhaal. De drugs zijn verboden -omdat- ze dodelijke gevolgen hebben en de aanpak is dus zeer effectief. Dat ze veel minder slachtoffers maken dan is in mijn oren juist een reden om ze illegaal te houden...

Natuurlijk zijn er gevaren met andere dingen, maar het gevaar met drugs is verslaving. Als ik me verbrand kan ik me prima bedenken dat ik dan niet meer in de zon moet gaan zitten. Bij drugs krijg je dat signaal niet. Dan is het "ik ben verbrand, maar in het zonnetje zitten is zó lekker, ik doe het gewoon!".

En dát is het gevaar met drugs, en dat kan -niemand- ontkennen... Waarom sterven er mensen aan roken, omdat het verslavend is. Waarom sterven er mensen aan drankgebruik, omdat het verslavend is... Je blijft continue dezelfde fout maken...

Ik ben zelf mild betreffende softdrugs, ik vind het niet nodig om ze te gebruiken maar als je dat zelf wilt doen... prima. Ik drink ook, maar tegen iedereen zeg ik wel dat het niet verstandig is te veel en te vaak te drinken omdat ik de gevaren onderken, ik bagatelliseer het niet. En ik vind dat juist drugsgebruikers dat óók niet moeten doen...

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 14:51
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Deco T. Aoreste Bekijk bericht
Ik vraag me nog altijd af waarom.

Het is je volste recht om zelf niets aan drugs te willen gebruiken, sommige mensen hebben er nu eenmaal totaal geen behoefte aan en daar heb ik veel respect voor. Maar ik snap niet dat jij (en vele anderen) anderen dat recht willen ontnemen.

Het enige wat drugs doen is je bewustzijn veranderen, ze laten je anders voelen dan je je gebruikelijk voelt en sommige dingen worden ook anders waargenomen. Maar dat gebeurt ook als je seks/een orgasme hebt, verliefd bent, mediteert, muziek luistert, een spannende sportwedstrijd kijkt, gokt, bidt, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Al deze dingen maken stofjes los in je hersenen waarvoor je je anders gaat voelen. Wat is er zo erg aan stoffen nemen van buitenaf die daar een handje bij helpen?

Bovendien, wat is een drug? Heroïne en cocaïne zijn drugs met zeer intense effecten die erg verslavend zijn, dus daar ben je sowieso tegen als je tegen drugs bent. LSD en MDMA werken al heel anders, maar worden ook algemeen als drugs gezien. Maar hoe zit het met alcohol en tabak? Koffie, thee? Chocolade? Suikerwaren? Melk? Oesters? Die bevatten allemaal stoffen die in meer of mindere mate psychoactief zijn. Trouwens, veel medicijnen zijn ook drugs (Prozac, Ritalin, etc), en veel drugs (ketamine, cannabis, maar zelfs paddo's, LSD en MDMA) kunnen als medicijn gebruikt worden. Dus mag dat dan wel?

Drugs kunnen gevaarlijk zijn bij ondeskundig gebruik en sommige mensen gaan er dood aan. Vooral alcohol en tabak maken veel slachtoffers (veel meer dan alle illegale drugs samen). Maar andere dingen kunnen ook gevaarlijk zijn: autorijden, parachutespringen, klimmen, surfen, et cetera. Altijd maar thuis blijven zitten dan? Er kan brand ontstaan, of het dak kan instorten of er is een gaslek. In de tuin zitten? Van teveel zonlicht krijg je kanker. En wie weet vergaat morgen de wereld wel en boeit het niets meer wat je vandaag doet. Je kunt je niet indekken tegen alle gevaren. Je kunt ze alleen wel beperken en zeker bij drugsgebruik wordt dat ook veel gedaan.

Verder ben ik het eens met Legato, als je geld uitgekeerd krijgt hoef je daar echt niet alleen maar eten van te kopen. Wie verstandig met geld omgaat kan ook af en toe een leuk uitje maken voor eigen plezier, al dan niet met behulp van drugs.

Ik ga alleen op het dikgedrukte reageren. Ik ontneem ze niets, maar als ik de kans krijg om zoiets te stemmen, dan doe ik dat. Ontneem ik ze dan dingen? Nee, ik stem alleen op iets waar ik in geloof.

Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 14:52
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Legato Bekijk bericht

@Mana: Hoe bedoel je "zulke vergelijkingen" eerst zeggen ze dat (soft)drugs niet mag, dan drank, vervolgens luxe vlees en merkartikelen... EN voor je het weet bepalen ze helemaal waar je je geld aan uit geeft.

Je krijgt veel te weinig geld uitgekeerd om zo streng gecontroleerd te worden door de overheid.
Och..
Ik denk niet dat het een heel realistisch beeld is. De regering kan niet in jou boodschappenkarretje kijken om te controleren of je iets koopt. Bij de wietpas gaat zoiets een stuk makkelijker omdat het vastligt dat je zo'n ding hebt. Zodra alles wordt vastgelegd wat er word gekocht, denk ik dat je misschien, eventueel, mogelijk een reden kan hebben om je zorgen te maken, maar ik denk dat het minstens de komende 25 jaar nog niet zo ver is.

De controle gaat niet om 1 persoon, of 10 of 1000, maar om veel meer mensen. De regering 50 euro kan besparen per persoon en je zou der eens 50 000 hebben, tel uit je winst voor de regering. Het loont dus wel degelijk om databases te koppelen, maar niet om godsonmogelijk hoge inversteringen te doen om te checken of IEDEREEN wel doet wat die moet doen. Dat lijkt mij gewoon niet haalbaar.

---

@Deco
Ik denk dat je een heel ideaal beeld schept van drugs. Ik snap dat sommige mensen stoffen willen 'helpen', maar je laat heel tactisch de gevaren van drugs weg. Alleen al uit gezondheidsredenen overweeg ik niet eens om drugs recreatief te gebruiken. Daarnaast vind ik het voor mezelf zwak als ik bepaalde stoffen moet slikken om me goed te voelen. Ook daar zit het verschil tussen medicijnen (waar ik ook niet altijd 100% in geloof, maar dat is een andere discussie) en recreatief gebruik. Alchohol zie ik voor het gemak ook als drugs in dit geval btw.

Als mensen er voor kiezen om toch drugs te gebruiken, prima. Ik zal niet iemand afkeuren met de enige reden dat die (soft)drugs gebruikt omdat iedereen daar zijn eigen keus in maakt en daarvoor ook zijn eigen verantwoordelijk voor (moet) afleggen. Zolang diegene mijn mening maar respecteerd, zal ik de zijne ook respecteren.

Ik kan me wel de argumenten van de staat voorstellen dat ze drugs niet willen legaliseren vanwege de risico's, maar ik denk dat je dan een hele terechte vraag kan stellen: 'waar ligt de grens?'

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
chipmunk.
Cap.

chipmunk.'s avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 15:57
Met quote antwoorden

Ik heb verder niets te zoeken in dit topic, want ik heb niet echt een sterke mening over drugs, drugsgebruik, het legaliseren ervan en of je het al dan niet van je uitkering moet kunnen betalen.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dregora Bekijk bericht
Ik ga alleen op het dikgedrukte reageren. Ik ontneem ze niets, maar als ik de kans krijg om zoiets te stemmen, dan doe ik dat. Ontneem ik ze dan dingen? Nee, ik stem alleen op iets waar ik in geloof.
Hier wil ik wel even op reageren. Want er is een verschil tussen rechten en dingen waar mensen in geloven. Hetzelfde geldt voor mensen die tegen abortus, homohuwelijk, etc. zijn. Als zij daartegen stemmen en die wet komt erdoor, ja, dan vind ik wel degelijk dat je zwangere vrouwen en homoseksuelen iets ontneemt.
Als jij iets niet wilt (abortus plegen, met iemand van hetzelfde geslacht trouwen of drugsgebruik), betekent dat niet dat je het bij anderen dan maar moet ontzeggen.

Nou is mijn mening over drugsgebruik niet zo sterk als mijn mening over abortussen en gelijke huwelijksrechten, en ik snap zeker wel wat je punt is, maar met die enkele reden rechtvaardig je je standpunt voor mij niet.

*kruipt weer weg uit een topic waar ze niets te zoeken heeft*

The only thing that sustains one through life, is the consciousness of the immense inferiority of everybody else.
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 16:01
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Eoin Bekijk bericht
De natuur creeërt die stoffen zodat we optimaal kunnen overleven... Dat we bijvoorbeeld uit een vliegtuig springen om adrenaline door je bloed te laten pompen is iets anders, maar je weet waar het voor bedoeld is. Als het lichaam je bij een sprong zou verdoven... dan kunnen we je daarna oprapen van de vloer... dus daar is die adrenaline voor.
De adrenaline is van oorsprong bedoeld om je alerter te maken bij dreigend gevaar. Een vrije val is een groot gevaar zodat inderdaad die adrenaline vrijkomt. Maar de moderne mens gebruikt de wetenschap dat die adrenaline vrijkomt om een lekker gevoel te creëren, dus dient de adrenaline een héél ander doel dan de natuur ooit bedoeld heeft. Daarom springen mensen uit een vliegtuig. Parachutespringen is wat dat betreft niet zoveel anders dan een snuif coke nemen. (Cocaïne is natuurlijk wel wat ongezonder, maar ik heb het even over de gebruiksreden)

Quote:
Ik ga de rest niet uitleggen, mijn punt is wel duidelijk met dat ene voorbeeld. De stoffen van buitenaf zijn nergens voor nodig. Het "verbetert" je nergens, het maakt je eigenlijk alleen maar zwakker en gevoeliger voor (grove) fouten. We voelen ons allemaal de man als we een slok op hebben en we denken daarna prima te kunnen rijden, heck... zelfs beter... maar er zijn nu eenmaal aardig wat verkeersdoden, dat is een feit.
Drugs maken je niet alléén maar zwakker. Verandering is niet automatisch verslechtering. Het is een feit dat mensen keuzes maken onder invloed die ze nuchter nooit gemaakt zouden hebben, dat zeker. Alcohol als voorbeeld nemend; onder invloed van alcohol worden contacten gelegd tussen mensen die normaal niet zo snel plaatsvinden, alcohol is een sociaal smeermiddel in feite. Soms is dat verkeerd, bijvoorbeeld als mensen vreemdgaan of domme dingen zeggen of in een vechtpartij terechtkomen. Maar mijn moeder had haar vriend niet zo snel ontmoet als ze nooit alcohol had gedronken, dus dat op zich is een goed voorbeeld van een positief effect van drugs. Voor de rest is ze een matige drinker die eigenlijk nooit fouten maakt met drankgebruik.

Overigens heb ik nog nooit de illusie gehad dat ik kon autorijden na drank en met mij veel meer mensen.

Quote:
In het amerikaans zijn medicijnen ook drugs, en het is ook in Nederland illegaal medicijnen te hebben die je niet voorgeschreven hebt gekregen, net als drugs. Dus nee, ook Prozac en Ritalin zijn in mijn ogen niet okee om te hebben, behalve als het voorgeschreven staat.
Omdat het illegaal is, is het niet oké? Dat vind ik een kutreden, spijt me zeer. =P

Quote:
Ik kan me zelfs nog een moment herinneren dat een AWF'er alleen één iemand Ritalin "aanbood" omdat hij het ook voorgeschreven kreeg(dit is alweer een flinke tijd geleden, en ik noem geen namen i.v.m. privacy)... ik kreeg niets omdat ik niets voorgeschreven kreeg. Ik weet ook degene die aanbood drugs gebruikt... Dus is mijn vraag.. waarom is Ritalin niet okee om te delen en MDMA wel... want het is exact hetzelfde.
Ritalin vind ik een kutdrug, maar afgezien daarvan zie ik inderdaad ook het verschil niet nee. Dus vind ik het allebei niet zo'n bezwaar.

Quote:
Je bent heel de tijd echt bagatelliserend bezig zeg... Als alcohol en tabak veel slachtoffers maken, en alle "illegale drugs" minder... is het in mijn ogen een 1+1=2 verhaal. De drugs zijn verboden -omdat- ze dodelijke gevolgen hebben en de aanpak is dus zeer effectief.
Het verbod op drugs is juist zeer ineffectief. In Nederland, waar cannabis de afgelopen decennia semi-legaal was (al dreigt dat steeds meer te verdwijnen), is cannabisgebruik gemiddeld (iets) lager dan in de rest van Europa, waar het streng verboden is. Het percentage cannabisgebruikers dat sterft door cannabisgebruik is overigens verwaarloosbaar, en datzelfde geldt voor veel andere drugs, zoals LSD en paddo's. Dat is toch al een duidelijke indicatie dat alcohol en tabak gevaarlijker zijn, zelfs al zijn ze legaal. Bij heroïne en cocaïne heb je een punt, I guess, hoewel ook het verbod daarop niet heel effectief lijkt te zijn. Heroïne is overigens niet populair als drug onder jongeren, dat komt niet door het verbod maar doordat wel vrij algemeen bekend is wat dat met je doet. Niet veel goeds dus.

Quote:
Natuurlijk zijn er gevaren met andere dingen, maar het gevaar met drugs is verslaving. Als ik me verbrand kan ik me prima bedenken dat ik dan niet meer in de zon moet gaan zitten. Bij drugs krijg je dat signaal niet. Dan is het "ik ben verbrand, maar in het zonnetje zitten is zó lekker, ik doe het gewoon!".
Toch zijn er mensen verslaafd aan zonnen of aan de zonnebank. En aan gokken, aan geld verdienen, en aan seks/masturbatie. Dat is niet significant anders dan een drugsverslaving. En ook niet alle drugs zijn verslavend: paddo's, LSD en in mindere mate MDMA hebben een laag verslavingspotentieel.

Quote:
Ik ben zelf mild betreffende softdrugs, ik vind het niet nodig om ze te gebruiken maar als je dat zelf wilt doen... prima. Ik drink ook, maar tegen iedereen zeg ik wel dat het niet verstandig is te veel en te vaak te drinken omdat ik de gevaren onderken, ik bagatelliseer het niet. En ik vind dat juist drugsgebruikers dat óók niet moeten doen...
Ik bagatelliseer niets. Drugs zijn gevaarlijk, bij misbruik kunnen er hele vervelende dingen gebeuren. Ik lees weleens verhalen van mensen die teveel MDMA of ketamine of cannabis of wat dan ook gebruiken, en denk dan 'ja gast, je bent je leven aan het verneuken'. Doodzonde. Soms post ik dat dan ook. Maar drugs zijn niet zó gevaarlijk als veel mensen denken. Je moet alles in het juiste perspectief zien; het percentage automobilisten dat omkomt door in een auto te rijden is véél hoger dan het percentage MDMA-gebruikers dat sterft aan de gevolgen van MDMA.

Trouwens, zelfs al waren drugs wél zo gevaarlijk als veel mensen denken, dan is dat nog geen goede reden om alles maar te verbieden. Mogen mensen niet zelf de keuze maken om het risico te lopen?

Quote:
Ja, je ontneemt ze dingen door voor een verbod te stemmen en dat vind ik niet eerlijk. Zie ook de post hier direct boven. En het is mij nog steeds volstrekt onduidelijk waaróm je daarin gelooft. Omdat God dat zogenaamd heeft gezegd, ofzo?

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Mana Praxula Bekijk bericht
@Deco
Ik denk dat je een heel ideaal beeld schept van drugs. Ik snap dat sommige mensen stoffen willen 'helpen', maar je laat heel tactisch de gevaren van drugs weg. Alleen al uit gezondheidsredenen overweeg ik niet eens om drugs recreatief te gebruiken.
Je volste recht. Ook heel verstandig: als je niet weet wat het doet, moet je er uit de buurt blijven. ^^ En als je niets gebruikt is dat inderdaad het veiligst. Maar niet iedereen kiest altijd de veiligste route en dan moet je kijken hoe je zoveel mogelijk de gevaren kan voorkomen, gegeven het feit dat iemand wél graag drugs wil gebruiken.

Quote:
Daarnaast vind ik het voor mezelf zwak als ik bepaalde stoffen moet slikken om me goed te voelen.
Mwah. Veel gebruikers kunnen zich prima goed voelen zonder drugs. Ze kiezen er op gezette tijdstippen voor om wél drugs te gebruiken, en dat beschouwen ze als verrijking van hun leven. Het moet alleen geen invulling gaan worden, slechts een aanvulling. En 'zwak', tsja, sommige mensen moeten Prozac slikken om zich goed te voelen. Ik weet niet of dat zwak is, misschien hebben die mensen gewoon hersenen die zo werken dat ze geen andere keuze hebben.

Quote:
Als mensen er voor kiezen om toch drugs te gebruiken, prima. Ik zal niet iemand afkeuren met de enige reden dat die (soft)drugs gebruikt omdat iedereen daar zijn eigen keus in maakt en daarvoor ook zijn eigen verantwoordelijk voor (moet) afleggen. Zolang diegene mijn mening maar respecteerd, zal ik de zijne ook respecteren.
Gelukkig. ^^ Het zou fijn zijn als meer niet-gebruikers er zo over dachten!

Quote:
Ik kan me wel de argumenten van de staat voorstellen dat ze drugs niet willen legaliseren vanwege de risico's, maar ik denk dat je dan een hele terechte vraag kan stellen: 'waar ligt de grens?'
Dat is een goede vraag waar ik niet direct antwoord op heb. Ik denk dat er veel meer onderzoek naar gedaan moet worden hoe gevaarlijk de verschillende drugs zijn. Helaas wordt dat vaak tegengehouden.

(P.S.: Dit is mijn laatst post hier voor vandaag, SOG'gen ftl. =( )

[ Laatst gewijzigd door Deco T. Aoreste; 30 mei 2012 om 16:07 ]

Fighting the heat and learning to sleep alone.
"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 16:21
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door chipmunk. Bekijk bericht

Hier wil ik wel even op reageren. Want er is een verschil tussen rechten en dingen waar mensen in geloven. Hetzelfde geldt voor mensen die tegen abortus, homohuwelijk, etc. zijn. Als zij daartegen stemmen en die wet komt erdoor, ja, dan vind ik wel degelijk dat je zwangere vrouwen en homoseksuelen iets ontneemt.
Als jij iets niet wilt (abortus plegen, met iemand van hetzelfde geslacht trouwen of drugsgebruik), betekent dat niet dat je het bij anderen dan maar moet ontzeggen.

Nou is mijn mening over drugsgebruik niet zo sterk als mijn mening over abortussen en gelijke huwelijksrechten, en ik snap zeker wel wat je punt is, maar met die enkele reden rechtvaardig je je standpunt voor mij niet.

*kruipt weer weg uit een topic waar ze niets te zoeken heeft*
Mensen zijn hypocriet en ik ook. Vergelijkingen interesseren me niet. Ik ben er tegen, period. Dat er vergelijkbare situaties zijn is mooi, maar ik ben niet gedwongen om voor elke gelijkbare situatie dezelfde mening te hebben. Het ligt obviously aan hoe ik over iets denk.

Quote:
Ja, je ontneemt ze dingen door voor een verbod te stemmen en dat vind ik niet eerlijk. Zie ook de post hier direct boven. En het is mij nog steeds volstrekt onduidelijk waaróm je daarin gelooft. Omdat God dat zogenaamd heeft gezegd, ofzo?
.. Ja, want ik geloof heilig in God.

Thijs.
99 동지 but a 매춘부 ain't one

Thijs.'s avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 17:19
Met quote antwoorden

Quote:
.. Ja, want ik geloof heilig in God.
Dat was niet het antwoord op zijn vraag. v.v' Ik ben namelijk ook wel benieuwd waarom je er bijna panisch op tegen bent.

Verder vind ik het wel een erg flauwe dooddoener door die vergelijking van Meike af te doen met een 'hurrdurr ik ben hypocriet lol'.

Overigens, over die discussie aan het begin: ik heb nooit gezegd dat hij niet zou mogen blowen bij een uitkering, enkel dat het niet slim is. Ik zou ook overmorgen een Maserati kunnen kopen op afbetaling, maar gezien ik geen rijbewijs heb en een studentenbudget is dat ook niet slim.

[SIGPIC][/SIGPIC]
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies. Facebook & Twitter
Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 18:00
Met quote antwoorden

Ik ben het zo'n beetje op alle punten wel eens met Deco. Niet omdat ik bevriend ben met hem, maar we denken hier toevallig hetzelfde over.

Over de eigenlijke discussie: Ik ben ook tegen de wietpas (echt onzin, andere discussie), maar als jij een uitkering krijgt dan is het op zich niet jouw geld, dus mag de overheid wel tot een bepaald niveau bepalen waar je het aan uitgeeft, ja. Of waar je het in dit geval NIET aan uitgeeft.

En het standpunt van alcohol tegenover andere drugs die net zo schadelijk (of nog schadelijker zijn) en wel legaal zijn, blijft grappig.

Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 18:04
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs. Bekijk bericht
Dat was niet het antwoord op zijn vraag. v.v' Ik ben namelijk ook wel benieuwd waarom je er bijna panisch op tegen bent.

Verder vind ik het wel een erg flauwe dooddoener door die vergelijking van Meike af te doen met een 'hurrdurr ik ben hypocriet lol'.

Dat is wel een antwoord op zijn vraag. Hij weet heel goed dat ik het tegenovergestelde ben van gelovig en ik ben er niet panisch op tegen, ik ben er gewoon op tegen. Ik ben tegen middelen die iemands persoonlijkheid versterken en/of veranderen. Drugs vallen hier over het algemeen onder.

Waarom is het een dooddoener? Het is gewoon de waarheid. Ik vind vergelijkbare situaties ALTIJD anders. De situatie kan vergelijkbaar zijn ja, maar als het met iets anders te maken heeft, is het voor mij al anders. Daarom heb ik niets met vergelijkingen, want dan kan ik een andere mening hebben.

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 18:12
Met quote antwoorden

Zoals Thomas al aanhaalde: dingen als chocolade, cafeïne en suikers zijn in principe ook psycho-actieve stoffen waar je je beter door kan gaan voelen. Ben je daar dan ook tegen? (serieuze vraag)

Tenzij je weer hetzelfde zegt als hierboven.

Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 18:21
Met quote antwoorden

Quote:
Dat is wel een antwoord op zijn vraag. Hij weet heel goed dat ik het tegenovergestelde ben van gelovig en ik ben er niet panisch op tegen, ik ben er gewoon op tegen. Ik ben tegen middelen die iemands persoonlijkheid versterken en/of veranderen. Drugs vallen hier over het algemeen onder.
Och...
Ik denk dat het doel van de post van Deco was om een zekere nuance aan te brengen. Effecten van drugs zijn ook op een andere manier te bereiken dan alleen door drugs, maar dat betekend niet dat al die andere middelen afgeschaft moeten worden omdat het niet 'natuurlijk' is en je het zelf beïnvloed. Neem ik aan. En anders: ieder zijn eigen, toch?

@Deco Ik probeerde een verschil te maken tussen recreatief gebruik en medicijnen. Als je medicijnen nodig hebt zoals prozac, heb ik daar uiteraard niets op tegen. Als je het nodig hebt, heb je het nodig. Het zelfde geld bijvoorbeeld ook voor medisch wiet. Als dat werkt tegen pijn, eetlust opwekt en je er euforisch van wordt (en zoiets lijkt me een aangename bijwerking als je echt zulke sterke pijnstillers nodig hebt), is daar ook niets op tegen. Daar kan ik eigenlijk alleen maar begrip voor opwekken.

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 18:41
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dré. Bekijk bericht
Zoals Thomas al aanhaalde: dingen als chocolade, cafeïne en suikers zijn in principe ook psycho-actieve stoffen waar je je beter door kan gaan voelen. Ben je daar dan ook tegen? (serieuze vraag)

Tenzij je weer hetzelfde zegt als hierboven.
Het gaat me niet om het beter voelen, maar om het feit dat het je persoonlijkheid vaak veranderd als je iets neemt, het effect met drugs zie je alleen veel en veel sneller.

Ik heb het zelf nog nooit echt met chocolade meegemaakt of met de rest dat je opnoemde. Iig niet op een manier dat het iemands persoonlijkheid veranderde.

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 18:45
Met quote antwoorden

-deleted-

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 18:48
Met quote antwoorden

Quote:
Het gaat me niet om het beter voelen, maar om het feit dat het je persoonlijkheid vaak veranderd als je iets neemt, het effect met drugs zie je alleen veel en veel sneller.

Je beter voelen is toch verandering hoor. :")

Het verschilt per middel en persoon, en zoals je zelf ook toegeeft, het is niet altijd zo.

Ik heb het zelf nog nooit echt met chocolade meegemaakt of met de rest dat je opnoemde. Iig niet op een manier dat het iemands persoonlijkheid veranderde.
Dat jij het niet voelt wil niet zeggen dat het ook niet zo is. Ik ben ook niet verslaafd aan alcohol of wat voor ander soort drugs dan ook.

[ Laatst gewijzigd door Dré.; 30 mei 2012 om 18:56 ]

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten