Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Drugs #4

Antwoord

Onderwerptools Weergave
N3TM@SK
私は非常に投石してい

N3TM@SK's avatar
Standaard geplaatst op 27 mei 2012 @ 01:43
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs. Bekijk bericht
Leg me dan eens uit waarom jij niet zo'n pas hebt. Juist voor grootgebruikers lijkt het me handig er een te hebben.
omdat je dan geregistreerd staat gebruiker. Plus er is nog geen zekerheid of ze de gegevens mogen door spelen naar de zorg en politie en gemeente (uitkeringshouders). Als dat wel zo is betaal ik meer zorg en kan het zijn dat ik wordt ingekort op een uitkering. plus hier in brabant is de wiet een stuk duurder dan in nijmegen.

Facebook
Fc 3DS:3952 6994 0365
05-12-2005 De dag die geen enkele PSV-er ooit zal vergeten
Thijs.
99 동지 but a 매춘부 ain't one

Thijs.'s avatar
Standaard geplaatst op 27 mei 2012 @ 02:12
Met quote antwoorden

Misschien, heel misschien, is het dan ook niet handig om 15 gram wiet per maand op te roken terwijl je een uitkering hebt. En dat van de zorgverzekering is onzin, dat is in strijd met de privacywetgeving.

[SIGPIC][/SIGPIC]
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies. Facebook & Twitter
Legato
ざわ…ざわ…ざわ…

Legato's avatar
Standaard geplaatst op 28 mei 2012 @ 02:30
Met quote antwoorden

Je mag 5 gram per dag kopen, 15 gram per maand is dan best te over zien, werk of Geen werk...

Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 28 mei 2012 @ 13:24
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Legato Bekijk bericht
Je mag 5 gram per dag kopen, 15 gram per maand is dan best te over zien, werk of Geen werk...
Och...
Dat je iets mág kopen, betekend niet dat zoiets goed voor je is. Er zal ongetwijfeld een reden zijn waarom er wordt gekort op je uitkering als je wiet rookt, then again, ik weet niet hoe die wet- en regelgeving zit en wat 'normaal' gebruik is.

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 28 mei 2012 @ 20:51
Met quote antwoorden

Ik snap heel goed dat ze korten als je wiet koopt van je uitkering. Groot gelijk.

Het_Papiertje
Pantsu?

Het_Papiertje's avatar
Standaard geplaatst op 28 mei 2012 @ 21:12
Met quote antwoorden

Dit is één van de redenen waarom ik best kan snappen dat de regering wil korten op uitkeringen.

Pantsu misete moratte yoroshii desu ka?
And at the end of the tour there will be free happily ever afters for everyone
Legato
ざわ…ざわ…ざわ…

Legato's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 11:43
Met quote antwoorden

Dus jullie zeggen dat de overheid mag bepalen waar jij je geld aan uitgeeft als je een uitkering hebt?
Werkelozen in een kamp zetten is maar een paar stappen verder hoor, dat deden ze vroeger ook al

Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 12:08
Met quote antwoorden

Quote:
Dus jullie zeggen dat de overheid mag bepalen waar jij je geld aan uitgeeft als je een uitkering hebt?
Werkelozen in een kamp zetten is maar een paar stappen verder hoor, dat deden ze vroeger ook al
Och...
Ik vind het een overtrokken om direct zo'n vergelijking te maken. Doet een beetje af aan het punt wat je probeert te maken.

Wat me wel opvalt, is dat ook de mensen die gebruikt hebben of dat nogsteeds doen, het terecht vinden dat er wordt gekort op een uitkering als je rond de 15 gram aan wiet rookt in de maand. Zou iemand mij dat kunnen uitleggen waarom ook die mensen die mening zijn toegedaan?

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 12:47
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dregora Bekijk bericht
Ik snap heel goed dat ze korten als je wiet koopt van je uitkering. Groot gelijk.
Natuurlijk, geld uitgeven aan entertainment als werkloze is uit den boze. Alsof werklozen geen recht hebben op plezier.

Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 13:10
Met quote antwoorden

Quote:

Als jij een uitkering hebt, ongeacht voor welke reden dan ook, dan is dit niet zoveel. Je moet ervan rond kunnen kopen. Als jij er doodleuk drugs van gaat kopen, dan ja, dan vind ik het HEEL terecht dat je word gekort. Je gaat geen drugs kopen van zoiets. Je werkt er niet voor, je krijgt het van de regering.

@Digger: Geen drugs. Daar ben ik persoonlijk gewoon op tegen.

Legato
ざわ…ざわ…ざわ…

Legato's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 13:18
Met quote antwoorden

Je hebt pas recht op een uitkering als je ervoor gewerkt hebt hé, dat vangnet waar we allemaal voor betalen doen we in principe uit eigen belang.

Waarom de ene vorm van entertainment wel en de andere niet? Op het moment dat er kinderen verwaarloosd worden omdat al het geld opgaat naar drugs is er een reden tot discussie, maar vind het belachelijk dat de overheid dan maar mag bepalen waar je je geld aan uitgeeft, ook als je een uitkering hebt.

@Mana: Hoe bedoel je "zulke vergelijkingen" eerst zeggen ze dat (soft)drugs niet mag, dan drank, vervolgens luxe vlees en merkartikelen... EN voor je het weet bepalen ze helemaal waar je je geld aan uit geeft.

Je krijgt veel te weinig geld uitgekeerd om zo streng gecontroleerd te worden door de overheid.

Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 14:03
Met quote antwoorden

Juist omdat je geld aan nutteloze dingen gaat uitgeven terwijl je een midden budget hebt.

Overigens praat ik niet alleen over de normale uitkering, maar ook over de wajong uitkering. Ik heb er zelf één, maar ik zit jammer genoeg ook met mensen die er gewoon heel hard misbruik van maken, wat ik jammer vind.

Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 14:09
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dregora Bekijk bericht
@Digger: Geen drugs. Daar ben ik persoonlijk gewoon op tegen.
Ik vraag me nog altijd af waarom.

Het is je volste recht om zelf niets aan drugs te willen gebruiken, sommige mensen hebben er nu eenmaal totaal geen behoefte aan en daar heb ik veel respect voor. Maar ik snap niet dat jij (en vele anderen) anderen dat recht willen ontnemen.

Het enige wat drugs doen is je bewustzijn veranderen, ze laten je anders voelen dan je je gebruikelijk voelt en sommige dingen worden ook anders waargenomen. Maar dat gebeurt ook als je seks/een orgasme hebt, verliefd bent, mediteert, muziek luistert, een spannende sportwedstrijd kijkt, gokt, bidt, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Al deze dingen maken stofjes los in je hersenen waarvoor je je anders gaat voelen. Wat is er zo erg aan stoffen nemen van buitenaf die daar een handje bij helpen?

Bovendien, wat is een drug? Heroïne en cocaïne zijn drugs met zeer intense effecten die erg verslavend zijn, dus daar ben je sowieso tegen als je tegen drugs bent. LSD en MDMA werken al heel anders, maar worden ook algemeen als drugs gezien. Maar hoe zit het met alcohol en tabak? Koffie, thee? Chocolade? Suikerwaren? Melk? Oesters? Die bevatten allemaal stoffen die in meer of mindere mate psychoactief zijn. Trouwens, veel medicijnen zijn ook drugs (Prozac, Ritalin, etc), en veel drugs (ketamine, cannabis, maar zelfs paddo's, LSD en MDMA) kunnen als medicijn gebruikt worden. Dus mag dat dan wel?

Drugs kunnen gevaarlijk zijn bij ondeskundig gebruik en sommige mensen gaan er dood aan. Vooral alcohol en tabak maken veel slachtoffers (veel meer dan alle illegale drugs samen). Maar andere dingen kunnen ook gevaarlijk zijn: autorijden, parachutespringen, klimmen, surfen, et cetera. Altijd maar thuis blijven zitten dan? Er kan brand ontstaan, of het dak kan instorten of er is een gaslek. In de tuin zitten? Van teveel zonlicht krijg je kanker. En wie weet vergaat morgen de wereld wel en boeit het niets meer wat je vandaag doet. Je kunt je niet indekken tegen alle gevaren. Je kunt ze alleen wel beperken en zeker bij drugsgebruik wordt dat ook veel gedaan.

Verder ben ik het eens met Legato, als je geld uitgekeerd krijgt hoef je daar echt niet alleen maar eten van te kopen. Wie verstandig met geld omgaat kan ook af en toe een leuk uitje maken voor eigen plezier, al dan niet met behulp van drugs.

Fighting the heat and learning to sleep alone.
"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
N3TM@SK
私は非常に投石してい

N3TM@SK's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 14:14
Met quote antwoorden

Ik heb dan wel een uitkering ivm met de ziekte die ik.(de uitkering die ik heb klopt officeel niet ik hoor in de wajong te zitten maar krijg een WWB uitkering). Maar dan is het altijd bij mij dat ik niet meer dan 100 euro aan wiet uit geef.

en ik ken zat mensen die meer dan een half ons per maand oproken.

[ Laatst gewijzigd door N3TM@SK; 30 mei 2012 om 14:22 ]

Facebook
Fc 3DS:3952 6994 0365
05-12-2005 De dag die geen enkele PSV-er ooit zal vergeten
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 30 mei 2012 @ 14:29
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door N3TM@SK Bekijk bericht
en ik ken zat mensen die meer dan een half ons per maand oproken.
Dat is wel echt ziek veel trouwens. Dan ben je gewoon verslaafd en dat is wel een probleem. o.o

Fighting the heat and learning to sleep alone.
"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten