Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Drugs #4

Antwoord

Onderwerptools Weergave
syndicate
Let bygones be Flygon's

syndicate's avatar
Standaard geplaatst op 04 maart 2012 @ 00:07
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Irri Bekijk bericht
Ha, ja laten we het allemaal via AWF regelen. Als iedereen hier nu ook even zijn nummers van dealers neerzet?

Over de hasj discussie: illegaal maken lukt niet meer. Ik vind dat we gewoon af moeten van dat 'gedogen.' Dat is sowieso bullshit. Legaliseren (en dan écht) en aan duidelijke wetten binden, zo moeilijk is het niet...
Blijkbaar is het dat wel. Onderzoek heeft uitgewezen dat het legaliseren van softdrugs tussen de 600 en 800 miljoen per jaar oplevert.

Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 12:20
Met quote antwoorden

^Dan zou het toch makkelijker moeten zijn? :')

syndicate
Let bygones be Flygon's

syndicate's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 13:34
Met quote antwoorden

Aangezien het zoveel geld oplevert zou je zeggen dat ze er wel snel werk van zouden maken maar blijkbaar zijn er ook redenen waarom ze dit niet doen.

Gođafoss
Drowning hero

Gođafoss's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 14:15
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door syndicate Bekijk bericht
Aangezien het zoveel geld oplevert zou je zeggen dat ze er wel snel werk van zouden maken maar blijkbaar zijn er ook redenen waarom ze dit niet doen.
De reden is simpel: Op dit moment hebben we een conservatieve rechtse kutregering.

Life is a perception of your own reality.
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 14:21
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gođafoss Bekijk bericht
De reden is simpel: Op dit moment hebben we een conservatieve rechtse kutregering.
Dit, en helaas zitten er onder het volk nog veel mensen die het met ze eens zijn omdat ze nooit hebben geleerd voor zichzelf te denken. Veelal uit angst denk ik.

Fighting the heat and learning to sleep alone.
"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Het_Papiertje
Pantsu?

Het_Papiertje's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 14:29
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Deco T. Aoreste Bekijk bericht
Dit, en helaas zitten er onder het volk nog veel mensen die het met ze eens zijn omdat ze nooit hebben geleerd voor zichzelf te denken. Veelal uit angst denk ik.
Oh, en dan nog iets: Nederland is de kleine bitch van Israël en Amerika, wat ook zeker weten helpt.

Pantsu misete moratte yoroshii desu ka?
And at the end of the tour there will be free happily ever afters for everyone
Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 14:41
Met quote antwoorden

Zelfs sommige eigenaren van 'wietapotheken' daar hebben kritiek op het Nederlandse beleid, dan weet je wel hoe laat het is.

Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 19:15
Met quote antwoorden

Maar volgens de logica in de laatste posts, kan je zo natuurlijk elke illegale substantie legaal maken. Bijvoorbeeld heroďne. Je kan het taxeren en het verdrijft criminaliteit. Maar wil je zo'n substantie wel openbaar op de markt brengen?

De kwestie van (wiet)legalisering, is in de kern nog steeds een ethische zaak en geen economische of sociale, dus elk argument betreffende de hoeveel geld het zou opbrengen en hoe sterk de criminaliteit zou dalen, is nihil.

Zoals al ongeveer gezegd, is het een kwestie van de mensen te onderwijzen over de échte gezondheidsrisico's (dus niet ŕ la haatcampagnes/regeringspropaganda) en mensen hun oordeel laten vellen. Misinformatie en hardnekkige mythes moeten eerst verdwijnen voor er ook maar onderhandeld kan worden over legaliseren.

Naar mijn mening is het consumeren van eender welke substantie je eigen verantwoordelijkheid en zou het dus vrij te kopen moeten zijn. Maar dat ben ik dan, sommige mensen vinden het blijkbaar nodig anderen 'van zichzelf' te beschermen.

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 19:18
Met quote antwoorden

Het gaat erom dat het nu gedoogd wordt, wat maar een halve maatregel is.

Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 19:35
Met quote antwoorden

Dat verandert bijzonder weinig aan mijn post.

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 19:37
Met quote antwoorden

Maar daar ging discussië niet helemaal over.

Killax
The Grappler

Killax's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 19:44
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dré. Bekijk bericht
Het gaat erom dat het nu gedroogd wordt, wat maar een halve maatregel is.
De meeste drugs is toch gedroogd?

Vloeistoffen uit producten halen is altijd beter, het bevorderd de vervoersgemakkelijkheid en tevens wordt het lichter om in te nemen.

Logia, Zoan, Mecia... I can seal their powers... All the arrogant wretched ability users! My power can't be stopped!
Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 19:45
Met quote antwoorden

Als je een probleem hebt met jullie gedoogbeleid, heb je een probleem met de legale status van wiet. Daar ging mijn post over.

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 19:53
Met quote antwoorden

Ik zelf heb juist helemaal geen probleem met de legale status van wiet. En van mij mag er wel spul legaal worden. Dus ik ben het in zekere zin wel met je eens.

Het gaat erom dat het gedoogbeleid gewoon krom is. Zeker nu met dat pasjessysteem.

frankiscool
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 05 maart 2012 @ 19:55
Met quote antwoorden

Tabak is ongezonder dan wiet, maar is wel legaal.

3DS Friendcode : 2062-9434-8610
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten