Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Drugs #4

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Devian
Dittokin

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2012 @ 17:41
Met quote antwoorden

Vorig topic

Jaja, vorige is nog niet dicht (1 post nog, lol), maar dan staat deze iig alvast met de info klaar.

-----

Lees dit eerst voordat je post!

Waarom deze OP?

Zodat niet dezelfde vraag 10 keer in hetzelfde topic wordt gesteld en omdat het overzichtelijker is. En vanwege vliegende regenboogbedden.

Wat zijn drugs?

Drugs zijn over het algemeen genotsmiddelen met bewijstzijnsveranderende werking. Enkele bekende voorbeelden zijn: alcohol, cannabis, MDMA (de werkzame stof in Ecstacy/XTC) en paddo's.
Wikipedia geeft de volgende uitleg over drugs:
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
Drugs (ook wel: 'verdovend middel, bedwelmingsmiddel, narcoticum, roesmiddel, geestverruimend middel, verboden middel' of 'droog/droge') is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder 'drogerende' (verdovende en/of opwekkende) werking hebben en die tot verslaving kunnen leiden.

Wat is het risico?

Het risico verschilt per persoon en per drug, maar er kan niet vaak genoeg gezegd worden dat het gevaarlijk is. Het is voor de meeste (verantwoordlijke) gebruikers een zorgvuldig berekend risico. Lees je altijd ook goed in over wat je wilt gaan gebruiken! Zonder enige kennis en/of voorbereiding een drug gebruiken is een van de domste dingen die je kunt doen, met mogelijk de dood tot gevolg.
En vooral: laat altijd je drugs testen, zelfs al had je de vorige keer hetzelfde van dezelfde persoon!

Welke drugs zijn er?

Er komen telkens nieuwe soorten drugs bij en bovendien is de lijst te lang om op te noemen hier.
Ruwweg kan je drugs verdelen onder de volgende categorieŰn:

Verdovende middelen (downers);
Stimulerende middelen (uppers);
Hallucinogene middelen (psychedelica).

Verdovende middelen
Verdovende middelen zorgen ervoor dat de gebruiker pijn niet of minder voelt en in een roes terechtkomt. Voorbeelden zijn alcohol, ketamine, cannabis, lachgas en opiaten.

Stimulerende middelen
Stimulanten zijn middelen welke de gebruiker meer energie geven en gelukkiger kunnen laten voelen. Moeheid verdwijnt, concentratievermogen neemt toe en je zit vol energie. Natuurlijk is dit niet zonder gevaar, hartslag neemt toe, bloeddruk schiet omhoog en er is een kans op amfetaminepsychose (bij mensen met aanleg hiervoor).
Voorbeelden van stimulanten zijn amfetamines, coca´ne, cafe´ne, methylfenidaat, MDMA en nicotine.

Hallucinogene middelen
Deze zijn vooral bekend van paddo's en LSD. Hallucinogene middelen brengen de gebruiker in een 'trip' waarbij er dingen ervaren kunnen worden die niet bestaan of anders zijn dan de werkelijkheid, zoals bijvoorbeeld tactiele, visuele en auditieve hallucinaties. Voorbeelden zijn psilocybine, LSD, LSA, MDA, mescaline, DXM, DMT, salvia en de 2C-X varianten (2C-B, 2C-E, 2C-T-7, etc).

Mythes en misverstanden over MDMA/XTC

Deze tekst komt van het XTC Verzameltopic van FOK!Forum.

Opmerking: Sommige mensen sturen nog wel eens "foute" pillen naar een test-service met de opzet een mythe de wereld in te helpen.

1: Ecstasy bevat hero´ne
Dit is absoluut niet waar, daarvoor is hero´ne te duur en kan er geen dosis in een pil die sterk genoeg is om te voelen, meerdere pillen zouden nodig zijn en voor een dealer is dit een duur geintje. Dit is in Nederland nooit gebleken bij een test-service.

2: De kleur en vorm van een pil indiceren de inhoud
Dit is zeker niet waar, je kan alleen iets zeggen over de inhoud van een pil door m te laten testen. Er worden vaak kopieŰn gemaakt van goede pillen die vele malen minder zijn als het origineel en soms andere stoffen kunnen bevatten.

3: Ecstasy bevat mescaline
Ook hier geldt weer dat het absoluut niet waar is, mescaline is ongelooflijk zeldzaam en vraagt net als hero´ne om grote dosissen die niet in 1 pil passen, verder zou ook dit te duur zijn en een verspilling van de mescaline, dergelijke dingen zijn nooit gebleken bij een test-service, er kunnen wel pillen in omloop zijn geweest die mescaline bevatten en verkocht zijn als mescaline pillen.

4: Ecstasy bevat lsd
Ook dit is nooit voorgekomen bij een test-service en is erg onwaarschijnlijk omdat lsd niet voor het oprapen ligt. Evengoed zou het een verspilling zijn van de lsd, wel passen er 10 a 20 dosissen lsd in een pil als de maker goed zijn best doet.

5: Pillen bevatten glasscherven
Ook dit is weer een van die spookverhalen die de wereld in is geholpen door iemand en door alle anti-drugs lobbyisten wordt gebruikt als argument tegen drugs.
Dit is nooit aangetoond.

6: Ecstasy is een combinatie van coca´ne en hero´ne
Weer zo'n onzin verhaal, dit is nooit aangetoond, zeker de combinatie komt zelden voor en dan niet in pil vorm. Echte Ecstasy is MDMA, een middel dat zowel in effect als opbouw geen overeenkomsten vertoond met coca´ne of hero´ne.

7: Ecstasy bevat rattengif
Dit is 1 keer voorgekomen in Nederland, 1 pil werd positief bevonden voor strychnine (rattengif). Dit was mogelijk het gevolg van vervuiling in plaats van kwade opzet. Ook dit is weer zo'n lobbyisten argument.

Extra informatie

Natuurlijk staat niet alles in deze post, dat zou niet passen. Voor uitgebreide informatie over drugs kan je hier een vraag stellen, of zoeken op het internet. Heb je opmerkingen en/of toevoegingen voor deze post? Zet ze gerust neer!
Ook het verzoek aan de topicstarter van het volgende deel om deze post mee te nemen in de OP.

And last, but not least: gebruik verantwoordelijk en met mate(n)!

Extraspeciale disclaimerts

Vraag NIET naar waar drugs te halen valt, drugs zijn illegaal, maak maar wat verkeerde vrienden ofzo. Zulke posts (zelfs als ze het alleen maar impliceren) worden gerapporteerd. Dit geldt ook voor vendors van research chemicals.

Kortom: vragen naar drugs op welke manier dan ook is NIET toegestaan!

AWF en haar leden zijn op geen enkele wijze verantwoordelijk voor enige vorm van schade welke is veroorzaakt door informatie en/of berichten uit dit topic. Alle informatie in dit topic en de inhoud van deze zijn voor eigen risico van de lezer.

Flamen en ruzie zoeken doe je maar in je eigen topic, hier alleen maar liefde en respect voor elkaar!

N3TM@SK
私は非常に投石してい

N3TM@SK's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2012 @ 19:04
Met quote antwoorden

Zo net me puurpijp binnen gekregen, dus meteen het pijpje in gewilligd. Is toch weer een ander gevoel dan een joint

Facebook
Fc 3DS:3952 6994 0365
05-12-2005 De dag die geen enkele PSV-er ooit zal vergeten
Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 23 februari 2012 @ 21:11
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door N3TM@SK Bekijk bericht
Zo net me puurpijp binnen gekregen, dus meteen het pijpje in gewilligd. Is toch weer een ander gevoel dan een joint
Tell me about it. Veel sneller ook dan een joint. De metaalachtige smaak is het enige nadeel, maar niks dat een glas cola niet kan oplossen.

N3TM@SK
私は非常に投石してい

N3TM@SK's avatar
Standaard geplaatst op 24 februari 2012 @ 12:09
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Digger Nick Bekijk bericht
Tell me about it. Veel sneller ook dan een joint. De metaalachtige smaak is het enige nadeel, maar niks dat een glas cola niet kan oplossen.
Het werkt een heel stuk sneller dan een joint. Als ik een joint rook dan ben ik meestal een beetje stoned als ik me joint voor de helft op heb. Bij een puurpijpje werkt het bij mij binnen een paar minuten.Gisteren dus gedaan eerste een puurpijp en daarna meteen een joint gerookt. Wel een prettig gevoel kreeg ik erbij van de puurpijp lekker licht in me bolletje.

Facebook
Fc 3DS:3952 6994 0365
05-12-2005 De dag die geen enkele PSV-er ooit zal vergeten
Zorin
Died Among Dreams

Zorin's avatar
Standaard geplaatst op 24 februari 2012 @ 15:11
Met quote antwoorden

Ik vind zo'n puurpijpje echt niet chill voor wiet. Ik heb wel ook zo'n glazen pijpje en dat is al een stuk fijner.

I'm coming home, it's late again and I'm high as I've ever been...
You're sitting up, you're in our bed, crying for a ghost again.
No room could be as dark or as empty as ours is...
Zorin
Died Among Dreams

Zorin's avatar
Standaard geplaatst op 27 februari 2012 @ 11:43
Met quote antwoorden

Vanavond met 2 vriendinnen magic brownies maken en nuttigen. Yay vakantie

Edit: ik wil graag een keer smoken met Digger Nick!

Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 27 februari 2012 @ 20:41
Met quote antwoorden

Gezellig. Kom eens langs.

Zorin
Died Among Dreams

Zorin's avatar
Standaard geplaatst op 28 februari 2012 @ 20:46
Met quote antwoorden

Drugger Mick ik doe nu 2cb.

Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 28 februari 2012 @ 20:52
Met quote antwoorden

Dan moet je zeker posten op AWF!

Zorin
Died Among Dreams

Zorin's avatar
Standaard geplaatst op 28 februari 2012 @ 21:13
Met quote antwoorden

Het is al een wonder dat ik hier ben. Hoe komen kleuren?

Edit: klopt mijn zin?

Kloppen mijn zinnen?

Beter haal ik deze site hier nu uit deze tabbladen anders komt het niet goed.

Devian
Dittokin

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 28 februari 2012 @ 21:17
Met quote antwoorden

Livereport, heeeuuu :'D

Zorin
Died Among Dreams

Zorin's avatar
Standaard geplaatst op 28 februari 2012 @ 21:18
Met quote antwoorden

Mijn zinnen versmelten met mijn vingers met het toetstenbord.

Devian
Dittokin

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 28 februari 2012 @ 21:28
Met quote antwoorden

Haha, ik snap je helemaal. Best ernstig. xD

Zorin
Died Among Dreams

Zorin's avatar
Standaard geplaatst op 28 februari 2012 @ 22:18
Met quote antwoorden

Ik ga hard.

Hierop

http://iacopoapps.appspot.com/hopalongwebgl/

Devian
Dittokin

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 28 februari 2012 @ 22:19
Met quote antwoorden

HOLY SHIT. Die is epic _O_

http://inoyan.narod.ru/kaleidoskop.swf Probeer deze eens, ook leuk!

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten