Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden De Nutteloosheid van het bestaan

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Apollo
Anime Forum Lid

Apollo's avatar
Standaard geplaatst op 01 maart 2005 @ 20:15
Met quote antwoorden

Heel simpel: het nut is om gelukkig te zijn.

Anne
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 18 maart 2005 @ 23:30
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Nils
Heel simpel: het nut is om gelukkig te zijn.
Misschien moesten we het daar maar op houden ja ^__^

prosper
Anime Forum Lid

prosper's avatar
Standaard geplaatst op 18 maart 2015 @ 10:01
Met quote antwoorden

Een leven lang zoeken naar de betekenis van het bestaan heeft voor mij een uitkomst gekregen die ik niet direct had verwacht. Als je de hele schil van het zogenaamde betekenisvolle van het bestaan afpelt, blijft er niets anders over dan onzin en nutteloosheid.
Een herhaling van zetten een vicieuze cirkel.
De mens is een zoogdier, zijn enige "nut" is het voortzetten van de soort, die zichzelf dan weer dezelfde vragen kan stellen.
Jaren van studie naar een hoger goed hebben mij doen beseffen dat het enige doel daarvan een zoektocht is naar verklaren en zingeving. Alle antwoorden die je denkt te vinden leidden tot nog meer vragen. Nog meer vragen waar je geen antwoord op gaat vinden, omdat we daar simpelweg te kort voor leven. En de eventueel waardevolle kennis gaat uiteindelijk toch weer verloren! Hoe nutteloos! Alle boeken of documentaires waar we iets van denken te leren zijn doorspekt met de wijsheid van anderen, die het op hun beurt ook weer van anderen hebben. Alweer die eeuwige vicieuze cirkel.
Ik heb niets meer met de wijsheid van anderen, en ook zoek ik niet meer naar mijn eigen kracht. Als ik kinderen had gehad had ik misschien nog iets van nuttigheid gevoeld, maar ik heb ze niet. Ik probeer alles los te laten, het leven maar te nemen zoals het komt.
Niet meer dingen willen verklaren, maar de afgepelde waarheid te nemen zoals die is.
Wat is wijsheid?
We leven op een planeet die om een ster heendraait, precies op de goede plek om leven te kunnen herbergen. En op een bepaald moment is er iets tot leven gekomen, iets wat er miljoenen jaren over heeft gedaan om tot ons te evolueren. Wij, de mensheid, zijn nutteloze parasieten die uiteindelijk alles wat hier ontstond kapot gaan maken. En alles weer overnieuw kan beginnen, altijd maar weer opnieuw. Iets eindigt en begint opnieuw in dezelfde of misschien een net iets andere vorm. Wat een nutteloze vicieuze cirkel. Wat steken we er van op? Niets! Ik kan alleen maar zeggen: kijk naar de mensen die nergens over nadenken, de zogenaamde zwakkeren van geest. Zij genieten van het leven met volle teugen, zonder na te denken over het nut of een hoger doel. Misschien zijn zij wel het antwoord dat we zoeken............

Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 18 maart 2015 @ 12:56
Met quote antwoorden

Hoi prosper

FC: 1306 - 8649 - 4294
Games: Pokemon Y, OR, AS, Sun
Wyrin
Homo sapiens

Wyrin's avatar
Standaard geplaatst op 18 maart 2015 @ 16:34
Met quote antwoorden

Een bump van 10 jaar.

Is there - is there balm in Gilead? Tell me truly, I implore!
fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 18 maart 2015 @ 17:24
Met quote antwoorden

Damn.

Wuju like a potion? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 19 maart 2015 @ 15:25
Met quote antwoorden

Auw... 10 jaar...
Voelt als 5 jaar.
Jezus ik voel me oud.

If walls break down, I will comfort you. If angels cry, oh I'll be there for you.
"Mijn kat is mijn engel, mijn liefste troeteldier. Met een hart vol liefde en een tong van schuurpapier." :')
T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 19 maart 2015 @ 16:15
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wyrin Bekijk bericht
Een bump van 10 jaar.

http://i.imgur.com/MIj6o.gif
Deze bump is echt next level shit.

't.tapes visitor messages best visitor messages' - Hawk, 2012
Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 19 maart 2015 @ 20:12
Met quote antwoorden

Verdomme Prosper, had je je conclusie niet 10 jaar eerder kunnen trekken?!

T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 19 maart 2015 @ 20:50
Met quote antwoorden

Zijn avatar ziet er wel lekker uit.

Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 19 maart 2015 @ 21:27
Met quote antwoorden

Je bent zelf lekker.

T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 19 maart 2015 @ 22:10
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
Je bent zelf lekker.
Bedankt. Ik ben ook wel trots op mezelf.

Amelia
Mudskipper

Amelia's avatar
Standaard geplaatst op 21 mei 2015 @ 17:58
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Amelia Bekijk bericht
lees manga, drink koffie, jaag op poollicht en stormen en je leven zal nooit saai zijn

het leven roeleert >: D
Lol. Dat advies blijft staan. (uit 2005)

Het is zowel vreselijk als mooi dat er geen inherente betekenis aan ons bestaan is. Dat laat ons vrij onszelf te definiëren. Geen ander dier op aarde heeft zoveel vrijheid en expressie mogelijkheden als de mens. Je kunt het leven zien als een kunstwerk dat je zelf invulling geeft, binnen bepaalde culturele en sociale kaders die je kan omarmen of afwijzen. Wat dat betreft leven we ook in een mooie tijd waarin migratie, zowel geografisch als op de sociale ladder veel mogelijkheden kent. Het is jammer dat onze herinneringen en werk verdwijnen wanneer we ouder worden en sterven, maar ondertussen is er veel tijd om voldoening te halen uit wat we hebben bereikt en eventueel achterlaten.

oeps.
Pillendoos
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 21 juli 2015 @ 23:05
Met quote antwoorden

Wat het "doel" is, is nogal een beladen vraag omdat je het niet echt kan definiëren zonder er meteen een invulling aan te geven.

Aan de andere kant, wat iedereen probeert te doen, is zichzelf voort planten. Dat is het meest bevredigende antwoord dat er is, en het gaat nogal een stuk dieper dan de "puber die voor het eerst internet ontdekt en rebels doet tegen zijn gelovige ouders" forumposts die je vaak vindt. De hele samenleving, al het menselijke streving naar vooruitgang, is uiteindelijk gesteund op de drang tot voortplanting.

Freezee
#rekt

Freezee's avatar
Standaard geplaatst op 22 juli 2015 @ 16:19
Met quote antwoorden

Holy necrobatman

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten