Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Pokemon > Pokemon - Algemeen
Deze pagina opnieuw laden pokemon kaarten verzamelen. uitleg gevraagd

Antwoord

Onderwerptools Weergave
rdl
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 02 oktober 2016 @ 09:05
Met quote antwoorden

mijn zoontje van 8 is helemaal weg van pokemon.
Hij wil nu graag pokemon kaarten verzamelen. (het spelen is nog niet zo belangrijk voor hem)

Hij heeft nu een verzamelmap waar 360 kaarten inkunnen.
Hij was hoopa fan dus had hij de Pokemon TCG XY11 Steam Siege Theme Deck Hoopa erbij gekocht.

Nu vraag ik me dus af. hoe werkt dat verzamelen precies?
Onder op de kaart staat b.v. (noem maar wat) 91/114
houdt dit nu in dat van die set (welke dat ook moge zijn?) hij nr 91 heeft en dat er van die set 114 bestaan?
want onder de foto zelf staat ; no; (en een nummer) of is dat dan het kaart nummer?
ik wil het graag begrijpen om hem uit te leggen hoe hij het beste kan sparen want nu kom ik praktisch tot niets.
ik weet dat het figuurtje rechtsonder (bolletje of ster oid) wat zegt over de zeldzaamheid. en als een kaart glimt deze ook speciaal is. maar dan houdt het zo'n beetje op
hij kreeg er ook een hoopa coin bij. waar zijn die voor?
verder een hoop energiekaarten. ik snap dat dat weer voor het tcg is maar dat doet er dus nog even niet toe..

ik hoop dat iemand uit kan leggen wat de beste manier van sparen is..het sorteren, en hoe ik erachter kom welke series er zijn en hoe ik dat met hem kan ordenen enz..
dus..advies voor een beginnende jonge spaarder

bedankt!

Suicimoth
Joie de vivre

Suicimoth's avatar
Standaard geplaatst op 04 oktober 2016 @ 08:17
Met quote antwoorden

Hallo,
Ten eerste welkom dit forum.
Ik zal nu beschrijven hoe het verzamelen werkt (ik verzamel zelf ook kaarten).

Het klopt dat 91/114 betekend dat het kaart nr 91 is van 114 kaarten waar die set uit bestaat.
Je kan verschillende sets herkennen aan het symbooltje beneden in de rechterhoek, naast het kaartnummer.
116/114 kan ook voorkomen. Dat zijn zogenaamde secret cards. Deze zijn erg zeldzaam.

Momenteel zijn er heel veel sets maar niet alle sets zijn meer verkrijgbaar in de winkel.
Op deze website vind je een lijst met alle sets die er zijn:
http://www.serebii.net/card/english.shtml

Maar die lijst bevat alleen maar de "normale" sets.
Je hebt ook "promo" sets, die staan in deze lijst:
http://www.serebii.net/card/engpromo.shtml

"No. XXX" wat onder de afbeelding staat, dat is het Pokédexnummer van de Pokémon. In de Pokédex staan alle Pokémon met hun eigen nummer.

Het figuurtje, bolletje, ruitje of sterretje, staat inderdaad voor de zeldzaamheid van de kaart.

In zo'n theme deck zitten twee decks waarmee je gelijk een game kunt spelen. Daarom zitten er zoveel energy kaarten in het doosje. Waarschijnlijk zaten er ook veel dubbele in het doosje.
De coins worden gebruikt in het kaartspel. Verder hebben ze geen betekenis maar ze ook wel leuk om te verzamelen.

Nog even over de Energy kaarten, in elke set zitten ook Energy kaarten. Ze horen gewoon erbij als je een set compleet wilt hebben. Ook op deze kaarten staat een symbooltje (waar ik het eerder al over had).
Als ik het goed heb staat op de energy kaarten die in een theme deck zitten geen symbooltje (ik weet het niet zeker, ik koop nooit een theme deck omdat de meeste kaarten ook in de kleine pakjes zitten.)

Sorteren kan op verschillende manieren:
- Op het type van de Pokémon (grass, water, fire, ground etc etc). Te herkennen aan het energie symbool rechts bovenin. Of de kleur van de kaart.
- Op de Pokémon zelf of op de evoluties. Dus een kaart van dezelfde Pokémon maar uit verschillende sets.
- Op het kaartnummer van de set. Dus gewoon op volgorde, eerst 1/114 dan 2/114.
- Op het figuurtje van zeldzaamheid.
- Of gewoon op de Pokémon die hij zelf het leuks vind.

Zelf sorteer ik op kaartnummer van verschillende sets.
In de oude sets zaten alle types door elkaar maar in de nieuwere sets hebben ze eerst bijvoorbeeld grass (kaart 1/114 t/m 14/114) en dan komt water (15/114 t/m 28/114) etc etc.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel

Friendcode Nintendo 3DS 4339-3133-0541
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten