Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > PC & Internet
Deze pagina opnieuw laden Hoi ik heb een vraagje xoxo

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 11:16
Met quote antwoorden

Lieve allemaal,

Hoe duur is tegenwoordig ongeveer een goede gamecomputer die vrijwel alles aan kan op maximale kwaliteit en daarbij ook kan recorden met fraps?

Alvast bedankt,
Audax xoxo

FC: 1306 - 8649 - 4294
Games: Pokemon Y, OR, AS, Sun
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 11:24
Met quote antwoorden

Haaaaai liiiiiiiieeefuuurttt,

Ja, zo'n toffe knotsgekke PC'tjah kost maar zo'n 600 euro tegenwoordig voor al die eniiiiiige toeters en belletjes die je ermee wilt doen~

Ish nie zo duur meer hooooorr.

kusjesss. xoxoxoxoxoxo

I've traced your shadows on the wall. Now I kiss them.
Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 14:06
Met quote antwoorden

Aaaiitttt, op welke sait raad jij aan om te kope? xoxoxox
echt liev dat je hierop reageert <3

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 17:53
Met quote antwoorden

Haaaaii~

ligt eraan of je zelf wilt bouwen of dat het voor je gedaan moet wooorrdeenn <33

anders stel ik wat leuks samen voor je hooorrrr xoxoxox

kuussjaaaahhss.

Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 18:18
Met quote antwoorden

600 euro voor een top-end gaming rig dat ook kan opnemen? Vaak ben je al zoveel kwijt aan de videokaart alleen... of loop ik echt heel veel jaren achter?

Zo'n systeem kost al snel 1500-2000 euro. 1000 zeker, 600 zou ik heel erg knap vinden :x

hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 19:05
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Henduluin Bekijk bericht
600 euro voor een top-end gaming rig dat ook kan opnemen? Vaak ben je al zoveel kwijt aan de videokaart alleen... of loop ik echt heel veel jaren achter?

Zo'n systeem kost al snel 1500-2000 euro. 1000 zeker, 600 zou ik heel erg knap vinden :x
€600 is inderdaad wat ik een budget game systeem beschouw.

Maar het voordeel is dat de nieuwere Nvidia kaarten Shadowplay hebben, waarbij je bijna geen performance verliest tijdens het opnemen. Bewerken daarentegen kost veel CPU kracht, maar het ligt eraan wat je er voor over hebt en hoe serieus je er mee bent.

~Rick
Devian
Wie?

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 19:19
Met quote antwoorden

Meh, bewerken is post-production werk, dus gamen en bewerken doe je nooit tegelijk. Je kunt ook even wat koffie gaan maken als de boel aan het renderen is.

Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 19:28
Met quote antwoorden

Wat Devian inderdaad zegt.

Het is niet dat ik nu al een budget heb of zo, ben nogal een skeere student atm, maar wil toch wel aan het eind van het jaar een pittig goede computer hebben.

hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 19:35
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Devian Bekijk bericht
Meh, bewerken is post-production werk, dus gamen en bewerken doe je nooit tegelijk. Je kunt ook even wat koffie gaan maken als de boel aan het renderen is.
Nee natuurlijk doe je het niet tegelijk maar het 'probleem' voor dezen met een krap budget is dat gamen meer van de GPU (videokaart) vraagt en rendering meer van de CPU (processor) en je dus van beiden een aardig goede (dure) nodig hebt om zowel te kunnen gamen als renderen.

Of je moet zorgen dat je videobewerkingsprogramma CUDA ondersteund (After Effects denk ik). Ik ga er toch niet vanuit dat jij als 'skeere student' netjes hebt betaald voor je Fraps en andere software.

Dan kun je er gewoon een high-end Nvidia kaart ingooien waarbij je voor het opnemen gebruik kan maken van Shadowplay en voor het renderen de CUDA technologie gebruikt. Dan doe je er gewoon een mid-range i5je in met 8GB werkgeheugen en ben je snel klaar, maar €600,- blijft erg krap.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Audax Bekijk bericht
Wat Devian inderdaad zegt.

Het is niet dat ik nu al een budget heb of zo, ben nogal een skeere student atm, maar wil toch wel aan het eind van het jaar een pittig goede computer hebben.
Pittig goed is €1000+, dus ik wens je veel succes met sparen!
Ik ken het gevoel

~Rick
Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 19:41
Met quote antwoorden

Die van mij was 600 euro, en die runt echt alles perfect.

[SIGPIC][/SIGPIC]
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 20:45
Met quote antwoorden

Mensen die 1500 euro moeten neerleggen voor een top end PC weten niet hoe hardware werkt. Ga dan direct Alienware halen.

En die van Wes runt inderdaad alles perfect.

hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 21:01
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ravons J. Daro Bekijk bericht
Mensen die 1500 euro moeten neerleggen voor een top end PC weten niet hoe hardware werkt. Ga dan direct Alienware halen.

En die van Wes runt inderdaad alles perfect.
1500 is inderdaad overdreven, maar een zoals OP het beschrijft "pittig goede computer" en €600,- gaan gewoon niet samen. Natuurlijk is goed dan ook relatief, en kan het zijn dat mijn idee van goed heel wat veeleisender is dan dat van jou

OP laat het echter klinken alsof hij een High-end game PC wil, die daarbij ook snel door videoproductie heen hakt en dat gaat gewoon niet lukken voor dat geld. Het zou wat makkelijker zijn als hij toch even zegt wat hij er ongeveer maximaal aan kwijt wil zijn, dan is het behoorlijk wat makkelijker om iets aan te raden xD

~Rick
Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 22:09
Met quote antwoorden

Met 600 euro red je dat nooit!.

Voor beetje pittige Game PC waar je alles op max en een aantal jaren er op max mee vooruit kan heb je zeker minimaal 1000+ euro nodig.

I7
16 of 32GB RAM
2X 256 GB SSD in raid.
2X 1 TB in raid
2X Nvidea GTX780TI in SLI
1200 Watt PSU.

Maar voor 800 euro kan je ook wel een leuk systeempje bouwen die games goed runt echter zal die in de komende jaren zo nu en dan een upgrade moeten krijgen als je alles perse op max wilt spelen.

I5
8GB ram
250GB SSD
1 TB HDD
1X GTX 760/770
En een 750 watt psu.

@ Ravons

Hij vraagt om een pittige PC die alles op max kan.
Niet om iets wat wel werkt maar niet op max kan (Ten uitzondering van games van 3 jaar geleden en COD).
Voor een systeem dat alles op max kan en een fatsoenlijke frame rate heeft ben je zeker meer kwijt als 600 euro.
800-1000 euro is veel realistischer.

We are going to have to act, if we want to live in a different world.
Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 22:36
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door hentai-free Bekijk bericht
Of je moet zorgen dat je videobewerkingsprogramma CUDA ondersteund (After Effects denk ik). Ik ga er toch niet vanuit dat jij als 'skeere student' netjes hebt betaald voor je Fraps en andere software.
Gelukkig maar dat Fraps gratis is. (:

600 euro is best te doen voor het eind van dit jaar, ik zou het dan nog een keer vragen. Bedankt guys.

hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 24 januari 2014 @ 23:03
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Audax Bekijk bericht
Gelukkig maar dat Fraps gratis is. (:

600 euro is best te doen voor het eind van dit jaar, ik zou het dan nog een keer vragen. Bedankt guys.
Ik dacht dat je met de gratis versie maar 30 seconden kon filmen of een watermark had ofzo? Of is dit tegenwoordig anders

Toch raad ik alsnog een Nvidia kaart aan voor Shadowplay omdat dat veel minder impact op het performance van je pc heeft dan Fraps.

Het is idd handiger om het te laten weten wanneer je de pc daadwerkelijk wil kopen en een daarbij horend budget. Tegen die tijd is er ook weer nieuwe hardware uit en/of zijn de prijzen gedaald

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten