Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Anime > Bleach
Deze pagina opnieuw laden Bleach - Mangadiscussie #16

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2014 @ 15:48

Het is inderdaad haar shikai. Eerlijk gezegt lijkt haar Shikai me sterker dan Komamura's Shikai.

Chef
Veni, Vidi, Vici

Chef's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2014 @ 17:36

Zij is gewoon een leuk personage en ik vind het goed dat ze eindelijk 'echt' vecht!
Hopelijk is die nog niet verslagen en krijgen we meer van haar te zien next week

Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2014 @ 20:52

Coole Stern Ritter + coole Yachiru - ik zie het probleem niet.

Erodar
POP POP

Erodar's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2014 @ 21:03

haha yachiru too OP

dit is entertaining, goede chapter. Die enemy doet me om de een of andere reden aan een Jojo's Bizarre Adventure character denken

I'm a miracle, I'm a unicorn, I'm a fucking needle in the haystack! And you're just some fucking dumb hipster who's munching my hay!
Chopstick
(`_´)ゞ

Chopstick's avatar
Standaard geplaatst op 06 maart 2014 @ 11:07

Ha, eindelijk geen Kenpachi die de show steelt. Had Yachiru altijd als een mini Kenpachi gezien tbh. : P Wel 'toevallig' (as usual) dat haar Shikai die Sternritter z'n ability countered, maar ach, zolang het maar vermakelijk is.

ಠ‿ಠ
Mulderman
Swordy guy

Mulderman's avatar
Standaard geplaatst op 06 maart 2014 @ 14:16

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Erodar Bekijk bericht
haha yachiru too OP

dit is entertaining, goede chapter. Die enemy doet me om de een of andere reden aan een Jojo's Bizarre Adventure character denken
Dat gevoel heb ik met zo'n beetje alle Sternritters gehad.
Maar goed, uiteindelijk moeten ze toch door Kenpachi en Unohana gered worden, maar het is wel leuk dat we eindelijk eens iets van haar te zien hebben gekregen.

A man's dream will never die!
My anime list
I'm give up your appellation's technical monkey
Legato
ざわ…ざわ…ざわ…

Legato's avatar
Standaard geplaatst op 06 maart 2014 @ 16:48

WTF zowaar een leuk chapter tussendoor!

Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 06 maart 2014 @ 18:47

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Chopstick Bekijk bericht
Ha, eindelijk geen Kenpachi die de show steelt. Had Yachiru altijd als een mini Kenpachi gezien tbh. : P Wel 'toevallig' (as usual) dat haar Shikai die Sternritter z'n ability countered, maar ach, zolang het maar vermakelijk is.
Is het niet altijd zo geweest in Bleach?
-Ichigo's bankai was de perfecte counter voor Byakuya's bankai.
-Byakuya's ontelbare bloemblaadjes tegen de 50 ogen van Zommari.
-Kenpachi die niet geďntimideerd raakte toen Nnoitra als maar sterker werd en maar bleef doorsnijden op Ken's lichaam.
-Kenpachi die op instict vecht en dus immuun was tegen Tousen's bankai.

Legato
ざわ…ざわ…ざわ…

Legato's avatar
Standaard geplaatst op 07 maart 2014 @ 17:31

Ja ach, soms is Bleach vermakelijk, maar het niveau van die eerste arc is nooit meer echt geevenaard en het lijkt vooral gewoon een toevalstreffer geweest te zijn voor de mangaka. Ik vind het nog altijd leuk om even te lezen, maar verwachtingen heb ik er niet meer bij. Op het moment vind ik de chapters zelfs leuker dan One Piece waar de pacing enorm achteruit gegaan is.

Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 07 maart 2014 @ 20:36

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Legato Bekijk bericht
Ja ach, soms is Bleach vermakelijk, maar het niveau van die eerste arc is nooit meer echt geevenaard en het lijkt vooral gewoon een toevalstreffer geweest te zijn voor de mangaka. Ik vind het nog altijd leuk om even te lezen, maar verwachtingen heb ik er niet meer bij. Op het moment vind ik de chapters zelfs leuker dan One Piece waar de pacing enorm achteruit gegaan is.
Arrancar Saga had gewoon goed kunnen zijn als het was geëindigd in de Spirit Palace waar de confrontatie tussen Aizen en de Soul King zou geweest zijn. In plaats daarvan heeft Kubo ervoor gekozen om Ichigo een random power-up te geven waarmee die Aizen heeft geraped, met op het einde een paar vage woorden van Aizen over de Soul King, die volgens hem vreselijke dingen zou doen. Hij heeft de Soul King en zijn verhaal aten uitstellen tot deze arc.

Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 08 maart 2014 @ 10:37

Ik geloof niet dat het een toevalstreffer was van Kubo. Meer gedoe door editors. Arrancar arc zou oorspronkelijk stukker korter zijn, maar door de populariteit moest hij het uitrekken.

Tegenovergestelde met Fullbring arc. Die zou langer zijn, maar was juist niet populair. Weten jullie het nog, de hele 'oh noes Ginjo weet wie Isshin is'-shenanigans die nergens heengingen? Helaas heeft Shonen Jump er een handje van om de mangaka's niet vrij te laten in hun werk, en dat is vaak terug te zien. Ja, ook in Naruto, One Piece, en al die andere series.

Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 08 maart 2014 @ 14:52

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
Ik geloof niet dat het een toevalstreffer was van Kubo. Meer gedoe door editors. Arrancar arc zou oorspronkelijk stukker korter zijn, maar door de populariteit moest hij het uitrekken.

Tegenovergestelde met Fullbring arc. Die zou langer zijn, maar was juist niet populair. Weten jullie het nog, de hele 'oh noes Ginjo weet wie Isshin is'-shenanigans die nergens heengingen? Helaas heeft Shonen Jump er een handje van om de mangaka's niet vrij te laten in hun werk, en dat is vaak terug te zien. Ja, ook in Naruto, One Piece, en al die andere series.
SS arc zou oorspronkelijk de laatste zijn, maar dan met meer stages. Hij is sowieso gaan uitmelken door gedoe met de editors. Ik weet niet of jullie nog de Deicide arc kunnen herinneren, maar dat waren 23 chapters ofzo die vol uit plaatjes bestonden. Het voelde alsof je naar een galerij aan afbeeldingen zat te kijken i.p.v. dat je een manga las. Ik denk dat de editors hem deze fase hebben laten uitmelken want er gebeurde echt bijna niks in die chapters. In de anime waren deze 23 chapters maar 6 episodes omdat ze nauwelijks content bevatten.

Ik weet niet of de editors hem gedwongen hebben om de Fullbring arc te stoppen. Het einde van de anime kan hier ook een rol in hebben gespeeld. Het werd sowieso gecancelled in april. Ik herinner me nog dat hij de backstory van Tsukishima wilde laten zien en het zomaar ineens afbrak.

Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 08 maart 2014 @ 16:30

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ludo Sanders Bekijk bericht
SS arc zou oorspronkelijk de laatste zijn, maar dan met meer stages.
Bron?

Quote:
Hij is sowieso gaan uitmelken door gedoe met de editors. Ik weet niet of jullie nog de Deicide arc kunnen herinneren, maar dat waren 23 chapters ofzo die vol uit plaatjes bestonden. Het voelde alsof je naar een galerij aan afbeeldingen zat te kijken i.p.v. dat je een manga las. Ik denk dat de editors hem deze fase hebben laten uitmelken want er gebeurde echt bijna niks in die chapters. In de anime waren deze 23 chapters maar 6 episodes omdat ze nauwelijks content bevatten.
'Melk eens even uit, Tite.' Nee, ik denk dat hij gewoon even de tijd wou nemen om dat gevecht af te maken. Misschien wist hij nog niet helemaal wat daarna zou komen.

In de Fullbring arc was alles niet per sé van te voren vast gelegd en was het in principe 'verkoop zoveel mogelijk volumes voordat de final arc begint, laat Ichigo maar even wachten met z'n krachten terugkrijgen' - Fullbring arc was imo best oke though.

Quote:
Ik weet niet of de editors hem gedwongen hebben om de Fullbring arc te stoppen. Het einde van de anime kan hier ook een rol in hebben gespeeld. Het werd sowieso gecancelled in april. Ik herinner me nog dat hij de backstory van Tsukishima wilde laten zien en het zomaar ineens afbrak
Einde van anime is ver van te voren vast gelegd. Animeren en inspreken en scripten duurt heel lang dus als er het besluit werd genomen dat na Fullbring de anime zou stoppen zou dat op tijd gebeuren. Fullbring arc kan best wel eens geforceerd gestopt zijn door de editors, de volumes verkochten niet denderend.

Mulderman
Swordy guy

Mulderman's avatar
Standaard geplaatst op 08 maart 2014 @ 17:54

Kubo's probleem is dat hij zijn verhaal niet van te voren uitwerkt. Er is in meerdere interviews aangegeven dat hij dingen grotendeels verzint terwijl hij bezig is. Natuurlijk had hij sommige dingen al van te voren in gedachten.

Dit zie je terug in de manier waarop hij verhalen verteld. Kubo focust zich op 1 ding tegelijkertijd. Dit kan in sommige gevallen goed uitpakken. Zoals de laatste paar chapters. Maar veelal blijft hij er in hangen wat lang uitgerekte shit oplevert die vaak niet eens plot relevant zijn. Maar eerder wat op dat moment "cool" is.

Dit is ook de reden dat de serie in populariteit gekelderd is. Een serie als Bleach had al lang geleden moeten stoppen. Toen alles nog vers en creatief was.

A man's dream will never die!
My anime list
I'm give up your appellation's technical monkey
Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 08 maart 2014 @ 19:09

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
Bron?
Zal die ff moeten zoeken, ik post als ik hem heb gevonden.
Quote:
'Melk eens even uit, Tite.' Nee, ik denk dat hij gewoon even de tijd wou nemen om dat gevecht af te maken. Misschien wist hij nog niet helemaal wat daarna zou komen.
Nou zo raar vind ik dat niet hoor. Bleach stond best wel hoog in de rankings, so why not? In zo een geval had die gewoon een break kunnen nemen.
Quote:
In de Fullbring arc was alles niet per sé van te voren vast gelegd en was het in principe 'verkoop zoveel mogelijk volumes voordat de final arc begint, laat Ichigo maar even wachten met z'n krachten terugkrijgen' - Fullbring arc was imo best oke though.
Ja daar verschillen de meningen over. Als het saai is dan hoeft het niet perse slecht te zijn. Mensen bestempelen het als één van de slechste shonen arcs ooit. Ik vond hem gewoon persoonlijk super saai, maar dat betekent niet dat het super slecht was. Hij was gewoon heel anders in vergelijking tot de andere arcs. En de huidige arc verkoopt slechter dan de Fullbring arc
Quote:
Einde van anime is ver van te voren vast gelegd. Animeren en inspreken en scripten duurt heel lang dus als er het besluit werd genomen dat na Fullbring de anime zou stoppen zou dat op tijd gebeuren. Fullbring arc kan best wel eens geforceerd gestopt zijn door de editors, de volumes verkochten niet denderend.
Het duurt ongeveer 2 maanden voordat een episode af is. De laatste chapter van de fullbring arc was op 16 januari en de laatste episode was op 27 maart. De laatste episodes hadden high quality animation dus ze hebben zeker die volle 2 maanden gebruikt.

@Mulderman- Ik heb Bleach 3 jaartjes geleden liggen en daarna begin 2013 alles weer opnieuw gekeken en voor het eerst de fullbring en nieuwe arc gelezen destijds(episode 1 tm de chapter waar Unohana en Zaraki gingen vechten), en ik moet zeggen dat ik het overall toch wel een leuke serie vond . Het is inderdaad de trage pacing en het blijven hangen op oninteressante verhaalaspecten. Renji vs Mask was echt slecht, maar dat zou in de anime maar 1 episode geweest zijn en dus snel vergeten. Mijn punt is dus dat het misschien slecht is als een wekelijkse manga, maar het eigenlijk gewoon wel een leuke serie is als je het gewoon in 1x door zou kijken.

[ Laatst gewijzigd door Ludo Sanders; 08 maart 2014 om 19:20 ]

Onderwerp gesloten

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten