Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Anime > Manga
Deze pagina opnieuw laden Koe no Katachi

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2014 @ 07:58
Met quote antwoorden

Wanneer het thema van een manga (in Japan) zo controversieel en gevoelig is dat het ruim een jaar heeft geduurd voordat er een uitgever naar voren kwam die de ballen had het uit te geven, weet je dat je een goede serie hebt.

Koe no Katachi: Een serie over pesten. Een zeer gevoelig probleem in Japan, en een die uitermate sterk wordt neergezet in deze manga.
Het verhaal begint als Nishimiya Souko, een doof meisje, in een klas van een normale basisschool terecht komt. Ze wordt gepest, hard, omdat ze buiten de groep valt. Als Ishida Shouya, een van de pesters, op een gegeven moment zo ver gaat dat Shouko van school moet, wordt hij het nieuwe slachtoffer. Hij is immers het perfecte zondebok voor niet alleen de klas, maar ook de leraren. Dit is op z'n zachtst gezegd een groot en belangrijk keerpunt in zijn leven.

Ik wilde eigenlijk maanden terug al hierover posten, maar ik was lui. De serie is ondertussen echter zo enorm goed, dat ik wel moet.
Zeer sterke personages, eng geloofwaardige situaties en een gevoelig thema die je eigenlijk nooit ziet en enorm solide wordt neergezet. Alles aan deze serie is uitmuntend en iedereen moet dit eigenlijk lezen. Het feit dat de mangaka pas een jaar of 25 is (ze maakte de KnK one-shot toen ze een jaar of 22 was, geloof ik), is al helemaal ongelofelijk.
Het allerbeste? Ondanks de donkere toon van het thema, is de serie nooit echt zo depressief dat je jezelf van een brug wil gooien. Het gebruikt humor precies op de goede manier om niet alleen de serie niet te somber te maken, maar ook om jou als lezer iets bij te brengen. Soms moet je lachen om dingen die worden gezegd, om je een moment later te realiseren dat het eigenlijk een afgrijselijke opmerking was.

En Shouko is verdraaid bad-ass met haar gebarentaal af en toe:

De serie wordt overigens ook gesteund door de officiële organisatie voor doven en slechthorenden in Japan. Dat soort organisaties zijn normaal erg timide om hun naam te verbinden aan manga en dergelijke, dus ook dat is alleen maar een teken over hoe goed deze serie wel niet is.

Enige probleem is dat de serie nog door niemand legaal is opgepakt, dus je moet wat creatief rondzoeken om het te vinden... maar iets vertelt me dat dat wel lukt. Gewoon met de serie zelf beginnen, trouwens. De one-shot is er volledig in verwerkt, en een stuk uitgebreid.

tl;dr: Lees deze serie. Punt.

[ Laatst gewijzigd door Henduluin; 07 februari 2014 om 08:05 ]

Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 15 maart 2014 @ 05:38
Met quote antwoorden

/shameless bump

Crunchyroll heeft de manga opgepikt voor hun simulpub. Lezen, dus!

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten