Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Anime > Manga
Deze pagina opnieuw laden Shingeki no Kyojin (Advance of the giants)

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Mulderman
Swordy guy

Mulderman's avatar
Standaard geplaatst op 19 december 2012 @ 22:21
Met quote antwoorden

Het gebeurde 107 jaar geleden dat de mensheid haar grootste vijand tegen kwam. De reuzen. Het duurde niet lang voordat de reuzen de gehele mensheid op een kleine groep na volledig uitgemoord hadden. Voor het eerst kwamen de mensen er achter dat ze niet de machtigste wezens op aarde waren. De reuzen zijn onverwoestbaar, onverzadigbaar en er kan niet met ze gepraat worden.
De overlevenden wisten zich terug te trekken in een stad omcirkeld met 50 meter hoge muren. Hier voeren ze een verliezende strijd tegen de reuzen die constant de stad aan proberen te vallen. Het einde van de mensheid lijkt nabij.

Shingeki no Kyojin is een shounen serie gemaakt door Isayama Hajime. Hoewel de serie technisch onder shounen valt, is deze beter te vergelijken met bijvoorbeeld Berserk en Gantz.
De hoofdrolspelers zijn Eren Jaeger een jongen met een kort lontje die na het brute afslachten van zijn moeder besluit bij het leger te gaan en zo alle reuzen te vermoorden.
Hij wordt bijgestaan door zijn geadopteerde zus Mikasa Ackerman. Een stille maar zeer getalenteerde jonge meid die regelmatig voor Eren op moet komen.

Deze serie is geweldig. Hajime weet perfect de wanhoop van de situatie neer te zetten. Eren en Mikasa zijn erg interessant net zoals de overige cast, die vooral in hun gedrag bijzonder realistisch zijn. De reuzen zijn enorm creepy en elke aanval voelt enorm intens aan. Zeer de moeite waard deze serie. Mits je tegen gore en depressieve series kan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mocht manga niet je ding zijn, (waarom lees je dit dan?) dan is de aankomende anime misschien het wachten waard. De trailer ziet er in ieder geval erg goed uit.

Dat animation!

A man's dream will never die!
My anime list
I'm give up your appellation's technical monkey
Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 19 december 2012 @ 22:36
Met quote antwoorden

Er komt een anime van? Zie je maar weer hoe up-to-date ik ben.

Anyway, ben bij chapter 5 ofzo. Art is... wennen, maar interessant gebeuren verder. Ik lees waarschijnlijk de rest als ik tijdens de feestdagen thuis ben. En dan maar hopen dat deze serie wel ooit afgemaakt gaat worden (Ik kijk naar jou, Berserk)

Wyrin
Homo sapiens

Wyrin's avatar
Standaard geplaatst op 28 december 2012 @ 20:29
Met quote antwoorden

Wat. Een. Topserie. _o_

Enkele dagen geleden ben ik helemaal bij geraakt, en ik ben een echte fan geworden. Diepgaande, uitgewerkte personages, een duistere, allesoverheersende wanhoopssfeer, een intrigerende plot én een hoop goede 'shounen'actie, deze manga heeft het allemaal.

Zeer jammer dat er maar weinig manga zoals deze bestaan. Voor zover ik weet zijn enkel Berserk en Claymore vergelijkbaar. Gantz wordt dikwijls in dezelfde context genoemd, maar daar heb ik iets meer dan een vijftigtal chapters van gelezen vooraleer ik het dropte omwille van de overdreven zwaar immorele personages, de uiterst foute fanservice en de vage plot in het algemeen.

[ Laatst gewijzigd door Wyrin; 28 december 2012 om 20:35 ]

Is there - is there balm in Gilead? Tell me truly, I implore!
Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 28 december 2012 @ 21:32
Met quote antwoorden

Net chapter 40 uit... Ik kan mijn mening samenvatten in redelijk simpele termen: De maanden tussen chapters gaan heel, heel lang aanvoelen. Het is lang geleden dat een serie mij zo heeft weten op te slokken.

En damn man, ik zag net pas die trailer. Het lijkt wel alsof Production IG het budget van een film overheen gooit. Niet dat je mij hoort klagen overigens.

Jonasje
im so kawaii uguu~

Jonasje's avatar
Standaard geplaatst op 11 mei 2013 @ 01:55
Met quote antwoorden

Nieuwe chapter uit. Zo zo, Eren is dus gekidnapped, en Mikasa liet traantjes vallen.. ;~;

Blijft zo spijtig dat het maandelijks is, echt benieuwd als we iets nieuws gaan weten bij het volgend chapter!

Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 11 mei 2013 @ 05:49
Met quote antwoorden

Lijkt er op dat we eindelijk eens wat meer info krijgen over de buitenwereld, en misschien de "samenleving" van de titans in het algemeen. Ik ben benieuwd~

Chef
Veni, Vidi, Vici

Chef's avatar
Standaard geplaatst op 03 juni 2013 @ 16:29
Met quote antwoorden

Toch maar begonnen aan de manga. Nu net de laatste chapter van de female titan arc uit (chapter 30) zeer harde, maar fantastisch einde, met die twee kinderen die mikasa en eren een paar jaar eerder zelf waren.... Ik was teleurgesteld dat Eren superkrachten kreeg, maar nu vind ik het juist erg interessant! Er zijn er meer, waarom vallen ze mensen aan, wie is die vrouw? Waarom Eren en andere wel en de rest niet? Ga zo maar heel lang door.....ik wil zo graag de antwoorden op die vragen, dat betekent dat de mangaka goed werk levert! Wat een fantastische reeks.....

Edit: chapter 30 is ook een mooi einde voor seizoen 1 (anime) oktober 2014 kan seizoen 2 dan starte (a)

[ Laatst gewijzigd door Chef; 03 juni 2013 om 17:52 ]

manga tekenaar
NO RULESS!!

Standaard geplaatst op 17 februari 2014 @ 18:56
Met quote antwoorden

Ik heb hier de anime van gezien en die was helemaal top. Het heeft een paar afleveringen nodig maar dan heb je de smaak absoluut te pakken. En als je dan aan het einde van het seizoen bent aanbeland is het verhaal eigenlijk voor je gevoel nog maar net begonnen en zit je met nog meer vragen dan aan het begin.
Nu blijkt het dus nog wel lang te duren voor een nieuw seizoen uitkomt dus ik vroeg me af, loopt de manga voor op de anime? Als dat zo is hoef ik niet langer meer te wachten

Chef
Veni, Vidi, Vici

Chef's avatar
Standaard geplaatst op 17 februari 2014 @ 19:50
Met quote antwoorden

De anime gaat tot chapter 33
De manga is bij chapter 54

Dus minimaal wachten tot april 2015 (of eerder en dan afwijken van manga)

Chef
Veni, Vidi, Vici

Chef's avatar
Standaard geplaatst op 07 maart 2014 @ 12:52
Met quote antwoorden

Chapter 55 had alles.

Character progress/brute marteling/ plot vooruitgang/spanning.
De laatste chapters zijn echt mega goed.. Dikke 9.5/10
Ik zie erg uit naar hoe dit gaat verlopen, weer een maand wachten : (

Wyrin
Homo sapiens

Wyrin's avatar
Standaard geplaatst op 07 maart 2014 @ 15:37
Met quote antwoorden

De laatste chapters zijn inderdaad zeer goed. Sterke character development, brute marteling laat de duistere kanten zien van de Scouting Legion én we beginnen eindelijk stilaan wat meer inzicht te krijgen in de wereld van SNK. Vooral fantastisch dat bepaalde vragen waarvan ik niet had verwacht dat er antwoorden op zouden komen (Waarom is de meeste technologie nog steeds zo primitief met uitzondering van de 3DMG? Hoe kan het dat na 'slechts' 107 jaar mensen alles vergaten over het leven buiten de walls?) ook worden aangehaald.

Also, arminface:

Is there - is there balm in Gilead? Tell me truly, I implore!
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten