Chapter 2 van Mushishi (The Soft Horns) maakte een grote indruk op me tig jaar geleden. Onwaarschijnlijk mooi geschreven en getekend. Sowieso de meest stijlvolle manga/anime-serie ooit gemaakt.
Ja Monster is echt zo goed. Net zoals al de werken van Urasawa.
Het gaat over de jonge talentvolle dokter Tenma die op een dag een keuze moet maken. Het leven van een jongetje redden of dat van een belangrijk persoon die later binnen komt. Hij kiest ervoor om het jongetje te redden en haalt daarmee een hele hoop ellende op zijn dak.
Dit valt echter allemaal in het niets als blijkt dat het jongetje dat hij gered heeft een volslagen psychopaat blijkt te zijn en al snel vallen de eerste doden. Helaas komt Tenma hier te laat achter en wat volgt is een klopjacht om de jongen te vinden. Terwijl de politie en vooral een briljante detective achter Tenma aan zitten omdat deze verdacht wordt van de moorden.
Ik doe de serie simpelweg geen eer met deze korte beschrijving. Het is een manga waar je voortdurend het volgende chapter wilt lezen. Ontzettend spannend, gruwelijk en interessant. Verplichte kost voor iedereen die niet alleen van manga, maar ook van een goed mysterie houdt.
A man's dream will never die! My anime list I'm give up your appellation's technical monkey
Monster is echt een must-read of must-watch (de anime volgt de manga vrij closely) als je het nog niet gelezen of gezien hebt.
tbh vind ik de anime zelfs nog íets beter, omdat het via BGM en ook de opening/ending die sfeer beter vangt dan writing ooit zou kunnen op een zeker manier. Neemt niet weg dat de manga absoluut fantastisch is
Also Mulder je post is awesome
I'm a miracle, I'm a unicorn, I'm a fucking needle in the haystack! And you're just some fucking dumb hipster who's munching my hay!