Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Lucht je hart
Deze pagina opnieuw laden HSP - High sensitive person

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Golden Rose
Elise

Golden Rose's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 00:09
Met quote antwoorden

Hi everyone,

Ik bedenk me dat het misschien wel leuk is om een hsp topic te openen, voor de hsp'ers op dit forum. Voor de mensen die niet weten wat hsp is, hsp staat voor "high sensitive person".

Hsp is een karaktereigenschap en veel mensen weten niet dat ze het zijn, terwijl toch 1 op de 5 personen gemiddeld hsp is. Het gaat om hooggevoeligheid, beďnvloed worden door stemmingen van anderen, altijd graag willen helpen en schuldgevoel wanneer een fout wordt gemaakt, prikkels die extremer binnenkomen, etc.

Testje kun je doen hier: http://www.hooggevoelig.nl/drupal6/h...ve-person-test
Verder zijn er veel youtube filmpjes over te vinden.

Ikzelf ben hsp'er en ik ben wel benieuwd of er meer zijn onder jullie die het zijn.
En hier ervaringen delen.
Hebben jullie bijvoorbeeld ook dat er momenten zijn dat je iets heel erg oprecht goed bedoelt en graag wilt helpen, maar dat anderen je vaak niet begrijpen? Of dat je heel goed aanvoelt dat een ander boos of verdrietig is, en je daar zelf ook mee gaat zitten?
Erg perfectionistisch zijn en heel veel dingen persoonlijk opvatten / jezelf verantwoordelijk voelen voor fouten (dingen die misschien wel niet eens aan jou liggen) ?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

lugia07
Female AWF Member ;D

lugia07's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 00:17
Met quote antwoorden

Zoals ik al dacht, van niet

Evaluatie van de HSP test
Je hebt 9 punten

Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.

Al denk ik wel dat ik iemand ken die dat is, had ik niet zo overna gedacht....
Nah, ik weet het wel zeker, is wel lastig, lijkt me

I <3 Shiny's

Trade Station << Update Pokemon Sun*
hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 00:21
Met quote antwoorden

16 punten..

Nouja, ben altijd wel gevoellig geweest voor hoe anderen zich tegenover mij gedragen maar dat kan ook onzekerheid zijn denk ik

Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 00:26
Met quote antwoorden

Persoonlijk vind ik dit echt weer zo'n "kom laten we nog een label op mensen gaan plakken"-verhaal. Je leeft mee met mensen dus ben je meteen hsp? Hetzelfde geldt voor kinderen die ADHD hebben. Vroeger was je een beetje druk, en tegenwoordig heb je meteen ADHD. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is, maar het lijkt een trend te zijn afgelopen jaren.

[SIGPIC][/SIGPIC]
hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 00:29
Met quote antwoorden

^Sowieso ben ik het er niet echt mee eens dat een vragenlijstje op het internet dit kan bepalen zonder de persoon te kennen

Anime!
abortuskoningin 2013

Anime!'s avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 01:57
Met quote antwoorden

5 punten, helaas.

Joodse leugens
Gođafoss
Drowning hero

Gođafoss's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 02:22
Met quote antwoorden

19 punten, verbaast me niks. Vooral qua zintuiglijke waarneming ben ik zeer gevoelig (erg snel koud, absoluut niet tegen hete of ijskoude dranken kunnen, ruik/hoor dingen van zeer grote afstand, zeer scherp zicht en kan erg slecht tegen zonlicht inkijken, lage pijngrens, zeer scherpe smaakgevoeligheid etc). Maar iedereen heeft wel iets "anders", dus ik hecht er voor de rest niet teveel waarde aan. Vind het wel geinig op zich, maar ik houd me er niet veel mee bezig.

Life is a perception of your own reality.
Λιοντάρι
Liontari

Λιοντάρι's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 08:39
Met quote antwoorden

Je hebt 15 punten

Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je.

[SIGPIC]http://i282.photobucket.com/albums/kk252/JordiHuls/Aanvraag-signature.png[/SIGPIC]
Batonelli
Stef

Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 09:26
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Maverick Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dit echt weer zo'n "kom laten we nog een label op mensen gaan plakken"-verhaal. Je leeft mee met mensen dus ben je meteen hsp? Hetzelfde geldt voor kinderen die ADHD hebben. Vroeger was je een beetje druk, en tegenwoordig heb je meteen ADHD. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is, maar het lijkt een trend te zijn afgelopen jaren.
Eigenlijk dit ja.
Ik weet van mezelf dat ik heel goed kan meeleven met anderen, mij goed kan verplaatsen en de stemmingen goed kan aanvoelen om vervolgens precies te weten hoe ik moet handelen. Dat maakt mij een 'gevoelig' persoon, maar ben ik daarom een 'HSP'er'? I dunno man :')
Ik heb geen test of term nodig om mijzelf ergens te plaatsen.

Croon
Anime Forum Lid

Croon's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 10:37
Met quote antwoorden

Je hebt 21 punten

Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je.

Had ik ook wel verwacht.

Anime!
abortuskoningin 2013

Anime!'s avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 11:09
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Maverick Bekijk bericht
Haha, wat een gejank zeg. Er zijn redenen dat er 'labels' op mensen worden geplakt. Dit wordt enkel gedaan om het makkelijker te maken voor deze mensen.

Joodse leugens
Tim
Magistraal lid.

Tim's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 11:55
Met quote antwoorden

HSP... Ik dacht dat dat stond voor Hoge Snelheid Palen. Naar tot ca. een diepte van -8m NAP. Veroorzaken veel trillingen waardoor naast gelegen belendende panden problemen kunnen ondervinden.

Ik kreeg een 9 uit de test. Ik ben dus niet HSP.

If there is evil in this world,
It lurks in the hearts of men.
Edward D. Morrison
Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 14:15
Met quote antwoorden

Geen HSP. Ook weinig behoefte aan zo'n vaag labeltje eigenlijk, beetje á la Indigokind denk ik.

DarkDevil
Kindernet

DarkDevil's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 17:06
Met quote antwoorden

Je hebt 13 punten

Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.

Respect voor: Maple Town, Star Street, Teddy Ruxpin, Dommel, Boes, Ovide en Alfred J. Kwak
Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 26 april 2013 @ 17:54
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Anime! Bekijk bericht
Haha, wat een gejank zeg. Er zijn redenen dat er 'labels' op mensen worden geplakt. Dit wordt enkel gedaan om het makkelijker te maken voor deze mensen.
Wat wordt er makkelijker? Hoe verandert je leven nou blijkt dat je HSP hebt/bent?

[SIGPIC][/SIGPIC]
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten