Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Anime > Dragonball
Deze pagina opnieuw laden Nieuwe dragonballz movie 2015

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 23 november 2014 @ 22:06
Met quote antwoorden

Ik durf te zweren dat Toriyama echter volledig verantwoordelijk is voor het schrijven van het plot van de nieuwe films, wat ze tot officiŽle en directe sequels van de manga maakt.

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 24 november 2014 @ 18:54
Met quote antwoorden

^ Voor de nieuwe wel ja. Voor de anime kan je ze als zich afspelende tussen Z en GT beschouwen.

Atsusacon, join our seventh edition on 5-6 August 2017!
Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 25 november 2014 @ 06:40
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gurenn Bekijk bericht
Maar waar Toriyama wat mee te maken heeft is dus enkel van toepassing op de manga canon. Voor de anime mag je GT rustig als canon beschouwen. De oudere films zijn nog een andere zaak, de meeste daarvan vallen niet perfect in de gewone animetijdlijn te plaatsen en kan je dus zien als een alternatieve tijdlijn. Garlic Jr. maakt het wel erg vervelend daar, gezien die later wel terug in de serie voorkomt ondanks dat z'n film niet volledig in de tijdlijn past.
'' Fan-fiction would be described as "non-canon," or "fanon," while an event from the official source material would be "canon."

Een verfilming of in dit geval, geanimeerd, van iets wat bestaand is en van de orginele author is, in dit geval Akira Toriyama, is canon. Het maakt niet uit dat Akira het bijv niet zelf heeft getekend, maar de source komt wel van zijn manga's weg en dat is in het geval van GT, niet. Er is ook een reden waarom fillers, fillers genoemd worden. Hebben ook geen bal met 't verhaal te maken en zijn dus in principe ůůk non-canon. (maar hierover kun je discusseren).

The first two anime series were directly based off the Dragon Ball manga, which took much longer to produce than the anime did. This often resulted in "filler"; a notable instance being that the end of Goku's battle with Frieza lasts much longer than Frieza's predicted "five minutes". Since Dragon Ball GT was not based on the manga, no filler was required. As a result, four entire sagas (the Black Star Dragon Ball Saga, the Baby Saga, the Super 17 Saga, and the Shadow Dragon Saga) were completed in only 64 episodes.

Ook dit bewijst mijn eerdere statement dat GT grotendeels geen canon is. De characters zou je wel canon kunnen noemen, puur omdat de designs van o.a. Trunks, Pan en Goku (inc SSJ4) wel door Akira zijn getekend.

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2014 @ 19:09
Met quote antwoorden

Als je die definitie volgt zijn GT en de fillers canon. Het zijn immers officiŽle bronnen, geen fanfiction. Ze zijn geproduceerd door Toei Animation, die de rechten op Dragon Ball heeft.

Ze passen misschien niet binnen de manga, maar voor de anime zijn ze nog steeds canon.

Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 27 november 2014 @ 21:42
Met quote antwoorden

Quote:
Als je die definitie volgt zijn GT en de fillers canon. Het zijn immers officiŽle bronnen, geen fanfiction. Ze zijn geproduceerd door Toei Animation, die de rechten op Dragon Ball heeft.

Ze passen misschien niet binnen de manga, maar voor de anime zijn ze nog steeds canon.

Canon is gerelateerd aan de officiŽle maker van de manga, waarop het is gebasseerd. De events in de manga, die overigens ook in de anime zitten, zijn gewoon canon. Zolang het in de manga is gebeurt, is het canon en zolang het door de orginele bedenker is geschreven/bedenkt.

In dit geval is dat Akira, niet toei. Official source material = manga, geen toei makerij. Anders waren de films ook canon en volgens mij zijn we het daar ook unaniem over eens dat dat geen canon is, om meerdere redenen.

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 28 november 2014 @ 19:11
Met quote antwoorden

Omdat de oudere films niet in de animetijdlijn passen. En ook die hebben hun eigen interne canon. De films met Broly en de films met Cooler passen bijvoorbeeld in een eigen canon.

Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 29 november 2014 @ 10:08
Met quote antwoorden

Quote:
Omdat de oudere films niet in de animetijdlijn passen. En ook die hebben hun eigen interne canon. De films met Broly en de films met Cooler passen bijvoorbeeld in een eigen canon.

Mijn punt is dus dat het los staat van de officiŽle canon. Dat heeft weinig te maken met of het qua timeline past of niet. Het is simpelweg geen werk van de orginele bedenker en dat is waar 't om gaat.

Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 05 december 2014 @ 12:15
Met quote antwoorden

Om even toe te dragen aan het onderwerp, er is nieuwe informatie beschikbaar en nieuwe footage:

http://9gag.tv/p/a9p17a/first-footag...s-here?ref=tcl

Goku vecht als base form? Terwijl we bijv Gohan naar SSJ zien gaan? Kan dit betekenen dat Goku nog steeds zijn god powers heeft? Maar als dat zo is, waarom kan Freeza dan meekomen met Goku? Also, hij heeft zijn gewicht kleding uit, lijkt 't? Hij draagt in dat gevecht zijn blauwe onderhemd niet.

Verder vind ik het er erg nice uit zien. Ik ben wel nieuwschierig na 't daadwerkelijke plot, maar de animatie ziet er erg tof uit en het voelde bekend en vertrouwd. Ik ben wel blij dat Freeza terug is, hoop ik. Hoop alleen dat ze zijn enorme power boost uit kunnen leggen.

1993ted
...

1993ted's avatar
Standaard geplaatst op 05 maart 2015 @ 00:07
Met quote antwoorden

Nieuwe trailer!

Ziet er interessant uit,

Wat vinden jullie van de nieuwe form van Frieza?...

[ Laatst gewijzigd door 1993ted; 05 maart 2015 om 00:38 ]

...
Squaders
やがて私は死ぬ

Squaders's avatar
Standaard geplaatst op 15 maart 2015 @ 19:42
Met quote antwoorden

https://www.youtube.com/watch?v=pkVMaQmCMVw

H2o Go!
Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 15 maart 2015 @ 19:47
Met quote antwoorden

Ik wil een nieuwe dragonball serie

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Cursed_snorlax 0619-4428-4720 pokemon x
Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 16 maart 2015 @ 16:33
Met quote antwoorden

Ja maar dan wel door Toei Animation zelf, want heb echt geen zin om aan te zien hoe Toriyama zijn serie verder de klote inwerkt.

Alle current DBZ(2008-heden) stuff is gewoon verschrikkelijk slecht. De storyline van Xenoverse is tot nu toe het beste van DBZ de afgelopen 10 jaar.

Wer beschŁtzt die Schwachen vor dem Mann, der die Schwachen beschŁtzt?
Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 16 maart 2015 @ 16:43
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ludo Sanders Bekijk bericht
Ja maar dan wel door Toei Animation zelf, want heb echt geen zin om aan te zien hoe Toriyama zijn serie verder de klote inwerkt.

Alle current DBZ(2008-heden) stuff is gewoon verschrikkelijk slecht. De storyline van Xenoverse is tot nu toe het beste van DBZ de afgelopen 10 jaar.
Een spin off serie met trunks als tijd guardian zal geweldig zijn. MAKE IT HAPPEN FFS

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 16 maart 2015 @ 16:54
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cursed_snorlax Bekijk bericht
Een spin off serie met trunks als tijd guardian zal geweldig zijn. MAKE IT HAPPEN FFS
Jij snapt 'm

Er zijn gewoon zoveel mogelijkheden om prime DBZ nog beter te maken met wat extra backstories. Ik weet zeker dat de backstory van Android #18 zeer interessant en intens had kunnen zijn. Ik heb me altijd ingebeeld dat ze erin zijn geluisd door Dr. Gero of op verschrikkelijke wijze tegen hun wil zijn ontvoerd. Vandaar dat Dr. Gero vermoorden het eerste was dat #17 deed toen hij uit zijn pod kwam. Het had echt de potentie om net zo donker en intense verhaal als Trunks' backstory te worden.

In plaats daarvan krijgen we Frieza met skin change van Super Buu level omdat hij een paar maandjes getraind heeft. Ik weet niet of iemand van jullie de manga versie van Fukkatsu no F heeft gelezen, maar het komt allemaal heel geforceerd over.

Wer beschŁtzt die Schwachen vor dem Mann, der die Schwachen beschŁtzt?
Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 16 maart 2015 @ 16:58
Met quote antwoorden

Frieza is compleet verkracht. Ik wou dat ze daar eens mee op hielden en frieza in zijn waarde laten. Frieza was de eerste echte gevaarlijke vijand van goku. Het gevecht tussen Goku en frieza is legendaries en zo moet het blijven. Het is niet nodig om er allemaal toeters en bellen aan te hangen. Golden frieza is echt lelijk

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten