Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Anime > One Piece
Deze pagina opnieuw laden Technologie sinds Skypiea

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Atsushi
あつし

Standaard geplaatst op 23 september 2012 @ 11:00
Met quote antwoorden

Er is een idee dat me al tijden bezig houdt als ik One Piece aan het lezen ben, ik probeer het in deze post uit te leggen en wil kijken of er mensen zijn die ditzelfde gevoel hebben.

Totdat Luffy en zijn crew naar Skypiea gaan lijkt de wereld van One Piece, vertaald naar de onze, in een soort 18de eeuw te leven. De den den mushi bestaat al wel, maar op kanonnen na ziet alles er behoorlijk primitief uit. Op de eilanden die de strawhats tot dan bezoeken (Drum, Arabasta, Jaya) lijkt het er niet op dat de mensen ooit in aanraking met moderne technologie zijn gekomen.

Na Skypiea verandert dit plaatje. Al bij DavyBF worden machines geďntroduceerd, en zeker vanaf onze cyborg Franky is Oda niet meer te stoppen: de moderne technologie wordt als de normaalste zaak van de wereld gezien. Pretparken, onderzeeërs, gigantische televisie-schermen, en zelfs Brooks terugkeer als rockster leken tot Skypiea niet te bestaan.

Ik weet dat dit alles makkelijk te verklaren is met een 'op de GL is alles anders'-argument. Het gaat me er dan ook om of ik de enige ben die dit is opgevallen.

Waarlijk, de mens is de Koning der dieren want hij overtreft hen in wreedheid. Wij leven van de dood van anderen. Wij zijn wandelende begraafplaatsen!
AnimeDagger
Anime Forum Lid

AnimeDagger's avatar
Standaard geplaatst op 23 september 2012 @ 11:11
Met quote antwoorden

ik heb wel een antwoord de wereld van one piece bestaat uit allemaal eilanden zoals in het begin word uitgelegd ,sommige voor op hun tijd andere nog in het dino tijdperk ,de eilanden met verder onwikkelde technologie gaan die niet zo gemakkelijk weggeven of omruilen dus de meeste kans is er dat je nieuwere technologie tegen komt op eilanden die veel worden bezocht door piraten en marines zoals saobondy archipelango en elanden die wienig bezoekers krijgen of geisoleert liggen die zullen dus minder of niets van die technologie afweten.

Mulderman
Swordy guy

Mulderman's avatar
Standaard geplaatst op 23 september 2012 @ 11:27
Met quote antwoorden

One Piece begint in een rustig achtergelegen gebied. Normale simpele mensen die niet te veel nodig zijn.

Hoe verder je in de wereld komt hoe gevaarlijker het wordt, mensen zijn nieuwe middelen nodig om te kunnen overleven en bij het uitvinden van deze middelen ontdekken ze ook eerder nieuwe dingen. De meeste rijke en mensen met invloed zitten ook in deze gebieden en deze willen dus ook nieuwe techniek etc om hun leven leuker te maken.

Het wil uiteraard ook helpen dat Oda hoe langer hij bezig is hoe idioter zijn fantasy lijkt te worden, wat de serie uiteraard alleen maar ten goede komt

A man's dream will never die!
My anime list
I'm give up your appellation's technical monkey
Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 23 september 2012 @ 11:31
Met quote antwoorden

Ik gok dat de World Nobles hier ieets mee te maken hebben. Die zullen vast nog wel een hele hoop technologie uit de Void Century voor zichzelf hebben gehouden, waardoor de eilanden in de buurt van Mariejois een stuk geavanceerder zullen zijn dan de eilanden verder weg. Vegapunk zal ook wel voor een deel verantwoordelijk zijn >.>

Ik heb zo het gevoel dat naarmate we verder de GL op gaan, het niveau van de technologie weer zal dalen, maar we zullen zien.

Legato
ざわ…ざわ…ざわ…

Legato's avatar
Standaard geplaatst op 23 september 2012 @ 15:36
Met quote antwoorden

Het lijkt mij erop dat ze het "pad van Vegapunk" een beetje aan het volgen zijn, overal waar hij geweest is, is geavanceerde technologie, er zal misschien een punt komen waar ze Vegapunk tegenkomen en vanaf daar zou het wel minder kunnen worden, maar in het begin is idd uitgelegd dat verschillende eilanden hele andere volken hebben met de daarbij horende "vooruitgang".

East blue is een rustige zee die niet voor niets "de zwakste zee" genoemd wordt, simpeler leven en dus meer achterstand.

Atsushi
あつし

Standaard geplaatst op 24 september 2012 @ 14:29
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Henduluin Bekijk bericht
Ik gok dat de World Nobles hier ieets mee te maken hebben. Die zullen vast nog wel een hele hoop technologie uit de Void Century voor zichzelf hebben gehouden, waardoor de eilanden in de buurt van Mariejois een stuk geavanceerder zullen zijn dan de eilanden verder weg. Vegapunk zal ook wel voor een deel verantwoordelijk zijn >.>

Ik heb zo het gevoel dat naarmate we verder de GL op gaan, het niveau van de technologie weer zal dalen, maar we zullen zien.
Daar zit wel wat in, het conservatieve Wano country zal door het ontbreken van contact met de buitenwereld behoorlijk primitief zijn, en ook van Elbaf kan ik me slecht voorstellen dat ze helemaal up-to-date zijn. Het zou kunnen dat er veel eilanden in de New World zijn waar de eeuwen stil zijn blijven staan.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door AnimeDagger
de eilanden met verder onwikkelde technologie gaan die niet zo gemakkelijk weggeven of omruilen dus de meeste kans is er dat je nieuwere technologie tegen komt op eilanden die veel worden bezocht door piraten en marines zoals saobondy archipelango en elanden die wienig bezoekers krijgen of geisoleert liggen die zullen dus minder of niets van die technologie afweten.
Mock Town werd anders druk bezocht door piraten. Vermoedelijk ligt het inderdaad vooral aan de aanwezigheid van de WG.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Legato
East blue is een rustige zee die niet voor niets "de zwakste zee" genoemd wordt, simpeler leven en dus meer achterstand.
Weinig vechtersbazen heeft geen gevolgen voor de technologische ontwikkeling van een gebied. De marine ziet East Blue dan ook vooral als symbool van rust en vrede. Je zou verwachten dat er enige ontwikkeling plaatsvindt in een gebied dat niet door piraten wordt bedreigd. Ook hier zou het ontbreken van world nobles de oorzaak kunnen zijn.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Mulderman Bekijk bericht
Het wil uiteraard ook helpen dat Oda hoe langer hij bezig is hoe idioter zijn fantasy lijkt te worden, wat de serie uiteraard alleen maar ten goede komt
Wat natuurlijk de meest waarschijnlijke verklaring blijft.

Waarlijk, de mens is de Koning der dieren want hij overtreft hen in wreedheid. Wij leven van de dood van anderen. Wij zijn wandelende begraafplaatsen!
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten