Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Pokemon > Pokemon - Algemeen
Deze pagina opnieuw laden Herman van Doorn terug bij Pokémon!

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Pokey4
Anime Forum Lid

Pokey4's avatar
Standaard geplaatst op 02 april 2014 @ 21:36

Per seizoen 17 getiteld Pokémon: XY zal Herman van Doorn weer de Nederlandstalige titelsong inzingen, aldus de Nederlandse dubbing studio SDI Media. De startdatum van de aankomende uitzendingen op Disney XD is nog niet bekend.

Wie is Herman van Doorn ook alweer?
De van oorsprong Jazz-zanger is voor het eerst te horen tijdens Pokémon in het jaar 2002. Samen met zijn achtergrondkoor is combo-Herman enorm aangenaam voor het gehoor. Het is alsof Domino Day instart: het concept "Nederlandstalige leader" is datzelfde seizoen voor het laatst te horen. Reden zou zijn de slechte verkoopcijfers van de films (herinnert iemand zich de "nasynchronisatie-chaos" nog?). Herman blijft in de jaren erop gewoon in de aftiteling vermeld, terwijl de titelsongs vanaf dat moment eigenlijk Engelstalig en niet Nederlands ingezongen te horen zijn. Ook bij de filmreeks (te weten: Pokémon 4-Ever) is het raak: "ook de vervanging van zanger Herman van Doorn beviel de fans niet, en de titelsong werd volgens filmkritieken belabberd vertaald".

In 2006 begint de nostalgie: menig Nederlands Pokémon-fan verlangt terug naar 2002 en wil Herman terug: men eist een Nederlandstalige leader. De actie heeft succes en vanaf 1 april 2007 (geen grap) is zanger "Herr Mann" weer te horen tijdens het voortaan als vanouds Nederlandstalige introliedje van Pokémon: Advanced Battle. Het is een groot succes: de kijkcijfers schieten de lucht in en Herman wordt jaarlijks teruggevraagd om weer een titelsong in te zingen. Zowel Herman als zijn mannenkoor zijn terug op de buis. De magie? Herman is een prachtzanger van beroep, en ook stemacteur. Gevolg? Hoewel het natuurlijk niet live tegelijk kan vult de zanger zijn eigen achtergrondkoor, wat zorgt voor een herkenbaar geheel dat énorm aangenaam is voor het gehoor.

Totdat er in 2008 onraad te ruiken valt: een Pokémon-film maakt zijn debuut zonder Herman in de titelsong. Een nieuwe studio heeft de nasynchronisatie overgenomen en acht het minder nodig om Herman te vragen. De studio komt echter belofte na: Herman is vervolgens wel gewoon weer te horen tijdens de televisieserie.

Het seizoen uitgezonden in 2009 zou echter de laatste voor zanger Herman blijken. In 2010 wordt hij vervangen door een vrouwelijke zangeres (die overigens exact lijkt op de stemactrice achter Clover uit Totally Spies!). Langzaam maar zeker zakken de kijkcijfers weer in en anno 2013 weigert dubbing studio SDI-Sun Herman terug te halen. Hoe lang speelt deze situatie al? Sinds 2010, maar vooral sinds het jaar 2011: het debuut van Pokémon: Black & White.

Per 03/02/2014 kondigt dubbing studio SDI Media aan dat Herman van Doorn per seizoen 17 getiteld Pokémon: XY op veler verzoek weer de Nederlandstalige titelsong zal inzingen.

NEDERLANDSTALIGE INTROMUZIEK: http://www.youtube.com/watch?v=lKjq6yOaZGA

[ Laatst gewijzigd door Pokey4; 06 april 2014 om 01:07 ]

anhhao
Just call me Anh

anhhao's avatar
Standaard geplaatst op 02 april 2014 @ 22:15

Ben jij Charicific?

Wat voor waarde hechten jullie (lees: jij en Charicific) eigenlijk aan een Nederlandse titelsong, of meer specifiek, aan Herman? Ik zie het eerlijk gezegd niet zo. Het is maar een titelsong, ik hekel Nederlandse titelsongs (pfff, waarom Unbeatable in het Nederlands, waarom...?) en tja Herman... ik heb er niks mee laten we het zo zeggen. Mis ik iets?

yo im tired of these lucky *ss players...
3DS: 1950 - 8654 - 4565
TSV: 3529
Laidjon
Autodidact

Laidjon's avatar
Standaard geplaatst op 02 april 2014 @ 23:23

Misschien is het Herman zelf.

FC: 3754-7560-6678
Join de fun met Pokemon X/Y!
Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 03 april 2014 @ 17:19

Wat een feest.

FC: 1306 - 8649 - 4294
Games: Pokemon Y, OR, AS, Sun
Anime!
abortuskoningin 2013

Anime!'s avatar
Standaard geplaatst op 03 april 2014 @ 19:13

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Laidjon Bekijk bericht
Misschien is het Herman zelf.
Haha.

Joodse leugens
iTeruri
Nerdfighter

iTeruri's avatar
Standaard geplaatst op 03 april 2014 @ 19:56

De Nederlandse intro van Johto Journey's is zeker 2.96% van mijn jeugd. Nostalgie.

DFTBA - Don't Forget To Be Awesome!
anhhao
Just call me Anh

anhhao's avatar
Standaard geplaatst op 03 april 2014 @ 19:58

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door iTeruri Bekijk bericht
De Nederlandse intro van Johto Journey's is zeker 2.96% van mijn jeugd. Nostalgie.
S04 (in OP) daarentegen vond ik gewoon slecht. lol

@Laidjon: topkek

yo im tired of these lucky *ss players...
3DS: 1950 - 8654 - 4565
TSV: 3529
Pokey4
Anime Forum Lid

Pokey4's avatar
Standaard geplaatst op 03 april 2014 @ 21:32

Enkele reacties van buiten het forum:

- "Geweldig :3"
- "Echt super dit liedje"
- "MIJN HELE JEUGD ZIT IN DIT LIEDJE"
- "Herman!!! Nostalgie!"
- "Naar mijn mening is dit de beste Nederlandse opening! Op nummer twee staat die van de Battle Frontier"
- "Whauaha maar deze is wel cool"
- "Sounds better in Dutch!"
- "Yeah cool"
- "Ik vind dit nog de leukste die ze gemaakt hebben van Advanced Battle maar die Battle Dimension vind ik iets leuker"

En misschien nog wel de leukste is die van een 7 jarig meisje: "Hij heeft zijn baan terug! ".

[ Laatst gewijzigd door Pokey4; 03 april 2014 om 21:56 ]

Pokémon XY: nieuwe afleveringen zijn elk weekend om 06:45 uur te zien op Disney XD!

Fan van Herman van Doorn! :D Kijk ook op www.hermanherman.nl
Pokey4
Anime Forum Lid

Pokey4's avatar
Standaard geplaatst op 03 april 2014 @ 22:02

Verkeerde serie... En ik denk niet dat iedereen Engels kan...

Pokémon XY: nieuwe afleveringen zijn elk weekend om 06:45 uur te zien op Disney XD!

Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 10 april 2014 @ 18:57

Wauw...

FC: 1306 - 8649 - 4294
Games: Pokemon Y, OR, AS, Sun
Pokey4
Anime Forum Lid

Pokey4's avatar
Standaard geplaatst op 17 april 2014 @ 15:58

Exact mijn reactie.

En nog een aankondiging van SDI Media te Bussum (nabij Hilversum): "Herman is zelf ook trots op het resultaat. Het is een behoorlijk krachtig geheel geworden". "Het" is natuurlijk het introliedje.

De versies van Zweden, Duitsland, Spanje en Frankrijk zijn inmiddels te bekijken via YouTube en zijn wel leuk geworden. Frankrijk grijpt net als Nederland terug op nostalgie door het terughalen van een/de bekende zanger uit het verleden, terwijl Duitsland en Zweden hebben gekozen voor een nieuwe maar zeer krachtige intonatie. Werkt allen wel vind ik. En nu gaat Herman dus een mix worden tussen nostalgie en krachtige intonatie: Herman op zijn best!

Atrápalos Ya!

[ Laatst gewijzigd door Pokey4; 17 april 2014 om 16:09 ]

Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 17 april 2014 @ 18:18

Is het nummer/de intro ook te beluisteren/te bekijken ergens?

[SIGPIC][/SIGPIC]
Pokey4
Anime Forum Lid

Pokey4's avatar
Standaard geplaatst op 17 april 2014 @ 19:05

Nog niet. Het is nog even wachten totdat Disney XD begint met de Nederlandse uitzendingen. Waarschijnlijk binnen een maand.

LordSeviper
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 17 april 2014 @ 20:39

Ik wil hier toch op reageren, hoewel het lang geleden is dat ik op een Pokémonforum geweest ben.

Als het waar is wat je zegt, dat Herman van Doorn terugkomt, dan is dat mooi. Echter lijkt het me niet dat SDI Media daar zulke uitspraken over doet, simpelweg omdat het bedrijf meerdere dingen inspreekt en vertaald, dan heb ik het niet alleen over cartoons, maar ook over radio/tv reclames/spotjes, ondertiteling enz.

De enige die hier misschien wel weer een uitspraak over kan doen is de regisseur, of in dit geval regisseuse, want ik weet dat dat Hilde de Mildt is. Verder heb ik ook gehoord dat er niet zoveel tijd wordt besteed aan zowel het inzingen als het inspreken voor series zoals Pokémon, volgens mij is het met het inspreken zo dat ze de zinnen pas 15 minuten voordat ze het moeten inspreken krijgen.

Ik denk ook dat de meeste fans zich niet zo druk maken over de introzanger, ik denk eerder dat de fans liever hebben dat Christa Lips (Ash), Hilde de Mildt (Jessie) en Jeroen Keers (Voice-over) hun rollen blijven inspreken, omdat zij de enige zijn die hun rollen nog vertolken. Voor de meeste fans zullen Hilde, Jeroen en vooral Christa pas nostalgie zijn en waarschijnlijk niet Herman van Doorn die er pas eigenlijk vanaf het vierde seizoen bijkwam.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het geweldig vinden als Herman van Doorn terugkwam, vooral omdat dit openingslied begint met dezelfde regels als het vierde seizoen.

Ik denk ook dat we het snel zullen weten: Pokémon de Serie XY wordt morgenavond uitgezonden en zondagochtend opnieuw, tezamen met de 16e Pokémon-film: Genesect.

Pokey4
Anime Forum Lid

Pokey4's avatar
Standaard geplaatst op 17 april 2014 @ 21:25

Morgenavond? Ik mag hopen dat dat alleen de eerste twee afleveringen betreffen in een speciale premiére. Na 18.00 is Disney XD een digitale zender die maar beperkt te ontvangen is. Naast het feit dat er bijna niemand meer naar de serie keek de afgelopen jaren waren er ook talloze klachten over de uitzendtijden én dit betreft ook de uitzendtijden in het weekend.

Over het animo en de vraag naar Herman van Doorn kun je je ernstig vergissen. Het klopt dat Christa en co. de afgelopen jaren populair bleken, máár er zijn ook talloze klachten geweest over het (onterechte) ontslag van Herman. De (mogelijke) populariteit van Christa Lips heeft niets te maken met Herman. Beiden kunnen gewoon even populair zijn. En bovendien staan de functies van de twee ook totaal los van elkaar.

Bedenk je wel dat Pokémon een uitzondering is op het gebied van nasynchronisatie. De serie loopt immers al 15 jaar onafgebroken.

En één van de nostalgische herkenbaarheden van dit seizoen is inderdaad de eerste vier regels van het introliedje. Deze waren inderdaad ooit deel van Herman's eerste titelsong. Herman van Doorn is gevraagd voor een nostalgisch seizoen én op veler verzoek. Dat zegt genoeg over de man.

De eerste twee afleveringen van Pokémon: XY zijn overigens zonder introlied. Deze is dus pas te horen en te zien vanaf aflevering 3.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door LordSeviper Bekijk bericht
Verder heb ik ook gehoord dat er niet zoveel tijd wordt besteed aan zowel het inzingen als het inspreken voor series zoals Pokémon, volgens mij is het met het inspreken zo dat ze de zinnen pas 15 minuten voordat ze het moeten inspreken krijgen.
Ook hier kun je je ernstig in vergissen. Een tune (oftewel introlied) wordt eenmalig opgenomen en vervolgens 52 afleveringen achter elkaar hergebruikt. Dan is het logisch dat men meer tijd en misschien zelfs meer budget besteed aan het opnemen van een introlied dan zomaar willekeurige dialogen. Vooral als men al eens besloten heeft hier van af te wijken en vervolgens de meeste mensen besloten te stoppen met kijken. Dan mag men dit dus enorm belangrijke onderdeel nooit meer laten verslonzen.

[ Laatst gewijzigd door Pokey4; 17 april 2014 om 21:50 ]

Onderwerp gesloten

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten