Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Anime > Yu-Gi-Oh!
Deze pagina opnieuw laden Kaart Vraag en uitleg topic # 3

Antwoord
 
Onderwerptools Weergave
Lonestar
Ex-Modder Eter.
 
Lonestar's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2009 @ 16:09
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door moito Bekijk bericht
over exiled force, je moet hem gewoon offeren om een monster te vernietigen...
je kan hem dus niet gebruiken voor een tribute summon? en als je hem toch gebuikt voor een tribute summon, mag je dan nog steeds een monster vernietigen?

alvast bedankt
Je mag hem gewoon gebruiken als tribute voor een tribute summon, want er staat niet dat dat niet kan.

Zijn effect is beetje irritant uit te leggen, maar als hij tributed wordt voor een tribute summon mag je geen monster dood maken, omdat je zelf zijn effect moet activeren enzo. Ik denk dat Gerson / Repelsteeltju beter is in dit uitleggen dan ik...
 

Oude sig is oud, hier komt later wel ff wat.
Repelsteeltju
res nullius
 
Repelsteeltju's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2009 @ 18:12
Met quote antwoorden


Gerson wel. Ik ben ook niet super in uitleggen Paul.
Ik zie ook niet wat er mis is met je uitleg dus het zal wel. x'D
 

All things considered, being shot is not as bad as I always thought it might be. As long as you can keep the fear from your mind. I guess you could say that about most anything in life. It's not so bad as long as you can keep the fear from your mind.
Gersoni
Snooping as usual, I see?
 
Gersoni's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2009 @ 20:36
Met quote antwoorden


lol guise

ehm

De tribute is hier een cost om de effect te activeren. Het heeft verder niks te maken met tribute summon.

Voorbeeldjes:

Ik tribute mijn Exiled Force om een Gogiga Gagagigo te summonen.
- Ik mag Exiled Force´s effect niet activeren, want ik tribute Exiled Force om de kosten te betalen om Gogiga Gagagigo te spelen

Ik tribute Exiled Force omwille van zijn effect, om mijn tegenstanders Dark Magician te vernietigen
- Ik mag geen Gogiga Gagagigo op het veld leggen, want ik tribute Exiled Force om de kosten van het effect te betalen om een monster te vernietigen.

zo beetje duidelijker? :s
 

Are we human
Or are we duelist
moito
Anime Forum Lid
 
moito's avatar
Standaard geplaatst op 03 december 2009 @ 16:18
Met quote antwoorden


ja, thx

het principe van tributen is mij ook niet helemaal duidelijk, niet de costs, maar wanneer je hem mag tributen.

naar ik weet kun je een 1/2/3/4sterrenmonster gewoon summonen zonder offer, maar wanneer mag je die dan opofferen voor een hoger lvl monster?

vb:
mijn beurt, draw en stand-by phase voorbij.
ik heb geen monsters op het veld.
ik normal summon exiled force.

vraag: mag ik hem op dezelfde beurt of in de volgende offeren?
 
D.D. dude
Anime Forum Lid
 
D.D. dude's avatar
Standaard geplaatst op 03 december 2009 @ 16:55
Met quote antwoorden


Als je zijn effect gebruikt, mag je hem gewoon gebruiken.
Als je hem wou gebruiken voor een tribute summon, zou je een nieuw monster oproepen, en aangezien je maar 1 monster per beurt normaaal mag oproepen, moet je een beurt wachten.

Example:
Je begint je beurt, summon't Exiled Force, en hebt een Horus The Black Flame Dragon lv.6 in je hand. Je mag nu wel Exiled Force's effect gebruikt om de tegenstanders.. Ehh... Red Eyes Wyvern te vernietigen, maar je mag hem niet offeren voor een nieuw monster, omdat het dan de tweede normale oproep in de beurt zal zijn, wat niet mag.
 
Animelover25
Anime Forum Lid
 
Animelover25's avatar
Standaard geplaatst op 04 december 2009 @ 05:34
Met quote antwoorden


je mag per beurt 1 monster normal/tribute summonen
maar je mag zo vaak special summonon als je kunt

voorbeels:
je hebt Scirroco in je hand je tegen stander heeft 1 monster Scirroco NORMAL summonen zonder tribute daarnas mag je Bora en/of gale SPECIAL summonen als je 1 blackwing op het veldt hebt

LVL:
1-4 geen tribute
5-6 1 monster tributen
6-7 2 monster Tributen
8 en meer 3 monsters Tribute tenzij het op de kaart staat dat je aan een bepalde voorware moet voldoen
 
Gersoni
Snooping as usual, I see?
 
Gersoni's avatar
Standaard geplaatst op 04 december 2009 @ 06:41
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Animelover25 Bekijk bericht
LVL:
1-4 geen tribute
5-6 1 monster tributen
6-7 2 monster Tributen
8 en meer 3 monsters Tribute tenzij het op de kaart staat dat je aan een bepalde voorware moet voldoen
Oeps, klopt niet.

Geen tributes voor level:
1, 2, 3, 4

Éen tribute voor level
5, 6

Twee tributes voor level
7, 8, 9, 10, 11*, 12*

Sommige monsters moeten drie tributes hebben. Dit staat op de kaart beschreven. Zoals bijvoorbeeld bij The Wicked Eraser staat: ´This card cannot be Normal Summoned or Set except by Tributing 3 monsters.´

* Bestaande level 11 en 12 monster kunnen niet normal summoned worden, maar als ze bestaan hadden, kosten ze maar 2 tributes.
 

Are we human
Or are we duelist
moito
Anime Forum Lid
 
moito's avatar
Standaard geplaatst op 31 december 2009 @ 15:12
Met quote antwoorden


had het nog niet bekeken van normal summon en special summon, dommerik dat ik ben, bedankt
 
phoenix22
Anime Forum Lid




Standaard geplaatst op 03 januari 2010 @ 14:13
Met quote antwoorden


ik had een vraag over de kaart scrap-iron scarecrow:
Activate only when an opponent's monster declares an attack. Negate the attack, and Set this card face-down again instead of sending it to the Graveyard.

als je em face down moet plaatsen in plaats naar de grave betekend dit dat je em steeds opnieuw kan gebruiken ??
of mag je em maar 1 keer gebruiken en dat ie de rest van het deul op et velt ruimte in neemt (wat me best dom lijkt)
 
fakerick
Topless
 
fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 03 januari 2010 @ 14:53
Met quote antwoorden


volgensmij is het 1 keer per beurt
 

Wuju like a potion? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mashu
*
 
Mashu's avatar
Standaard geplaatst op 03 januari 2010 @ 18:45
Met quote antwoorden


1 keer per beurt ja~
 
Saki
~^~^~
 
Saki's avatar
Standaard geplaatst op 03 januari 2010 @ 19:22
Met quote antwoorden


Blijft ie niet rechtop liggen als deze kaart actief is, waardoor je zijn effect constant kan gebruiken ?



Wil ik eigenlijk wel is weten.
 

~Carpe Diem~
Mijn anime lijst & mijn manga lijst
Nil Volentibus Arduum, Voor zij die willen is niets onmogelijk
Yamaguchi
Meeeeeaaaaaaatt !! :O
 
Yamaguchi's avatar
Standaard geplaatst op 03 januari 2010 @ 19:44
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Saki Bekijk bericht
Blijft ie niet rechtop liggen als deze kaart actief is, waardoor je zijn effect constant kan gebruiken ?

*pic Light of Intervention*

Wil ik eigenlijk wel is weten.
Omdat het een Continuous trap card is, blijft hij face up liggen en geldt z'n effect dus gedurende heel het duel. Tenzij je 'm vernietigd met bv. Mystical Space Typhoon.
 
Repelsteeltju
res nullius
 
Repelsteeltju's avatar
Standaard geplaatst op 03 januari 2010 @ 21:37
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Saki Bekijk bericht
Blijft ie niet rechtop liggen als deze kaart actief is, waardoor je zijn effect constant kan gebruiken ?

http://images1.wikia.nocookie.net/yu...B1-EN-C-UE.jpg

Wil ik eigenlijk wel is weten.
Ik weet niet of je het niet weet of alleen slecht verwoord heb, maar je kan het effect van die kaart niet gebruiken in de zin van dat het effect werkt als jij dat zegt.

Zolang die kaart op het veld blijft liggen, kan geen een speler meer monsters face down neerleggen. De enige manier waarop die kaart van het veld te verwijderen is is door het effect van een andere kaart.
 

All things considered, being shot is not as bad as I always thought it might be. As long as you can keep the fear from your mind. I guess you could say that about most anything in life. It's not so bad as long as you can keep the fear from your mind.
Saki
~^~^~
 
Saki's avatar
Standaard geplaatst op 03 januari 2010 @ 21:50
Met quote antwoorden


nvm ik dacht dat scrap-iron scarecrow een effect monster was, zoek ik het op, blijkbaar niet dus.

Kan je tijdens een actieve light of intervention. Het effect van medusa worm gebruiken ?

Dat zal een betere verwoording zijn dan denk ik.
 

~Carpe Diem~
Mijn anime lijst & mijn manga lijst
Nil Volentibus Arduum, Voor zij die willen is niets onmogelijk
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe onderwerpen openen
Je mag geen berichten plaatsen
Je mag geen attachments plaatsen
Je mag je berichten niet wijzigen

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.