Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > TV / Muziek / Films / Boeken
Deze pagina opnieuw laden Tekenfilms van vroeger!

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Flandre
Gaab.

Flandre's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 10:09
Met quote antwoorden

Als hier al een topic voor is sluit deze dan maar, ik kon het andere topic hiervoor nergens vinden.. o.o"

Vroeger keek ik altijd naar Kindernet en later kwamen Cartoon Network en Foxkids er ook bij met nog meer onvergetelijke series ^^
Dat waren nog eens tijden...lekkker iedere ochtend voor de buis naar tekenfilms kijken
Vergeleken met vroeger is die rotzooi wat nu uitgezonden word helemaal niks, ik bedoel het is alleen een en al bagger... Het valt me ook op dat de tekenkwalitieit enorm achteruit gaat van tekenfilms van nu.

Neem nou bijvoorbeeld Ricky Sprocket:

En neem eens Richie Rich, een cartoonserie uit de jaren tachtig:

Kun je enig verschil zien?Behalve de scherpte van het beeld dan
Ze hebben beiden bijna hetzelfde verhaal, want ze zijn allebei rijk.
De tekenstijl van Ricky Sproket vind ik erg simpel, terwijl Richie Rich wat meer gedetailleerd getekent is.

Maar dat ik mijn mening hierover. Ik vind dat de tekenfilms uit de jaren 70' 80' 90' veel beter waren dan de tekenfilms die de kinderen nu voorgeschoteld krijgen.

De vraag is wat vinden jullie?

Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 10:29
Met quote antwoorden

Er zijn wel degelijk nog goede tekenfilms, neem Fairly Odd Parents en Spongebob bijvoorbeeld. Deze bevatten ook referenties naar films en andere humor die alleen oudere kinderen / volwassenen vatten.

Ook is het zo dat nostalgie enorm helpt in dit soort dingen. Vaak herinner je je dingen uit je jeugd veel positiever dan dat ze nu zouden zijn. Zo wilde ik laatst voor de gein Samurai Pizza Cats opnieuw kijken... ik zette het na een minuut of 3 maar uit voordat m'n positieve herinneringen naar de knoppen waren.

Toch ben ik het over het algemeen met je eens dat veel tekenfilms bagger zijn nu. Het feit dat nu alles nagesynchroniseerd wordt (mijn Animaniacs, wat doe je? ;_;) gaan veel tekenfilms echt helemaal nergens meer over, en ze zijn vaak idd gigantisch lelijk. Wayside iemand?
Komt waarschijnlijk doordat alles nu met de pc wordt gedaan. Wordt men lui van >.> Ook mede door de pc is het hele tekenfilm genre veel toegankelijker geworden. Hierdoor krijg je steeds meer tekenfilms waardoor het lijkt alsof er minder goede series zijn, terwijl er eigenlijk meer slechte bij komen.
Dit zelfde fenomeen zie je ook in anime trouwens.

[ Laatst gewijzigd door Henduluin; 19 februari 2008 om 10:33 ]

Cesar
Perfection gone WRONG

Cesar's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 10:50
Met quote antwoorden

Mjuh, het kan ook gewoon zijn dat je ze nu niet meer leuk vind omdat je ouder bent geworden en gewoon een verhaal met wat meer inhoud zoekt :''3
Er zijn wel leuke tekenfilms, Fairly Odd Parents is nog altijd heel leuk om naar te kijken en ik vind Spongebob ook nog heel leuk =0
Oude tekenfilms geven slechts nostalgie. Ik heb wel eens de Biker Mice from Mars nog eens proberen te kijken, maar dat is eigenlijk ook niet meer te doen :"D

Mijn favo progamma's waren altijd de Powerpuff Girl (kijk is stiekem nog!), op de basisschool tekende ik altijd de afleveringen na in stripverhaal en soms maakte ik eigen afleveringen met Dexter crossovers en zo. Had ik ze nog maar :'D

Ik keek ook altijd Alfred J. Kwak, geweldige serie, wil ik eigenlijk nog eens opnieuw kijken. Mijn ma vond het zo leuk, dus vond ik het meteen ook leuk. Same goes for Peter Post.

Smurfenactie van de AH geeft me ook heimwee. Ik vond dat altijd zó leuk, maar het begon altijd te vroeg dus ik werd wakker en dan kon ik nog net de aftiteling kijken :'3
Lullig.

Don't hesitate & go---
Wonderland
Flandre
Gaab.

Flandre's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 10:54
Met quote antwoorden

Ja er zijn nog wel een paar tekenfilmseries die wel leuk zijn, maar ik bedoelde niet dat alle tekenfilms van nu slecht zijn. Het zijn er gewoon zoveel jammer genoeg V.V
Spongebob vind ik ook erg leuk om te zien ^^

Over dat nostalgie heb je wel gelijk...
Nu kijk ik bijna geen tekenfilms meer vanwege het feit dat ik ook ouder word en ik heb bijna geen tijd meer om tv te kijken vanwege school enzovoort, terwijl ik vroeger altijd wel tv keek.

Maarja, jammer genoeg zijn er veel tekenfilms waar ze bijna geen moeite voor gedaan hebben. Met andere woorden: Ze zijn gewoon lui ">_>

[ Laatst gewijzigd door Flandre; 19 februari 2008 om 11:01 ]

wabsta
Are you okay, kiddo?

wabsta's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 16:40
Met quote antwoorden

Tekenfilms van vroeger...
Smurfen
Alfred J Kwak
Meer kan ik me niet eens bedenken...

En ik vind dat er nog zeker goeie tekenfilms zijn.
Spongebob
Fairly Odd Parents
Danny Phantom
Bijvoorbeeld...

Verder ook niet echt eigenlijk :P

I Didn't Say I Was Powerfull, I Said I Was A Wizard
Dresta
GESTOPT

Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 16:43
Met quote antwoorden

Cow and Chicken.

Je weet het zelf dat was toen die tijd master...

Surosu Rasuto
Love at last sight

Surosu Rasuto's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 16:47
Met quote antwoorden

Barbapapa, Dommel, Boes, Dinobabies, Bobobobs, Paulus de boskabouter, Clowntje, Pieter Post, Thomas de stoomlocomotief, Mapletown, Calimero, The Flinstones, The Jetsons, ik vond het allemaal geweldig. =D

I'm the hidden orphan in Afghanistan, with its sunglasses and music on
DarkDevil
Kindernet

DarkDevil's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 16:55
Met quote antwoorden

favoriete tekenfilms: Maple Town, Teddy Ruxpin, Dommel, Ovide, Starstreet, Alfred J. Kwak.

verder ken ik nog: Barbapapa, Bobobobs, Dr. Snuggles, Boes, Seabert, Snorkels, Kleine Annemarie, Tovenaar van Oz, Nathalie, vrouwtje Theelepel, Widget, Calimero, The Raccoons, Ducktales, Darkwing Duck, Inspector Gadget, Gummi Bears, David de Kabouter, Iznogoud.

kan nog doorgaan met tekenfilms typen, maar dan wordt het lijstje te lang.

[ Laatst gewijzigd door DarkDevil; 19 februari 2008 om 17:15 ]

Respect voor: Maple Town, Star Street, Teddy Ruxpin, Dommel, Boes, Ovide en Alfred J. Kwak
Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 16:58
Met quote antwoorden

Meh, veel van vroeger is inderdaad lachen...maar mensen die klagen over dat tekenfilms vroeger beter waren noem ik eerder nostalgisch. Een aflevering van Inspector Gadget doet nu pijn aan mijn ogen aan hoe slecht het eigenlijk wel niet is, terwijl ik er vroeger altijd voor ging zitten.

En ook nu zijn er nog steeds leuke series, maar ik kijk inmiddels naar tekenfilms(lees: Anime) voor volwassenen. Maar om series als Bobobo-bo bo-bobo(toevallig ook een anime met enorm veel referenties naar de collega's), Spongebob en Fairly Odd Parents kan ik nog steeds erg om lachen.(vooral die eerste, dat is echt mijn humor xD)

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
Jax
Hmmmf

Jax's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 16:59
Met quote antwoorden

Inderdaad, Thomas the Tank Engine, was ik zooo verslaafd aan x3. Ik mis ook inderdaad veel series op de hedendaagse tv. Vroeger kwam er ook weleens op Fox Kids allerlei anime's maar daar kan ik de namen allemaal niet meer van herinneren, behalve Shinzo, die ook een beetje donker getint was (voor mij althans). Verder hoor ik ze voorbij komen, alle oudjes. Ook keek ik nog vaak Oliver Twist geloof ik. En Inspector Gadget, dat was ook zo'n fijne serie. Maar inderdaad, ik probeerde ook Biker Mice from Mars een tijdje terug te kijken maar het was toch niet echt meer van 'geweldig' ofzo , wel grappig nog wel, maar niet meer dat oude gevoel. Ach ja, tijden...

Killerbee
1st dorsal.

Killerbee's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 17:00
Met quote antwoorden

Boes ftw! Dommel ftw! Siebert ftw! Clifford ftw! Snorkels ftw!8D

Schijt aan al die dingen als Wayside en Ricky Sprocket!
Maar het ergste wat er bestaat.. is gelukkig geen tekenfilmpje.
THE BACKYARDIANS D8..

[SIGPIC]http://forum.animewolken.nl/custompics/sigpic1109_1.gif[/SIGPIC]
Dresta
GESTOPT

Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 17:09
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Luki Bekijk bericht
Maar om series als Bobobo-bo bo-bobo(toevallig ook een anime met enorm veel referenties naar de collega'snog steeds erg om lachen
Daar had ik laast een marathon van gezien toen ik even niks te doen had,en zo'n serie is echt een alternatief van drugs het gaat zo tekeer met allemaal nergens op slaande verhalen..

Meest vage ook wel grappige is die ene vage oranje gastje die dan ineens kan veranderen van verschillende soorten persoonelijkheden ziek maar wel lache.

Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 17:27
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door killerbee Bekijk bericht
Boes ftw! Dommel ftw! Siebert ftw! Clifford ftw! Snorkels ftw!8D
Boes en Dommel tellen niet mee. Dat zijn anime Net zoals Alfred J Kwak trouwens.
(in b4 elitist shitstorm about how anime = cartoon)

Killerbee
1st dorsal.

Killerbee's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 17:34
Met quote antwoorden

Flauw.. >.>

[SIGPIC]http://forum.animewolken.nl/custompics/sigpic1109_1.gif[/SIGPIC]
Cesar
Perfection gone WRONG

Cesar's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2008 @ 17:40
Met quote antwoorden

Ach ja, maar veel cartoon van toen waren toentertijd ook nog heel oud. De Jetsons en de Flinstones zijn echt heel oud. Echt uit de '70 of zo meen ik. Smurfen is ook oeroud geloof ik.

Don't hesitate & go---
Wonderland
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten