Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Lucht je hart
Deze pagina opnieuw laden Stomme ouders ook.

Antwoord

Onderwerptools Weergave
BlazikenBabe
Oh hi Mark

BlazikenBabe's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 17:52
Met quote antwoorden

Mijn ouders zijn helemaal gek geworden. Nisk kan ik meer normaal doen of zeggen zonder dat er meteen comentaar op komt. Ik mag niet eens dingen op internet bestellen omdat ze bang zijn om zo achter mijn gegevens te komen en dan in te breken. Ik mag niet eens meer Fernadez kopen omdat er teveel suiker inzit. Alles wat ik doe is fout volgens hun. Ze zitten alleen maar te zeiken over school omdat ik makkelijk HAVO kon doen maar ik dat niet liet zien. En dat gezeur moet ik elke dag aanhoren. Alles doe ik fout. Tijdens het eten wou ik geen salade. ( en ik had ook zo gezegd dat ik het niet wou en ze zou het niet doen ) En alsnog flikt dat stomme mens het. Dus ik het toch opeten. EN men moeder meteen van JAAAH STOM MENS IK GOOI HET AL WEG! EN NOU GAAN ZITTE!!!!!!! Men vader greep me alvast bij men pols maar i zit op karate dus als hij me dat nog een keer flikt dan.... Ik mag helemaal niks, ik moet me braaf aan de regeltjes houden. Blablabla. Ik doe normala ook zo. WAAROM MOET ER DAN METEEN NU INEENS ZON PROBLEEM VAN WORDEN GEMAAKT? Van men vader mag ik niet eens meer Dialga's kopen en vind mijn verzameling maar niks. Ik mag niet eens iets van men eigen geld bestellen omdat mijn ouders al helemaal gek worden als er iets voor mij is de bus ligt. Terwijl mijn moeder elke week wel een pakket laat bestellen met haar hobbytroep erin. Waarom kan ik niet mezelf zijn. Wat is er aan de hand? Ze pakken ook al men spullen uit mijn kindertijd af waar ik zo aan gehecht ben. En dat geven ze even aan dat verwende achternichie van me. Dat zoveel troep heeft dat ze zelf niet eens meer weet waarmee er moet worden gespeeld. Vervolgens zit me moeder weer ff te janken. Omdat ze mij zo gemeen vind doen. Ach man kijk naar jezelf. Zelf laat je ons 2 ook stikken door tot 12 uur lang bij de buurman te gaan hangen. Men vader zit alleen maar achter de PC en TV. Ik krijg nooit eens een complimentje ofzo. Over school zit mijn moeder de hele tijd van. Ja kijk Lisanne doet tenminste haar best etc. Terwijl ik zelf ook ontzettend hard me best doe. En als ik zoiets zeg dan is het meteen van: JA DAT HEEFT HELEMAAL NIKS MET JOU TE MAKEN!

Wat is er aan de hand. Wat moet ik hiermee....

KoopaNooba
DRAMA

KoopaNooba's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 17:56
Met quote antwoorden

Je ouders willen dat je is wat volwassener gedraagt?

Zorgen zijn voor morgen.
Blazing CobaltX
Um

Blazing CobaltX's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 18:42
Met quote antwoorden

Ik heb hetzelfde, maar dan iets minder en wat anders.
Heb je geprobeerd om met je ouders(Normaal) te praten over wat er gaande is en hoe jij erover denkt?
Misschien zou dat kunnen helpen.

Count
Chu

Count's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 18:49
Met quote antwoorden

Dat moeten de meesten doormaken als ze 13/14 zijn. Ik heb het zelf ook gehad. Jouw hormonen spelen gewoon op, je ouders vinden het moeilijk om je te zien opgroeien en doen dus ze soms anders tegen jou. En jouw hormonen zorgen er weer voor dat je anders tegen hen reageert, het is een vicieuze cirkel. (: lol

Mja, ik snap hun punt wel. Waarom zou je dure Dialga's kopen als je er al 30 hebt?

De rest hoort gewoon allemaal bij de puberteit. ;D

[ Laatst gewijzigd door Count; 07 februari 2010 om 18:55 ]

Tim
Magistraal lid.

Tim's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 18:51
Met quote antwoorden

Gedraag je wat volwassener.

If there is evil in this world,
It lurks in the hearts of men.
Edward D. Morrison
Shika
They llllllike eachother!

Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 19:01
Met quote antwoorden

1. Wat hierboven wordt gezegd.
2. Dingen mag je soms wel/niet uit bescherming

Dresta
GESTOPT

Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 19:05
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
Gedraag je wat volwassener.
Idd, want als je dat niet doet..natuurlijk nemen je ouders je dan minder serieus, en gaan ze nog meer regels toepassen.

En dat horen ze ook te doen..want je bent te jong om te weten hoe je met geld om moet gaan, en je hebt blijkbaar ook geen goede houding volgens je ouders met school.

Oftewel je laat blijkbaar niet zien dat je volwassen genoeg bent, en dan begrijp ik al die regels wel. Je zou aan je ouders heel goed moeten bewijzen dat je juiste beslissingen kunt nemen en al verstandig genoeg bent.

Edit:

Oftewel puberteit, kind wil eigen beslissingen nemen (zonder toestemming)< ouders vinden je nog steeds te jong vanwege je gedrag om eigen beslissingen te nemen= een conflict tussen de kind en de ouders ;d.

[ Laatst gewijzigd door Dresta; 07 februari 2010 om 19:15 Reden: de of het? ;d. ]

Floortje
love the way you lie

Floortje's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 19:26
Met quote antwoorden

Ze willen gewoon dat je niet teveel geld uit geeft + dit soort ruzietjes lopen in de puberteit nogal uit de hand. Ik heb ook vaak van dit soort aanvaringen met m'n ouders, dingetjes die eigenlijk helemaal nergens op slaan. Denk nou eens na waar zowel jij als je ouders je druk om maken, om een salade? En jou ouders zijn niet de enige die regeltjes opstellen die in onze ogen belachelijk zijn. Zoek niet altijd de schuld bij een ander maar ook bij jezelf. Oh en je ouders zijn niet stom, ze geven alleen maar om je, andere mochten willen dat ze nog ouders of gezonde ouders hadden!

Maar het is duidelijk dat je nu eventjes je hart wilde luchten.

Shur
Dark. Darker. Darko.

Shur's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 19:29
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Shika Bekijk bericht
1. Wat hierboven wordt gezegd.
Want Dialga komt tot leven en valt je aan.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dresta Bekijk bericht
En dat horen ze ook te doen..want je bent te jong om te weten hoe je met geld om moet gaan, en je hebt blijkbaar ook geen goede houding volgens je ouders met school.
Op je 14e weet je goed hoe je met je geld om moet gaan.
Dialga's verzamelen is een hobby van haar, waarom zou het niet mogen? De enige redene die haar vader zou kunnen hebben zijn: hij vindt haar hobby niet leuk of, omdat het niet de meest voorkomende hobby is, wil hij niet dat ze iets doet wat andere ook niet doet, zodat de buren niet raar naar hem kijken(dit komt heel vaak voor).

En ze zegt zelf dat ze hard werkt aan school, misschien vinden de ouders het gewoon nooit genoeg als ze zich niet kan meten aan hun verwachtingen.[/QUOTE]

Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 19:33
Met quote antwoorden

Bij je pols pakken lijkt me nou niet direct levensbedreigend. Maar goed,

je bent een puber, dit soort ruzies komen vast nog wel veel vaker voor. Is even shit, maar heel erg is het niet. Praat er eens rustig over, dus NIET op het moment dat de ruzie al gaande is, want dat werkt gewoon niet.
Misschien zit er wel een waarheid in bepaalde dingen die je niet mag, dat moet je je ook realiseren. Je ouders zijn (hoogstwaarschijnlijk) geen slechte mensen, misschien snappen ze je gewoon niet helemaal. Dan moet je ze het uitleggen, op een rustige, volwassen manier.

Trouwens, ik volg iets even niet. Je zegt eerst 'Ik kon makkelijk havo maar ik liet het niet zien' en vervolgens zeg je 'ja ik doe ook hard mijn best op school.'

Maareh, geloof mij, als je ouders 'gek' zijn worden is het toch éventjes iets erger dan dit

@Shur: Het kan, maar is het niet een beetje voorbarig om te zeggen 'haar vader doet het omdat hij bang is voor de buren'? Misschien vindt hij het gewoon zonde, dat zij haar geld daaraan uitgeeft. Ik mocht (toen ik in een ver,ver,ver verleden runescape speelde) ook geen member worden, omdat mijn moeder dat onzin vond. Was mijn moeder dan ook gek geworden?

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
Jesse James
Poldermonnik

Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 19:34
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Shika Bekijk bericht
Min of meer dit eigenlijk. En natuurlijk wat hierboven wordt gezegd...

Nu zie je het nog niet in, maar je ouders doen dit alleen maar omdat ze van je houden en geven én omdat ze je willen 'klaarstomen' voor de wereld die je te wachten staat. Ze proberen je dus allerlei principes, morelen en 'handvaten' aan te leren, simpelweg zodat je later niet vast komt te zitten in de schulden, werkloos, depressies, kapotte relaties en noem het maar op.

Dat je je hiertegen verzet is volkomen normaal, dat hoord eenmaal bij je leeftijd. Misschien helpt het met het achterliggende gedachte dat ze het beste voor je over hebben én dat ze willen dat jij het later beter 'doet' dan hun. Er staan namelijk heel wat obstakels te wachten in je leven, en daar leer je van. Dat zul je helemaal zelf moeten doen. Je ouders proberen je handvaten aan te leren zodat je zelfstandig kunt leren om met die obstakels om te gaan.

Zoals men zegt; de kunst van het ouder zijn is het wijzer worden.

Maar als er bepaalde dingen jouw echt dwars liggen moet je ze het gewoon vragen, maar doe dit vooral niet wanneer je in conflict ben. Probeer je geduld te bewaren en praat erover in de avond of volgende dag. Anders maak je het alleen maar erger.

Nog één punt om te onthouden; Jouw ouders zijn ook maar mensen. Zij maken ook fouten, en zijn ook niet perfect. Zij verlangen evenveel naar geluk en welzijn als jij, hebben dezelfde angst of lijden onder dezelfde dingen. Zij willen ook niet lijden en hebben net zoveel behoefte aan liefde als jij. Kun je hun de schuld geven omdat ze niet-perfect zijn zoals jij?

Later zul je hier terug naar denken en kun je erom lachen. Als je daarintegen je blijft verzetten, zul je je misschien wel schuldig voelen.

Dresta
GESTOPT

Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 19:38
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Shur Bekijk bericht
Want Dialga komt tot leven en valt je aan.

Op je 14e weet je goed hoe je met je geld om moet gaan.
Dialga's verzamelen is een hobby van haar, waarom zou het niet mogen? De enige redene die haar vader zou kunnen hebben zijn: hij vindt haar hobby niet leuk of, omdat het niet de meest voorkomende hobby is, wil hij niet dat ze iets doet wat andere ook niet doet, zodat de buren niet raar naar hem kijken(dit komt heel vaak voor).

En ze zegt zelf dat ze hard werkt aan school, misschien vinden de ouders het gewoon nooit genoeg als ze zich niet kan meten aan hun verwachtingen.
Lol sommige mensen van 18+ weten niet eens hoe ze met geld om moeten gaan, maar het verschil is dat ouders op een puber leeftijd horen te zeggen hoe je met geld om moet gaan en wat je niet of wel zou moeten betalen. De pubertijd is nog steeds een opvoed periode, dus de ouders hebben het recht om gezag te hebben over hun kind.

Het is verschil is dat de kind in de pubertijd al denkt dat ze heel veel zelf kan doen, soms klopt dit ook..maar het is helaas niet altijd waar. Natuurlijk kan het zijn dat de vader het uit schaamte doet, maar het kan ook zo zijn dat de vader het geldverspilling vindt..waar ik dus mee eens ben.

En dat je daarom kunt zeggen dat ze nog niet ''bevoegd'' genoeg is om zelf beslissingen over alles te nemen.

Shur
Dark. Darker. Darko.

Shur's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 19:54
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dresta Bekijk bericht
Lol sommige mensen van 18+ weten niet eens hoe ze met geld om moeten gaan, maar het verschil is dat ouders op een puber leeftijd horen te zeggen hoe je met geld om moet gaan en wat je niet of wel zou moeten betalen. De pubertijd is nog steeds een opvoed periode, dus de ouders hebben het recht om gezag te hebben over hun kind.
Misschien heb ik niet echt een goed idee hoe andere met geld om gingen toen ik 14 was, ik gaf nooit iets uit dus heb ook nooit iets erover gehoord. Misschien had ik iets te makkelijk aangenomen dat het meerendeel zo was.

Quote:
Het is verschil is dat de kind in de pubertijd al denkt dat ze heel veel zelf kan doen, soms klopt dit ook..maar het is helaas niet altijd waar. Natuurlijk kan het zijn dat de vader het uit schaamte doet, maar het kan ook zo zijn dat de vader het geldverspilling vindt..waar ik dus mee eens ben.
Dit is met alle verzamelingen, de een vindt het leuk, de ander geldverspilling. Haar vader kan moeilijk voor haar bepalen wat ze leuk moet vinden.

Dresta
GESTOPT

Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 20:16
Met quote antwoorden

Het is waar dat haar vader moeilijk kan bepalen wat ze leuk moet vinden, maar haar vader wil haar alleen maar helpen. Hij wil haar gewoon aanleren wat volgens hem verstandig is, maar het probleem met opvoeden is..dat de ouders ook niet altijd de verstandigste zijn.

Voor iedereen is het woord ''verstandig'' ook anders, vergelijk het maar met het woord ''normaal''. Maar uit respect kun je beter naar je ouders luisteren, ik zeg niet dat je bij alle gevallen naar je ouders moet gaan luisteren.

Alleen bij dit soort gevallen kan je als puber beter naar je ouders luisteren al hebben ze ongelijk, het hoort namelijk bij de taak van het opvoeden van een minderjarige. Ik heb ook zoveel conflicten met mijn ouders gehad, maar naarmate je steeds ouder wordt. Dan krijg je door dat het gewoon een taak is wat bij het opvoeden hoort.

Erui
No Saint, No Saviour

Erui's avatar
Standaard geplaatst op 07 februari 2010 @ 20:18
Met quote antwoorden

Jij hebt ook elke week wel iets, ya?

Wees nou maar blij dat je nog ouders hebt...
Je kunt nog veel van ze profiteren.

3.1 - Alle informatie die op Anime Wolken Forum wordt geplaatst, wordt eigendom van Anime Wolken Forum.
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten