Even een advies: als je werkelijk Gods wil wil doen, ga dan geen complottheorieën lopen nakwaken op een forum, maar wees liefdevol, vergevingsgezind en gul ten opzichte van je naasten.
Ik zeg niet dat het 100% onzin is wat je zegt. De Illuminati en de Vrijmetselaars bestaan en zijn gevaarlijke sektes, en Amerika is een broedplaats van spirituele onzuiverheid - ik omschrijf het zelf weleens als het nieuwe Babylon. Maar je post is daarnaast ook doordrenkt van halve waarheden, vage assumpties en ongefundeerde lasterpraat.
Waar ik eigenlijk het meest over val is het feit dat je God probeert te bewijzen aan de hand van Satan. Dat is de wereld op zijn kop! Je geeft hiermee de duivel alle eer. Wat ik zelf altijd het meest overtuigende argument vind voor het bestaan van God is het fine-tuning argument, verdiep je daar maar eens in. Maar er zijn nog wel meer filosofische argumenten voor het bestaan van God (en uiteraard ook argumenten tegen, het is nuttig daar ook verstand van te hebben).
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerd91
Hij is niet voor iedereen gestorven, maar voor de mensen die zijn slaaf willen worden en voor hem willen sterven.
|
Wij zijn geroepen om Zijn
kinderen te zijn, niet Zijn slaven!
Quote:
Ieder mens is zondig, maar je moet tot bloedens toe vechten tegen de zonde. Je moet vasten en bidden om demonen uit je te drijven en vloeken op te heffen. Om Jezus te volgen moet je rechtvaardig en eerlijk zijn en van de waarheid houden.
|
Je hebt
geloof, hoop en liefde nodig. Hiervan is de liefde het voornaamst. Al dat vechten is nergens goed voor.
Quote:
God wil niet dat je naar de kerk gaat.
|
Uh. Pardon?
Quote:
God wil een relatie met je.
|
Zowaar een zin die ergens op slaat

Hoe is jouw relatie met God?