Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Sport
Deze pagina opnieuw laden Torso trainen

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Kast
Hiephiep.

Kast's avatar
Standaard geplaatst op 30 januari 2013 @ 03:49
Met quote antwoorden

Een vriend en ik zijn sinds 2 dagen weer aan het hardlopen, wat ook goed nodig was. Maar nu wil ik voor het eerst ook echt wat aan spieren gaan creėren, maar nu vraag ik me dus af welke oefeningen voor een mooi torso zorgen. Dus oftewel borst, armen en schouders. Ik heb momenteel letterlijk het geld niet voor de sportschool, en ik kan nu zelfs niets qua halters of iets betalen. Maar wat vinden de spierbundels hier fijne oefeningen op deze gebieden? En niks ingewikkelds qua triple clap pushups enzo xD

Oh en weet iemand toevallig waar je zo'n sportbandje voor je telefoon goedkoop kan krijgen? Zie niet in waarom je 40 euro voor zoiets zou betalen.

My Deviantart
I am SPARTAAA
Tsumemage
too lazy to type here

Tsumemage's avatar
Standaard geplaatst op 30 januari 2013 @ 08:53
Met quote antwoorden

Simpel: Push-Ups!
Dit is een van de beste manieren om de belangrijkste spieren te trainen zoals de Pectoralis major (grote borstspier), Deltoid (Schouder) Biceps en Triceps. Ook worden je abdominale spieren goed getraind, mits je in de correcte positie blijft gedurende.

Een (persoonlijk gezien) efficiėnte manier is de methode die ik heb geleerd.
Hier is het de bedoeling om steeds naar één borstkant te dalen, waardoor je met één arm zakt, terwijl de ander gewoon in dezelfde positie blijft. Dit doe je helemaal totdat je borst de grond aanraakt (of bijna, mits je lichaamsverhoudingen dit lastig/bijna onmogelijk maakt zoals bij mij).
Vervolgens gebruik je alleen de arm waarmee je gezakt ben om jezelf weer op te trekken.
Dit wissel je steeds per arm af.

Dit is veel intensiever dan de gewone push-up, maar niet zo lastig als een one-armed push up.
Ik raad je aan om eerst t/m 10/15 (ligt aan je eigen conditie) van deze push ups te doen de eerste dag, vervolgens om dit aantal steeds een stapje te verhogen totaan je bij ongeveer 30 komt.

luckily my neck broke my fall.
Gošafoss
Drowning hero

Gošafoss's avatar
Standaard geplaatst op 30 januari 2013 @ 17:56
Met quote antwoorden

Waarom alleen je bovenlichaam, en dan vooral borst/armen/schouders? Je wilt toch geen superdude worden?

Anyways, zonder sportschool/homegym gaat het heel lastig worden. Je kan wel een beetje in spierkracht/uithoudingsvermogen vooruit gaan, maar veel gains ga je niet maken. Als je dan toch in shape wil blijven totdat je wél geld hebt voor fatsoenlijke voeding (minstens net zo belangrijk als goed trainen) en een gym abo, moet je hier maar eens even wat bodyweight excersises uitzoeken.

En alsjeblieft, doe meer dan alleen pushups. Pecs, delts, triceps en abs zijn echt niet de enige spieren in je lichaam.

(hoe bovenstaande persoon er overigens bijkomt dat push-ups één van de beste manieren voor je biceps zijn, geen idee. Meer dan zeer licht worden ze niet gestimuleerd, if at all. Tevens is het bullshit dat je pecs/delts/biceps/triceps je belangrijkste spieren zijn. Ze zijn allemaal belangrijk, maar als je dan toch de 'belangrijkste' op wil noemen, dan zijn dat sowieso je core muscles en je benen.)

[ Laatst gewijzigd door Gošafoss; 30 januari 2013 om 18:02 ]

Life is a perception of your own reality.
Kast
Hiephiep.

Kast's avatar
Standaard geplaatst op 30 januari 2013 @ 18:09
Met quote antwoorden

Nee omdat op het moment mijn bovenlichaam vrijwel geen spieren heeft. Tuurlijk train ik alles wel, maar ik wil vooral de focus eerst op de bovenkant leggen zegmaar.

My Deviantart
I am SPARTAAA
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 05 februari 2013 @ 13:22
Met quote antwoorden

Klinkt stom hoor, maar push-ups zijn al een begin. Koop anders een setje halters met verschillende gewichten en begin daar langzaam mee. Bouw 't op. Steeds langer en zwaarder (My, this is sounding suggestive already) en desnoods haal je nog zo'n veer zodat je je borstkas kan trainen.

It's merely a few feet away from the goal if you put your mind to it. v.v

I've traced your shadows on the wall. Now I kiss them.
Gošafoss
Drowning hero

Gošafoss's avatar
Standaard geplaatst op 08 februari 2013 @ 00:54
Met quote antwoorden

Dus Kastmans, hoe staat het ermee? Ben je al een kleerkast?

Kast
Hiephiep.

Kast's avatar
Standaard geplaatst op 08 februari 2013 @ 02:40
Met quote antwoorden

In die 8 dagen sinds ik gepost heb ja.

xD

Nee ik ben nog niet eens dun, dus gaat nog een tijdje duren, voordat deze kast upgrade

My Deviantart
I am SPARTAAA
Devian
Wie?

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 08 februari 2013 @ 11:16
Met quote antwoorden

Pics Cas! We hebben vergelijkingsmateriaal nodig! ;p

Kast
Hiephiep.

Kast's avatar
Standaard geplaatst op 08 februari 2013 @ 19:31
Met quote antwoorden

#Nophotoshop

My Deviantart
I am SPARTAAA
Devian
Wie?

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2013 @ 12:00
Met quote antwoorden

Kijk mensen, zo kan het ook! In 8 dagen!

Koop dit Kastpakket nu voor maar €2999,99!

Kast
Hiephiep.

Kast's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2013 @ 13:02
Met quote antwoorden

Voor jullie het vriendenprijsje van £2999,99!

My Deviantart
I am SPARTAAA
tzimho
NaruSasu <3

tzimho's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2013 @ 15:43
Met quote antwoorden

is dat inclusief bruiner spray en olie?

Avatar made by the one and only ME
One day I will awaken my sharigan and you will be scared
Crazy™
Sorrow
Anime Forum Lid

Sorrow's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2013 @ 15:52
Met quote antwoorden

Spieren breken en groter maken is niet moeilijk. Pak iets zwaar, zet het op je borst en doe er sit-ups mee, maar ik ben niet echt een fan van dit. Lig op je rug en breng je benen omhoog zodat het 90 graden is vergeleken met je rug en breng ze omlaag met kracht (raak de grond niet aan) en weer omhoog. Dit traint je core. Voor je borst kan je push-ups doen (met iets zwaar op je rug (en met zwaar bedoel ik niet een boek of zo maar iets echt zwaar)). Je biceps worden goed gewerkt met pull-ups/chin-ups, dus je hebt zo'n pull-up bar nodig (wat ook de delen van je lichaam die je niet van voren kan zien traint), voor zover je bovenlichaam

[ Laatst gewijzigd door Sorrow; 10 februari 2013 om 15:58 ]

Gošafoss
Drowning hero

Gošafoss's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2013 @ 16:13
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Sorrow Bekijk bericht
Spieren breken en groter maken is niet moeilijk. Pak iets zwaar, zet het op je borst en doe er sit-ups mee, maar ik ben niet echt een fan van dit. Lig op je rug en breng je benen omhoog zodat het 90 graden is vergeleken met je rug en breng ze omlaag met kracht (raak de grond niet aan) en weer omhoog. Dit traint je core. Voor je borst kan je push-ups doen (met iets zwaar op je rug (en met zwaar bedoel ik niet een boek of zo maar iets echt zwaar)). Je biceps worden goed gewerkt met pull-ups/chin-ups, dus je hebt zo'n pull-up bar nodig (wat ook de delen van je lichaam die je niet van voren kan zien traint), voor zover je bovenlichaam
Voor zover je bovenlichaam? Oh, ik dacht dat je halve rug, je schouders, je traps en je obliques ook bij je bovenlichaam hoorden..
Tevens pak je je triceps ook maar amper als je alleen maar pushups doet.

Sorrow
Anime Forum Lid

Sorrow's avatar
Standaard geplaatst op 20 april 2013 @ 19:53
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gošafoss Bekijk bericht
Voor zover je bovenlichaam? Oh, ik dacht dat je halve rug, je schouders, je traps en je obliques ook bij je bovenlichaam hoorden..
Tevens pak je je triceps ook maar amper als je alleen maar pushups doet.
Twas meer in een sarcastische manier bedoelt

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten