Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > Design
Deze pagina opnieuw laden Show je Website #7

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Manganix
Anime Forum Lid

Manganix's avatar
Standaard geplaatst op 11 augustus 2012 @ 00:21
Met quote antwoorden

@J0rdii
Quote:
Maar ik vond het alleen jammer van die effecten die je hebt toegevoegd... Het heeft (in mijn ogen) geen toegevoegde waarde aan de website dan een leuk bewegend beeldje...
allerlei leuke effecten, toeters en belletjes ... op zich uiteraard geen toegevoegde waarde (kan van het overgrote deel van alle sites gezegd worden), maar vind wel dat het een sitebezoek net dat ietsje meer -zoals je zelf ook aangeeft- leuker maakt. Persoonlijk vind ik sites waar iets van leuke effecten op zitten, beter blijven hangen ;-)

Quote:
altijd makkelijk om altijd vanaf elke pagina te kunnen navigeren
absoluut mee eens. Daarom ben ik hier nog aan het werken. thanks voor de tip in elk geval!

Quote:
Ik ben altijd erg kritisch, vat het alsjeblieft niet te hard op
absoluut geen probleem, net de bedoeling dat ik op basis van feedback eventuele verbeteringen en aanpassingen kan doorvoeren.

bedankt voor je feedback! ;-)

@Maverick

Quote:
Je font voor je logo is prima -- voor de rest van de sites is het meer een.. 'nee'.
weet niet of ik je opmerking helemaal begrijp, kan je verduidelijken? Wil je zeggen dat (al) de rest van de fonts op site allemaal een 'neen' zijn? Of dat de logo-font nog elders terug voorkomt?

Quote:
Ben alleen geen fan van die cyan border en cyan links
't is eigenlijk nog niet de definitieve vorm/kleuren. Ben nog op zoek naar een mooie (kleuren-)combinatie. Wist niet meteen hoe deze elementen ik moest benadrukken, .. dus voorlopig is het cyan geworden.

In elk geval THX! voor je feedback ;-)

[ Laatst gewijzigd door Gyard; 11 augustus 2012 om 09:11 ]

DJ_D
Lol? denk ik...

DJ_D's avatar
Standaard geplaatst op 11 augustus 2012 @ 01:25
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Manganix Bekijk bericht
Ik ging naar een pagina, klikt op het logo, ik verwacht dat ik naar de homepage ga. kom ik op be.bing.com (vanaf deze pagina: http://gamanga.com/ArtworkGallery.html )

Maar met welk programma maken jullie die sites?

Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 11 augustus 2012 @ 10:37
Met quote antwoorden

Ik deed alles tot voor kort in Kladblok, maar sinds kort gebruik ik Notepad++.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door manganix
weet niet of ik je opmerking helemaal begrijp, kan je verduidelijken? Wil je zeggen dat (al) de rest van de fonts op site allemaal een 'neen' zijn? Of dat de logo-font nog elders terug voorkomt?
Het ging me om de 'menu' items. Ik zie nu pas dat het een ander font is, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt fan van ben.

Mag ik vragen wat je doel van je site is? Want als je reviews en prijsvergelijkingen gaat geven, dan is de site niet erg handig.

[SIGPIC][/SIGPIC]
Manganix
Anime Forum Lid

Manganix's avatar
Standaard geplaatst op 11 augustus 2012 @ 14:13
Met quote antwoorden

@DJ_D

Quote:
Ik ging naar een pagina, klikt op het logo, ik verwacht dat ik naar de homepage ga. kom ik op be.bing.com
Inderdaad, had dit ondertussen zelf ook gezien. Dit is nog een overblijfsel van toen ik hyperlinks in HTML aan het testen was (ben nog maar net bezig HTML/CSS te leren eigenlijk). Ondertussen is dit gecorrigeerd, alle hoofdtitels zouden nu naar de hoofdpagina moeten verwijzen. Bedankt voor het melden! ;-)

Quote:
Je kan inderdaad Notepad/kladblok gebruiken. Deze worden eigenlijk ook het meest aangeraden om HTML als beginner echt goed te leren gebruiken. Maar er zijn nog tal van andere HTML editors te vinden op het internet; google maar 'HTML editor'
Ikzelf gebruik Dreamweaver, omdat ik het hiermee gemakkelijk vind om rechtstreeks met de test en online server verbonden te blijven. Zo kan ik meteen de aanpassingen vanuit Dreamweaver naar de online server sturen. Voor het schrijven van de code probeer zo weinig mogelijk gebruik te maken van de presets in Dreamweaver, om zo te begrijpen en te leren coderen.

Manganix
Anime Forum Lid

Manganix's avatar
Standaard geplaatst op 11 augustus 2012 @ 14:22
Met quote antwoorden

Quote:
Het ging me om de 'menu' items. Ik zie nu pas dat het een ander font is, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt fan van ben.
Stel eens gerust iets voor; zal ik zeker testen. Designtips zijn steeds welkom.

Quote:
Mag ik vragen wat je doel van je site is? Want als je reviews en prijsvergelijkingen gaat geven, dan is de site niet erg handig.
Check eens de "about" section.
't Is zeker niet mijn bedoeling om prijsvergelijkingen en catalogi bij te houden. Zelf heb ik een gezonde dosis obsessie voor gamen, webdesign manga & comics. Op de site zullen voornamelijk mijn eigen gameplays van mijn favoriete games komen, waarop geïnteresseerden commentaar op kunnen geven. Naast games teken ik ook graag. Ik wil hier (zodra ik er de tijd vind) mijn tekeningen posterdesigns maken en opzetten. Reviews, heb ik nog niet aan gedacht, maar zou wel tof zijn. Voorlopig niet wegens tijdsgebrek. Zeg maar een verzamelsite van mijn hobby's.
Indien er geïnteresseerden zijn die op dezelfde golflengte zitten, sluit ik samenwerkingen niet uit, gezien ik in mijn ééntje maar zeer beperkt en moeizaam veel content kan leveren. Bovendien is mijn kennis van HTML/CSS/PHP/SQL zeer beperkt op dit moment. Dus (technische) hulp zou ik zeker niet afslaan. Moet nog full time werken, gezin, ...

Sakatho
We're all mad here

Sakatho's avatar
Standaard geplaatst op 11 augustus 2012 @ 18:34
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Manganix Bekijk bericht
Nieuwe site
http://www.gamanga.com/

De site is nog niet af; kampt nog met een aantal issues, vb:
* sommige animaties werken anders of niet zoals bedoeld in IE (Chrome en Firfox zijn wel OK en gelijk);
* nog niet veel content gezien de site nog in ontwikkeling is

Denk dat het alvast een idee geeft van mijn doel.

Ben erg benieuwd naar de reacties en hoop er aantal te mogen verwachten ;-)

Tips & advies (technisch, design, content) uiteraard steeds welkom.
Ook altijd leuk als je een woordje wil placeren in de guestbook!
Allereerst: ik doe websites voor m'n werk, dus ik zie wss dingen die 90% van de gebruikers niet opvallen. Bestempel me daarom maar als een enorm kritische zeikerd. Maar hopelijk heb je wat aan mijn gezeik om je site te verbeteren

Over de grafische vormgeving van je site valt te discussieren. Persoonlijk vind ik het zwart met die grote gekleurde vlakken alweer wat gedateerd ogen (en een korte search doen op 'webdesign trends 2012' en je krijgt een indruk van wat nu hip en hot is -- dit oogt een beetje a la 2007), maar dat kan een kwestie van smaak zijn. Het is niet echt fout, of whatsoever.

Usability technisch vind ik 'm (zachtsgezegd) bedroevend. Het is geen pagina waarop ik voor mijn plezier zou gaan surfen, en ik vermoed dat meer gebruikers hier last van gaan krijgen, aangezien usability tegenwoordig toch wel een heel belangrijke plaats inneemt sinds web 2.0.

De homepage zegt in feite niets. Ik heb geen idee wat je kunt, er is geen welkomstekst, en het startvenster nodigt totaal niet uit om door te klikken, omdat ik per button ook niet echt het gevoel krijg waar ik heen ga. Een preview per button zou misschien wat uitnodigender zijn (Misschien een plaatje in de mouse-over; daar heb je ruimte genoeg voor). Daarbij komt dat veel van je links nog niet werken, wat ook al niet echt uitnodigd om door te klikken.

Als ik eenmaal doorklik op een item, ben ik mijn menu ineens kwijt. Erg onhandig, en imo ook niet meer echt van deze tijd. Tegenwoordig scrollen menu's gewoon mee, of krijgen ze gewoon een andere plaats.
Maargoed, dit betekent dus dat ik terug moet gaan naar de vorige pagina om een nieuw item aan te klikken (weer een extra click). Ook dit is lastig. Na een beetje zoeken vind ik dan dat er een 'home' is, maar echt duidelijk vind ik dit niet. Ik zou gewoon een 'terug' knop verwachten in de gallery. Ook in de gallery zitten weer meerdere doorclicks.
Onderzoek heeft uigewezen dat een gebruiker eigenlijk niet vaker dan 3 keer zou moeten klikken om op een pagina te komen. Hoe minder hoe beter. Houd dit in je achterhoofd bij het ontwerpen van je pagina.

Wat betreft de content van je pagina:
In eerste instantie dacht ik dat het een soort portfolio betrof. Daar is de opmaak van de pagina ook naar gemaakt. Een opmaak die ruimte biedt voor weinig items. Toen ik 'about' las was ik toch even verward. Als je er al een soort verzamelbak van wilt maken voor allerlei media, dan zou ik voor een heel andere opmaak gaan. Iets meer in de richting van een verzamelportaal of nieuwssite, waarbij je gewoon in 1 overzicht kunt zien wat er allemaal nieuw in in alle onderdelen van de site. Niet iets waarbij je talloze kliks nodig hebt om erachter te komen wat uberhaupt nieuw is. Voorbeelden hiervan zijn genoeg te vinden op het internet. Denk aan nieuwssite, video sites, art portals en de meeste social media.

De indruk die ik tot dusver van je site krijg, is een beetje het knip-en-plak idee. Je hebt een layout in elkaar gezet, een paar coole jquery scripts van het internet gehaald, en daar een beetje de rest omheen gebouwd. De effecten sluiten totaal niet bij elkaar aan en de vormgeving is niet echt consistent.
Probeer het de volgende keer eens andersom. Begin met het ontwerpen van een site, en te bedenken hoe een gebruiker hier doorheen navigeert, en ga daarna pas zoeken naar de scripts waarmee je het technisch mogelijk kan maken. Dit is misschien wat lastiger, maar ik kan je 100% garanderen dat het een veel beter resultaat geeft.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ_D Bekijk bericht
Ik ben zelf zwaar fan van dreamweaver, maar dan wel de code-modus. Zelf tik ik alle code met de hand, en ik zou iedereen die serieus sites wil gaan maken, aanraden te investeren in een paar (online) lessen html en gewoon code te tikken.
Ik ben zelf begonnen in kladblok. Leerzaam, maar een drama om te debuggen. Dat ik dreamweaver ben gaan gebruiken heeft voor mij puur te maken met de ftp support en hun geweldige auto-complete op html/css vlak

~ Faith Divides Us - Death Unites Us
~ [Fics] ~ Voor Elysa | Before the dawn
Manganix
Anime Forum Lid

Manganix's avatar
Standaard geplaatst op 11 augustus 2012 @ 20:47
Met quote antwoorden

eerst en vooral: apprecieer ten zeerste dat je zoveel tijd en moeite neemt om verbeteringstips te geven, thanks!

Er zijn inderdaad nog een aantal zaken waar ik nog wil aan werken (en deze stonden reeds op mijn todo-list) om het gebruiksgemak enigzins te verbeteren:
* navigatie/menu naar de hoofdblokken op elke pagina mee vershijnt
* een sectie/navigatie "recent toegevoegde video's en artworks" op de hoofdpagina
* een "back" knop + eventueel extra menu naar gerelateerde onderwerpen
* hier en daar wat extra info waar de "klik" naartie zou gaan.

Ook enkele punten van je waarover te discussiëren valt (zoals je zelf ook aangeeft) of waarmee ik niet helemaal mee eens ben:

Quote:
Over de grafische vormgeving van je site valt te discussieren. Persoonlijk vind ik het zwart met die grote gekleurde vlakken alweer wat gedateerd ogen (en een korte search doen op 'webdesign trends 2012' en je krijgt een indruk van wat nu hip en hot is -- dit oogt een beetje a la 2007), maar dat kan een kwestie van smaak zijn. Het is niet echt fout, of whatsoever.
dit vind ik (zeker voor een profesofeel) een beetje "in hokjes" denken en het zekere voor het onzekere willen nemen (beperkt creativiteit; mijn persoonlijke mening).
't Is niet omdat in 2012 99% dezelfde soorten designs gebruiken (meestal ook allemaal templates met hier en daar een kleurtje anders en een knopje elders), dat die ook beter zijn dan. Heb veel 'supercoole' en dure sites van het jaar gezien (heel veel werk in design, effecten enz), maar uiteindelijk qua inhoud niet veel voorstellen.
Deze staat bijvoorbeeld helemaal bovenaan de lijst van designtrends 2012 http://nystudyvacations.com/ ... ziet er enorm cool uit met al die scrollende lagen, maar persoonlijk vind ik totaal bezoekeronvriendelijk ... smaak zeker.

Quote:
Na een beetje zoeken vind ik dan dat er een 'home' is, maar echt duidelijk vind ik dit niet
Deze vind ik toch maar raar: de meeste websites van tegenwoordig (zie voorbeeld hierboven) maken helemaal geen gebruik meer van een "home" knop. De hoofdtitel brengt je steeds naar de homepage. Hetgeen ook bij mij het geval is. De "home", heb ik extra toegevoegd in de main navigatie .. die trouwens ook op dezelfde plaats staat zoals bij de meeste sites?

Quote:
Ook in de gallery zitten weer meerdere doorclicks.
In de gallerijen zitten helemaal geen doorkliks. 't Zijn allemaal prenten die ofwel een video ofwel een prent openen in fancybox. Je blijft dus (dankzij fancybox) steeds op één en dezelfde webpagina; ook voor de eventuele commentaren die je op de video's zou willen geven trouwens. Enkel op het scherm 'VideoGames' moet je een welbepaald game kiezen .. en doorklikken; wat niet enorm veel is dacht ik.

Ik heb deze site tussen de soep en de patatten in elkaar geknutseld -mijn echtgenote heel de tijd naast me zeurend dat ik te veel achter de pc zit. Tel hierbij een fulltime -geen webdesign- job, gezinsleven en uiteraard gamen+tekenen (anders zou ik helemaal geen content hebben) ... uiteraard zal het verre van "site van het jaar" worden ;-)

Ben trouwens van plan een cursus webdesign en multimedia te volgen. Mijn volgend project zal dan hopelijk veel hedendaagser en gebruiksvriendelijk ogen ;-)

Maar zal zeker rekening houden met je tips, waarvoor ook mijn welgemeende dank trouwens! ;-)

frankiscool
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 09 september 2012 @ 18:00
Met quote antwoorden

www.nintendoforum.nl

3DS Friendcode : 2062-9434-8610
Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 09 september 2012 @ 22:44
Met quote antwoorden

Standaard forum door 'MyBB' en die theme is van Justin S. Wat wil je nou laten zien?

[SIGPIC][/SIGPIC]
ArcherKyrios
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 05 maart 2013 @ 12:03
Met quote antwoorden

Ik weet niet of dit forum nog een beetje actief is, maar ik heb sinds kort mijn eigen website online! ^^
Is een website over anime, manga, games, cosplay en apps ^^
Feedback please

http://www.archerkyrios.com/

Thanks!

[ Laatst gewijzigd door Gyard; 05 maart 2013 om 20:21 ]

Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 11 maart 2013 @ 09:52
Met quote antwoorden

De slider is verschrikkelijk warrig, site scrollt tergend traag. Is het gewoon een skin, of heb je hem zelf gemaakt?

[SIGPIC][/SIGPIC]
Devian
Dittokin

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 11 maart 2013 @ 10:08
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Maverick Bekijk bericht
De slider is verschrikkelijk warrig, site scrollt tergend traag. Is het gewoon een skin, of heb je hem zelf gemaakt?
Trage scroll? Geen enkele lag op mijn telefoon hier. Ligt wss aan jou.

Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 11 maart 2013 @ 15:42
Met quote antwoorden

Gefeliciteerd. Op de mijne ook.

edit: sorry, het is niet de balk bovenin. Ik zoek verder.

ook niet de javascript

edit: disablen van http://www.archerkyrios.com/wp-conte...g-gradient.png fixt alles. Kijk er even naar.

[ Laatst gewijzigd door Maverick; 11 maart 2013 om 15:57 ]

[SIGPIC][/SIGPIC]
SalamenceMan
Do the Trapinch Dance!

Standaard geplaatst op 13 april 2013 @ 09:48
Met quote antwoorden

http://www.elitenintendo.com

we zijn nu in open bèta sinds een maandje. Het forum heeft in ca. 3 weken 10.000 berichten mogen ontvangen, dus een relatief vliegende start. Het is een site met Nintendo nieuws en blogs. Gelukkig hebben we het team al samengesprokkeld. Hopelijk nemen jullie eens een kijkje met/zonder het aanmaken van een account

kevin14nl
ClassicAnime

kevin14nl's avatar
Thumbs up geplaatst op 21 mei 2013 @ 21:52
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door SalamenceMan Bekijk bericht
http://www.elitenintendo.com

we zijn nu in open bèta sinds een maandje. Het forum heeft in ca. 3 weken 10.000 berichten mogen ontvangen, dus een relatief vliegende start. Het is een site met Nintendo nieuws en blogs. Gelukkig hebben we het team al samengesprokkeld. Hopelijk nemen jullie eens een kijkje met/zonder het aanmaken van een account
Ik zal maar even duidelijk en straight-forward zijn ,

Het design : ziet er strak uit.
Text : is mwaa
Slider: Ik vind dit er echt onproffesioneel uit zien gezien de hele website, hier moet je echt wat aan doen.

Voor de rest vind ik echt dat je wat moois gemaakt hebt, uiteraar niet alleen neem ik aan.
Maar well done ! en keep doing you're passion!

'kevin develloper

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten