Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Lucht je hart
Deze pagina opnieuw laden Het einde van AWF

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 26 februari 2016 @ 06:39

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Nana Komatsu Bekijk bericht
Het is niet voor het forum dat het voorbij is, er is gewoon minder belangstelling voor anime en manga.
De Nederlandse markt was voor manga nooit groot genoeg om in het Nederlands levensvatbaar te zijn, en het lijkt er sterk op dat in 2015 de laatste drie manga's ooit in het Nederlands zullen zijn verschenen - alhoewel je een heropleving nooit mag uitsluiten, bijv. als de film Ghost in the Shell een succes blijkt te zijn.
Wij zaten ook op nog andere manga-fora, en we zien overal hetzelfde: verminderde belangstelling. En dat is omdat er nu eenmaal niets meer in het Nederlands verschijnt. Sommigen denken dat het overeind kan blijven met Engelse en Franse anime en manga (ja, zelfs Frans), maar dat geloven wij niet. Als je de mensen in ons land wilt aanspreken, moet je dat in het Nederlands doen. Als er in het Nederlands niets meer wordt aangeboden, komen de meeste mensen niet meer naar de fora. Je komt toch in de eertse plaats naar een forum om te weten wat er te krijgen is?
En je discussieert toch ook alleen maar over nieuwigheden? Over het oude spul is alles al gezegd.
Momenteel dwalen wij een beetje op de fora rond, om te zien waar er nog activiteit is. Eigenijk mogen we al blij zijn dat er hier nog een topic is waarin over het gebrek aan activiteit wordt geschreven. Er zijn fora die momenteel al compleet dood zijn, zonder dat iemand daarover iets opmerkte.
Manga was nooit belangrijk op dit forum, en Nederlandse al helemaal niet. Het ging meer over anime op tv, Pokémon games en eventueel anime die via fansubs bekeken werd.

Atsusacon, join our next edition on 28-29 July 2018!
Anime!
abortuskoningin 2013

Anime!'s avatar
Standaard geplaatst op 29 februari 2016 @ 12:18

Een nieuwe admin verandert veel. Iemand die er daadwerkelijk iets om geeft zal manieren vinden om het drukker te maken.

Joodse leugens
RobinotX
☞゚ヮ゚)☞

RobinotX's avatar
Standaard geplaatst op 07 maart 2016 @ 19:47

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Anime! Bekijk bericht
Een nieuwe admin verandert veel. Iemand die er daadwerkelijk iets om geeft zal manieren vinden om het drukker te maken.
Agree. Iemand die gewoon updates door gooit.

Niet alleen dat, maar wanneer er regelmatig geblogged wordt of over nieuwere populairdere series gepraat worden zal het allemaal een stuk beter lopen. Het is nu dat niemand hier om geeft en dus zal er niks gebeuren.

Music is a moral law. It gives soul to the universe, wings to the mind, flight to the imagination, and charm and gaiety to life and to everything. - Plato
Kast
Hiephiep.

Kast's avatar
Standaard geplaatst op 08 maart 2016 @ 00:09

Het waren een paar leuke jaren toen ik nog actief was.

Ik betwijfel dat je het forum weer actief weet te krijgen, zelfs met vernieuwing

My Deviantart
I am SPARTAAA
Sorrow
Anime Forum Lid

Sorrow's avatar
Standaard geplaatst op 20 maart 2016 @ 12:47

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Heero Bekijk bericht
ZO, ben jij hier nog steeds?

Dat was van een fanfic trouwens.

Ik ben hier door dik en dun voor awf

Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 03 mei 2016 @ 20:21

Fuck me sideways, 4 jaar later en dit topic is nog steeds niet vol. Ik zat iig niet uit mijn nek te lullen destijds.

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Erodar
POP POP

Erodar's avatar
Standaard geplaatst op 04 mei 2016 @ 13:12

4 jaar later en het forum is er nog, je was ook kinda wrong

(disclaimer: ik heb geen idee waar ik het over heb aangezien ik geen zin had een WoT van 4 jaar terug te lezen)

I'm a miracle, I'm a unicorn, I'm a fucking needle in the haystack! And you're just some fucking dumb hipster who's munching my hay!
Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 12 mei 2016 @ 18:14

Dan maak je maar zin.

Jari
Top 25

Jari's avatar
Standaard geplaatst op 20 juni 2016 @ 04:20

Tijden veranderen nu eenmaal. Het is een wonder dat Pokémon nog bestaat, maar zelfs ik ben de interesse kwijt. Eigenlijk voor anime in het algemeen. Dat komt omdat ik er geen band meer mee heb. Ik vind het nog wel leuk en zit er aan te denken om weer te gaan kijken. Maar met de persoon door wie ik anime ben gaan kijken heb ik al 9 jaar bijna geen contact mee. Op zich geen probleem, want ik had dit forum nog. Maar hoe het daarmee is weten we... Ik ben een tijdje naar cons geweest, zo rond 2009. Uiteindelijk had ik daar geen geld meer voor dus ben ermee gestopt en zo is de band met iedereen verwaterd.
Maar als ik het zo hoor is de hele (Nederlandse) anime wereld ook veranderd. En fora zijn in het algemeen niet meer zo actief. Dus een Nederlands anime forum...
En ook de mensen zijn veranderd natuurlijk. 10 jaar geleden was het gemiddelde lid een tiener met zeeën van tijd. Dus kon je series bingewatchen en was er nog tijd genoeg over om erover te praten op het forum. Of hele avond bezig zijn met Pokémon gevechten. Tegenwoordig hebben mensen allemaal hippe dingen zoals een studie, werk of een vriend(in). Tenminste, ik hoop het voor jullie.

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 21 juni 2016 @ 11:22

^ Gezien de populariteit ervan vind ik het geen wonder dat Pokémon nog bestaat.

Atsusacon, join our next edition on 28-29 July 2018!
Faunaat
Yoshi~

Faunaat's avatar
Standaard geplaatst op 22 juni 2016 @ 18:54

Het enige wat me nog met anime bezig houd is Pokemon. Aangezien ik het nog steeds speel. Voor de rest heb ik alles verkocht/weggedaan. Anime en manga kijk/lees ik niet meer. Ik ga niet meer naar conventies en beurzen. Sinds ik op mezelf/samen woon met mijn vriend is alles een beetje duurder geworden. ;D Bij mams en paps was alles zoveel makkelijker haha. Ik heb verder ook geen Facebook, dus ik spreek eigenlijk niemand meer.

Maar anime en manga in het algemeen vind ik gewoon niet meer boeiend. One Piece heeft al in geen 100 jaar een nieuwe crewmember, dus meh. Al check ik het nog eens om de zoveel maanden. xD
Alleen nog dagelijks Serebii, nu helemaal met Sun en Moon. :]

Frey
Pokémon fan

Frey's avatar
Standaard geplaatst op 01 juli 2016 @ 17:43

Ik vind het toch wel knap dat het hier nog zo veel jaren zo actief geweest is. Niet veel fora houden het zo lang uit. En zelfs als het dan wat minder druk wordt, is er toch ook best een leuk soort naslagwerk opgebouwd. Zelf ben ik helaas nooit zo erg actief meer geweest op het forum. Slechts 150 posts in een dikke 11,5 jaar, terwijl ik daarvoor nog makkelijk 100 per dag kon halen... Soms zou ik zo graag nog eens berichten terug willen lezen van de voorloper van dit forum, maar daar is helaas niets meer van te vinden. Zelfde geldt voor het forum van Paradijs dat later ook ineens verdween. Gelukkig wel veel mooie herinneringen overgehouden aan de mooie tijden. Vond vooral de Pokémon RPG vroeger helemaal geweldig.
Vraag me af of hier nog mensen zijn van de periode 2002-2003.

Gotta Catch 'em all!
Aoshi
Anime Forum Lid

Aoshi's avatar
Standaard geplaatst op 15 juli 2016 @ 11:49

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Frey Bekijk bericht
Soms zou ik zo graag nog eens berichten terug willen lezen van de voorloper van dit forum, maar daar is helaas niets meer van te vinden.
Vroeger stonden er nog pagina's op archive.org, maar deze zijn schijnbaar verdwenen

Ik had vroeger ook nog kopieën van enkele oude rpg topics, maar die zijn ooit verloren gegaan...

Joeri
Oude garde

Joeri's avatar
Standaard geplaatst op 19 juli 2016 @ 10:02

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Frey Bekijk bericht
Ik vind het toch wel knap dat het hier nog zo veel jaren zo actief geweest is. Niet veel fora houden het zo lang uit. En zelfs als het dan wat minder druk wordt, is er toch ook best een leuk soort naslagwerk opgebouwd. Zelf ben ik helaas nooit zo erg actief meer geweest op het forum. Slechts 150 posts in een dikke 11,5 jaar, terwijl ik daarvoor nog makkelijk 100 per dag kon halen... Soms zou ik zo graag nog eens berichten terug willen lezen van de voorloper van dit forum, maar daar is helaas niets meer van te vinden. Zelfde geldt voor het forum van Paradijs dat later ook ineens verdween. Gelukkig wel veel mooie herinneringen overgehouden aan de mooie tijden. Vond vooral de Pokémon RPG vroeger helemaal geweldig.
Vraag me af of hier nog mensen zijn van de periode 2002-2003.
Zeker

Ik zeg altaad: as ge paast da de paas aan a paast, paast dan ma een gaa iet anders.
Frey
Pokémon fan

Frey's avatar
Standaard geplaatst op 01 augustus 2016 @ 22:14

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeri Bekijk bericht
Zeker
http://pokemonplanet3.tripod.com/nieuws.htm

Was deze site niet van jou?

Gotta Catch 'em all!
Onderwerp gesloten

Onderwerptools