Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > Design > Tutorials
Deze pagina opnieuw laden [Tutorial] Avatar (beginners/gemiddelde)

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Gyard
Pessimist

Gyard's avatar
Standaard geplaatst op 18 januari 2010 @ 17:13
Met quote antwoorden

Inleiding & voorbereiding:

Dit is mijn eerste tutorial die ik maak, en ik weet ook nog niet of het al heel wat is. Ik wou gewoon mensen laten zien hoe ik nou mijn avatars maak, en ze over sommige dingen uitleggen wat het nou allemaal is. Mijn photoshop is in het nederlands, maar ik translate het allemaal in het engels, dus als ik wat fout heb neergezet zeg je het maar.

Je leert in deze tutorial of je moet kennis hebben over:
  • New adjustment layer(s).
  • Lightning effects.
  • Brushen.
  • Uitgummen.

Download links naar brushes die je nodig hebt om deze tutorial te volgen (je mag ook je eigen brushes gebruiken). Mijn renders komen gewoon willekeurig van google.com af. Ze zijn alle 3 van Final Fantasy.

Dit is wat we gaan maken:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

De tutorial:

Let's start!

Stap 1:

Als je photoshop hebt geopend ga je naar file>new. Ik gebruik de afmetingen 100x100. Kies de afmeting die je het meest fijn vind om mee te werken, denk er wel aan dat hij niet te groot moet worden, want anders lijkt het meer op een signature. Klik dan op "ok".

Stap 2:

Nu heb je als het goed is een wit vlak. Ga dan naar bestand>openen en zoek je render die je hebt uitgezocht om te gebruiken. Dit heb ik nu:

Dat ziet er natuurlijk niet echt heel mooi uit, dus gaan we eerst de achtergrond uitgummen. Pak je Eraser tool, en die hem ongeveer op 20px voor de grote delen, en voor de kleine deeltjes op 1 t/m 10 px. Ik heb dit nu:

Stap 3:

Als je eenmaal de achtergrond wit hebt gemaakt, gaan we met "brushen" beginnen. Druk op "B" om in de brush menu te komen, en zoek je splatter-brush op. Brush wat op de achter grond, en gebruik een kleur die jij mooi bij je render vind passen. Gum de delen uit die over de render zelf komen. Zet er een randje omheen (ik heb zwart-wit randje gedaan om mooier effect te krijgen). Ik heb nu dit:

Stap 4:

We gaan nu een adjustment layer gebruiken. Als je nog niet weet waar je die kan vinden ga naar: Layer>New Adjustment Layer>Curves. Speel er wat mee, het maakt niet uit wat voor settings je het zet, ik heb mijn avatar wat donkerder gemaakt. Ik heb nu dit:

Stap 5:

We gaan nu de 2de adjustment layer toevoegen. Ga naar Layer>Adjustmentlayer>Color Balance>OK. Nu heb je als het goed is een schema voor je. Speel hier ook wat mee zorg er wel voor dat de render zelf een beetje duidelijk blijft. Als je klaar bent klik dan op "OK". Ik heb nu dit:

Stap 6:

De laatste stap alweer, ga naar Filter>Render>Lightningeffects. Nu krijg je weer als het goed is een scherm voor je, als het goed is zie je de optie "style". Verander deze naar "2 O'clock spotlight". Als het resultaat je nog niet erg goed bevalt kan je de positie nog iets veranderen door op het bolletje te klikken, en die te slepen. Ik heb nu dit:

Als er wat fout is in de tutorial zeg het dan. Hopelijk is het niet te moeilijk uitgelegd, maar ik had precies 10 plaatjes, en op die andere manier vond ik maar irritant met schrijven. Hopelijk is het resultaat mooi!

Resultaat van deze tutorial.

Andere resultaten!

Je kan natuurlijk ook als je zelf een beetje creatief bent met meerdere adjustment layers klooien. Zoals; Helderheid/contrast kan ook een mooi effect geven op je avatar.

Comment's, tips en rates please.

Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 18 januari 2010 @ 18:03
Met quote antwoorden

Goede tutorial! Altijd handig voor de beginners!

fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 03 maart 2010 @ 18:57
Met quote antwoorden

Nice! ik kon de style niet vinden dus heb ik gwn wat gespeeld met de spotlight, resultaat is dit:

Wuju like a potion? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Phanes
ლ(ಠ益ಠლ)

Phanes's avatar
Standaard geplaatst op 03 maart 2010 @ 19:37
Met quote antwoorden

Leuke tutorial en makkelijk te leren.

I sometimes go to my own little world...but that's ok, they know me there.
Pour'Qui
Een AWF lid

Pour'Qui's avatar
Standaard geplaatst op 10 augustus 2010 @ 13:27
Met quote antwoorden

Goede tutorial. Ik heb nog nooit met PS gewerkt en ik kon redelijk goed volgen.
Hier mijn allereerste resultaat met PS!

Gyard
Pessimist

Gyard's avatar
Standaard geplaatst op 11 augustus 2010 @ 11:46
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Pour'Qui Bekijk bericht
Goede tutorial. Ik heb nog nooit met PS gewerkt en ik kon redelijk goed volgen.
Hier mijn allereerste resultaat met PS!

http://i698.photobucket.com/albums/v...oshiAvatar.png
Erg netjes gedaan, ik denk dat hij nog mooier zou worden als je de lichtere kleuren groen van de render had gepakt en die in achtergrond had gestopt.

---------------

De werkjes van de anderen zien er ook stuk voor stuk erg goed uit.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten