Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Kerstmis

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Chef
Veni, Vidi, Vici

Chef's avatar
Standaard geplaatst op 22 december 2010 @ 22:34
Met quote antwoorden

Kerst is voor ons gewoon gezellig met elkaar zijn, lekker eten, mooie lichtjes(kerstboom,tuinversiering) in deze donkere dagen ( letterlijk genomen). Het heeft voor ons totaal geen religieuse waarden, het is een gezelligheidsfeest voor ons

Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 23 december 2010 @ 23:53
Met quote antwoorden

Het feit dat het feest zo'n gezelligheid en warmheid uitstraalt, is op zich al iets goeds. De gedachte achter het feest komt zo toch nog tot zijn recht.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
MrKen
Mijn oranje tweede auto :

MrKen's avatar
Standaard geplaatst op 24 december 2010 @ 00:33
Met quote antwoorden

Kerst draait om net zoveel eten, tot je het figuur van de kerstman krijgt. Althands, dat idee krijg ik soms.

Voorzitter en oprichter van stichting OKids
Defis
Dré!

Defis's avatar
Standaard geplaatst op 24 december 2010 @ 01:38
Met quote antwoorden

Wij gourmetten alleen Tweede Kerstdag, en dat is meer een goed excuus om te gaan gourmetten, dan dat we iets vieren. Het hele verhaal erachter kan me gestolen worden om eerlijk te zijn. Ben toch een atheïst. xD

You can't spell awful without AWF.
Someday, without any doubt, you will find nakama that will protect you. There's no such thing as being born into this world alone! AWF Twitter Mijn Twitt0r
Battosaï
Grammar Nazi

Battosaï's avatar
Standaard geplaatst op 24 december 2010 @ 09:13
Met quote antwoorden

Bye Bye Miss American Pie
lillojon
My eyes aren't normal

lillojon's avatar
Standaard geplaatst op 24 december 2010 @ 11:02
Met quote antwoorden

Kerst is best wel belangrijk. Ik ben zelf protestant, dus wij vieren het gewoon net als iedereen. We eten, nodig familie/vrienden uit. Het enigste dat denk ik anders is, dat we naar de kerk toe gaan en als we klaar zijn met eten een uitgebreid gebed doen.

My website over cfd trading
Timmetje
Anime Forum Lid

Timmetje's avatar
Standaard geplaatst op 24 december 2010 @ 11:28
Met quote antwoorden

(Mijn meest achterliggende gedachten is waar de kalkoen vandaan komt)

Maar goed. Ik ben zelf niet gelovig net als mijn familie (Al moet ik mijn moeder er soms wel opwijzen dat je respect moet hebben voor alle geloven ) Wij vieren kerst gewoon met een kerst boom, lekker eten familie en cadeautjes. En natuurlijk wel denken aan de mensen die het minder hebben.

( Over dat ongelovigen gelovigen en niet respecteren gebeuren. Ongelovigen denken dat gelovigen hun niet respecteren en Gelovigen denken dat ongelovigen hun niet respecteren. Zo zie ik het teminste)

Coy
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 24 december 2010 @ 11:51
Met quote antwoorden

-----

[ Laatst gewijzigd door Coy; 28 december 2010 om 08:49 ]

Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 24 december 2010 @ 13:10
Met quote antwoorden

Het gezin komt bij ons bij elkaar, voor zover dat lukt. Dan gaan we uit eten. Gewoon even gezellig.

Mijn moeder wil wel altijd op kerstavond naar de kerk, maar dit jaar ontsnap ik. muwhahaha.

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
Dresta
GESTOPT

Standaard geplaatst op 24 december 2010 @ 15:10
Met quote antwoorden

Tijdens kerst ging ik altijd met de familie uit eten, dus dat zijn echt de dagen wanneer de familie altijd samen komen.

Maar de laatste 5 jaren doen we niks tijdens kerst, omdat mijn familie van mijn Nederlandse kant allemaal beef met elkaar hebben. Ik heb al jaren geen familie meer gezien, alleen vorig jaar tijdens de begravenis van mijn Opa.

Thuis als gezin doen we eigenlijk weinig dan alleen de kerst versiering, misschien zijn we als gezin te noord afrikaans. Dus..ik heb inprincipe geen ander familie waar ik terecht kan komen, dus ik ga morgen naar Parijs! (familie van mijn noord afrikaanse kant) Geen flauw idee of hun aan kerst doen.

Ach..anders geniet ik toch van Parijs en de Franse dames

[ Laatst gewijzigd door Dresta; 24 december 2010 om 15:19 ]

FadingDiamond
Anime Forum Lid

FadingDiamond's avatar
Standaard geplaatst op 25 december 2010 @ 09:53
Met quote antwoorden

Ik ben een atheïst en heb geen religieuze redenen om kerst te vieren.
Ik doe het om de gezelligheid, om het lekkere eten en de kerst gedachte (geven om elkaar)

Anime, my way to escape reality.
loetjeh
Shichibukai

loetjeh's avatar
Standaard geplaatst op 25 december 2010 @ 11:34
Met quote antwoorden

Net terug van de kerk, mijn kerstmis heeft dus inderdaad nog een religieuze betekenis gekregen ook meteen even langs gegaan bij het kerkhof voor mijn opa en oma.

I'm gonna be the Pirate King !! --
Southwind
-

Southwind's avatar
Standaard geplaatst op 25 december 2010 @ 12:09
Met quote antwoorden

Gisteravond nog naar de kerk geweest. Dat wil niet zeggen dat ik nog om de achterliggende gedachte geef trouwens. Ik ben een atheïst in wording. Ik ga niet helemaal uitleggen waarom maar kerst is voor mij een tweetal dagen waarin ik lekker eet en naar familie toe ga.

Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss
Blazing CobaltX
Um

Blazing CobaltX's avatar
Standaard geplaatst op 25 december 2010 @ 16:40
Met quote antwoorden

Uhm... Wij vieren nauwelijks kerst. ;D Zijn wel bij elkaar enzo, maar dat gebeurt de week daarna weer(Voor nieuwjaar), dus we doen niets speciaals met kerst.
Alleen deze keer, maar dat komt omdat we naar de verjaardag van mijn tante gaan(Ze word 50)(Ze is op de 26e jarig, is ze dan nog een kerstkind?).

Achterliggende gedachten, uhm... Nope.

Count
Chu

Count's avatar
Standaard geplaatst op 25 december 2010 @ 18:28
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazing CobaltX Bekijk bericht
Uhm... Wij vieren nauwelijks kerst. ;D Zijn wel bij elkaar enzo, maar dat gebeurt de week daarna weer(Voor nieuwjaar), dus we doen niets speciaals met kerst.
Alleen deze keer, maar dat komt omdat we naar de verjaardag van mijn tante gaan(Ze word 50)(Ze is op de 26e jarig, is ze dan nog een kerstkind?).

Achterliggende gedachten, uhm... Nope.
Natuurlijk is ze dan een kerstkind... 26e hoort bij kerst. =p

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten