Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Discriminatie/racisme meest misbruikte woord 2010?

Antwoord

Onderwerptools Weergave
LolitaLempicka
Anime Forum Lid

LolitaLempicka's avatar
Standaard geplaatst op 17 oktober 2010 @ 21:44
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door moppie78 Bekijk bericht

ZZZZZZZZOOO lolitalempicka:: ja dat heet discriminatie je onderscheiden van een ander de bealger is fout en jij bent slachtoffer discriminatie / verschil/onderscheiden. neeh niet iedereen maakt onderscheid . praat nooit voor en een ander praat alleen voor je zelf, toelichting ; nederland doet jaren aan ontkenning van discriminatie en in welke vorm deze racisme discriminatie rassenhaat dus . om de tien jaar is er wel een andere ras die de pineut si 1960 waren het de italianen 2010 zij het de marokannen welk ras volgt ? over de telefoon krijg ik voorkeursbehandeling en onder 4 ogen krijg ik de negatieve vorm van rassen discriminatie dus bewijs nederlanders schijnheilig zijn ze heeeeeéééél erg , en heleboel jaren lang , elke nederlanders is zooooo brave christen heb je naasten lief .
ZZZOOOOOOOOOOOO Moppie, ben jij even een raar type dan..
Even een verduidelijking nogmaals; alles wat ik zeg en typ is vanuit mijn visie en mijn waarheid (en dat hoeft de jouwe niet te zijn) en spreek ook niet voor een ander wat die denkt/doet. Jij leest mensen dus wél graag de les met een puberale irritante manier van aandacht trekken.

Als je niets zinnigs te melden hebt (behalve het woordenboek erop naslaan voor de zoveelste maal in dit topic..) meng je dan ook niet in de discussie, hier ga ik dus niet inhoudelijk op in, dat geraaskal.

Religion is like a penis. It's fine to have one, it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around and PLEASE don't try to shove it down my children's throats.
Hurricano
Harde baas.

Standaard geplaatst op 22 oktober 2010 @ 10:41
Met quote antwoorden

Als eerste: Don't feed the trolls.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Eris Bekijk bericht

Maar kijk, een neger is een persoon met een zwarte huidskleur, dus het woord 'neger' beschrijft wat hij is. Ik zie het probleem niet, die mensen zijn oud, dus als je ze oud noemt zeg je alleen wat ze zijn. Ik ben best beleefd nu ik er aan denk, alleen zijn de meesten het niet met mijn woordgebruik eens. Ook vind ik het woord neger niet racistisch, ik kan net zo goed lieve neger als smerige minderwaardige neger zeggen.

Sowieso is de zin 'negers zijn inferieur aan blanke' subjectief, het is smaak. Hetzelfde als ik zou zeggen dat mayonaise beter is dan curry. Ik vind mayonaise beter smaken, en ik vind negers minder omdat ik ze niet zo mooi vind, ze meestal lager opgleid zijn dan wij en die sportprestaties boeien me niet. Nee, dit vind ik niet echt, ik vind het onzin jou te beoordelen, omdat dit geldt voor de meerderheid, maar ik vind het ook onzin ophef over zo iets te maken.
Maar het woord neger heeft een negatieve lading, dat moet je iig toegeven. En onderscheid is subjectief, maar mag je nooit als objectief aandragen. Daarbij is je vergelijking niet goed, een vergelijking met tomatensauzen en knoflooksauzen is beter, en daarin smaakt elke saus weer anders. Ook elke neger is anders, ondanks dat ze wel op elkaar lijken.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door LolitaLempicka Bekijk bericht
ZZZOOOOOOOOOOOO Moppie, ben jij even een raar type dan..
Even een verduidelijking nogmaals; alles wat ik zeg en typ is vanuit mijn visie en mijn waarheid (en dat hoeft de jouwe niet te zijn) en spreek ook niet voor een ander wat die denkt/doet. Jij leest mensen dus wél graag de les met een puberale irritante manier van aandacht trekken.

Als je niets zinnigs te melden hebt (behalve het woordenboek erop naslaan voor de zoveelste maal in dit topic..) meng je dan ook niet in de discussie, hier ga ik dus niet inhoudelijk op in, dat geraaskal.
Ondanks dat onze vriend moppie hier inderdaad onterecht een persoonlijke aanval plaatst, vind ik het ook niet terecht om z'n idee weer compleet af te branden door het op die boeg te gooien. Ondanks het feit dat hij hier lekker loopt te trollen - er zit toch nog wel enig idee achter.

Met pensioen.
Eris
The goddess prevails

Eris's avatar
Standaard geplaatst op 22 oktober 2010 @ 16:48
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hurricano Bekijk bericht
Maar het woord neger heeft een negatieve lading, dat moet je iig toegeven. En onderscheid is subjectief, maar mag je nooit als objectief aandragen. Daarbij is je vergelijking niet goed, een vergelijking met tomatensauzen en knoflooksauzen is beter, en daarin smaakt elke saus weer anders. Ook elke neger is anders, ondanks dat ze wel op elkaar lijken.
Meh, het heeft een negatieve lading, maar als ik zeg 'zwarte zijn inferieur aan blanke' heeft het alsnog een negatieve lading. Huidskleuren in het algemeen lijken een negatieve lading te hebben. En het woord 'inferieur' maakt het al subjectief, hoe ik het ook zeg (hoewel 'ik vind' misschien wat beter overkomt dan 'zijn'). En uiteraard zijn niet alle negers hetzelfde, dat zeg ik ook niet.

[ Laatst gewijzigd door Eris; 22 oktober 2010 om 16:57 ]

Be Ye Not Lost Among Precepts of Order
lillojon
My eyes aren't normal

lillojon's avatar
Standaard geplaatst op 22 oktober 2010 @ 17:41
Met quote antwoorden

Voor mij maakt het niet als je neger zegt. Ik vind het alleén erg als je het negatief bedoelt.

Niekos
Ohiiooo !!

Standaard geplaatst op 29 oktober 2010 @ 13:23
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs. Bekijk bericht
Discriminatie en racisme zijn gewoon twee termen die vaak door elkaar worden gehaald (heck, zelfs de topictitel stelt deze gelijk aan elkaar). Vandaar de situatie die jij schetst en het antwoord dat erop volgde.
Nee, de / was bedoelt als "of" teken. Ik weet wel degelijk het verschil tussen deze 2 woorden. Het gaat erom dat beide woorden misbruikt worden.

Sjustemente
GokuSon
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 24 november 2010 @ 11:45
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door BleekBlake Bekijk bericht
Zwarte piet is racisme,
als het blanke piet was geweest, was er niks aan de hand geweest.
kijk, daat vind ik gewoon nergens op slaan.
Vroeger waren negers(zwarten) slaven, en werden goed behandeld
tt op een gegeven moment, ze mishandeld werden.
zwarte piet (zwart) die alles doet voor sinterklaas (blank, wordt gezien als een koningofso),
vind ik toch echt lijken op de vroegere slavernij

L
LolitaLempicka
Anime Forum Lid

LolitaLempicka's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2010 @ 00:34
Met quote antwoorden

^ Laten we ze paars maken, zijn we van al het gezeik af?

Kom op zeg, ga nou geen muggenziften door alles meteen racisme en discriminatie te noemen..

Religion is like a penis. It's fine to have one, it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around and PLEASE don't try to shove it down my children's throats.
timwing
Anime Forum Lid

timwing's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2010 @ 07:47
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door LolitaLempicka Bekijk bericht
^ Laten we ze paars maken, zijn we van al het gezeik af?

Kom op zeg, ga nou geen muggenziften door alles meteen racisme en discriminatie te noemen..
Precies... Ik bedoel het idee kan wel fout zijn, maar als je zover wil gaan zoeken is alles wel discriminatie...

Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2010 @ 09:36
Met quote antwoorden

Inhet originele verhaal waren het slaven. Later werden ze "zo zwart als roet".

Dus echt insectenbeminnen wil ik het niet noemen.

LolitaLempicka
Anime Forum Lid

LolitaLempicka's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2010 @ 10:24
Met quote antwoorden

Vroeger, maar zien wij dat tegenwoordig nog zo dat zwarte pieten de slaven zijn? Nee, dat idee is allang verworpen en zie je bijna nergens meer in terug. In kinderseries over Sinterklaas zie je de Sint ook geen Pieten aftuigen e.d.?

Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2010 @ 10:30
Met quote antwoorden

Nee, maar er word vandaag nog steeds de dag gedreigd met aftuigen(Wie stout is de roe). Je kan je ook afvragen of we dát niet moeten aanpassen(wie stout is helemaal niets).

Voordeel is dan wel, dat áls iemand stout is dat die dan mishandelt word door een zwarte.. dus ja... Ik snap het idee van discriminatie wel, vind het alleen zo zonde dat ze dan onder een regenboog moeten varen.

Zwarte piet is voor mij als een clown. Die ziet er gewoon zo uit. Klaar. Ik kan andermans bezwaar daarentegen wel begrijpen. Ik ben dan van het blanke ras, dus wellicht zie ik het niet.

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
Końo
Anime Forum Lid

Końo's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2010 @ 15:39
Met quote antwoorden

Als mensen zich gewoon niet zo druk zouden maken om dingen als wat in deze topic wordt besproken dan zou het leven er ook een stuk mooier uitzien. Ik zou me ook kunnen ergeren en druk maken om een uitspraak als "Negers zijn inferieur als blanken" (wtf?) maar ik weet gewoon dat die persoon niet beter weet, en heb geen zin om mijn eigen mooie tijd te verspillen aan iemand met zulkse gedachtes.

Eveneens als ik me niet druk kan maken om mensen die Zwarte piet racistisch vinden. Als mensen hun tijd willen verneuken door achter elke situatie een vorm van racisme te zoeken dan is dat hun goed recht, mijn leven is te fijn om daar tijd aan te verspillen.

LolitaLempicka
Anime Forum Lid

LolitaLempicka's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2010 @ 20:25
Met quote antwoorden

Zoals Morgan Freeman het al episch verwoorden kon, hier voor de mensen die het gemist hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=z2d2SzRZvsQ

''How do we get rid of racis-..'' ''Stop talking about it''

Eris
The goddess prevails

Eris's avatar
Standaard geplaatst op 25 november 2010 @ 20:53
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Końo Bekijk bericht
"Negers zijn inferieur als blanken"
Inderdaad. Ze zijn over het algemeen gewoon een stuk dommer. Daar komen misschien die kwalitatief lagere zwarte scholen vandaan en het feit dat er veel minder negers op VWO zitten dan op VMBO. Ze zijn wat beter fysiek, maar het is niet alsof je niet tussen je ribben word gestoken als je vecht, veel nut heeft het niet buiten sport.
Ook lijken ze een stuk aggresiever, of dat genetisch is weet ik niet. Misschien ligt het aan de opvoeding, de schuld van de negroďde ouders, of de omgeving, de schuld van de negers in de buurt?

Be Ye Not Lost Among Precepts of Order
Dresta
GESTOPT

Standaard geplaatst op 25 november 2010 @ 21:14
Met quote antwoorden

Sorry maar je opmerking is wel heel erg kortzichtig, ten eerste je school niveau bepaalt niet altijd je algemene kennis.

Want mensen kunnen misschien wel veel weten, maar doen hun best gewoon niet op school! En denken daarom niet na, en dat kan inderdaad aan de opvoeding en omgeving liggen. Maar ze kunnen veel meer dat ze denken, hun omgeving en opvoeding maken bij de meeste een blokkade.

Geloof me ik ken ''negers'' die misschien op de MBO zitten, maar die zich veel fatsoenlijker dan iemand met een hoger niveau gedragen. Probleem is altijd dat een niet westerse allochtoon zich meestal dommer voelt omdat ze dat hun hele leven al aan horen. En daarom studeren ze nooit verder, en daarom zijn er meer laag opgeleiden niet westerse allochtonen.

Niet omdat ze dom zijn, eerder omdat ze zo worden aangekeken.
Waardoor ze beginnen te denken, dat ze gewoon domme jongens zijn

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten