Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door koepaard
Jongens ik wil niet heel vervelend doen, maar bijna elk forum sterft in de zomer(vakantie). Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat mensen in de zomer minder binnen zitten en ook dat de meeste thuiscomputers zich binnenshuis bevinden. Samen tot gevolg hebbende dat mensen in de zomer minder "computeren".
Oh, en dit soort topics zijn ook altijd dooddoeners voor fora. Bijvoorbeeld, (nieuw) persoon kijkt naar het forum, ziet bovenaan staan "Het einde van AWF", denkt "Godallejezus wat een dramaqueens hier," en gaat weer weg.
|
Dat heeft hier weinig mee te maken, het is gewoon de evolutie van de tijd. De mensen die het hier vroeger bevolkten gaan weg, en dan hou je enkel een jonge kern achter die normaal gezien moet worden opgevuld met nieuwe mensen, de vroegere jonge kern wordt dan oud en zo gaat de evolutie verder.
De cirkel is nu op z'n einde, omdat de jonge kern achterblijft maar niet wordt opgevuld, omdat veel minder mensen worden aangetrokken tot de dingen waarvoor wij naar hier kwamen, met name Pokémon en anime series. Deze bevinden zich veel minder in de huidige popcultuur tegenover vroeger. Verder is er het feit dat als je een beetje degelijk Engels kunt je veel gemakkelijker grote communities kunt vinden voor dit soort interesses, zoals Serebii voor de Pokémon fanaten.
Je ziet dat het niveau daalt, omwille van redenen die Tim al gaf, er wordt veel meer "getrolld"(wat een afschuwelijke term is dat toch) en voor een echte serieuze discussie op niveau moet je al een paar jaar teruggaan voor het startpunt. Ik vind Fanart/Fanfic hier een goed voorbeeld van, toen ik hier voor het eerst kwam was het een druk sub met een hoop verhalen, niet altijd afgewerkt maar er zaten er toch een paar tussen, drukke RP's die regelmatig geupdate werden etc. . Nu heb je een paar art topics die 1x per week worden geupdate en 1 lopend verhaal ofzo, terwijl de rest 2 hoofdstukken schrijft en het er dan bij laat. Ook Overige Praat is erg tekenend. Er is een Onzin/Plezier sub maar ik heb toch in m'n hele periode op AWF nog nooit zoveel onzin topics gezien in Overige Praat.
Het is nog niet het einde van AWF hoor...maar je kan het vanaf hier wel al zien.