Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Vreemdgaan

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Goðafoss
Drowning hero

Goðafoss's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2013 @ 01:53
Met quote antwoorden

In plaats van vreemd te gaan en daarna te besluiten om eens te gaan praten/het uit te maken, kan je ook gewoon wachten met anderen neuken totdat je hebt gepraat en/of het uit hebt gemaakt.

Life is a perception of your own reality.
Devian
Dittokin

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2013 @ 01:59
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Goðafoss Bekijk bericht
In plaats van vreemd te gaan en daarna te besluiten om eens te gaan praten/het uit te maken, kan je ook gewoon wachten met anderen neuken totdat je hebt gepraat en/of het uit hebt gemaakt.
Ik sluit me helemaal bij dit en het bericht van Urya aan.

Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2013 @ 02:23
Met quote antwoorden

Waarom linkt iedereen het 'verlangen naar seks met een ander' automatisch met 'het beëindigen van de huidige relatie'?

Het lijkt me niet zo zwart-wit als sommigen het hier voorstellen.

Het is niet omdat je seksueel verlangt naar iets anders, dat je daarom ook relationeel gezien alles wilt omkeren.
Ik denk maar aan een 45-jarige man met een vrouw en 3 kinderen, die niet meer aan zijn trekken komt thuis omdat zijn vrouw er niet echt veel zin meer in heeft.
Ook al ziet hij zijn vrouw dan nog graag en wil hij haar absoluut niet verlaten, zal hij misschien wel elders seksuele aandacht gaan zoeken.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2013 @ 02:32
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cobpyth Bekijk bericht
Waarom linkt iedereen het 'verlangen naar seks met een ander' automatisch met 'het beëindigen van de huidige relatie'?

Het lijkt me niet zo zwart-wit als sommigen het hier voorstellen.

Het is niet omdat je seksueel verlangt naar iets anders, dat je daarom ook relationeel gezien alles wilt omkeren.
Ik denk maar aan een 45-jarige man met een vrouw en 3 kinderen, die niet meer aan zijn trekken komt thuis omdat zijn vrouw er niet echt veel zin meer in heeft.
Ook al ziet hij zijn vrouw dan nog graag en wil hij haar absoluut niet verlaten, zal hij misschien wel elders seksuele aandacht gaan zoeken.
Je verwoord prachtig waar ik aan denk! Maar ik ben dan wel meer voor het communiceren. Maak seks bespreekbaar en probeer eens wat te ondernemen. Niet eens tussen de lakens, maar gewoon voorstellen een seksuoloog op te zoeken of bijvoorbeeld aan een schema als "verplicht 100 dagen seks" te denken(ooit eens in een blad gelezen dat het je seksleven verbeterd, als je... net zoals bij hardlopen... je jezelf zo af en toe pusht. :'D)

Ik ben zelf geen moraalridder. Ga jij vreemd, go ahead. Zolang je maar weet waarom je het doet, ga ik niet al gillend naar je partner om het te zeggen. Het zijn mijn zaken verder niet.

Communicatie is wel héél erg van belang denk ik. Vreemdgaan is eerder een wanhopige poging om de relatie juist bij elkaar te houden. Een compleet verkeerde uiteraard, want het hoort niet. Maar je wilt/durft juist niets "aan de huidige situatie veranderen", en daarom doe je het of wil je het doen... lijkt mij.

[ Laatst gewijzigd door Eoin; 22 augustus 2013 om 02:42 ]

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
Devian
Dittokin

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2013 @ 03:09
Met quote antwoorden

Als je écht van elkaar houdt en geeft om elkaar, dan ga je niet vreemd. Zo simpel is het.

Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2013 @ 03:22
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Devian Bekijk bericht
Als je écht van elkaar houdt en geeft om elkaar, dan ga je niet vreemd. Zo simpel is het.
Het is niet omdat je "écht" van iemand houdt, dat dan opeens bij toverslag je gehele individualiteit wordt kwijtgescholden. Een mens behoudt zijn eigen gevoelens, verlangens en driften.

Iemand die vreemdgaat is niet per se van kwade wil. Sommigen doen het gewoon uit noodzaak om hun bestaande relatie met de persoon die ze "écht" graag zien op een zekere manier dragelijker te maken.
Uiteraard blijft het in wezen egocentrische keuze/actie, maar het bevredigen van het ego zorgt er wel tegelijkertijd voor dat alvast één helft van de bestaande relatie niet gefrustreerd of depressief zal rondlopen omdat die zich seksueel onderdrukt of opgesloten voelt. In zekere zin wordt de partner zelfs gelukkiger gemaakt omdat ze dan met een positiever iemand kan samenleven. Als het vreemdgaan uitkomt, is het weliswaar een andere situatie omdat dan weer die desillusie plaatsvindt.

Ik praat vreemdgaan helemaal niet goed, maar het is niet zo simpel als jij het hier laat uitschijnen.

Verder ben ik het ook eens met Eoin over het belang van 'communicatie' binnen een relatie.

[ Laatst gewijzigd door Cobpyth; 22 augustus 2013 om 03:31 ]

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Urya
Saikyo Legend

Urya's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2013 @ 08:35
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cobpyth Bekijk bericht
Iemand die vreemdgaat is niet per se van kwade wil. Sommigen doen het gewoon uit noodzaak om hun bestaande relatie met de persoon die ze "écht" graag zien op een zekere manier dragelijker te maken.
Dit zou je alleen niet doen als je om de betreffende persoon geeft, want iedereen met een beetje gezond verstand weet hoe groot het verraad is en wat de implicaties kunnen zijn. We zijn mensen, geen apen. Iedereen heeft de wilskracht en het intellect om niet alleen op zulke primaire gevoelens te reageren.

Wat ik trouwens graag wil weten: wie van de reageeders hier is vreemdgegaan. Oprechte vraag, want ik krijg bij veel berichten het gevoel dat de betreffende personen een eigen actie proberen te rechtvaardigen. Benieuwd of dat zo is of dat er onbevangen naar het discussiepunt wordt gekeken.

Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2013 @ 12:52
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Urya Bekijk bericht
Dit zou je alleen niet doen als je om de betreffende persoon geeft, want iedereen met een beetje gezond verstand weet hoe groot het verraad is en wat de implicaties kunnen zijn. We zijn mensen, geen apen. Iedereen heeft de wilskracht en het intellect om niet alleen op zulke primaire gevoelens te reageren.
De mens heeft in principe genoeg zelfcontrole om zich niet over te leveren aan dat soort zaken, dat is waar.
Het punt dat ik probeer te maken is dat ik denk dat mensen soms echter vreemdgaan om andere reden dan louter hun 'primaire gevoelens'. Het gaat vaak ook samen met veel meer dan dat, zoals bijvoorbeeld existentialisme. Vragen als "wat heeft het voor zin om heel mijn leven aan één vrouw trouw te blijven als ik ook eens met iemand anders iets kan doen (misschien zelfs jezelf verlossen van spannendere of gewaagdere verlangens dan mogelijk zijn bij je vaste partner), zonder dat ik daar ooit schade bij loop?"
Het heeft vaak niets met 'de ander' te maken, maar meer met de 'vreemdganger zelf' en zijn levensperspectieven.
Het is quasi onmogelijk om alles waar je naar op zoek bent in het leven te vinden in één persoon. De kwestie of je ermee kan leven dat je nooit 'alles' zal hebben, bepaalt of je ooit de stap zal zetten om vreemd te gaan of niet. Dit kan ook een tijdelijk proces zijn, waar je weer vanaf stapt bijvoorbeeld.

Er zijn natuurlijk ook andere redenen voor vreemdgaan (zoals werkelijk verliefd worden op een ander), maar het bovenstaande komt zeker ook voor.

Quote:
Wat ik trouwens graag wil weten: wie van de reageerders hier is vreemdgegaan. Oprechte vraag, want ik krijg bij veel berichten het gevoel dat de betreffende personen een eigen actie proberen te rechtvaardigen. Benieuwd of dat zo is of dat er onbevangen naar het discussiepunt wordt gekeken.
Ik ben nog nooit tijdens een vaste relatie vreemdgegaan en als ik ooit zou merken dat mijn partner mij 'bedriegt', zou de relatie ook meteen voorbij zijn. Ik hecht veel belang aan 'echtheid' in een vaste relatie en ik heb eerlijk gezegd ook een iets te groot ego om samen te blijven met iemand die op een ander haar heil heeft proberen zoeken.

Tijdens een 'pre-relatie' (waar het duidelijk was dat er met een bepaald meisje iets meer zat aan te komen) is het wel al gebeurd, maar dan stond er dus nog niets vast en had ik dus in principe nog alle vrijheid om te doen en laten wat ik wilde. Het kan dus niet echt worden gedefinieerd als 'vreemdgaan', alhoewel het misschien wel een 'soort van' is.
Toen heeft het meisje in kwestie het wel te weten gekomen, maar ze heeft me niks kwalijk genomen. Het is uiteindelijk op niets uitgedraaid omdat inderdaad uit mijn actie bleek dat het toch nooit iets langdurig zou geworden zijn. We zijn wel nog steeds vrienden.

TomSawyer
Flog Gnaw

TomSawyer's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2013 @ 16:47
Met quote antwoorden

ik vind persoonlijk dat vreemdgaan onterecht is en zeker zonder '' voorbedachte raden '' even een vraagje ? is het ook vreemdgaan als je samen een besluit maakt over een andere vrouw of man in seksueel erbij te betrekken want dan vind ik het een heel ander verhaal. als ze daar gelukkiger van worden moeten ze dat zeker doen.

OFWGKTADGAF
Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 23 augustus 2013 @ 22:13
Met quote antwoorden

Quote:

Wat ik trouwens graag wil weten: wie van de reageeders hier is vreemdgegaan. Oprechte vraag, want ik krijg bij veel berichten het gevoel dat de betreffende personen een eigen actie proberen te rechtvaardigen. Benieuwd of dat zo is of dat er onbevangen naar het discussiepunt wordt gekeken.
Ik vind het een beetje apart dat je eerst iemand onderuithaalt (zeggen dat iemand geen gezond verstand heeft is niet heel aardig imo) en daarna om openheid vragen. Maar goed, afgezien daarvan.

Ik heb een vriendin van me die tijdens haar stage periode op Texel die is gezoend door een dronken student/collega die een oogje op der had (om vervolgens hard weg te rennen) terwijl ze een vriend had. Ze had het haar vriend niet verteld omdat het veel meer gezeik op zou leveren dan dat het waard was. Voor haar had die zoen verder geen betekenis. Bovendien koos ze er voor om het niet te vertellen omdat haar vriend destijds met een ander meisje had gezoend wat eigenlijk niets voorstelde maar zijn schuldgevoel ten opzichte van zijn vriendin was zo groot dat het de hele relatie begon te beheersen. 2 maanden later is het toch uitgegaan omdat ze geen toekomst meer zag in hun relatie.

Voor mij was het een teken aan de wand dat er een probleem was in hun relatie omdat ze niet wilde praten over wat er was gebeurd. Zij had immers niets fout gedaan dus wat zou het grootste probleem zijn? Bovendien was hij zelf ook vreemd gegaan en had hij er, net als zij, ontzettend veel spijt van. Als er geen vertrouwen is of dat dialoog onmogelijk wordt gemaakt zonder dat alles direct op scherp wordt gezet, lijkt me dat persoonlijk ontzettend beklemmend. Daarnaast loop je het risico dat problemen onder de tafel worden geschoven in plaats van worden opgelost.

Na mijn mening is een relatie iets tussen 2 mensen, geen strafzaak waar zaak A wordt bestraft met straf B en kun je met openheid + communicatie een hoop bereiken. Ik zeg echter niet dat vreemd gaan juist is of dat het uitmaken omdat iemand vreemd is gegaan verkeerd is, ik probeer alleen maar een nuance aan te brengen. Als iemand de halve kroeg neukt op een nacht terwijl je verwacht dat diegene monogaam is, is het een ander verhaal obv.

@TomSawyer het gaat er voornamelijk om wat mensen fijn vinden/er gelukkig van worden en wat niet. Het is een beetje vreemd als iemand gaat zeggen "JE MAG DAT NIET FIJN VINDEN OF ER GELUKKIG VAN WORDEN"

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Lady Renarde
Embrace

Lady Renarde's avatar
Standaard geplaatst op 25 augustus 2013 @ 01:28
Met quote antwoorden

Quote:
Persoonlijk, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Nooit gedaan ook. Zoals ik eerder zei, je zorgt maar dat je het eerst uitmaakt met je vriend(in) wanneer je zulke verlangens uit wilt voeren. Zoiets doe je niet in een relatie met iemand waarvan je houdt. Mijn stelling was dan ook dat zulke gevoelens zich in een gezonde relatie mijns inziens niet voor zouden moeten doen... Ik zou mijn vriend in elk geval nooit op zo'n manier pijn willen doen en ik kijk niet eens meer naar andere mannen als potentiele seksuele partners o_o als je daadwerkelijk vreemt wilt gaan... Dan is er toch iets mis. Maar dat is mijn standpunt.

Liova
Meow.

Liova's avatar
Standaard geplaatst op 14 oktober 2013 @ 13:29
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Lady Renarde Bekijk bericht
Persoonlijk, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Nooit gedaan ook. Zoals ik eerder zei, je zorgt maar dat je het eerst uitmaakt met je vriend(in) wanneer je zulke verlangens uit wilt voeren. Zoiets doe je niet in een relatie met iemand waarvan je houdt. Mijn stelling was dan ook dat zulke gevoelens zich in een gezonde relatie mijns inziens niet voor zouden moeten doen... Ik zou mijn vriend in elk geval nooit op zo'n manier pijn willen doen en ik kijk niet eens meer naar andere mannen als potentiele seksuele partners o_o als je daadwerkelijk vreemt wilt gaan... Dan is er toch iets mis. Maar dat is mijn standpunt.
Al hou je niet van die persoon. Al mag je die persoon niet eens meer: maak het verdeuri eerst uit voordat je wat met iemand anders gaat lopen flikflooien. Respect voor elkaar enzo.
Ik vind het ronduit vernederend als je eerst met iemand anders wat doet en daarna beseft 'och ja, ik heb ook nog een relatie. oeps'.

Ben zelf nooit vreemdgegaan en het is mij (zover ik weet _O-) ook niet overkomen, maar kan me er wel echt kwaad om maken.

"I like shorts! They're comfy and easy to wear."
Real
Anime Forum Lid

Real's avatar
Standaard geplaatst op 07 november 2013 @ 01:00
Met quote antwoorden

Ik was samen met een jongen. Na een tijdje leerde ik mijn huidige vriend kennen. Na een paar maanden een goede vriendschap ging het verder dan dat. Inderdaad een knuffel en een zoen. Ik heb het toen met mijn ex uitgemaakt en ben met mijn huidige vriend verder gegaan.
Na 1 jaar ging ik naar de hogeschool en moest mijn vriend zijn examen jaar over doen. Dit was een moeilijk jaar waarin ik hem bijna niet heb gezien. Na ongeveer 8 maanden hebben we even pauze van elkaar genomen, elkaar een maand niet gesproken. Daarna hebben we weer afgesproken en we gaan nu verder met elkaar. We zijn nu 2,5 jaar samen.

Een pauze helpt beter dan vreemdgaan, geloof mij.

Ik heb deviantArt
Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 15 november 2014 @ 03:56
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Real Bekijk bericht
Ik was samen met een jongen. Na een tijdje leerde ik mijn huidige vriend kennen. Na een paar maanden een goede vriendschap ging het verder dan dat. Inderdaad een knuffel en een zoen. Ik heb het toen met mijn ex uitgemaakt en ben met mijn huidige vriend verder gegaan.
Na 1 jaar ging ik naar de hogeschool en moest mijn vriend zijn examen jaar over doen. Dit was een moeilijk jaar waarin ik hem bijna niet heb gezien. Na ongeveer 8 maanden hebben we even pauze van elkaar genomen, elkaar een maand niet gesproken. Daarna hebben we weer afgesproken en we gaan nu verder met elkaar. We zijn nu 2,5 jaar samen.

Een pauze helpt beter dan vreemdgaan, geloof mij.

En in die pauze neem ik aan dat je dan ook lekker even van bil gaat?

Saskia
Diva.

Saskia's avatar
Standaard geplaatst op 16 november 2014 @ 20:40
Met quote antwoorden

En dat na 8 maanden al ?

Wauw.

Failing to catch me at first keep encouraged,
Missing me one place search another,
I stop somewhere waiting for you.
Antwoord

Onderwerptools