Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Vreemdgaan

Antwoord

Onderwerptools Weergave
RobinotX
☞゚ヮ゚)☞

RobinotX's avatar
Standaard geplaatst op 20 augustus 2013 @ 01:07
Met quote antwoorden

Bij deze wil ik een discussie onderwerp naar voren brengen.

Na 8 maanden merk je dat je relatie wat minder wordt. Je merkt dat er dingen zijn bij je partner die niet helemaal lekker zitten. Je ziet elkaar minder en er is nog weinig tot geen contact. Dat zijn tekenen dat het niet lekker zit natuurlijk~

Op een bepaald moment kom je op een feestje en zie een geweldig persoon. Het klikt en voordat je het weet is er een vlam en een zoen. Uiteindelijk gebeurd er meer en voilá je heb je huidige partner verraden. Je bent vreemdgegaan.

Mensen maken meestal een heisa van als je vreemd gaat. Dit lijkt me ook gegrond want de persoon waar jij besloot je leven mee te delen is met een ander weg geweest en heeft dus je vertrouwen beschaamt. Maar als we proberen na te denken, waarom heeft deze persoon dat gedaan? Misschien was het wel omdat het een ballenknipper of kutdeksel was. Maar misschien is het juist dat er iets mis is in je relatie of zelfs mist in je relatie.

Ja, je vertrouwen is gekwetst. Maar naar mijn mening moet vreemdgaan meer een teken zijn dat er een probleem is in je relatie. En dat het een reden moet zijn dat je gaat praten om uiteindelijk verder te gaan in je relatie. Tegenwoordig zie je van die kansloze sites zoals second date en vreemdgaan.nl. Je ziet tegenwoordig dat de meesten huwelijken en relaties na een X aantal jaar toch beëindigen.

Mensen zijn dit naar mijn mening, niet bedoeld om lang bij één persoon te blijven. In die zin dat je blijft bij één persoon misschien wel niet in ons DNA zit. Vroeger was ons levensverwachting en stijl totaal anders. Je was volwassen op je 12/13de en was tegen die tijd zelfs al getrouwd. Je moest blij zijn dat je nog leefden op je 40ste!

Dit bovenstaande kan ook gewoon een hersenspinsel van mij zijn die totaal nergens op slaat. Dan kan je me gerust de grond in boren of aangeven waar ik verkeerd mee zit.

Maar om mijn post in een tl;dr te zetten:

Vreemdgaan naar mijn mening, blijft verkeerd maar is wel een teken dat je nog aan je relatie kan werken. Dit doordat mensen vreemd gaan omdat ze iets missen in hun huidige relatie.

Wees dan niet per definitie boos dat ze vreemd gingen. Maar meer omdat ze niet eerlijk waren naar je over hun gevoelens. Vreemdgaan is een teken dat er geen communicatie is in een relatie. Als je ergens mee zit en niet lekker voelt laat dit dan horen aan je partner.

Dus ik vraag jullie nu hier ook wat op te zeggen ^^.

Music is a moral law. It gives soul to the universe, wings to the mind, flight to the imagination, and charm and gaiety to life and to everything. - Plato
Λιοντάρι
Liontari

Λιοντάρι's avatar
Standaard geplaatst op 20 augustus 2013 @ 01:20
Met quote antwoorden

Nou ik wil graag meer verder in op het deel van ouderdom en dergelijke. Alleen weet ik niet goed of ik daarmee het topic direct onderuithaal =S...

hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 20 augustus 2013 @ 01:44
Met quote antwoorden

Uhm nee. Op het moment dat je besluit wat met die derde persoon te doen vindt je hem/haar op dat moment interessanter dan je huidige partner.
Als je huidige partner dan toch niet de liefde van je leven is kun je er net zo goed meteen mee stoppen want die 'het moet er maar mee door' gevalletjes lopen ook meestal niet goed af en niemand wordt er gelukkig van.

Maar dat is gewoon mijn mening

~Rick
RobinotX
☞゚ヮ゚)☞

RobinotX's avatar
Standaard geplaatst op 20 augustus 2013 @ 09:36
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Λιοντάρι Bekijk bericht
Nou ik wil graag meer verder in op het deel van ouderdom en dergelijke. Alleen weet ik niet goed of ik daarmee het topic direct onderuithaal =S...
Al zou je dat doen staat het gedeelde van vreemdgaan er nog gewoon. Dat van ouderdom was iets wat ik te horen had gekregen en wel wat in zag. Ik ben geen historicus oid. Dus mocht ik gewoon gebrabbel gebben neergezet mag je gerust dat onderuit halen. I don't really care.

Music is a moral law. It gives soul to the universe, wings to the mind, flight to the imagination, and charm and gaiety to life and to everything. - Plato
Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 20 augustus 2013 @ 13:13
Met quote antwoorden

Een relatie is vertrouwen. Wil je toch met iemand anders verder. Zeg het dan gewoon dan is het klaar. Blijf er niet mee door lopen daar schiet niemand wat mee op.

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Cursed_snorlax 0619-4428-4720 pokemon x
iTeruri
Nerdfighter

iTeruri's avatar
Standaard geplaatst op 20 augustus 2013 @ 14:03
Met quote antwoorden

Over dat vreemdgaan in ons DNA zit:
Ik heb geleerd dat als de mannetjes en vrouwtjes veel van elkaar verschillen, het mannetje veel verschillende vrouwtjes heeft. Bijvoorbeeld de pauw, de eend, de hengelvis, etc. Vergelijk dit met zwanen, die hun hele leven bij elkaar blijven en niet van elkaar te onderscheiden zijn. Dit heeft te maken met evolutie (over het algemeen kiezen de vrouwtjes hun partner, dus moet het mannetje keer op keer de vrouwtjes voor zich winnen).

Mensen lijken redelijk op elkaar, vind ik. Natuurlijk, mannen en vrouwen zijn makkelijk van elkaar te onderscheiden, maar als je het vergelijkt met de pauw, zijn de verschillen klein.

Dus, evolutionair gezien zou je kunnen zeggen dat we voornamelijk bedoeld zijn voor monogamie, en dus dat we niet vreemd zouden moeten gaan. Maar, als je met beide partners kinderen krijgt (wat niet altijd het geval is), en beide partners kunnen je gezonde/sterke nakomelingen opleveren, waarom zou je dan niet je kansen spreiden? Dus, evolutionair gezien kan je ook zeggen dat vreemdgaan heel erg slim is. =P

Maar uiteindelijk luisteren we tegenwoordig meer naar ons moraal en handelen we naar normen en waarden, niet naar onze evolutionaire instincten.

DFTBA - Don't Forget To Be Awesome!
Lady Renarde
Embrace

Lady Renarde's avatar
Standaard geplaatst op 20 augustus 2013 @ 15:59
Met quote antwoorden

Vreemdgaan is mijns inziens een behoefte die zich slechts voordoet wanneer er echt iets mis is met een relatie, je vindt iemand anders immers leuker dan je huidige partner en dat zou niet zo moeten zijn. Wanneer zulke gevoelens zich voor doen is de meest nette oplossing in mijn ogen hier niet op in te gaan tot je je relatie hebt beëindigd. De optie om de relatie nog te helen bestaat in sommige gevallen natuurlijk ook, maar dan zul je toch moeten afwegen of je die persoon nu dermate wilt gaan veranderen dat hij iemand anders wordt, of dat het beter voor beiden is om iemand te vinden die meer... compatible is, zodat je beiden gelukkiger wordt in the long run

Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 20 augustus 2013 @ 22:05
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Lady Renarde Bekijk bericht
Vreemdgaan is mijns inziens een behoefte die zich slechts voordoet wanneer er echt iets mis is met een relatie, je vindt iemand anders immers leuker dan je huidige partner en dat zou niet zo moeten zijn. Wanneer zulke gevoelens zich voor doen is de meest nette oplossing in mijn ogen hier niet op in te gaan tot je je relatie hebt beëindigd. De optie om de relatie nog te helen bestaat in sommige gevallen natuurlijk ook, maar dan zul je toch moeten afwegen of je die persoon nu dermate wilt gaan veranderen dat hij iemand anders wordt, of dat het beter voor beiden is om iemand te vinden die meer... compatible is, zodat je beiden gelukkiger wordt in the long run
Ik ben het voor een groot deel met je eens, het enige stuk wat mij wat voor het hoofd stoot is dat de ander 'moet' veranderen. Zoals je zelf al zei, is er iets mis in de relatie dus zullen beide personen actief voor en met elkaar moeten veranderen wil je een relatie redden. Verder kan ik er niet zo heel veel aan toevoegen.

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Urya
Saikyo Legend

Urya's avatar
Standaard geplaatst op 20 augustus 2013 @ 22:34
Met quote antwoorden

Als je vreemdgaat heb je geen discipline en verdien je niet het vertrouwen van welke partner dan ook. Een slechte relatie kan je tot de verleiding brengen, maar het haalt niet weg dat je iemand verraadt.

Als je zo graag een ander wil neuken, moet je het gewoon uitmaken. Een beetje mens heeft de mentale capaciteit en het ethisch besef om te handelen, en de slechte relatie als excuus voor de handeling gebruiken is immens triest.

Lady Renarde
Embrace

Lady Renarde's avatar
Standaard geplaatst op 20 augustus 2013 @ 22:35
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Mana Praxula Bekijk bericht
Ik ben het voor een groot deel met je eens, het enige stuk wat mij wat voor het hoofd stoot is dat de ander 'moet' veranderen. Zoals je zelf al zei, is er iets mis in de relatie dus zullen beide personen actief voor en met elkaar moeten veranderen wil je een relatie redden. Verder kan ik er niet zo heel veel aan toevoegen.

Vanzelfsprekend is zelf moeten veranderen ook een optie, maar dat is de keerzijde van dezelfde munt, namelijk; wil je jezelf veranderen tot je jezelf niet meer bent voor een dergelijke relatie?

Smouvy
Len-Kyun~

Smouvy's avatar
Standaard geplaatst op 21 augustus 2013 @ 00:05
Met quote antwoorden

Tenzij de partner er 100% van op de hoogte is en er ook 100% oké mee is (waarvan ik absoluut niet kan geloven dat het vaak voorkomt) snap ik absoluut niks van vreemdgaan. Het enige scenario wat ik me voor kan stellen dat acceptabel is is wanneer één van de twee niet kan voldoen in de anders sexuele behoeften, dit ook weet en het oké vind dat de ander 'buiten de deur eet' zolang de één maar weet dat de ander dat alleen voor de sex doet maar wel volledig van de één houdt.

Ik zou het zelf werkelijk nooit doen. Je kiest voor iemand helemaal, of je kiest voor helemaal niets imo.

Turn that frown, iuʍop-ǝpısdn
MrKen
Mijn oranje tweede auto :

MrKen's avatar
Standaard geplaatst op 21 augustus 2013 @ 00:21
Met quote antwoorden

Wat niet weet, wat niet deert. Ik snap de ophef niet zo.

Voorzitter en oprichter van stichting OKids
Bloedserieus
the creatorx

Standaard geplaatst op 21 augustus 2013 @ 16:58
Met quote antwoorden

Heb het zelf bij m'n vorige relatie twee keer meegemaakt. Niks is kutter. Na de eerste keer zijn we toch bij elkaar gebleven, het gevolg was dat zij me logischerwijs niet meer vertrouwde. We groeiden compleet uit elkaar en ietwat later ging het weer fout. Ik wijtte het aan het feit dat ik diep van binnen het vrijgezel-zijn toch miste. Onzin, want vrij kort nadat het definitief over was ontmoette ik mijn huidige vriendin met wie ik nu vier maanden gelukkig samen ben. Bij haar heb ik compleet geen behoefte meer aan seks met andere vrouwen. Terwijl ik misschien wel vaker op stap ga dan voorheen. Ik zou haar ook nooit pijn kunnen doen. Ik begin dan ook steeds meer te twijfelen of ik daadwerkelijk verliefd was op mijn ex.

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 21 augustus 2013 @ 18:09
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Urya Bekijk bericht
Als je vreemdgaat heb je geen discipline en verdien je niet het vertrouwen van welke partner dan ook. Een slechte relatie kan je tot de verleiding brengen, maar het haalt niet weg dat je iemand verraadt.

Als je zo graag een ander wil neuken, moet je het gewoon uitmaken. Een beetje mens heeft de mentale capaciteit en het ethisch besef om te handelen, en de slechte relatie als excuus voor de handeling gebruiken is immens triest.
Dit.

... +1000

I've traced your shadows on the wall. Now I kiss them.
Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2013 @ 01:50
Met quote antwoorden

Vreemdgaan is een 'big deal' voor een relatie (die gebaseerd is op liefde) als het uitkomt, omdat het de puurheid van alles wegneemt voor het slachtoffer ervan.
Als mijn vrouw me later bijvoorbeeld zou vertellen dat ze met een andere man heeft seks gehad, is het gewoon over. Het vertrouwen zou weg zijn, de schoonheid van het hele liefdesgebeuren zou compleet verwelken en alles wat ooit goed was, zou veranderen in iets slecht.

De hele relatie wordt op dat moment als het ware een onverhulde desillusie.

Het is een ander verhaal als geen van beide ooit iets te weten komt van het zogenaamde verraad dat hen wordt aangedaan. Dan is er namelijk wel nog steeds een schijnbare puurheid die alles samenhoudt.
Daarom is het ook "verstandig" dat als je per se de drang hebt om vreemd te gaan (maar je huidige partner niet wil verlaten), het op een zodanige manier te doen dat het nooit uitkomt. Op die wijze heeft in principe niemand er last van. Er worden geen potten gebroken.

Het probleem is wel dat als deze filosofie alomtegenwoordig wordt, er een soort van algemene paranoia kan ontstaan waardoor die schijnbare zuiverheid van een relatie toch niet meer genoeg is. Men wil dan zekerheid van echtheid en eerlijkheid.

Tot zover mijn chaos van ideeën omtrent dit onderwerp.

Mijn repliek aan de topicstarter:

De mens is misschien niet per se gemaakt om monogaam te zijn, maar ze zijn zeker niet gemaakt om polygaam te zijn. het feit dat er zaken als jaloezie en vernedering ontstaan als iemand te weten komt dat hij/zij is bedrogen, is daar een duidelijk bewijs van.

Mensen verlangen vaak naar meer, maar tegelijkertijd willen ze ook geen deel zijn van een veelheid.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten