Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Sport
Deze pagina opnieuw laden Tour de France 2012

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Blasting_Flame
Anime Forum Lid

Blasting_Flame's avatar
Standaard geplaatst op 13 juli 2012 @ 17:48
Met quote antwoorden

Het mooiste aan de Tour zijn de aanrijding door auto's enzo. Valpartijen maakt deze sport nog een beetje interessant om te kijken. Net als formule 1, zonder crashes is 't minder aan

We'll find a way, when All Hope Is Gone!!!!
Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 13 juli 2012 @ 18:35
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Blasting_Flame Bekijk bericht
Het mooiste aan de Tour zijn de aanrijding door auto's enzo. Valpartijen maakt deze sport nog een beetje interessant om te kijken. Net als formule 1, zonder crashes is 't minder aan
Leuk inderdaad, als hardwerkende sporters in levensgevaar belanden.

Geef mij maar een spannende klim of een eindsprint

Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 13 juli 2012 @ 19:30
Met quote antwoorden

Quote:
In Formule 1 is een crash misschien leuk om te zien, maar in wielrennen is het gewoon dom.

Wielrennen gaat om favorieten zien kraken of titanen zien opstaan op de steilste stukken van een col buiten categorie of om een eindsprint op het einde van een lange rit die uitmaakt wie uiteindelijk met alle eer gaat lopen. Er is niks aan een wielrenner te zien vallen. Door een val of door pech krijgt de beste van het peleton soms niet wat hem toebehoort (bijvoorbeeld Andy Schleck met zijn kettingpech enkele tours geleden tijdens zijn demarrage). Soms zorgt het natuurlijk wel voor spanning en extra drama.

Zo vind ik het ook jammer dat teams zo'n grote invloed hebben op wat er gebeurt op de weg. Ik denk maar aan de terugroeping van Froome gisteren. Het ondermijnt de wet van de sterkste, die deze sport definieert of toch zou moeten definieren.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 13 juli 2012 @ 20:39
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door SonDaan Bekijk bericht
Je volgt enkel de Tour, alsjeblief...

Och ja, als je denkt dat Morkov geen sprinter is... Zegt genoeg.
Waarom zijn Belgen altijd zo fucking elitair als het gaat om wielrennen?

Oh ja, omdat dat de enige sport is waar ze niet loeihard in zuigen. :')

Fighting the heat and learning to sleep alone.
"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Tim
Magistraal lid.

Tim's avatar
Standaard geplaatst op 13 juli 2012 @ 20:40
Met quote antwoorden

Je komt alleen vervelend doen hier.

Ik ben ook vervelend maar in de goede zin van het woord.

@Deco: Bedankt voor het in woorden brengen van mijn gedachte xD

If there is evil in this world,
It lurks in the hearts of men.
Edward D. Morrison
Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 13 juli 2012 @ 21:25
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Deco T. Aoreste Bekijk bericht
Waarom zijn Belgen altijd zo fucking elitair als het gaat om wielrennen?

Oh ja, omdat dat de enige sport is waar ze niet loeihard in zuigen. :')
Tennis? Daar doen de Belgen (vooral de vrouwelijke) het toch ook duizend maal beter dan de Nederlanders. Verder zijn we ook de beste veldrijders en in atletiek doen we het ook helemaal niet slecht! Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Om nog maar te zwijgen van het elitair gedrag van Nederlanders in alle sporten, ookal zijn ze slecht.

Het is niet omdat SonDaan nu gelijk heeft en er betweterig over doet dat je plotseling de Belgische nationaliteit moet gaan aanvallen. Dat is geen manier van discussiëren.
------------------------------------------------------------------

Hopelijk is Sagan na morgen zo goed als zeker van zijn groene trui. De diskwalificatie van vandaag was volkomen terecht.

[ Laatst gewijzigd door Cobpyth; 13 juli 2012 om 21:39 ]

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Gođafoss
Drowning hero

Gođafoss's avatar
Standaard geplaatst op 13 juli 2012 @ 23:26
Met quote antwoorden

Quote:
Idioot.

Tim
Magistraal lid.

Tim's avatar
Standaard geplaatst op 14 juli 2012 @ 01:35
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gođafoss Bekijk bericht
Idioot.
Ben het een keer met je eens

Edward D. Morrison
Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 14 juli 2012 @ 14:26
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door SonDaan Bekijk bericht
Je volgt enkel de Tour, alsjeblief...

Och ja, als je denkt dat Morkov geen sprinter is... Zegt genoeg.
Hahaha, ik alleen de Tour de France volgen. Je weet niet eens waar je het over hebt man.

Verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken. De andere berichten zeggen genoeg.

[ Laatst gewijzigd door Dré.; 14 juli 2012 om 15:25 ]

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 14 juli 2012 @ 14:39
Met quote antwoorden

-edit- Ging iets verkeerd

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 14 juli 2012 @ 14:40
Met quote antwoorden

Edit dubbelpost. PC doet een beetje vaag.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cobpyth Bekijk bericht
Tennis? Daar doen de Belgen (vooral de vrouwelijke) het toch ook duizend maal beter dan de Nederlanders. Verder zijn we ook de beste veldrijders en in atletiek doen we het ook helemaal niet slecht! Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Om nog maar te zwijgen van het elitair gedrag van Nederlanders in alle sporten, ookal zijn ze slecht.

Het is niet omdat SonDaan nu gelijk heeft en er betweterig over doet dat je plotseling de Belgische nationaliteit moet gaan aanvallen. Dat is geen manier van discussiëren.
------------------------------------------------------------------

Hopelijk is Sagan na morgen zo goed als zeker van zijn groene trui. De diskwalificatie van vandaag was volkomen terecht.
Volgens mij doe jij nu precies wat Deco zei door het te hebben over elitaire Nederlandse sporters. Maar afijn.

En wij hebben op het afgelopen EK Athletiek meer medailles gehaald dan 'jullie'. Dus misschien moet je daar maar even op terugkomen. Over andere sporten zal ik maar niet beginnen.

Gelukkig hebben wij Marianne Vos bij het vrouwenwielrennen. =P

===

Wie zal er vandaag gaan winnen? Een Fransman of toch een van de sprinters?

[ Laatst gewijzigd door Dré.; 14 juli 2012 om 15:11 ]

Tim
Magistraal lid.

Tim's avatar
Standaard geplaatst op 14 juli 2012 @ 16:27
Met quote antwoorden

Quote:
Ik zou het echt mooi vinden dat wanneer jij van je fiets flikker dat je je sleutelbeen breekt. En doe er ook maar een rib bij.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dré. Bekijk bericht
Hahaha, ik alleen de Tour de France volgen. Je weet niet eens waar je het over hebt man.

Verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken. De andere berichten zeggen genoeg.
Bijna alle Belgen zijn zo hier in het Sportsubforum. Zal wel in hun geaardheid liggen.

Edward D. Morrison
Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 14 juli 2012 @ 19:19
Met quote antwoorden

Mooie overwinning van Greipel.

Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 14 juli 2012 @ 22:27
Met quote antwoorden

Quote:
Volgens mij doe jij nu precies wat Deco zei door het te hebben over elitaire Nederlandse sporters. Maar afijn.

En wij hebben op het afgelopen EK Athletiek meer medailles gehaald dan 'jullie'. Dus misschien moet je daar maar even op terugkomen. Over andere sporten zal ik maar niet beginnen.

Gelukkig hebben wij Marianne Vos bij het vrouwenwielrennen. =P
Ik zeg nergens dat Nederland niet beter is in atletiek dan Belgen. Dus ik kom niet terug op mijn stelling. Het was gewoon belachelijk om uit te halen naar Belgen met een argument dat absoluut niet klopt. Ik wou ook geen competitie creëren tussen Nederlanders en Belgen. Ik wilde gewoon zijn argument onderuit halen met wat voorbeelden.

Ik doe ook niet hetzelfde als Deco. Ik zeg dat jullie zich ook elitair gedragen, terwijl het ook absoluut ongepast is soms (zie Gesink en zie EK 2012). Ik zeg nergens dat jullie in alle sporten zuigen, buiten wielrennen. Dat lijkt me toch een enorm wezenlijk verschil.

Verder is het misschien best deze discussie te staken, want het heeft weinig zin een nationaliteit te verdedigen. Ieder land heeft zijn sterkere en zwakkere kanten.
--------------------------------------------

Spijtig dat Sagan trouwens zo laat naast Greipel kwam. Anders had hij hier zijn vierde touroverwinning beet. Hij ging namelijk duidelijk sneller.

Tim
Magistraal lid.

Tim's avatar
Standaard geplaatst op 15 juli 2012 @ 00:26
Met quote antwoorden

Quote:
Mooie overwinning van Greipel.
Was een prachtige finale die laatste 10km. Ik dacht eerst dat Sagan gewonnen had maar het bleek dus Greipel te zijn. Wel jammer maar mooie overwinning.

Edward D. Morrison
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten