Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Holebi Topic

Antwoord

Onderwerptools Weergave
rella
Pookeemon

rella's avatar
Standaard geplaatst op 23 augustus 2012 @ 23:40
Met quote antwoorden

Gisteren seksueel opgewonden geraakt van een knappe man (lees: b0ner). Dit voelt echt vreemd voor mij, aangezien ik sinds mijn puberteit begon, zo'n 6 jaar terug, dit gevoel alleen maar kreeg van vrouwen, ook al had ik wel vaker knappe mannen gezien.

Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dr mee om moet gaan, zeker omdat ik hem waarschijnlijk nog vaker ga zien :S

Friend Code: 5413 3819 8407 | THOMAS
Kijk mijn ruiltopic :D
http://forum.animewolken.nl/showthre...53#post1920253
Onno
Mega Moderator

Onno's avatar
Standaard geplaatst op 24 augustus 2012 @ 20:01
Met quote antwoorden

Ik sluit me aan bij Irri. Tenzij het heel duidelijk bij je te zien is of heel Nederland het al weet, moet je je hele leven af en toe nog "uit de kast komen", omdat je dan weer nieuwe mensen leert kennen die er geen rekening mee houden dat je wel eens homo zou kunnen zijn.
Aan de kant is het soms ook wel handig dat sommige mensen het niet weten, mensen die het misschien niet accepteren en je ook niet als vriend hoeft - maar wel van afhankelijk bent. Bijvoorbeeld collega's, buren, aangetrouwde familie, etc.

@hierboven: Geen wijde broeken dragen Nee, serieus, als het pas de eerste keer is zou ik gewoon rustig afwachten of het ontwikkelt naar verliefdheid of interesse in andere mannen, of dat het over een tijdje weer over is.

Xocolatl
Vrind

Xocolatl's avatar
Standaard geplaatst op 27 augustus 2012 @ 16:34
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Digger Nick Bekijk bericht
Met zo'n antwoord vraag je er dan ook om. Als iemand vraagt of je een vriendin hebt zeg je gewoon "nee".
Ja nouja, als je graag wil dat alle gesprekken doodvallen na een interessevraag, dan moet je dat vooral doen. Een beetje passende uitleg waarom je geen vriendin hebt (en die waarschijnlijk ook nooit zal krijgen) is wel logisch in mijn optiek.

Have you ever killed a coyote in the middle of the night in the middle of a party?
Gohma
Parasitic Arachnid

Gohma's avatar
Standaard geplaatst op 27 augustus 2012 @ 16:50
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Xocolatl Bekijk bericht
Ja nouja, als je graag wil dat alle gesprekken doodvallen na een interessevraag, dan moet je dat vooral doen. Een beetje passende uitleg waarom je geen vriendin hebt (en die waarschijnlijk ook nooit zal krijgen) is wel logisch in mijn optiek.
Ik heb als hetero vaak genoeg die vraag beantwoord met enkel 'nee', er is geen reden om uit te gaan wijden waarom je geen vriendin hebt...

Design - Tekeningen - Animelijst ^_^
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 27 augustus 2012 @ 17:08
Met quote antwoorden

Nee maar nu is er een reden. Als het net uit is met iemand hoor je toch ook vaak het antwoord 'nee, maar ik kom net uit een relatie.'
En ik vind het heel normaal om als homo dan te antwoorden dat je op mannen valt, dus geen vriendin hebt. Maar ja, rare ik ofzo?

Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 27 augustus 2012 @ 17:35
Met quote antwoorden

Ja. Het lijkt me onnodig om meteen je geaardheid in mensen hun strot te duwen. "Heb je een vriendin" is sowieso een vraag die gesteld wordt door iemand die je pas leert kennen en dan antwoord je gelijk met "NEE WANT IK BEN HOMO IK VAL OP MANNEN, IK VAL NIET OP VROUWEN WANT IK BEN HOMO". Maar ja, rare ik ofzo?

Gohma
Parasitic Arachnid

Gohma's avatar
Standaard geplaatst op 27 augustus 2012 @ 17:57
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Irri Bekijk bericht
Nee maar nu is er een reden. Als het net uit is met iemand hoor je toch ook vaak het antwoord 'nee, maar ik kom net uit een relatie.'
En ik vind het heel normaal om als homo dan te antwoorden dat je op mannen valt, dus geen vriendin hebt. Maar ja, rare ik ofzo?
Mja. Ik weet het niet... Het klinkt meer dan alsof je een smoes nodig hebt om geen vriendin te hebben, dat je je er voor schaamt. Terwijl dat toch niet zo heel erg is, wanneer je geen vriendin hebt?

Als je zegt "nee, maar ik kom net uit een relatie", dan komt dat op mij heel verdedigend over. Alsof je het moet goedpraten dat je geen vriendin hebt.
Nouja. Ik snap het wel. Ongeveer. Maar het is niet zoals ik zou reageren.

Misschien ben ik wel de rare n_n

Design - Tekeningen - Animelijst ^_^
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
chipmunk.
Cap.

chipmunk.'s avatar
Standaard geplaatst op 27 augustus 2012 @ 18:36
Met quote antwoorden

Als je een vriend hebt, maar geen vriendin zou ik dat toch wel zeggen als iemand ernaar vraagt. De vraag is dan namelijk bedoeld als 'heb je een relatie?', dus is zeggen dat je die wel hebt (maar niet met een meisje) daar best op zijn plaats.
Wanneer iemand inderdaad vraagt of je een vriendin hebt en je bent single maar homo, dan lijkt het me ook weer overbodig (misschien alleen 'nee, ik heb geen relatie' ofzo...).
Het is niet zozeer het uitleggen waaróm je geen vriendin hebt, maar meer een foutieve aanname direct even rechtzetten.

The only thing that sustains one through life, is the consciousness of the immense inferiority of everybody else.
Onno
Mega Moderator

Onno's avatar
Standaard geplaatst op 28 augustus 2012 @ 22:56
Met quote antwoorden

Wat chimpunk zegt klopt, als je alleen 'nee' antwoordt is de kans wel groter dat mensen je als hetero gaan zien.
Ik vind de vraag persoonlijk een beetje klinken alsof degene die het vraagt het alleen accepteert als je hetero zou zijn. Dat zal in de meeste gevallen niet zo bedoeld zijn, maar toch... het zou beter zijn als iedereen gewoon zou vragen of je een relatie hebt (of iets anders sekseneutraals) dan weet de antwoorder zeker dat de alle antwoorden accepteert. Zo doe ik het zelf bijna altijd wel

BlackDragonWar
De Higurashi moordenaar

BlackDragonWar's avatar
Standaard geplaatst op 12 juni 2013 @ 21:02
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Defis Bekijk bericht
'Het is nu eenmaal zo'. Zo ken ik er nog wel meer =D Ik bedoelde trouwens helemaal niet de oorsprong van de naam, maar wanneer je wát bent. Dat vind ik wel relevant. Het gaat mij er ook al een tijdje om dat ik panseksualiteit een onduidelijke en vreemde 'seksualiteit' vind, maar nogmaals: dat is slecht mijn mening. Je hoeft het trouwens ook niet te weten, het was een beetje een retorische vraag. ^_^

Ik ben hetero, ik val op vrouwen ja, maar ik deel mezelf niet in een hokje van hetero in. (hoe ik dat ook zou moeten doen). Maar genoeg over hetero's, daar is dit topic niet voor. =]
Een naam/term is iets voor wat iets ook is. Een stoel, zo'n 1 persoons ding waar je op zit, noem je gewoon een stoel. Zo noem je iemand die alleen op het andere geslacht valt ook hetero, en iemand die op hetzelfde geslacht valt homo of lesbienne.
Natuurlijk mag en kan je panseksualiteit iets raars vinden. Ik snap ook niet helemaal hoe je op travestieten, meisjes, jongens en van alles wat mens is kan vallen (correct me if I'm wrong) , maar bedenk dat het slechts een naam is. Het is absoluut niet in mensen in hokjes stoppen, het zijn gewoon een paar letters die samen woorden vormen en iets beschrijven in een zo kort mogelijke manier. Althans, zo kijk ik hier naar.

EDIT: Ik zie net dat dit topic al heel oud is :'D zo nevermind I guess

Smouvy
Len-Kyun~

Smouvy's avatar
Standaard geplaatst op 13 juni 2013 @ 01:49
Met quote antwoorden

Dit topic is goed though Er zijn ergere topics om te bumpen.
Vind dit eigenlijk wel een interessant topic. Ga em maar eens lezen

Turn that frown, iuʍop-ǝpısdn
tzimho
NaruSasu <3

tzimho's avatar
Standaard geplaatst op 24 juni 2013 @ 16:00
Met quote antwoorden

*BUMP*

waarom wist ik niet eerder dat dit bestond :O (homo btw)

ik ben (ook) een homo waar je het niet aan ziet, krijg altijd weer hetzelfde verhaal van "oh echt? wou dat zou je niet zeggen bladiebla"

het meest irritante vind ik persoonlijk het stereotype: "ja, der is er altijd een de man en een de vrouw" waarom? ik ben zelf dus totaal niet vrouwelijk en dat zoek ik ook niet, ik hoef geen handtasjes en make-up in huis en al helemaal geen roddelbladeren enzo (ulrta stereotyp voorbeeld)

het meest vervelende aan homo zijn vind ik mijn huidige situatie, ik heb onlangs mijn stage afgerond en er contacten behouden, alleen ik ben op een (hetero) jongen die ik heel vaak spreek gevallen, ik heb me nog nooit zo verliefd gevoeld (terwijl ik al 5 exen heb) hij is alles waar ik ooit over gedroomd heb, maar nu komt dus het punt dat ik van deze verliefdheid af wil aangezien ik geen kans heb en ik bijna huilend op bed lig omdat het zo oneerlijk is, vind ik de perfecte jongen, is die hetero :'(

ik ben vast niet de eerste met dit probleem en vraag me af wat ik heb beste kan doen om deze verliefdheid te stoppen, het is echt niet plezierig meer om zo wanhopig verliefd te zijn

oh en dan nog de discussie, vele homo's uit mijn directe omgeving van mijn leeftijd zijn echt sletten kwa dat betreft, waarom zijn er nauwelijks homo's hier die normale relaties willen i.p.v. sex sex en nog eens sex

Avatar made by the one and only ME
One day I will awaken my sharigan and you will be scared
Crazy™
Tadase
!(◎_◎;)

Tadase's avatar
Standaard geplaatst op 26 juni 2013 @ 02:12
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos Bekijk bericht
Gefeliciteerd.

Ik heb een vraag aan alle holebi's die inmiddels voor hun geaardheid zijn uitgekomen

Vinden jullie het belangrijk dat de wereld van jouw geaardheid af weet?

Aanleiding van deze vraag is omdat ik een oud-klasgenootje eerder dit jaar op BNN's Uit de kast zag verschijnen om aan zijn ouders en vrienden te vertellen dat hij homo is. Hij durfde eerst niet te vertellen, want hij was bang dat zij verkeerd zouden reageren. Ik vind het dus heel raar dat, als je bang en verlegen bent, je meteen voor 16 miljoen Nederlanders je 'geheim' vertelt. Ik weiger te geloven dat een cameraploeg je zogenaamd een extra push geeft en ik vind het meer een soort aandachttrekkerij, net zoals die liefdesverklaringen voor tv, ruzies bijleggen en genante lijven etc etc.
Ik begrijp dat het belangrijk is dat je naaste familie en beste vrienden van je geaardheid afweten, maar is het nodig het publiekelijk aan te kondigen aan je schoolklas, studiegroep of volleyball club? Is het belangrijk dat je op je facebook profiel aangeeft dat je op mannen of vrouwen valt? datzelfde geldt overigens ook voor hetero's

http://youtu.be/zY_1TN0ic-0

Ik ga er zelf van uit dat het gevoel dat jij daarbij hebt iets algemeens is in Nederland. Ik denk zelf dat men dit doet om hun eigen zelfvertrouwen een boost te geven, naast het laten zien aan de wereld waar zij voor staan. Er is nog veel homophobie in de wereld, iets wat in Nederland veel minder het geval is. De persoon die op zo'n manier uit de kast komt, maakt zichzelf sterk tegen allerlei weerstand die hij/zij verwacht te krijgen.

[ Laatst gewijzigd door Tadase; 26 juni 2013 om 02:19 ]

nintendo 3ds fc: 1590-4808-9395
Dank voor deze avatar aan Kumori
Onno
Mega Moderator

Onno's avatar
Standaard geplaatst op 26 juni 2013 @ 22:19
Met quote antwoorden

Haha, ik wilde hierop gaan reageren, blijkt dat ik dat eerder deze pagina al gedaan heb.

Moest wel erg lachen om het filmpje, met name de eerste minuut. Best herkenbaar aangezien mijn vriend ook zo'n gek van Nicki Minaj is

Smouvy
Len-Kyun~

Smouvy's avatar
Standaard geplaatst op 01 juli 2013 @ 13:17
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos Bekijk bericht
Gefeliciteerd.

Ik heb een vraag aan alle holebi's die inmiddels voor hun geaardheid zijn uitgekomen

Vinden jullie het belangrijk dat de wereld van jouw geaardheid af weet?

Aanleiding van deze vraag is omdat ik een oud-klasgenootje eerder dit jaar op BNN's Uit de kast zag verschijnen om aan zijn ouders en vrienden te vertellen dat hij homo is. Hij durfde eerst niet te vertellen, want hij was bang dat zij verkeerd zouden reageren. Ik vind het dus heel raar dat, als je bang en verlegen bent, je meteen voor 16 miljoen Nederlanders je 'geheim' vertelt. Ik weiger te geloven dat een cameraploeg je zogenaamd een extra push geeft en ik vind het meer een soort aandachttrekkerij, net zoals die liefdesverklaringen voor tv, ruzies bijleggen en genante lijven etc etc.
Ik begrijp dat het belangrijk is dat je naaste familie en beste vrienden van je geaardheid afweten, maar is het nodig het publiekelijk aan te kondigen aan je schoolklas, studiegroep of volleyball club? Is het belangrijk dat je op je facebook profiel aangeeft dat je op mannen of vrouwen valt? datzelfde geldt overigens ook voor hetero's
Erg late reply, maar whatever.

Hmm, ik kan niets zeggen over een programma als Uit De Kast. Maar op Facebook zou het niets speciaals moeten zijn als je neerzet dat je op hetzelfde geslacht valt. Ik bedoel. Iedereen en hun ouders vinden het ook nodig om op Facebook te zetten dat ze op vrouwen vallen, dus waarom zou het speciaal zijn als de homosexuele medemens dat ook doet? Ik denk dat, als ik het eenmaal aan mn volledige familie heb verteld, dat ik t gewoon op Facebook gooi, en niet moeilijk hoef te doen om met iedereen wéér dat gesprek aan te moeten gaan.

Also, over dit topic. Ja, homo. Alleen mn vader en mn beste vrienden weten het nog so far. Weet het zelf al inmiddels zo'n 7 jaar. Ik ben ook zo iemand aan wie je het niet ziet, plus ik kan best goed liegen, dus ik zou dit makkelijk nog 7 jaar langer vol kunnen houden. Maar dat is niet wat ik wil >.>

Turn that frown, iuʍop-ǝpısdn
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten