Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Holebi Topic

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 16 november 2011 @ 21:24
Met quote antwoorden

Ik merk dat het smerig vinden van het holebi cultuurtje de gaande jaren is afgenomen, ik merk tijden dat de stroming tegen het afkeer tegen holebi's 5 jaar geleden veel groter was.

Maar blijkbaar sinds nu dat de stroming van holebi's veel sterker aan het worden is, zie je ook veel eerder wie gewoon echt voltijd hetero is (en dat zijn er weinig..lijkt wel alsof ik een uitverkorene ervan ben) .

Sorry maar mij kan je niet voor de gek houden, dat het zoenen met andere jongens als jongen gewoon even een hetero zaak met een klein faggish trekje is.
Mensen draaien zich nu ook vaker om, als ik zeg dat het maar een smerige zaak is (wil niet zeggen dat ik een afkeer erop heb).

Maar het is gewoon niet mijn ding, laat ik maar zeggen.

Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 17 november 2011 @ 11:12
Met quote antwoorden

Ik denk dat Defis bedoelt dat het onnodig is om extra hokjes aan te maken voor iets wat in wezen maar een nuanceverschil is. Ik kan mezelf ook dolichotrichofiel (liefhebber van lang haar) noemen omdat ik uitsluitend op mensen val met lang haar, maar.. waarom zou ik? 'Hetero' beschrijft het goed genoeg.

Uiteindelijk zou een mens sowieso niet moeten kunnen worden gedefinieerd door slechts een paar losse termen. Of je nu op twee geslachten valt, of in principe niemand uitsluit op basis van geslacht, maakt in de praktijk niet zo heel veel uit, maar tussen verschillende biseksuelen en panseksuelen is het verschil veel groter in voorkeuren. Er zijn zoveel mogelijke permutaties van voorkeuren dat het absoluut onmogelijk is om alles te labelen.

Dat je niemand zou mogen veroordelen om die voorkeuren, wat ze dan ook zijn, is een open deur intrappen, maar wil ik toch nog even gezegd hebben.

Fighting the heat and learning to sleep alone.
"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Aoi
Bami

Aoi's avatar
Standaard geplaatst op 17 november 2011 @ 11:13
Met quote antwoorden

Ik hou er niet zo van om mezelf 'biseksueel' te noemen, maar je zou me wel het best in dat hokje kunnen stoppen. Ik ben verliefd geweest op zowel mannen als op vrouwen. De scheidingslijn is nogal vaag voor mij, en dat vind ik vervelend aangezien ik resoluut ben. Ik wil alles exact kunnen definiëren, en ik heb het gevoel dat ik een kant moet kiezen ook al is dat niet zo.

Maaar ik merk het laatste half jaar wel dat ik steeds meer en meer naar de vrouwen neig. En ik snap niet helemaal waarom, maar ik begin ook een steeds groter wordende afkeer te krijgen voor mannen, vooral als ze interesse in me tonen. Ik vind ze echt vervelend, en de gedachte aan seks met een man vind ik vies. Hopelijk blijft dit zo, misschien sla ik dan toch nog duidelijk een kant uit. En vrouwen zijn fijn.

I'm a deeply superficial person.
Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 17 november 2011 @ 12:32
Met quote antwoorden

Er is bij mij weleens een roddel rond gegaan dat ik op de zelfde geslacht viel, dat kwam omdat een meisje toen heel erg op me viel zonder dat ik het wist.

En dat een jongen die ik kende dus tegen haar en tegen andere mensen had doorgegeven en proberen overtuigen dat ik op jongens viel, zodat hij het meisje kon pakken.

Het is hem ook echt gelukt, nu leeft hij al jaren gelukkig met haar..en ik had hem destijds wel in elkaar geslagen waardoor hij op een slachtoffer rol speelde bij het meisje.

Kon hij daar ook weer gebruik van maken, maar goed..wou ik even met jullie nog delen ;d.

Defis
Dré!

Defis's avatar
Standaard geplaatst op 17 november 2011 @ 21:55
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Deco T. Aoreste Bekijk bericht
Ik denk dat Defis bedoelt dat het onnodig is om extra hokjes aan te maken voor iets wat in wezen maar een nuanceverschil is. Ik kan mezelf ook dolichotrichofiel (liefhebber van lang haar) noemen omdat ik uitsluitend op mensen val met lang haar, maar.. waarom zou ik? 'Hetero' beschrijft het goed genoeg.

Uiteindelijk zou een mens sowieso niet moeten kunnen worden gedefinieerd door slechts een paar losse termen. Of je nu op twee geslachten valt, of in principe niemand uitsluit op basis van geslacht, maakt in de praktijk niet zo heel veel uit, maar tussen verschillende biseksuelen en panseksuelen is het verschil veel groter in voorkeuren. Er zijn zoveel mogelijke permutaties van voorkeuren dat het absoluut onmogelijk is om alles te labelen.

Dat je niemand zou mogen veroordelen om die voorkeuren, wat ze dan ook zijn, is een open deur intrappen, maar wil ik toch nog even gezegd hebben.
Ja, soms kan ik dingen niet zo héél duidelijk uitleggen. Dit dekt wel de lading. Bedankt dat je me nog even aanvult. x3

You can't spell awful without AWF.
Someday, without any doubt, you will find nakama that will protect you. There's no such thing as being born into this world alone! AWF Twitter Mijn Twitt0r
Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 17 november 2011 @ 22:06
Met quote antwoorden

Ik kamp een beetje met hetzelfde probleem als Aoi. Ja, vrijwel letterlijk, ik vind seks met mannen ook smerig en ik val op vrouwen(even de grap voor zijn).

Om deze reden snap ik biseksuelen vrijwel nooit. Ik snap dat het een veilige tussenhaven is, het "niet kunnen beslissen", althans... zo beleef ik het. Het is dus daadwerkelijk onbegrip van mijn kant. Het heeft niets met respect te maken, ik ben onverschillig naar de geaardheid en dus keur ik niets af... maar het "ja, ik val op allebei" is in mijn oren eerder een veilige haven, vooral omdat de meeste biseksuelen die ik ken toch altijd maar één geslacht hebben gehad als daadwerkelijke partners... Ik kom er met mijn hoofd gewoon niet bij hoe je "op twee geslachten" kan vallen. Vaak heb ik eerder het gevoel dat er gevoelens door elkaar worden gehaald.

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 17 november 2011 @ 22:40
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Aoi Bekijk bericht
Ik hou er niet zo van om mezelf 'biseksueel' te noemen, maar je zou me wel het best in dat hokje kunnen stoppen. Ik ben verliefd geweest op zowel mannen als op vrouwen. De scheidingslijn is nogal vaag voor mij, en dat vind ik vervelend aangezien ik resoluut ben. Ik wil alles exact kunnen definiëren, en ik heb het gevoel dat ik een kant moet kiezen ook al is dat niet zo.

Maaar ik merk het laatste half jaar wel dat ik steeds meer en meer naar de vrouwen neig. En ik snap niet helemaal waarom, maar ik begin ook een steeds groter wordende afkeer te krijgen voor mannen, vooral als ze interesse in me tonen. Ik vind ze echt vervelend, en de gedachte aan seks met een man vind ik vies. Hopelijk blijft dit zo, misschien sla ik dan toch nog duidelijk een kant uit. En vrouwen zijn fijn.

Wat ik dan niet snap is, waarom heb je dan seks to begin with? Want het is geen geheim dat je dat regelmatig hebt, aangezien je niets vast wil. Dat snap ik dan niet.

Hans
The One and Only

Hans's avatar
Standaard geplaatst op 18 november 2011 @ 02:53
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Eoin Bekijk bericht
Ik kamp een beetje met hetzelfde probleem als Aoi. Ja, vrijwel letterlijk, ik vind seks met mannen ook smerig en ik val op vrouwen(even de grap voor zijn).

Om deze reden snap ik biseksuelen vrijwel nooit. Ik snap dat het een veilige tussenhaven is, het "niet kunnen beslissen", althans... zo beleef ik het. Het is dus daadwerkelijk onbegrip van mijn kant. Het heeft niets met respect te maken, ik ben onverschillig naar de geaardheid en dus keur ik niets af... maar het "ja, ik val op allebei" is in mijn oren eerder een veilige haven, vooral omdat de meeste biseksuelen die ik ken toch altijd maar één geslacht hebben gehad als daadwerkelijke partners... Ik kom er met mijn hoofd gewoon niet bij hoe je "op twee geslachten" kan vallen. Vaak heb ik eerder het gevoel dat er gevoelens door elkaar worden gehaald.
Voor sommige mensen is het nou eenmaal moeilijk om iets te begrijpen dat ze zelf niet ervaren hebben, je zou het bekrompenheid kunnen noemen. Ondergetekende heeft zelf 7 maanden een relatie gehad met een jongen en verkeert momenteel in een al enkele maanden durende relatie met een meisje, dus ik lijk wel het levende bewijs te zijn dat het toch echt mogelijk is.... En met een jongen en een meisje in bed duiken is (imo) helemaal geweldig.

Aoi
Bami

Aoi's avatar
Standaard geplaatst op 18 november 2011 @ 19:18
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dregora Bekijk bericht
Wat ik dan niet snap is, waarom heb je dan seks to begin with? Want het is geen geheim dat je dat regelmatig hebt, aangezien je niets vast wil. Dat snap ik dan niet.
Ik weet niet wat jouw beeld is van mij, maar zoveel seks heb ik niet en het aantal bedpartners valt ook erg mee. Ik sta nu ook al lange tijd droog, bewuste keuze.

Ik heb echter wel een periode gehad waarin ik opeens veel seks had, dit was toen het net uit was met m'n ex. Maar ik denk dat iedereen wel eens zo'n periode heeft gehad, het wordt ook wel experimenteren genoemd.

En verder ben ik het eens met wat Hans zegt. Ik denk dat het mogelijk is om op beide geslachten te vallen, maar we maken het ons zelf gewoon moeilijk. We groeien op met het idee dat we maar op 1 geslacht kunnen/mogen vallen, wat velen het gevoel geeft dat ze moeten kiezen. Dit kan zorgen voor veel verwarring. Maar in feite moeten we niks, en zijn er geen regels wat betreft geaardheid.

Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 18 november 2011 @ 19:53
Met quote antwoorden

Ik zie het vallen op een geaardheid als een natuurlijk proces, als linkshandig of rechtshandig zijn.

Seksuele lust/gevoelens van liefde dat heeft echt geen invloed op mijn denkvermogen.
Mijn hormonen maken die stoffen aan wat dus een onbewust proces is die je niet kunt tegenhouden, in de prehistorie bestond liefde en seksuele aantrekkingskracht al.

Terwijl de mensen in die tijd niet bepaald intelligent waren, dus laat staan dat ze überhaupt aan keuzes dachten. Een ware hetero is geen hetero uit invloed van ouders/familie/vrienden/sociale omgeving, het is naar mijn mening het oer instinct die ons laat vallen op een bepaald geslacht.

Holebi's hebben het zelfde soort proces, maar dan een tikkeltje anders.
En wat anders is dan de meeste is, zien veel mensen als een afwijking..linkshandig werd namelijk ook als een afwijking gezien maar wat nu compleet normaal gevonden wordt net als homo/biseksueel zijn.

[ Laatst gewijzigd door Pittig; 18 november 2011 om 21:00 ]

Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 18 november 2011 @ 23:43
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Aoi Bekijk bericht
Ik weet niet wat jouw beeld is van mij, maar zoveel seks heb ik niet en het aantal bedpartners valt ook erg mee. Ik sta nu ook al lange tijd droog, bewuste keuze.

Ik heb echter wel een periode gehad waarin ik opeens veel seks had, dit was toen het net uit was met m'n ex. Maar ik denk dat iedereen wel eens zo'n periode heeft gehad, het wordt ook wel experimenteren genoemd.

En verder ben ik het eens met wat Hans zegt. Ik denk dat het mogelijk is om op beide geslachten te vallen, maar we maken het ons zelf gewoon moeilijk. We groeien op met het idee dat we maar op 1 geslacht kunnen/mogen vallen, wat velen het gevoel geeft dat ze moeten kiezen. Dit kan zorgen voor veel verwarring. Maar in feite moeten we niks, en zijn er geen regels wat betreft geaardheid.
Nee zo bedoelde ik het niet, don't get me wrong, maar aangezien je nu letterlijk zegt dat je het idee met seks met mannen vies vind, maar je hebt het wel gedaan en genoot (?) er van, dus.. hoe opeens die afkeer.

Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 18 november 2011 @ 23:47
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Voor sommige mensen is het nou eenmaal moeilijk om iets te begrijpen dat ze zelf niet ervaren hebben, je zou het bekrompenheid kunnen noemen. Ondergetekende heeft zelf 7 maanden een relatie gehad met een jongen en verkeert momenteel in een al enkele maanden durende relatie met een meisje, dus ik lijk wel het levende bewijs te zijn dat het toch echt mogelijk is.... En met een jongen en een meisje in bed duiken is (imo) helemaal geweldig.
Ik weet niet of ik het onder bekrompen zou willen noemen, omdat het namelijk niet mijn bedoeling is kleingeestig te zijn. Ik wíl wel ruimdenkend zijn, open staan voor biseksualiteit, maar ik kom er met mijn hoofd niet bij. Het is net als wiskunde op universitair niveau.... ik wíl het wel snappen, maar ik kom er gewoon met mijn hoofd niet bij. Ik snap het niet, hoe hard ik het ook probeer... ik snap het niet.

Laat ik even voorop stellen dat ik er niets tegen heb, en ik wil dat dit ook begrepen wordt. Als je van alle (twee de) geslachten houd, heb je mijn zegen, vooral doen en laten wat je niet laten kan. Maar in mijn hoofd botst biseksualiteit met de... theorieën die ik heb over mensen. Biseksualiteit is in mijn hoofd een schop tegen logica, er zit géén logica in biseksualiteit. Dit is allicht een autistisch trekje, maar in mijn hoofd moet er logica zitten in alles, wil je het begrijpen. De woorden: "Het is logisch dat je nog om die persoon geeft" heeft ook met logica te maken, en dat is op emotioneel vlak waar logica vaak het onderspit bij moet delven.

Maar ik kom er gewoon niet met mijn hoofd bij. Ik keur het niet af, verre van zelfs... maar ik snap het niet, en ik heb het ook nooit gesnapt.

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
Aoi
Bami

Aoi's avatar
Standaard geplaatst op 21 november 2011 @ 01:24
Met quote antwoorden

Hoe kan er überhaupt logica zitten in iets dat berust op biologie, en dan wel neurobiologie om exact te zijn? Neurobiologie is niet gebaseerd op regels zoals bijv. wiskunde, en daarom kan het niet logisch zijn. Neurobiologie is iets dat enkel waarneembaar en vergelijkbaar is, meer niet. En wij mensen vergelijken alles dat we waarnemen met onszelf, en vaak ook met de norm. Maar wanneer de vergelijking niet overeenkomt en we het dus niet kunnen begrijpen, dan doen we het af als 'onlogisch'. Het heeft echter niets met logica te maken, er is gewoon sprake van neurodiversiteit.

@ Deco: ik heb soms gewoon periodes waarin ik geen zin heb in mannen, en dan weer wel, en dan weer niet, et cetera. Ditzelfde heb ik ook bij vrouwen. En wanneer ik zin heb in mannen heb ik minder zin in vrouwen, en andersom. En waar ik zin in heb, is afhankelijk van het geslacht dat ik op het moment leuk vind. Als ik bijv. een leuke jongen heb leren kennen, dan kijk ik opeens meer naar jongens dan naar meisjes. En dan heb ik ook geen zin meer in meisjes. Heel vreemd, maar zo 'werkt' mijn biseksualiteit. Maar op de momenten dat ik zin heb in jongens, en dan ook seks met ze heb, dan geniet ik er ook van.

Neiteio
Erelid

Neiteio's avatar
Standaard geplaatst op 29 mei 2012 @ 17:22
Met quote antwoorden

Misschien dat sommige het al dachten en misschien ook niet maar ik durf nu eindelijk na 8 jaar (heel verhaal) te zeggen dat ik bi ben alhoewel het meer neigt naar homo maarjaaaa.

Mensen die heel dicht bij mijn staan hadden het al een beetje zien aankomen maar voor de meeste is het heel onverwachts.

Freeeedom! Ik voel me nu eindelijk zoals ik wil zijn en vrij! Veelste laat en veelste lang mee gezeten!

[ Laatst gewijzigd door Neiteio; 29 mei 2012 om 17:31 ]

Kiss the deceased
Smoon
//

Smoon's avatar
Standaard geplaatst op 29 mei 2012 @ 18:16
Met quote antwoorden

Dat is mooi, gefeliciteerd. :)

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten