Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Waar val jij op? #2

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Count
Chu

Count's avatar
Standaard geplaatst op 11 januari 2012 @ 20:38

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door chipmunk. Bekijk bericht
@ Lady Renarde; een middelbare scholier ziet toch ook wel in dat 10/60 van je punten missen even andere koek is dan een onvoldoende halen en nog een zes staan? Het is echt niet alsof zij in een totáál andere samenleving leven, waarin geen besef bestaat van wat erg is en wat niet...

Ik denk dat een relatie tussen een middelbare scholier en een student prima kan werken. Mits het gaat om een vijfde-/zesdejaars middelbare scholier, en eerste-/tweedejaars student. Dan zit je nog redelijk in dezelfde levensfase. In dat stadium van de middelbare school zie je al uit naar het studentenleven, en in dat stadium van student-zijn weet je nog goed hoe het was op de middelbare school.
Dat dít kan is echter iets anders dan veertienjarige meisjes met negentienjarige jongens. Misschien is dat op zich niet eens zo'n ramp (hoewel ik het mezelf echtt niet kan voorstellen), maar ik wil er niet aan denken dat mijn vijftienjarige zusje met iemand van mijn leeftijd zou thuiskomen.
Dit, pretty much.

Ik ben zelf bijna 19 en vond laatst een meisje van 16 leuk. Op een date geweest enzo. Ik liep constant met de gedachte van, ze is pas 16. Ze zat ook pas in de vierde geloof ik... van vwo. En dat terwijl ik prima gesprekken met haar kon voeren en zo, maar met sommige dingen merkte ik wel echt dat ze nog een rebelse puber was. Heb geprobeerd er doorheen te kijken maar het is voor mij gewoon een turn off.

Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 11 januari 2012 @ 22:12

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Irri Bekijk bericht
Och, dat wisselt ook weer per persoon. Ik vind het wel grappig dat je zegt dat je het belangrijker vindt dat iemand van 14 er niet uitziet als 14 dan dat ze/hij zich volwassen zou gedragen ;p
Nou, iemand van 14 zal nooit eruit kunnen zien als iemand van 18! Stuur me maar een pic als je het tegendeel kunt bewijzen. Ik heb het nooit meegemaakt, ik heb wel meegemaakt dat iemand van 18 bijvoorbeeld op een 16 jarige lijkt of een 16 jarige op een 18 jarige lijkt.

Maar 14 en 18 zit gewoon zoveel verschil in, maar goed..levensfase is inderdaad ook voor mij belangrijk als het om een relatie gaat. Maar dit topic gaat om wat aantrekkelijk voor je is, en daar heeft uiterlijk nou eenmaal ook mee te maken.

Alleen het is ook een vrij bekend patroon, ik moet zeggen dat dames van mijn eigen leeftijd ook meestal liever jongens die tenminste 2 jaar ouder dan hun zelf zijn willen.

Het is altijd wel zo geweest..

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 01:42

^ Hoe oud zou je dit meisje geschat hebben als je niet wist dat ze 14 was?

Atsusacon, join our seventh edition on 5-6 August 2017!
Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 02:20

Doe dan tenminste een goed uitziende meisje van 14!

Maar goed ik zou het geloofwaardig vinden als je zou zeggen dat ze 14 was, ik denk dat ik haar hooguit 16 zou hebben geschat. Maar nooit hoger dan dat, maar dat kan ik nu niet bevestigen omdat jij al gelijk de leeftijd erbij hebt gezet.

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 11:28

Tja, je vroeg specifiek naar een meisje van 14, dan moet ik het er wel bij zetten.

Atsusacon, join our seventh edition on 5-6 August 2017!
Het_Papiertje
Pantsu?

Het_Papiertje's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 13:22

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Pittig Bekijk bericht
Doe dan tenminste een goed uitziende meisje van 14!

Maar goed ik zou het geloofwaardig vinden als je zou zeggen dat ze 14 was, ik denk dat ik haar hooguit 16 zou hebben geschat. Maar nooit hoger dan dat, maar dat kan ik nu niet bevestigen omdat jij al gelijk de leeftijd erbij hebt gezet.
Da fuck? Mooi meisje is mooi.
Also: ik zou haar ook 16 maximaal schatten. Then again: er is vaak ook echt al een best groot verschil tussen 14 en 16. Ik geef zelf les aan middelbare scholieren en je merkt echt de grens tussen onderbouw (11-15) en bovenbouw(16-19). De leeftijden die erachter staan zijn wel een beetje gemiddeld, natuurlijk. Maar goed. In gedrag zijn ze héél anders, maar ook in manier van praten, denken en het heeft er volgens mij voor een deel ook mee te maken hoe hun ouders met hun kinderen omgaan (kunnen de ouders hun kind niet loslaten of moet het kind al praktisch voor zichzelf zorgen? maar ook levenservaring?). Er zijn zoveel factoren die mee spelen in vroege volwassenwording. Ik bedoel: ik was daar écht nog niet mee bezig, met volwassen worden. Niet tot mijn 18e, toen ik het huis uit ging. Toen werd ik opeens heel snel 'volwassen.' Ik kreeg pas op dat moment voor het eerst in mijn leven echte verantwoordelijkheden omdat mijn moeder altijd een beetje beschermend over me was en ALLES voor me deed.

Pantsu misete moratte yoroshii desu ka?
And at the end of the tour there will be free happily ever afters for everyone
Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 18:53

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Het_Papiertje Bekijk bericht
Da fuck? Mooi meisje is mooi.
Also: ik zou haar ook 16 maximaal schatten. Then again: er is vaak ook echt al een best groot verschil tussen 14 en 16. Ik geef zelf les aan middelbare scholieren en je merkt echt de grens tussen onderbouw (11-15) en bovenbouw(16-19). De leeftijden die erachter staan zijn wel een beetje gemiddeld, natuurlijk. Maar goed. In gedrag zijn ze héél anders, maar ook in manier van praten, denken en het heeft er volgens mij voor een deel ook mee te maken hoe hun ouders met hun kinderen omgaan (kunnen de ouders hun kind niet loslaten of moet het kind al praktisch voor zichzelf zorgen? maar ook levenservaring?). Er zijn zoveel factoren die mee spelen in vroege volwassenwording. Ik bedoel: ik was daar écht nog niet mee bezig, met volwassen worden. Niet tot mijn 18e, toen ik het huis uit ging. Toen werd ik opeens heel snel 'volwassen.' Ik kreeg pas op dat moment voor het eerst in mijn leven echte verantwoordelijkheden omdat mijn moeder altijd een beetje beschermend over me was en ALLES voor me deed.
Ik moet je ook hierover gelijk even, niet over dat het meisje mooi is

Maar dat uiterlijk helemaal niet wil zeggen of je volwassen bent of niet, het is gewoon het plaatje. Ik denk ook dat houding en gedrag een grote rol in volwassen zijn is.

Sommige mensen zijn ook weer verder dan andere vanwege hun levenservaring.
18 staat nooit gelijk aan volwassen zijn, ook al is dit in de wet wel het geval met rijbewijs en noem maar op. Maar het volwassen zijn proces zit hem meer in de levenservaring.

Het klinkt ook soms vaag, wanneer iemand begint te zeggen gedraag je eens volwassen.
Ik denk dat iemand pas echt volwassen is wanneer hij echt op eigen benen kan staan zonder hulp van ouderen. Dus dat hij inderdaad verantwoordelijkheden neemt en dat men weet wat voor hem belangrijk is om een toekomst op te gaan bouwen.

Maar ik had het meer over uiterlijk gebied, maar nu dit gelezen te hebben..is het innerlijk als we over leeftijd spreken ook erg belangrijk. Van hoe ver zit iemand in het leven, en de manier van hoe hij over het leven denkt. Laten we zeggen ik voel me meer aangetrokken tot meiden die 18+ zijn of daar in de buurt komen.

Is opzich ook logisch, want het is kwa uiterlijk veel minder kinderlijk maar veel vrouwelijker! Wil niet zeggen dat het innerlijk altijd meer volwassen is. Daarnaast wordt ik ook door ouderen (30+) ook altijd gezien als jong volwassen. Nooit als een man, maar eerder een jongeman/jongen.

Terwijl ze wel zeggen, wanneer je 18 bent! Dan ben je officieel een man ;d.

[ Laatst gewijzigd door Pittig; 12 januari 2012 om 19:01 ]

Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 19:03

Het meisje mag zich dan nog verdomd volwassen kleden, het gezichtje zegt iets van: "Ik zit nog in de puberteit! 8D"

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 19:36

Ja, misschien had ik haar op 16/17 ingeschat qua lichaam, maar aan het gezichtje kan je wel zien dat ze jonger is.

Nakao
Ni hao!

Nakao's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 21:38

Lets punch some age on that face, shall we.

AngelQuique
Pon Pon Pon

AngelQuique's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 21:48

Gok eens haar leeftijd :') (nu inmiddels ouder en make-up/photoshop doen haar ook wel ouder lijken, maar alsnog)

Maar goed, sluit me wel aan bij Het_Papiertje, tussen 14 en 16 kan wel al een aardig groot verschil zitten. Denk ook inderdaad wel dat relaties tussen mensen op de middelbare school en mensen die al studeren lastiger is als zonder dat leeftijdsverschil, maar het kan wel werken

Op de foto is ze 13 ;o

[ Laatst gewijzigd door AngelQuique; 12 januari 2012 om 23:02 ]

TWITTER | 愛というものは探すのを止めた時に見つかるものだ
Gohma
Parasitic Arachnid

Gohma's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 22:23

14?

Meh, ik kom bij mijn baantje heel veel jonge meiden tegen, maar vaak tast ik dan echt in het duister hoe oud ze precies zijn. Vooral tussen de 14 en 18 zit vaak een grijs gebied bij mij waar ze in kunnen vallen.

Design - Tekeningen - Animelijst ^_^
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 23:02

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door AngelQuique Bekijk bericht

Gok eens haar leeftijd :') (nu inmiddels ouder en make-up/photoshop doen haar ook wel ouder lijken, maar alsnog)

Maar goed, sluit me wel aan bij Het_Papiertje, tussen 14 en 16 kan wel al een aardig groot verschil zitten. Denk ook inderdaad wel dat relaties tussen mensen op de middelbare school en mensen die al studeren lastiger is als zonder dat leeftijdsverschil, maar het kan wel werken

Pffffff voel jij je aangesproken, ik zeg dat 17 jarige wel approved is!

Maar even serieus Ik zal haar 15/16 daar schatten, en volgens mij is ze dat al geweest want de Derek Ogilvie in me vertelt dat ze geboren is op January 15, 1994! En zal binnenkort 18 worden.

Is dat trouwens niet Monika, monica, monice..jaga, jacician, MONIKA JAGACIAK!

Edit: Oh nee, sorry..ik verwar me met een ander model ( mis verbinding ;d.)

AngelQuique
Pon Pon Pon

AngelQuique's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2012 @ 23:07

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Pittig Bekijk bericht
Pffffff voel jij je aangesproken, ik zeg dat 17 jarige wel approved is!

Maar even serieus Ik zal haar 15/16 daar schatten, en volgens mij is ze dat al geweest want de Derek Ogilvie in me vertelt dat ze geboren is op January 15, 1994! En zal binnenkort 18 worden.

Is dat trouwens niet Monika, monica, monice..jaga, jacician, MONIKA JAGACIAK!

Edit: Oh nee, sorry..ik verwar me met een ander model ;d.
Haha nee ik voel me niet aangesproken met mijn 17 jaartjes :') dacht alleen meng me hier ook eens tussen! Maar ben hier zo weer weg hoor~

En stiekem zitten googlen hmm ;p is inderdaad Monika Jagaciak.
Ze was op de foto 13 by the way.

TWITTER | 愛というものは探すのを止めた時に見つかるものだ
Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 13 januari 2012 @ 15:07

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gurenn Bekijk bericht
^ Hoe oud zou je dit meisje geschat hebben als je niet wist dat ze 14 was?
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._1047604_n.jpg
Persoonlijk zou ik haar 13 tot maximaal 15 schatten. Maar dat ligt vooral aan haar ogen. Daaraan kun je meestal nog het beste zien hoe oud iemand is.

If walls break down, I will comfort you. If angels cry, oh I'll be there for you.
"Mijn kat is mijn engel, mijn liefste troeteldier. Met een hart vol liefde en een tong van schuurpapier." :')
Onderwerp gesloten

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten