Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Deco T. Aoreste
Eens. Pokemon games waren nooit extreem moeilijk, maar tot generatie 6 waren er altijd wel momenten waarop het even tricky werd, en je moest altijd wel een beetje grinden om hoog genoeg te komen in level. Maar X/Y en OR/AS waren echt bespottelijk simpel. Dat kwam natuurlijk deels door de zwaar overpowerde Exp. Share, maar op OR/AS heb ik hem het hele spel niet aangezet en nog steeds was het veel te makkelijk. Er zat echt geen enkele uitdaging in. Pas na de League werd het leuk, idd omdat het battle-klaar maken van Pokemon gelukkig ook iets makkelijker is geworden, zodat ik nu voor het eerst een degelijk team heb.
|
Ben het volledig met je mening eens. Al is overpowerd Exp. Share niet erg als de gyms en trainers ook een stuk sterker en slimmer zijn. Ik heb namelijk vroeger een hack gespeeld van Black & White en ze zeiden dat deze zo moeilijk is dat er bijna niet doorheen te komen is. Ik dacht echt ja dag dat speel ik wel even uit. Nou mooi niet bij gym 2 liep ik al goed stuk en waren items hard nodig om uiteindelijk deze gym te halen. Dit gaf zo'n kick als je het haalde dat het al voelde dat je de Pokemon League had uitgespeeld

. Met de kers op de taart wordt het spel nog moeilijker nadat je de Day Care bereikt hebt omdat je dan IV's kan trainen hahaha
Ik ben er overigens bang voor dat het nu nog makkelijker wordt Sun & Moon. Omdat voordat je de aanval kiest al kan zien welke aanvallen super effective zijn op Pokemon. Dit maakt het wel extreem simpel en zit er geen denkwerk in de tegenstanders die je tegenkomt.