Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Post-school fase

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Heero
De ControversiŽle denker

Heero's avatar
Standaard geplaatst op 01 januari 2016 @ 22:19
Met quote antwoorden

Jongens, op een dag zal het ons allen overkomen. Je bent geen scholier/student meer. Nee, de tijden dat je op een zeer makkelijke manier chickies kon leren kennen of nieuwe vrienden maken is voorbij. Je gaat een nieuwe fase in van werken en werken en werken en jobhoppen tot je pensioenleeftijd, of misschien wel langer (:|)

Ja, je comfortzone gaat weg. Je gaat jezelf moeten bewijzen. Niet langer een beetje party-en. Maar je party wordt een sociaal evenement waar je leert netwerken, en niet alleen een leuke tijd meemaken of die ene leuke jongen versieren. Je zult jezelf ertoe moeten dwingen om vaker naar netwerkevenementen te gaan, tenminste als je een redelijke baan wil.

In dit topic mag je je angsten bespreken over het verlaten van je schoolnest en ook tips over hoe je omgaat met het echte leven.

Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 01 januari 2016 @ 22:33
Met quote antwoorden

Ja godverdomme, ik hoef geen existentiŽle crisis voordat ik Łberhaupt aan mijn gewenste opleiding ben begonnen.

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 01 januari 2016 @ 22:43
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Heero Bekijk bericht
Je zult jezelf ertoe moeten dwingen om vaker naar netwerkevenementen te gaan, tenminste als je een redelijke baan wil.
Wat een quatsch.

En na mijn schoolperiode ben ik meer vrienden beginnen maken en heb ik meer chickies leren kennen. Vťťl meer.

Atsusacon, join our next edition on 28-29 July 2018!
T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2016 @ 00:02
Met quote antwoorden

Man, dit is deprimerend. Klinkt bijna alsof je een midlife crisis hebt.

't.tapes visitor messages best visitor messages' - Hawk, 2012
Fruxano
今回

Standaard geplaatst op 02 januari 2016 @ 18:09
Met quote antwoorden

Gewoon langstuderen.

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2016 @ 19:32
Met quote antwoorden

Ik vind dit een kut topic.

Mava
Pokťmon Jager

Mava's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2016 @ 23:35
Met quote antwoorden

Quote:
Jongens
Ik hoop dat ik het ook mocht lezen

Quote:
Ja, je comfortzone gaat weg. Je gaat jezelf moeten bewijzen. Niet langer een beetje party-en. Maar je party wordt een sociaal evenement waar je leert netwerken, en niet alleen een leuke tijd meemaken of die ene leuke jongen versieren. Je zult jezelf ertoe moeten dwingen om vaker naar netwerkevenementen te gaan, tenminste als je een redelijke baan wil.
Op of na school moet je jezelf soms toch ook bewijzen ?
Voor mij is gaan werken veel leuker dan op school te luisteren naar een leerkracht die dingen verteld die je totaal niet interesseren.

Ik heb mijn vriend niet leren kennen op een party, maar tijdens het sporten.
Een party is niet de enige manier waarop je leuke jongens / meisjes kan ontmoeten.
Er zijn ook veel mensen die hun partner op het werk leren kennen of via het werk leren kennen.

Ik heb zelf een (betalende) datingsite geprobeerd, veel reacties maar verder dan wat chatten heeft het me niets opgebracht.

Wat netwerkevenementen met een redelijke baan te maken hebben is me een raadsel.
Ik heb dit nooit gedaan en ik heb weinig kennissen die op dewe manier een job hebben gevonden. ( tenzij je voor DJ of barman gaat )
Je gaat een paar keer solliciteren en uiteindelijk vind je een leuke job.
Als je snel een job wil solliciteer je ook op aanbiedingen die je niet je hele leven wil blijven doen of werk je via een interim bureau.

Afkorting niet duidelijk? bezoek dit topic:
Het Grote AWF Pokťmon Woordenboek
Urya
Saikyo Legend

Urya's avatar
Standaard geplaatst op 04 januari 2016 @ 17:35
Met quote antwoorden

Er studeren hier nog mensen?

Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 04 januari 2016 @ 21:33
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Urya Bekijk bericht
Er studeren hier nog mensen?
Ja ik nog altijd.

1e jaar werd niks, 2 jaar fulltime werken, en nu afstudeerjaar.

fak jou bas ):

[SIGPIC][/SIGPIC]
Urya
Saikyo Legend

Urya's avatar
Standaard geplaatst op 05 januari 2016 @ 22:43
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Maverick Bekijk bericht
Ja ik nog altijd.

1e jaar werd niks, 2 jaar fulltime werken, en nu afstudeerjaar.

fak jou bas ):
Kinderen hier, allemaal.

Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 25 januari 2016 @ 09:13
Met quote antwoorden

Ik begin 1 februari net weer. :') Voorlopig ben ik nog even student!

If walls break down, I will comfort you. If angels cry, oh I'll be there for you.
"Mijn kat is mijn engel, mijn liefste troeteldier. Met een hart vol liefde en een tong van schuurpapier." :')
Heero
De ControversiŽle denker

Heero's avatar
Standaard geplaatst op 14 februari 2016 @ 13:52
Met quote antwoorden

Elevator Pitch

Wellicht komt de eerste shock als je niet langer naar de collegebanken gaat, maar opeens geconfronteerd wordt met een studieschuld (slimme mensen hebben die niet )
Ja, dit is even slikken. Hopelijk heb je tijdens je studie een bijbaantje gehad waarmee je voorlopig zoet bent. Nu is het de taak om je baan te vinden! (Slimme mensen zochten al voordat ze afgestudeerd waren :3). Netwerk, ga mensen opzoeken, werk aan je elevator pitch!

Wat is een elevator pitch? Een elevator pitch is een korte speech over jezelf waar je je verkoopt aan potentiŽle werkgevers, kennisen en vrienden en andere vreemden. Binnen 10 seconden vertel je wat je passies zijn (Je bent officieel screwed als je geen weet hebt van je passies). Als je die niet hebt, dan is het een kwestie van bluffen.
Oefen je pitch goed als je voor de spiegel staat. Verkoop jezelf. Laat mensen zien waar je voor staat. Er is geen tijd om onzeker te zijn. Jij bent het lichtpuntje van de wereld, de reden waarom organisaties zonder jou niet kunnen functioneren.

En dat is allemaal hoe het balletje begint te rollen.. Je elevator pitch ga je in de lift gebruiken, in restaurants, in het OV als je naast iemand zit.. Als je het vaak genoeg herhaalt zul je merken dat je sterker in het leven staat en meer carrieremogelijkheiden zullen voor je ontstaan.

Tot volgende week, dan hebben we het over geldissues!

Erika
Anime Forum Lid

Erika's avatar
Standaard geplaatst op 14 februari 2016 @ 17:18
Met quote antwoorden

Ik zit nog steeds op school. Dat is een vreemde gedachte... Ik ben afgelopen september begonnen aan een PhD in Anthropology en Middle Eastern Studies aan Harvard University, welke minimaal zes jaar gaat duren. En toch, tref ik mezelf hier, op zoek naar geesten van het verleden... Wat is er allemaal gebeurd? Wie kan zich nog meetings herinneren? Wat was het een leuke tijd en nu hebben we het met zijn allen over 'post-school' ...

Groet,

Erika

Perfect by nature
Heero
De ControversiŽle denker

Heero's avatar
Standaard geplaatst op 16 februari 2016 @ 20:02
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Erika Bekijk bericht
Ik zit nog steeds op school. Dat is een vreemde gedachte... Ik ben afgelopen september begonnen aan een PhD in Anthropology en Middle Eastern Studies aan Harvard University, welke minimaal zes jaar gaat duren. En toch, tref ik mezelf hier, op zoek naar geesten van het verleden... Wat is er allemaal gebeurd? Wie kan zich nog meetings herinneren? Wat was het een leuke tijd en nu hebben we het met zijn allen over 'post-school' ...

Groet,

Erika
Alles goed Erika?? Je klinkt een beetje verdrietig. Aan alles komt een eind. Ook aan een tiener zijn. Daarna worden we allemaal serieuzer en krijgt ons leven meer structuur en minder spontaniteit.

Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 03 mei 2016 @ 21:19
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Erika Bekijk bericht

Groet,

Erika
Of een Ph.D-traject een studie is, daar zijn de meningen over verdeeld. Ze zijn er bij mij in ieder geval nog niet helemaal over uit. :P

Succes daar op Harvard!

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten