Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Feminisering van romantiek

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Heero
De Controversiële denker

Heero's avatar
Standaard geplaatst op 09 februari 2015 @ 23:03
Met quote antwoorden

Ik zeg...

We gaan er helemaal mee in. Vrouwenemancipatie/feminisering van de romantiek. Vroeger was het normaal dat vrouwen thuis bleven en de man brood op de plank bracht. Ik zeg: Laten we de rollen omdraaien. Vrouw gaat werken, man blijft thuis. Laat de vrouwen werken, carričre maken en de mannen thuis blijven en voor de kinderen zorgen. Ja, je hebt geen borstvoeding van een man (helaas), maar waarom zou de man niet voor zijn kinderen zorgen en de huisvader worden? Een man kan toch net zo goed koken en voorlezen voor de kinderen en naar TLC kijken overdag?

Zo krijgen de vrouwen wat ze willen. Na 20 jaar worden ze vanzelf moe van het werken en worden de rollen weer teruggedraaid, in een gematigde vorm.

Soms moet je extremisme met extremisme bestrijden, zodat je de gulden middenweg vindt.

En de romantiek?

Vrouwen vinden het niet fijn als je de deur voor ze openhoudt of hun tas draagt, dus dat dragen ze maar voortaan zelf en de deur doen ze maar zelf open.
Betalen voor het meisje bij een date is vrouwenonderdrukkend, dus laat ze maar alles betalen, ook voor ons!

Wat een saaie toekomst.

Fruxano
今回

Standaard geplaatst op 09 februari 2015 @ 23:12
Met quote antwoorden

Wat een zwart-witte wereld.

Heero
De Controversiële denker

Heero's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2015 @ 00:17
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Fruxano Bekijk bericht
Wat een zwart-witte wereld.
Ja maar the crux of the matter is dat de moderne vrouw graag haar eigen mannetje wilt staan (de ironie) en ik vind dat we die "mannelijke" privileges aan haar moet geven, zodat ze later erachter komt dat het niet altijd rozengeur en wodkalime is bij de jongenswereld.

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2015 @ 09:09
Met quote antwoorden

Ben je 'r weer met je over gedramatiseerde non-discussies? Ga je moeder eens helpen met sokken wassen.

I've traced your shadows on the wall. Now I kiss them.
Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2015 @ 10:52
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ravons J. Daro Bekijk bericht
Ben je 'r weer met je over gedramatiseerde non-discussies? Ga je moeder eens helpen met sokken wassen.
hahahahhahaahhaahahhaahahhaahahhahaha

FC: 1306 - 8649 - 4294
Games: Pokemon Y, OR, AS, Sun
Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2015 @ 12:08
Met quote antwoorden

Ik begin te denken dat je gewoon een troll bent.

Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2015 @ 15:17
Met quote antwoorden

controversiële denker, indeed.

Heero
De Controversiële denker

Heero's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2015 @ 17:40
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ravons J. Daro Bekijk bericht
Serieus, ik ken vrouwen die dit echt propageren. Vandaar dat ik jullie alvast inlicht, want dit wordt een realiteit de komende jaren. Laat je niet gek maken. Je hebt bijvoorbeeld de Men's Rights Movement die met diepzinnige inzichten komt over de indoctrinatie van het feminisme.

Kijk dit bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=br9ATZubcVE

En mama wast mijn sokken, niet andersom.

"This trilogy of lawsuits for men’s rights makes clear that there are now two
classes of people in America: one of princesses—females, and the other of servants—males. Governments, from local to state to federal, treat men as second class
citizens whose rights can be violated with impunity when it benefits females. Need I
say the courts are prejudiced, need I say they are useless, need I say it’s time for men to take the law into their hands?"

-Den Hollander

[ Laatst gewijzigd door Heero; 10 februari 2015 om 17:47 ]

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2015 @ 17:42
Met quote antwoorden

Tuurlijk joh. :')

I've traced your shadows on the wall. Now I kiss them.
lugia07
Female AWF Member ;D

lugia07's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2015 @ 20:53
Met quote antwoorden

Oud nieuws...
Mijn zus en haar vriend leven al een paar jaar zo
Gewoon omdat het zo loopt, en beter uitkomt

Het is maar net wat je wilt samen.

I <3 Shiny's

Trade Station << Update Pokemon Sun*
Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2015 @ 22:50
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Heero Bekijk bericht
. Je hebt bijvoorbeeld de Men's Rights Movement die met diepzinnige inzichten komt over de indoctrinatie van het feminisme.
WHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAH AHAHAHAHAHA

Wat

Devian
Wie?

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 10 februari 2015 @ 22:54
Met quote antwoorden

Ik denk niet dat het eerlijk is om de daadwerkelijke feministen (als in strijders voor gelijkheid) in dezelfde groep te plaatsen als de 'Tumblr feministen' / social justice warriors en andere radicale feministen.

Zie Christina Hoff Sommers voor een voorbeeld van een feminist die daadwerkelijk strijdt voor gelijke rechten voor alle mensen. Al noemt zij zichzelf liever een 'equity feminist'.

(Deze thread gaat vast enorm leuk worden, dus ik pak alvast mijn popcorn.)

Heero
De Controversiële denker

Heero's avatar
Standaard geplaatst op 13 februari 2015 @ 16:34
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Devian Bekijk bericht
Ik denk niet dat het eerlijk is om de daadwerkelijke feministen (als in strijders voor gelijkheid) in dezelfde groep te plaatsen als de 'Tumblr feministen' / social justice warriors en andere radicale feministen.

Zie Christina Hoff Sommers voor een voorbeeld van een feminist die daadwerkelijk strijdt voor gelijke rechten voor alle mensen. Al noemt zij zichzelf liever een 'equity feminist'.

(Deze thread gaat vast enorm leuk worden, dus ik pak alvast mijn popcorn.)
Het feminisme heeft grotendeels in het Westen bereikt wat ze al wilden bereiken, en ik denk dat verdere aandacht voor deze groep met progressieve idealen ons als samenleving niet zal helpen.

Er zijn zelfs geluiden dat borstvoeding aan een kind geven verkeerd is. Er zijn geluiden dat je een jongensbaby niet auto's al speelgoed mag geven, want dan versterk je de genderrollen. C'mon, give me a break.
Laat meisjes zijn zoals ze zijn, laat jongens zijn zoals ze zijn. Dwing meisjes niet om in het leger te gaan als ze dat niet willen, net zoals je jongens niet moet verplichten om aan ballet mee te doen.

Ik zie een duistere toekomst voor de romantiek. Als man en vrouw helemaal gelijk is, en je hebt geen traditionele notie van "man zijn" en "vrouw zijn" meer, wat moet er dan terecht met ons?

Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 13 februari 2015 @ 16:56
Met quote antwoorden

Quote:
Het feminisme heeft grotendeels in het Westen bereikt wat ze al wilden bereiken, en ik denk dat verdere aandacht voor deze groep met progressieve idealen ons als samenleving niet zal helpen.

Er zijn zelfs geluiden dat borstvoeding aan een kind geven verkeerd is. Er zijn geluiden dat je een jongensbaby niet auto's al speelgoed mag geven, want dan versterk je de genderrollen. C'mon, give me a break.
Laat meisjes zijn zoals ze zijn, laat jongens zijn zoals ze zijn. Dwing meisjes niet om in het leger te gaan als ze dat niet willen, net zoals je jongens niet moet verplichten om aan ballet mee te doen.

Ik zie een duistere toekomst voor de romantiek. Als man en vrouw helemaal gelijk is, en je hebt geen traditionele notie van "man zijn" en "vrouw zijn" meer, wat moet er dan terecht met ons?
Protip: Ga en geloof minder wat op Tumblr gepost wordt.

Gohma
Parasitic Arachnid

Gohma's avatar
Standaard geplaatst op 13 februari 2015 @ 20:20
Met quote antwoorden

Quote:

Het is maar goed dat dit soort dingen in de echte wereld niet voorkomen. Of in ieder geval niet in Nederland :P
En dat met het speelgoed, het is eerder andersom wat gezegd wordt. Straf kinderen niet als ze met iets anders dan 'gender'-speelgoed willen spelen.

Er is geen reden om te zeggen dat meisjes niet gedwongen moeten worden om in het leger te gaan, want dat hoeft ook niet bij jongens. Net als dat je jongens niet hoeft te dwingen op ballet te gaan, want meisjes dwing je ook niet.

Je ziet problemen die er niet zijn. Niet dat het uit maakt, want je zit blijkbaar zo in het "de vrouwen willen onze mannelijkheid afpakken, waaahh!!"-fase dat je toch alleen datgene gelooft dat je sterkt in je waanbeelden :P

[ Laatst gewijzigd door Gohma; 13 februari 2015 om 20:33 ]

Design - Tekeningen - Animelijst ^_^
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten