Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Seksuele versus romantische geaardheid

Antwoord

Onderwerptools Weergave
T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 15:46
Met quote antwoorden

Volgens mij is het toch echt 0 en 0 bij mij. Maarja, ik ben nog jong. Misschien verander ik wel.

't.tapes visitor messages best visitor messages' - Hawk, 2012
Nyancat
Lexi~

Nyancat's avatar
Standaard geplaatst op 29 januari 2013 @ 21:51
Met quote antwoorden

Hmm. Ik ben verliefd geweest op zowel jongens als meisjes. Alleen ik ben altijd te bang geweest om verder te gaan met meisjes. o_o

Seika no Goud
Diepzinnigheid

Seika no Goud's avatar
Standaard geplaatst op 30 januari 2013 @ 02:00
Met quote antwoorden

Meh, het hokjeswerk heeft mij bij dit thema nooit echt weten te bekoren. Ik val op wie ik val en dat is alles wat ik moet weten =w=

''What we tend to forget is that the right amount at the right time will allow a boy to grow up into a man.'' - RIP Pokémon Omega
Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 02 februari 2013 @ 12:12
Met quote antwoorden

Ik denk zo 2x 2 op het moment ofzo. Of 2 (seksueel) x 1 (romantisch)

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
iTeruri
Nerdfighter

iTeruri's avatar
Standaard geplaatst op 03 februari 2013 @ 23:44
Met quote antwoorden

Is het onderscheid tussen -fiel en -seksueel trouwens een ding? En dan bedoel ik; -fiel is 'aangetrokken tot' en -seksueel is 'heeft seks met'. Homofiel en homoseksueel hoor je allebei, maar ik heb nog nooit heterofiel gehoord...
Iemand kan zich aangetrokken voelen tot het andere geslacht (heterofiel) maar seks hebben met beide geslachten (biseksueel).

Als dit soort onderscheid in het dagelijkse taalgebruik er zou zijn, dan zou dat volgens mij al veel schelen. Want zoals Hank Green uitlegt (in het filmpje; zie vorige pagina); wat je doet en wat je geaardheid is, is niet per se hetzelfde.

DFTBA - Don't Forget To Be Awesome!
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 04 februari 2013 @ 00:45
Met quote antwoorden

Het onderscheid is er niet in het dagelijkse taalgebruik. 'Homofiel' en 'homoseksueel' worden gebruikt als synoniemen, en de woorden 'heterofiel' en 'bifiel' bestaan bij mijn beste weten niet. Je hebt wel gelijk, het zou een hoop opheldering geven als dat algemeen gebruikt werd. Al vind ik het woord 'bifiel' wel extreem lelijk klinken trouwens, maar ja, niet zoveel aan te doen. Overigens wordt het onderscheid wel gemaakt tussen pedofiel en pedoseksueel, omdat daar wettelijk en ook moreel gezien een groot verschil tussen zit. Maar dat is weer een andere discussie.

Dus er kan nu een onderscheid worden gemaakt tussen;

Homoromantisch (verliefdheid/romantische gevoelens hebben voor iemand van hetzelfde geslacht)
Homofiel (seksuele gevoelens hebben voor iemand van hetzelfde geslacht, maar deze niet noodzakelijkerwijs beoefenen)
Homoseksueel (seks hebben met mensen van hetzelfde geslacht)

En in plaats van Homo- kunnen ook andere voorvoegsels worden gebruikt. I like it. ^^

Edit: wel een interessante vraag, wanneer wordt iemand als 'x-seksueel' gezien? Als diegene 1 keer seks heeft gehad met X, als dat binnen een bepaalde tijd geleden is gebeurd, of als dat regelmatig gebeurt?

[ Laatst gewijzigd door Deco T. Aoreste; 04 februari 2013 om 01:06 ]

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 04 februari 2013 @ 18:55
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Deco T. Aoreste Bekijk bericht
Het onderscheid is er niet in het dagelijkse taalgebruik. 'Homofiel' en 'homoseksueel' worden gebruikt als synoniemen, en de woorden 'heterofiel' en 'bifiel' bestaan bij mijn beste weten niet. Je hebt wel gelijk, het zou een hoop opheldering geven als dat algemeen gebruikt werd. Al vind ik het woord 'bifiel' wel extreem lelijk klinken trouwens, maar ja, niet zoveel aan te doen. Overigens wordt het onderscheid wel gemaakt tussen pedofiel en pedoseksueel, omdat daar wettelijk en ook moreel gezien een groot verschil tussen zit. Maar dat is weer een andere discussie.

Dus er kan nu een onderscheid worden gemaakt tussen;

Homoromantisch (verliefdheid/romantische gevoelens hebben voor iemand van hetzelfde geslacht)
Homofiel (seksuele gevoelens hebben voor iemand van hetzelfde geslacht, maar deze niet noodzakelijkerwijs beoefenen)
Homoseksueel (seks hebben met mensen van hetzelfde geslacht)

En in plaats van Homo- kunnen ook andere voorvoegsels worden gebruikt. I like it. ^^

Edit: wel een interessante vraag, wanneer wordt iemand als 'x-seksueel' gezien? Als diegene 1 keer seks heeft gehad met X, als dat binnen een bepaalde tijd geleden is gebeurd, of als dat regelmatig gebeurt?
Ik denk dat dat helemaal afhangt van het gevoel wat iemand heeft bij de dingen die hij of zij doet. Kan zijn dat ie meer gevoelens heeft voor mannen maar beter in de markt ligt bij vrouwen en daar dus vaker seks mee heeft. Om maar eens wat te noemen.

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten