Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Drugs #4

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 31 mei 2012 @ 21:17
Met quote antwoorden

Ze controleren niet wat je doet met je geld maar hoeveel geld je krijgt. Het blijft je geld.

Gođafoss
Drowning hero

Gođafoss's avatar
Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 02:59
Met quote antwoorden

"Het blijft je geld" ja lekker boeie, ik was niet van plan iemand anders z'n drugsverslaving te financieren. Gelukkig ziet de regering dat ook in.

Life is a perception of your own reality.
Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 09:13
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Digger Nick Bekijk bericht
Nee, als je uitkering krijgt is het wel je geld. Dat is net het punt van uitkering en het solidariteitsprincipe. Leef er maar mee.
Och...
Als het op je rekening staat is het jou geld ja. Maar de overheid bepaald hoeveel geld je krijgt en ik neem aan dat als er gekort word op jou uitkering, dat ze niet je rekening plunderen maar bij je volgende 'salaris' geld inhouden. Je hebt recht op een uitkering en de plicht om er verantwoord mee om te gaan.

Ik sluit me overigens aan bij Dave en Steven. Ik vind het niet tof dat belastinggeld gebruikt moet kunnen worden om een verslaving te financieren.

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 15:31
Met quote antwoorden

Er is een verschil tussen een drugsverslaving financieren of dat iemand ooit een pilletje slikt terwijl hij een uitkering heeft. Niet alles is zo zwart/wit.
Want dan kan je hem ook doorvoeren naar de student. We krijgen STUDIEfinanciering, maar hoeveel studenten geven het uit aan bier&drugs? Genoeg. Dat zijn net zo goed belastingcenten als een uitkering

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
Falsifica
Oude Garde

Falsifica's avatar
Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 16:09
Met quote antwoorden

Over anderhalve maand krijg ik ritalin voorgeschreven. En persoonlijk ben ik daar heel blij mee.

Het punt met drugs is vooral dat je je realiseert wat ze met je doen. Daarnaast telt hoeveelheid, omgeving en eigen toestand ook mee aan de beleving.
Als je ten eerste informatie ernaar zoekt, ten 2e een normale hoeveelheid inneemt, ten 3e een rustige omgeving en vrienden zoekt en als laatste lekker in je vel zit, dan maakt het in princiepe niet meer uit wat je pakt.

Verder een laatste punt, en dat is rekening houden met of je verslavingsgevoelig bent, en ik ben dat. Dus voor mij is 1/2 keer Max. voor de meeste drugs - op smartdrugs na dan.

All I need is some paying attention, paying attention, medication.
Just some attention, paying attention, paying attention..
Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 16:14
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Irri Bekijk bericht
Er is een verschil tussen een drugsverslaving financieren of dat iemand ooit een pilletje slikt terwijl hij een uitkering heeft. Niet alles is zo zwart/wit.
Want dan kan je hem ook doorvoeren naar de student. We krijgen STUDIEfinanciering, maar hoeveel studenten geven het uit aan bier&drugs? Genoeg. Dat zijn net zo goed belastingcenten als een uitkering

En dat vind ik net zo slecht. Het grappige is dat ze ook nog gaan zeiken van QQ WE KRIJGEN NIET GENOEG GELD.

Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 16:21
Met quote antwoorden

Dat is ook net zo slecht maar dat 'niet genoeg geld krijgen' is in sommige gevallen ook zo. Er zijn ook mensen die daadwerkelijk hun studie betalen van stufi ;p

Falsifica: Nouuuu, het maakt behoorlijk uit wat je inneemt hoor. Het scheelt nogal of iemand aan X of coke zit. Dat laatste is meestal echt verkeerd.

Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 16:23
Met quote antwoorden

Mja true, jammer genoeg ken ik mensen die zitten te zeiken dat ze niet genoeg krijgen, terwijl ik weet dat ze het uitgeven aan alcohol etc. Moeten de goede studenten natuurlijk weer onder gaan leiden. n.n

Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 16:37
Met quote antwoorden

Dat maakt je niet meteen een slechte student hoor. ;p maar goed, dat is een andere discussie.

Falsifica
Oude Garde

Falsifica's avatar
Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 17:15
Met quote antwoorden

Quote:
Dat is ook net zo slecht maar dat 'niet genoeg geld krijgen' is in sommige gevallen ook zo. Er zijn ook mensen die daadwerkelijk hun studie betalen van stufi ;p

Falsifica: Nouuuu, het maakt behoorlijk uit wat je inneemt hoor. Het scheelt nogal of iemand aan X of coke zit. Dat laatste is meestal echt verkeerd.
Het nuttigen van coke zie ik als gewoon dom. Want zoals ik al zei is het belangrijk informatie te zoeken van wat je pakt alvorens het te gebruiken. En coke heeft nou niet de meest gewenselijke effecten. Ik bedoel je krijgt er een kick van, maar in verhouding tot de kosten + de duur van het effect is het het niet waard het te pakken. (Achja persoonlijke opinie.)

Quote:
Dat maakt je niet meteen een slechte student hoor. ;p maar goed, dat is een andere discussie.
Eens.

All I need is some paying attention, paying attention, medication.
Just some attention, paying attention, paying attention..
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 19:38
Met quote antwoorden

..Ik snap nog steeds niet helemaal waarom je volgens jullie alleen geld mag uitgeven aan serieuze dingen als je leeft van een uitkering/stufi. Alcohol/drugs mogen dus niet volgens velen hier? Mogen andere vormen van entertainment dan wel, mag je op vakantie ofzo? Ik koop regelmatig drank enzo van mijn stufi maar alles met mate, ik zorg ervoor dat ik genoeg geld overhoud voor dingen die ik echt nodig heb.

Trouwens, ontspanning is evengoed nodig in het leven en dat is ook verrekend in de meeste uitkeringen, al moeten de armste mensen in Nederland dat alsnog wel heel low-budget doen. =P Die drinken dan ook vaak goedkoop bier, dus dat klopt dan wel weer!

En stel dát iemand met een uitkering onverhoopt verslaafd raakt, wat dan? Het kan iedereen overkomen (al is de een uiteraard gevoeliger ervoor dan de ander). Maar de gemeenschap gaat daar uiteindelijk sowieso voor betalen, want als iemand het niet kan betalen van de uitkering gaat men vaak uit stelen. Dat is natuurlijk niet goed, maar wel de harde waarheid. Volgens mij kun je in zo'n geval beter het probleem, de verslaving dus, behandelen, dan zeggen 'ja sorry jij mag geen drugs kopen van je uitkering'.

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 01 juni 2012 @ 20:48
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Deco T. Aoreste Bekijk bericht
..Ik snap nog steeds niet helemaal waarom je volgens jullie alleen geld mag uitgeven aan serieuze dingen als je leeft van een uitkering/stufi. Alcohol/drugs mogen dus niet volgens velen hier? Mogen andere vormen van entertainment dan wel, mag je op vakantie ofzo? Ik koop regelmatig drank enzo van mijn stufi maar alles met mate, ik zorg ervoor dat ik genoeg geld overhoud voor dingen die ik echt nodig heb.

Trouwens, ontspanning is evengoed nodig in het leven en dat is ook verrekend in de meeste uitkeringen, al moeten de armste mensen in Nederland dat alsnog wel heel low-budget doen. =P Die drinken dan ook vaak goedkoop bier, dus dat klopt dan wel weer!

En stel dát iemand met een uitkering onverhoopt verslaafd raakt, wat dan? Het kan iedereen overkomen (al is de een uiteraard gevoeliger ervoor dan de ander). Maar de gemeenschap gaat daar uiteindelijk sowieso voor betalen, want als iemand het niet kan betalen van de uitkering gaat men vaak uit stelen. Dat is natuurlijk niet goed, maar wel de harde waarheid. Volgens mij kun je in zo'n geval beter het probleem, de verslaving dus, behandelen, dan zeggen 'ja sorry jij mag geen drugs kopen van je uitkering'.
Och...
Ik neem aan dat op deze manier het nuttigen van drugs zo onaantrekkelijk mogelijk wordt gemaakt, maar deze manier is alles behalve waterdicht. Het is sowieso een beetje een kromme constructie om te korten op een uitkering omdat je een wietpas hebt waar mee je wiet kunt kopen dat feitelijk illegaal is.

Dat het allemaal geen goede oplossingen zijn, betekend niet dat niks doen beter is. Als je op deze manier denkt, kun je overal wel tegenaan blijven schoppen, maar wat werkt dan wel? Wat wil je er aan doen behalve eindeloos op de overheid blijven zeiken? Verzin dan iets wat wel werkt.

Verder ben ik het eens dat ontspanning in een studie belangrijk is en dat drank met mate ook moet kunnen. Ik vind echter wel dat eerste levensbehoefte (wonen, voeding, school) bevredigd moeten worden en als je dan nog geld over hebt, je er best leuke dingen van kan doen. Voor de een is dat drank (iets waar ik het persoonlijk volstrekt mee oneens ben, maar ieder zijn eigen) en voor de ander is dat vakantie. Ik vind bijlenen omdat je anders niet zo veel secundaire behoefte kan bevredigen, niet een hele verstandige keus in mijn ogen.

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Southwind
-

Southwind's avatar
Standaard geplaatst op 31 juli 2012 @ 16:04
Met quote antwoorden

Heeft iemand ervaring met de wietsoort repelsteeltje? De naam klonk wel leuk dus ik heb het maar gekocht. De gozer achter de balie kom me alleen niet vertellen of het een Indica of Sativa was en welke effecten het verder heeft. Op internet kon ik ook al niks vinden.

EDIT: Na een zorgvuldig onderzoek te hebben uitgevoerd (waarbij ik de substantie heb aangestoken) kan ik concluderen dat het een indica is. Probleem opgelost dus.

[ Laatst gewijzigd door Southwind; 05 augustus 2012 om 21:55 ]

Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss
Kast
Hiephiep.

Kast's avatar
Standaard geplaatst op 19 januari 2013 @ 16:56
Met quote antwoorden

Gisteren voor het eerst een xtc pil genomen. Fuck wat een geweldige ervaring. Keek er tegen op, maar nu ik het eens heb gedaan, pfoeh, beste gevoel ever

Het_Papiertje
Pantsu?

Het_Papiertje's avatar
Standaard geplaatst op 19 januari 2013 @ 18:40
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Kast Bekijk bericht
Gisteren voor het eerst een xtc pil genomen. Fuck wat een geweldige ervaring. Keek er tegen op, maar nu ik het eens heb gedaan, pfoeh, beste gevoel ever
VOEL JE DE KATER AL?! VOEL JE HEM AL?!

MDMA katers zijn gewoon echt de reden dat ik het niet meer gebruik. xD De laatste keer dat ik het gebruikte wilde ik ruim een week gewoon echt dood. xD

Pantsu misete moratte yoroshii desu ka?
And at the end of the tour there will be free happily ever afters for everyone
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten