Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Drugs #4

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Southwind
-

Southwind's avatar
Standaard geplaatst op 05 februari 2013 @ 21:28
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorin Bekijk bericht
Aan de mensen hier die blowen of die vrienden hebben die blowen:
Hoeveel gram rook je per week/maand en hoeveel betaal je hier voor?

Ik ben zelf een enthousiast cannabisgebruiker. Ik houd echt oprecht ontzettend veel van wiet en ik ervaar geen negatieve bijwerkingen. Het helpt mij om mijn emoties te reguleren, te ontspannen, te slapen, te genieten van kleine dingen als ik niet lekker in mijn vel zit... enzovoort. Daarnaast is high zijn natuurlijk gewoon lekker.

Ik geef per week 10 tot 20 euro (in praktijk meestal 20) uit aan wiet in de coffeeshop; dat is in mijn geval 2.3 tot 4 gram. Hiermee kom ik op maximaal 16 gram/80 euro wiet per maand uit. Is dat echt zo belachelijk veel als mensen mij willen laten denken? Mijn vrienden die blowen geven denk ik meer uit aan wiet. Daarnaast ga ik ook niet echt meer uit dus dit is zegmaar mijn uitgaansgeld.
Ik rook gemiddeld Ç10,- per maand weg. Dat is echt ontzettend weinig eigenlijk. Ik woon nog thuis en hoewel mijn ouders niet tegen wiet zijn wordt het niet gewaardeerd als ik stoned wordt in huis. Meestal rook ik dus als iedereen slaapt en daar moet ik dus voor opblijven (best sneu nu ik het zo lees ). Dan ga ik liever slapen zodat ik niet in slaap val tijdens colleges. Daarnaast is het in de winter te koud om buiten een jointje te roken met vrienden (iets wat ik zomers regelmatig doe).
Ik verwacht wel dat als ik op mezelf woon het gebruik aanzienlijk omhoog gaat.

Ik denk dat jouw gebruik niet abnormaal is. Ik ken genoeg mensen die het dubbele uitgeven aan alcohol.

Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss
Devian
Wie?

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 05 februari 2013 @ 23:38
Met quote antwoorden

Dat wilt echter niet zeggen dat het een gezonde hoeveelheid is om te gebruiken.

N3TM@SK
私は非常に投石してい

N3TM@SK's avatar
Standaard geplaatst op 10 maart 2013 @ 22:17
Met quote antwoorden

vandaag een keer Wiet door de Vaporizer gedaan.
God dat is toch een ander gevoel dan dat ik een joint rook.
Maar het is wel een lekker gevoel moet ik zeggen.

Fc 3DS:3952 6994 0365
05-12-2005 De dag die geen enkele PSV-er ooit zal vergeten
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 11 maart 2013 @ 12:04
Met quote antwoorden

NP: Kraantje Pappie feat. GeralDyme - Achtbaan

Alle MDMA-liefhebbers luisteren!

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Mashiro
Alchemist

Mashiro's avatar
Standaard geplaatst op 11 maart 2013 @ 15:46
Met quote antwoorden

Kunnen mensen die geen drugs gebruiken zich ook in de discussie mengen? Zoja, vraagje voor jullie allen. Wat, en waarom je gebruikt? Ik ben zeer benieuwd. Zelf gebruik ik niks, ben ik een te heilig boontje voor. :x

Stop my bleeding with your hand
Or let me fly to Heaven, my friend..
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 11 maart 2013 @ 20:40
Met quote antwoorden

Drugs zorgen ervoor dat er gevoelens bij je opgewekt worden die je niet van nature kan krijgen. Je bewustzijn wordt veranderd; soms hoor/zie je dingen anders dan gebruikelijk, of je reageert anders op dingen. Waarom je dat zou opwekken... eigenlijk zijn er veel verschillende redenen. Soms is het puur hedonisme en is het gewoon omdat het heel erg lekker voelt, maar soms (vooral met psychedelica) is het ook veel meer dan dat. Ik ben van mening dat het een positief effect kan hebben op je levenswijze wanneer je zo af en toe uit je comfort zone wordt gehaald met behulp van drugs, omdat je zo heel anders aan kan gaan kijken tegen (aspecten van) jezelf of de wereld om je heen.

Elke drug heeft ook een ander nut, ook de niet-psychedelische. Hero´ne bijvoorbeeld, wat weinig recreatief gebruikt wordt omdat het zo vreselijk verslavend is, is een extreem krachtige pijnstiller die alle negatieve gevoelens (fysiek en mentaal) als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. Coca´ne is vooral een enorme boost voor je ego. Van speed word je wakker, alert en actief. Alcohol, de populairste drug waarvan niet iedereen beseft dat het een drug is, is een sociaal smeermiddel dat zorgt dat mensen loskomen en dingen doen die ze normaal niet zouden doen. Cannabis is ook verdovend, maar kan de creativiteit bevorderen en heeft wat interessante neveneffecten (lach- en vreetkicks). MDMA/XTC maakt mensen euforisch en (meestal) actief, maar ook zacht en knuffelbaar en meer geneigd te praten over persoonlijke zaken.

Psychedelische drugs worden meestal gebruikt op spirituele of zelf-actualiserende basis, hoewel ze ook als genotmiddel kunnen worden gebruikt. Paddo's/truffels zijn waarschijnlijk de meestgebruikte psychedelische drugs in Nederland, gevolgd door LSD, en verder heb je drugs als 2C-B, mescaline en DMT/ayahuasca. Er zit een verschil in de precieze uitwerkingen van deze drugs maar ze veroorzaken allemaal veranderde denkprocessen, vaak vergezeld van hallucinaties. En dan heb je ook nog dissociatieve drugs, zoals ketamine, die je het gevoel geven dat je lichaam en geest losgekoppeld worden van elkaar.

Natuurlijk hebben al deze drugs ook gevaren, maar je vroeg naar de redenen dat ze gebruikt worden. En dat is meestal toch om het specifieke effect van die drug op te roepen. Waarom ze dat willen oproepen verschilt dus, mijn redenen heb ik bovenaan genoemd. ^^ Bovenal vind ik het gewoon machtig interessant om te zien wat een stofje kan doen met een mens.

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Mashiro
Alchemist

Mashiro's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2013 @ 00:43
Met quote antwoorden

Bedankt voor je post Deco, interessant om te lezen. Wellicht moet je er eens een wat uitgebreider schrijven en het verkopen als Phone Novel . Ik snap persoonlijk niet waar mensen de nieuwsgierigheid van opwekken. Ikzelf rook niet (nooit geprobeerd, ik weet dat het zo verslavend is als de pest), want ik denk er geen behoefte aan te hebben. 't Kost alleen maar geld, en dat beetje fašade van een wat rustiger bewustzijn is ook onzin. Hetzelfde denk ik over drugs. Ik drink wel, maar ben totaal geen comazuiper, slechts iemand die op zijn tijd een drankje kan waarderen. Als ik m'n horizon wil verbreden, wat zou jij me aanraden?

Ik overweeg niet drugs te gaan gebruiken o.i.d., ik vind het echter wel zeer interessant hoe een gebruiker tegenover mij zou staan.

Stop my bleeding with your hand
Or let me fly to Heaven, my friend..
Go­afoss
Drowning hero

Go­afoss's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2013 @ 00:52
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Mashiro Bekijk bericht
Bedankt voor je post Deco, interessant om te lezen. Wellicht moet je er eens een wat uitgebreider schrijven en het verkopen als Phone Novel . Ik snap persoonlijk niet waar mensen de nieuwsgierigheid van opwekken. Ikzelf rook niet (nooit geprobeerd, ik weet dat het zo verslavend is als de pest), want ik denk er geen behoefte aan te hebben. 't Kost alleen maar geld, en dat beetje fašade van een wat rustiger bewustzijn is ook onzin. Hetzelfde denk ik over drugs. Ik drink wel, maar ben totaal geen comazuiper, slechts iemand die op zijn tijd een drankje kan waarderen. Als ik m'n horizon wil verbreden, wat zou jij me aanraden?

Ik overweeg niet drugs te gaan gebruiken o.i.d., ik vind het echter wel zeer interessant hoe een gebruiker tegenover mij zou staan.
Met MDMA kan je echt een ziek goede band met mensen vormen.
Om meer een ander perspectief op je leven te krijgen, zijn psychedelica goed als je 't mij vraagt. Zelfs uit bad trips (of misschien zelfs vˇˇral daaruit) kun je nog leerzame ervaringen halen. Je leert veel beter vanuit verschillende hoeken naar je leven te kijken en de details gaan je veel meer opvallen.

Ik dacht zelf ooit dat ik me wel goed voelde na een wat mindere periode, maar tijdens een trip toen heb ik alles heel erg moeten onderdrukken omdat ik voelde dat ik anders behoorlijk bad zou gaan. Toen heb ik achteraf na kunnen denken en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik me nog steeds niet helemaal chill voelde en ik wist ook waardoor dat kwam. Terwijl ik daar zonder drugs mogelijk niet was achter gekomen en het dus ook minder goed zou hebben kunnen verwerken.

Life is a perception of your own reality.
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2013 @ 13:14
Met quote antwoorden

Quote:
Bedankt voor je post Deco, interessant om te lezen. Wellicht moet je er eens een wat uitgebreider schrijven en het verkopen als Phone Novel .
Dank je ^^

Quote:
Ik snap persoonlijk niet waar mensen de nieuwsgierigheid van opwekken.
Ik denk dat de meesten zien dat anderen het gebruiken en zo zelf ook ge´nteresseerd raken, of via verhalen van vrienden. Het idee van 'peer pressure' zit dus wel wat in, maar het is natuurlijk geen garantie dat iemand begint aan drugs. Volgens mij heeft de ene persoon van nature wel meer affiniteit met experimenteren Ún met specifieke drugs dan de andere persoon.

Quote:
Ikzelf rook niet (nooit geprobeerd, ik weet dat het zo verslavend is als de pest), want ik denk er geen behoefte aan te hebben. 't Kost alleen maar geld, en dat beetje fašade van een wat rustiger bewustzijn is ook onzin.
Weet je, over tabak ben ik het aardig met je eens. De effecten op je bewustzijn zijn mild, wat tabak als drug eigenlijk vrij overbodig maakt, maar de verslaving is allesbehalve mild en wordt bovendien steeds duurder om in stand te houden. Ik heb het weleens gebruikt (in de vorm van een waterpijp met name) maar het is niet echt de moeite waard, er zijn veel betere drugs.

Quote:
Hetzelfde denk ik over drugs. Ik drink wel, maar ben totaal geen comazuiper, slechts iemand die op zijn tijd een drankje kan waarderen.
In principe gebruik je natuurlijk wel (kleine hoeveelheden) drugs als je af en toe alcohol drinkt. Daar is niks mis mee. Je bent, zo zeg je, 'geen comazuiper'; ik neem aan dat je bedoelt dat je ook niet graag dronken wordt. Dat is inderdaad het veiligst en het gezondst, en niet iedereen houdt ervan. Als je het niet wilt moet je het ook niet doen.

Quote:
Als ik m'n horizon wil verbreden, wat zou jij me aanraden?
Well - je houdt om wat voor reden dan ook niet van dronken worden, dus je hebt niet echt een referentiekader met betrekking tot drugs. Dus wat je ook gebruikt, begin met een lage dosis om het effect te verkennen, anders ga je te hard voor je gevoel en kun je in paniek raken. Als je echt interesse hebt, vraag eens rond in je vriendenkring of er mensen ervaring hebben met (bijvoorbeeld) paddo's of wiet, en stel voor om een keer wat samen uit te proberen. Begin dan met bijvoorbeeld een half portie paddo's, of een paar hijsjes van een joint/pijpje.

Quote:
Ik wil herhalen dat het het veiligst is om helemaal geen drugs te gebruiken, maar het kan in het leven soms goed (Ún erg leuk) zijn om niet altijd de veiligste weg te kiezen. Ik vind dat iedereen zelf die keuze moet maken en dat gebruikers en niet-gebruikers elkaar in hun waarde moeten laten. Een paar van mijn beste vrienden zijn gebruikers en een paar van mijn beste vrienden zijn niet-gebruikers. Uiteindelijk, hoe interessant drugs ook zijn en hoeveel impact ze ook kunnen hebben op je leven, is het heel waarschijnlijk dat een gebruiker gewoon zichzelf blijft.

T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2013 @ 18:13
Met quote antwoorden

-----

[ Laatst gewijzigd door T. Tapes; 24 maart 2013 om 13:25 ]

't.tapes visitor messages best visitor messages' - Hawk, 2012
N3TM@SK
私は非常に投石してい

N3TM@SK's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2013 @ 18:52
Met quote antwoorden

Quote:
Kunnen mensen die geen drugs gebruiken zich ook in de discussie mengen? Zoja, vraagje voor jullie allen. Wat, en waarom je gebruikt? Ik ben zeer benieuwd. Zelf gebruik ik niks, ben ik een te heilig boontje voor. :x
Wiet bij mij is een genotsmiddel en het is goed voor me ziekte te controleren.
Coke gebruik ik alleen maar als genotsmiddel en dat is ook maar 1 keer per 2 maanden dat ik het gebruik.

Fc 3DS:3952 6994 0365
05-12-2005 De dag die geen enkele PSV-er ooit zal vergeten
HorridOwn4ge
Burn Motherfucker Burn!

HorridOwn4ge's avatar
Standaard geplaatst op 14 maart 2013 @ 22:44
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Het_Papiertje Bekijk bericht
VOEL JE DE KATER AL?! VOEL JE HEM AL?!

MDMA katers zijn gewoon echt de reden dat ik het niet meer gebruik. xD De laatste keer dat ik het gebruikte wilde ik ruim een week gewoon echt dood. xD
Ik vond de kater wel meevallen toen ik xtc voor het eerst had gebruikt ~8 weken terug, het enige wat wel zeer kut was, was dat ik de volgende dag moest werken om 17:00, met, wat zal het zijn, 3 uur slaap denk ik.

Wel tot nu toe ÚÚn van de leukste dingen die ik ooit gedaan heb.

Jack was nimble, Jack was quick, but Jack still couldn't dodge Chuck Norris' roundhouse kick.
Creds naar WhiteAbsol voor ava.
Kumori
horohorohoro

Kumori's avatar
Standaard geplaatst op 18 maart 2013 @ 10:22
Met quote antwoorden

Quote:
Zelf gebruik ik geen drugs en heb ook nog nooit iets geprobeerd. Ik rook ook niet, ik drink alleen een drankje op zijn tijd, ook dit doe ik nooit doordeweeks en tegenwoordig ben ik vaak ook helemaal nuchter op feestjes. (dankzij een vervelende ervaring)

Ik houd er gewoon niet van om de volgende dag niks meer te weten want die gedachte maakt me bang, ook wil ik gewoon bewust zijn van mijn keuzes en heb het gevoel dat dat niet kan onder invloed van drugs (en alcohol).

Ook heb ik mensen in dichte omgeving heel erg achteruit zien gaan omdat ze in aanraking kwamen met drugs. Mijn broer begon met 'gezellig' blowen en belandde in een afkickkliniek.

Misschien ben ik wel echt een heilig boontje maar I don't care. Ik haat drugs

My Animelist | | DeviantART
A strong positive mental attitude will create more miracles than any wonder drug.
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 18 maart 2013 @ 12:23
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Kumori Bekijk bericht
Ik houd er gewoon niet van om de volgende dag niks meer te weten want die gedachte maakt me bang, ook wil ik gewoon bewust zijn van mijn keuzes en heb het gevoel dat dat niet kan onder invloed van drugs (en alcohol).
Met de meeste drugs is het nooit zo dat je de volgende dag niets meer weet. Vooral met psychedelica (in een normale dosis) onthoud je naar mijn idee eerder meer van de avond dan minder. Met veel alcohol kunnen blackouts inderdaad wel voorkomen maar alleen als je het echt hÚÚl bont maakt, ik heb het in totaal denk ik 2 of 3 keer gehad. Inderdaad niet chill, daarom drink ik normaal ook nooit zˇ veel.

Quote:
Ook heb ik mensen in dichte omgeving heel erg achteruit zien gaan omdat ze in aanraking kwamen met drugs. Mijn broer begon met 'gezellig' blowen en belandde in een afkickkliniek.
Dat is heel vervelend, ik kan me voorstellen dat dat een enorme impact heeft gehad op jullie gezin. Het gebeurt helaas nog te vaak dat gebruikers zichzelf niet in de hand kunnen houden en dan in de problemen komen. Het is lastig te zeggen wat precies de oorzaak is vaak, maar naar mijn idee heeft het ermee te maken dat men om de verkeerde redenen gebruikt - escapisme in plaats van exploratie. Zeker met cannabis kan dat goed, dat mensen er op een gegeven moment een hekel aan krijgen om nuchter te zijn. Gelukkig geldt dat lang niet voor alle gebruikers.

Quote:
Misschien ben ik wel echt een heilig boontje maar I don't care. Ik haat drugs
Dat is natuurlijk je goed recht, zolang je mensen maar niet veroordeelt om het feit dat ze drugs gebruiken. ^^

Kumori
horohorohoro

Kumori's avatar
Standaard geplaatst op 18 maart 2013 @ 15:50
Met quote antwoorden

@Deco: Mensen veroordelen omdat ze drugs gebruiken doe ik zeker niet, ik ga niet over andermans leven dus ik heb ook geen idee waarom ik me daarmee zou bemoeien. ;p

Wel vind ik het heel erg vervelend als ik door mensen word betrokken bij drugs/alcohol/tabak terwijl ik dat niet wil en ze het dan gaan opdringen zoals: 'Wil je echt geen peuk? ah joh, 1 hijsje maar, kom op!'
Ik kan daar zo boos om worden, laat me gewoon met rust xD haha

[ Laatst gewijzigd door Kumori; 18 maart 2013 om 18:50 ]

My Animelist | | DeviantART
A strong positive mental attitude will create more miracles than any wonder drug.
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten