Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > Art & Fiction
Deze pagina opnieuw laden Inspiratie Topic (Block the Block)

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Killax
The Grappler

Killax's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2012 @ 19:20
Met quote antwoorden

Doordat iedereen wel eens te maken heeft met een artist-block of een writers-block, ik zeker niet uitgesloten, heb ik maar besloten dit topic leven in te blazen.

Dit topic is bedoeld om:

- Art te plaatsten (doe dit altijd in een spoiler tag en geef een omschrijving)
- Gedichten/Verhalen te plaatsen (doe dit altijd in een spoiler tag)

LET OP, doe je art, gedicht of verhaal altijd in spoiler tags, zodat mensen niet altijd een wall of art/tekst voor hun neus krijgen ook al zijn ze niet hier naar op zoek.

Het idee hierachter is elkaar te kunnen inspireren en om hulp te vragen indien je vast zit met een stukje Art, Gedicht of Verhaal.

Logia, Zoan, Mecia... I can seal their powers... All the arrogant wretched ability users! My power can't be stopped!
Killax
The Grappler

Killax's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2012 @ 19:23
Met quote antwoorden

Panel design #1

Enorm handig voor mensen die een comic zelf willen maken.

Panel design #2

Geeft een meer in-depth kijkje op hoe western professionals het doen.

Logia, Zoan, Mecia... I can seal their powers... All the arrogant wretched ability users! My power can't be stopped!
Killax
The Grappler

Killax's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2012 @ 19:31
Met quote antwoorden

Realstic Pokemon

Een mooi voorbeeld hoe je een eigen draai kan geven aan art die al heel vaak gedaan is door anderen.
De bron: http://danbooru.donmai.us/post/index?tags=akaitera

Perspectief #1

Slechts een paar voorbeelden van perspectief @ manga.

Atrox
|

Atrox's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2012 @ 21:52
Met quote antwoorden

Cool topic. Ik zal eens in m'n eigen inspiratie-boekje kijken wat ik kan vinden om met jullie te delen .

Killax
The Grappler

Killax's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2012 @ 22:28
Met quote antwoorden

En daar is dit topic precies voor bedoeld! Ik ben erg benieuwt wat je hebt. Hierbij nog meer dumps:

3-d Poppen
Handig voor extra "edges" aan een tekening te geven etc. etc.

Black White Dames:

Full Western Comic Page [opbouw]

Atrox
|

Atrox's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2012 @ 22:42
Met quote antwoorden

Voor de minder grafisch (en misschien zelfs een tikkeltje filosofisch) aangelegden onder ons:

Een vreselijk cool concept van Peter L. Wilson.

Quote:
We verwelkomen de terugkeer van Chaos, want met het gevaar komt -- ten lange leste -- de mogelijkheid tot scheppen nabij.

Elke cultuur (elke grotere stedelijke/landbouw-cultuur tenminste) houdt er twee ogenschijnlijk tegenstrijdige mythen op na: de mythe van het Verval en de mythe van de Vooruitgang. Renť Guenon en de neo-traditionalisten doen het graag voorkomen alsof geen van de antieke culturen in Vooruitgang geloofde, maar dat deden ze natuurlijk wel.
Eťn versie van de Indo-Europese Vervalsmythe neemt de metalen -- goud, zilver, brons, ijzer -- als thema. Maar wat te denken van de mythe van de vernietiging van Kronos en de Titanen en hun opvolging door Zeus en de goden van de Olympus? -- eenzelfde verhaal als dat van Tiamat en Mardoek, of Leviathan en Jahweh. In deze 'Vooruitgangs'mythen wordt een vroeger chtonisch, chaotisch en aard- (of water-) gebonden 'vrouwelijk' pantheon vervangen (overweldigd) door een nieuw, gespiritualiseerd, geordend en hemels 'mannelijk' pantheon. Is hier geen sprake van een stap voorwaarts in de Tijd? En hebben Boeddhisme, Christendom en Islam niet allemaal beweerd beter te zijn dan het heidendom?

In werkelijkheid dienen beide mythen -- Verval zowel als Vooruitgang -- natuurlijk de belangen van Beheersing en van de Samenleving van de Beheersing. In beiden wordt toegegeven dat er iets anders, een andere vorm van het Sociale bestond voorafgaand aan de huidige toestand. In beide gevallen lijken we een 'herinnering van de soort' aan het Paleolithicum waar te nemen, aan die grote, lange, onveranderlijke prehistorie van de mens. In het ene geval wordt dit tijdperk als een enorme en akelig wrede wanorde gezien; een standpunt dat niet door de 18de eeuw werd uitgevonden, maar dat uit de Klassieke en Christelijke cultuur werd overgenomen. In het andere geval wordt de oerstaat gezien als kwetsbaar en onschuldig, als gelukkiger en gemakkelijker, goddelijker dan het heden -- maar ook als iets dat onherroepelijk verloren is gegaan, en slechts in de dood valt te hervinden.

Voor al zijn toegewijde en fanatieke aanhangers lijkt de Orde oneindig perfecter dan enige oorspronkelijke Chaos; terwijl hij zich aan zijn ontevreden potentiŽle vijanden voordoet als wreed en onderdrukkend (als van 'ijzer'), maar geheel en al onvermijdelijk -- als oppermachtig.

In geen van beide gevallen zullen de mythopoŽten van de Orde ooit toegeven dat 'Chaos' of de 'Gouden Eeuw' vandaag de dag nog zouden kunnen bestaan, laat staan dat ze nog bestaan, en wel hier en nu -- zij het onderdrukt door de illusoire totaliteit van de Geordende Samenleving. Wij geloven echter dat 'het Paleolithicum' (dat niet meer of minder een mythe is dan 'chaos' of de 'gouden eeuw') ook nu nog voortleeft als een soort onderbewustzijn binnen het sociale. En verder geloven we dat dit 'verdrongen materiaal' -- met het einde van het IndustriŽle Tijdperk, de ondergang van de Neolithische 'agrarische revolutie' en het verval van de laatste Orde-religies -- zal worden herontdekt. Wat zouden we anders kunnen bedoelen als we het hebben over 'psychisch nomadisme' of over 'de verdwijning van het Sociale'?

Het einde van de Moderne Tijd betekent geen terugkeer NAAR het Paleolithicum maar een terugkeer VAN het Paleolithicum.

De post-klassieke (of post-academische) antropologie heeft ons voorbereid op deze terugkeer van het verdrongene, want pas sinds kort kunnen we begrip en sympathie opbrengen voor jager/verzamelaars-gemeenschappen. De grotten van Lascaux werden precies op het juiste tijdstip herontdekt; geen enkele oude Romein, middeleeuwse Christen of 18de eeuwse rationalist had ooit hun schoonheid of belang kunnen waarderen. In deze grotten (symbolen van een archeologie van het bewustzijn) troffen we de kunstenaars aan die ze vormgaven; ontdekten we ze als onze voorlopers, maar ook als onszelf, levend en aanwezig.

Paul Goodman noemde het anarchisme eens 'neolithisch conservatisme'; scherpzinnig, maar niet meer accuraat. Het Anarchisme (het Ontologisch Anarchisme tenminste) sympathiseert niet meer met boeren & landbouwers, maar met de niet-autoritaire sociale structuren en de aan de meerwaarde-economie voorafgaande economie van de jager/verzamelaars. Bovendien kunnen we deze sympathie niet 'conservatief' noemen. 'Radicaal' zou meer op zijn plaats zijn, aangezien we onze wortels in het Vroege Stenen Tijdperk, in een soort eeuwig heden leggen. We willen geen terugkeer naar een materiŽle technologie uit het verleden (we willen onszelf niet naar het Stenen Tijdperk terugbombarderen), maar we zien wel uit naar de terugkeer van een geestelijke technologie waarvan we ons nauwelijks meer bewust waren. Het feit dat wij Lascaux zo mooi vinden geeft aan dat Babylon eindelijk op instorten staat. Het Anarchisme is waar-schijnlijk eerder een symptoom dan de oorzaak van deze ondergang. Ondanks onze utopische voorstellingen hebben we geen flauw idee wat ons te wachten staat. Maar wij zijn tenminste bereid tot deze drift in het onbekende. Voor ons is het het begin van een avontuur, i.p.v. het Einde van de Wereld. We verwelkomen de terugkeer van Chaos, want met het gevaar komt -- ten lange leste -- de mogelijkheid tot scheppen nabij.

bron

En ik ga Sakatho een keer poken om epische en inspirerende muziek.

Hier alvast iets. Je bent een jonge krijger in een indianenstam op weg naar de velden van de Purperen Buffels, waar je al sinds je kinderjaren verhalen over hoort. Laat je meeslepen.

*shels - Journey To The Plains

Betelgeuse
Alpha Orionis

Betelgeuse's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2012 @ 17:27
Met quote antwoorden

Een universum rond 'Ground Zero':
Enige tijd terug vond ik die uitdrukking als titel erg leuk 'klinken' en zat te fantaseren over wat voor verhaal rondom ground zero zou kunnen draaien. Ik kwam nagenoeg altijd bij een idee terecht als een gevaarlijke expeditie naar die plek. Gevaarlijk zou kunnen komen door:
  • spionage (dwz de expeditie is spionage jegens een kwaadaardige organisatie die op ground zero is vreselijk gevaarlijks wilt gaan doen),
  • onbekend wat er in ground zero is gebeurd: zij het biologisch (bijv. buitenaardse infectie na komeetinslag) of radioactiviteit (ongeluk met nucleare industrie, explosie onvoorstelbare krachtige kernbom e.d.)
Nagenoeg altijd apocalypsen dus. Post-apocalyptische SF is alzo nagenoeg altijd toepasbaar.
De voorbereiding op die expeditie kan an sich ook al een leuk verhaal opleveren.

Ik zou alzo willen vragen aan jullie: "welke gebeurtenis zou Ground Zero de naam ground zero hebben opgeleverd?"

Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2012 @ 17:50
Met quote antwoorden

Helaas kan ik de persoon hier boven niet verder helpen, maar ik had toch wel een klein vraagje;

Heeft iemand een goed idee (hoeft geen specifieke naam te zijn) voor een naam voor een bovennatuurlijke kracht voor mijn verhaal (zeg maar een soort 'aura' of 'zielskracht' of iets dergelijks)?

Nodoka Miyazaki
Everyonw can evolve

Nodoka Miyazaki's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2012 @ 19:26
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Betelgeuse Bekijk bericht
Een universum rond 'Ground Zero':
Enige tijd terug vond ik die uitdrukking als titel erg leuk 'klinken' en zat te fantaseren over wat voor verhaal rondom ground zero zou kunnen draaien. Ik kwam nagenoeg altijd bij een idee terecht als een gevaarlijke expeditie naar die plek. Gevaarlijk zou kunnen komen door:
  • spionage (dwz de expeditie is spionage jegens een kwaadaardige organisatie die op ground zero is vreselijk gevaarlijks wilt gaan doen),
  • onbekend wat er in ground zero is gebeurd: zij het biologisch (bijv. buitenaardse infectie na komeetinslag) of radioactiviteit (ongeluk met nucleare industrie, explosie onvoorstelbare krachtige kernbom e.d.)
Nagenoeg altijd apocalypsen dus. Post-apocalyptische SF is alzo nagenoeg altijd toepasbaar.
De voorbereiding op die expeditie kan an sich ook al een leuk verhaal opleveren.

Ik zou alzo willen vragen aan jullie: "welke gebeurtenis zou Ground Zero de naam ground zero hebben opgeleverd?"
Grond zero klinkt voor mij als iets waar een nulpunt is, zoals bij kernbommen dus het punt van de pure venietiging is. Als ik in een paar minuten iets moest bedenken zou Ground Zero een plek zijn waar iets is verwoest, iets is verdwenen of waar een groot expiriment omtrent explosies of eventueel het absoluut nulpunt (0 Kelvin dus ong. -274 Graden Celsius?) als doeleinden.
Wie weet kan het ook een codenaam zijn voor het gebied waar jr het wil laten afspelen, en het dus nog niet is gebeurd, en dat je karakters dit willen voorkomen.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
Helaas kan ik de persoon hier boven niet verder helpen, maar ik had toch wel een klein vraagje;

Heeft iemand een goed idee (hoeft geen specifieke naam te zijn) voor een naam voor een bovennatuurlijke kracht voor mijn verhaal (zeg maar een soort 'aura' of 'zielskracht' of iets dergelijks)?
Je zou kunnen gaan voor een "Soul Flare" of iets in die omtrend.

Een "Soul Flare" zou een unieke bron van energie die sommige mensen in hun ziel dragen. Elk heeft een andere kleur en de hoofdkleur zou zijn hoofdvaardigheid kunnen bepalen. Je hebt geen problemen met het opraken van kleuren want je kan altijd andere tinten gebruiken van een dezelfde kleur en met die tint net een verschil in de hoofdatribuut kunnen aanduiden.

Mijn 5 centen. Jullie hoeven niet persť iets met deze informatie te doen en dit is allemaal even in ~3 minuten uitgedacht en verre van compleet, maar aangezien het niet mijn verhaal is is het niet aan mij om jullie werk te bepalen. Daarom vraag ik ook geen credits oid voor dit, dat zou ronduit stupide zijn. (Zou het wel leuk vinden om jullie mening over dit te horen ^^)

Betelgeuse
Alpha Orionis

Betelgeuse's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2012 @ 19:40
Met quote antwoorden

Quote:
Kun je enigszins een omschrijving geven? Ik denk dat je in de naam van die kracht al enigszins moet proberen uit de drukken wat het is.
Als het iets is wat in de wereld van het verhaal in het dagelijks spraakgebruik voorkomt, hou het dan kort.
Een beetje gebruik maken van (mythes uit) Aziatisch, Latijn of klassiek Grieks kan leuk zijn om het mythisch te laten klinken en als je met een fantasy bezig bent is dat vast handig.

edit:
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Nodoka Miyazaki Bekijk bericht
Ground zero klinkt voor mij als iets waar een nulpunt is, zoals bij kernbommen dus het punt van de pure vernietiging is. Als ik in een paar minuten iets moest bedenken zou Ground Zero een plek zijn waar iets is verwoest, iets is verdwenen of waar een groot experiment omtrent explosies of eventueel het absoluut nulpunt (0 Kelvin dus ong. -274 Graden Celsius?) als doeleinden.
Wie weet kan het ook een codenaam zijn voor het gebied waar je het wil laten afspelen, en het dus nog niet is gebeurd, en dat je karakters dit willen voorkomen.
Ik dacht dat allemaal al te hebben gezegd..
Bedankt dat je het grootste gedeelte van wat ik reeds had gezegd in andere woorden heb geherformuleerd.

[ Laatst gewijzigd door Betelgeuse; 09 januari 2012 om 19:50 ]

Nodoka Miyazaki
Everyonw can evolve

Nodoka Miyazaki's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2012 @ 20:14
Met quote antwoorden

Quote:
edit:
Ik dacht dat allemaal al te hebben gezegd..
Bedankt dat je het grootste gedeelte van wat ik reeds had gezegd in andere woorden heb geherformuleerd.
Ik probeerde even snel mee te denken xD. Ik was er niet bepaald serieus mee bezig, vooral omdat ik liever niet teveel voro andere bedenk. Ik heb al teveel achtergrondinformatie voor mijn fictie (Die hier ergens dood rondzewrft, zolang niemand zich er in interesseert ben ik te lui om een eztra chapter hier te posten, ben er bijna 3 verder :P) en ik voed over van rare ideeŽn. Dus ik deel graag vage informatie uit dat gebruikt zou kunnen worden :x

Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2012 @ 21:12
Met quote antwoorden

Quote:
Kun je enigszins een omschrijving geven? Ik denk dat je in de naam van die kracht al enigszins moet proberen uit de drukken wat het is.
Als het iets is wat in de wereld van het verhaal in het dagelijks spraakgebruik voorkomt, hou het dan kort.
Een beetje gebruik maken van (mythes uit) Aziatisch, Latijn of klassiek Grieks kan leuk zijn om het mythisch te laten klinken en als je met een fantasy bezig bent is dat vast handig.
Wel, het is vrij lastig te omschrijven aangezien het niet een specifieke kracht is, maar het varieert voor iedere persoon die het gebruikt; voorwerpen dupliceren of het vloeibaar maken van stoffen.. een korte naam zou inderdaad handig zijn, en bedankt voor de tip

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Nodoka Miyazaki Bekijk bericht
Een "Soul Flare" zou een unieke bron van energie die sommige mensen in hun ziel dragen. Elk heeft een andere kleur en de hoofdkleur zou zijn hoofdvaardigheid kunnen bepalen. Je hebt geen problemen met het opraken van kleuren want je kan altijd andere tinten gebruiken van een dezelfde kleur en met die tint net een verschil in de hoofdatribuut kunnen aanduiden.
Dat kleuren-tinten-idee klinkt erg interessant, bedankt! Eens proberen of ik daar iets mee kan! De naam is prima bedacht, alhoewel ik, zoals hierboven ook staat, na de tip van hierboven, een korte naam prefereer.. en graag in een andere taal dan het Engels, om het wat, um, mysterieuzer te maken.

Als iemand hier nog een goede suggestie heeft, graag, in het Grieks, Latijns, maar Frans of Duits is ook prima!

Fruxano
今回

Standaard geplaatst op 09 januari 2012 @ 21:18
Met quote antwoorden

http://www.behance.net/ is wel een interessante site, allerlei verschillende projecten.

Atrox
|

Atrox's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2012 @ 21:37
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Fruxano Bekijk bericht
http://www.behance.net/ is wel een interessante site, allerlei verschillende projecten.
Ja, cool!

Doet een beetje denken aan http://www.kickstarter.com/ en http://bandcamp.com/ Beide ook erg interessante plekken om inspiratie op te doen bij minder bekende bronnen.

Nodoka Miyazaki
Everyonw can evolve

Nodoka Miyazaki's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2012 @ 21:44
Met quote antwoorden

Quote:
Dat kleuren-tinten-idee klinkt erg interessant, bedankt! Eens proberen of ik daar iets mee kan! De naam is prima bedacht, alhoewel ik, zoals hierboven ook staat, na de tip van hierboven, een korte naam prefereer.. en graag in een andere taal dan het Engels, om het wat, um, mysterieuzer te maken.

Als iemand hier nog een goede suggestie heeft, graag, in het Grieks, Latijns, maar Frans of Duits is ook prima!
je zou ook zelf de moeite kunnen nemen en zelf eens te verdiepen in die talen :P
Het is echt geen moeite om basiskennis van talen als Frans en Duits hierop toe te passen, pak eventueel een woordenboek van Nederlands-Duits/Frans om eens mooie combinaties op te zoeken, zo lastig is het niet ^^

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten