Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Holebi Topic

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Tijgertje-
Anime Forum Lid

Tijgertje-'s avatar
Standaard geplaatst op 17 juni 2012 @ 00:21
Met quote antwoorden

Misschien zijn je vrienden homofoob omdat ze het niet kennen? en als het echte vrienden zijn respecteren ze het .. het maakt jou niet anders. jij blijft hetzelfde

rella
Pookeemon

rella's avatar
Standaard geplaatst op 17 juni 2012 @ 00:22
Met quote antwoorden

Kun je een beste vriend definieren in die groep? Ik ben dan wel hetero maar ik heb veel mensenkennis. Hoe staat je beste vriend tegenover homo's? Misschien kun je het vertellen aan hem. Onze vriendengroep maakte ook veel homo grapjes, nu zijn er twee jongens uit onze vriendengroep uit de kast gekomen, homograpjes komen nog steeds voor, uit plagerij, Onze hele groep respecteert hun geaardheid. Misschien reageren ze wel heel anders dan je verwacht.

Ik wil wel precies weten wat jij onder hun homofobie verstaat, misschien is het dat helemaal niet

Friend Code: 5413 3819 8407 | THOMAS
Kijk mijn ruiltopic :D
http://forum.animewolken.nl/showthre...53#post1920253
Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 17 juni 2012 @ 12:12
Met quote antwoorden

Een lastige situatie. Natuurlijk kan iedereen roepen 'als ze het niet accepteren zijn het je vrienden niet!' Dat is in zekere zin ook zo, maar het is natuurlijk heel naar om het gevoel te hebben dat ze je niet zullen accepteren en dat je in de angst leeft je vrienden te verliezen.
Ik zou tóch proberen eerlijk te zijn. Probeer het rustig uit te leggen, want homofobie komt vaak voort uit (zoals het woord al zegt) angst. Angst voor iets dat ze niet kennen.
Ik ken ook iemand die recent uit de kast is gekomen tegen zijn vrienden en hij dacht ook dat ze het niet zouden accepteren, dat bleek goed uit te pakken: zijn vrienden zeiden gewoon 'tja, je bent nu eenmaal zo.'

En het is wel echt zo dat als het écht je vrienden zijn, ze je zullen accepteren. Verwacht echter niet meteen 100% begrip. Hoewel dat wel de ideale situatie zou zijn, moeten zij waarschijnlijk ook wennen aan deze nieuwe informatie. Het zou goed kunnen dat ze in het begin heel naar reageren, maar na een tijdje bijkrabbelen.
Sowieso zou ik inderdaad nadenken over welke van je vrienden het meest open erover is, en daarbij beginnen. Vertel het, op een rustige manier en leg uit dat je gewoon zo bént. Als die vriend goed reageert, kan je met diegene gaan praten over hoe je het aan de rest (misschien minder tolerante) vrienden kan gaan uitleggen.
Maar; bedenk dat het inderdaad mogelijk is dat sommigen het niet zullen accepteren. Dat is echt heel naar, maar wel de realiteit. Probeer er echter niet te bang voor te zijn, want soms raak je gewoon vrienden kwijt. Zo zit het leven helaas in het elkaar.

God, ik klink echt als een oude verzuurde vrouw nu ;p zo bedoel ik het niet!

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
Blackdemon
Lonely Wanderer

Standaard geplaatst op 17 juni 2012 @ 19:42
Met quote antwoorden

tja ze hebben gewoon een verkeerd voorbeeld. ze kijken naar de stereotypes enzo. mensen zoals ik waarvan je op het eerste gezicht kwa look en gedrag niet kunt zien dat ik homo ben en me niet anders zou gedragen als ik me altijd heb gedragen zijn nogal onbekend voor hun.

en waar ik bang voor ben is dat ze zich gedragen als hun ouders. zitten nogal rare gevallen tussen.

ik heb wel een vriend ertussen zetten die grotendeels van mijn vrienden kent en mee omgaat en die is semi uit de kast. ik vraag hem wel hoe ze ermee omgingen. zal me denk ik wat meer lef geven om het zelfde te doen.

Saskia
Diva.

Saskia's avatar
Standaard geplaatst op 08 juli 2012 @ 12:25
Met quote antwoorden

Ben benieuwd hoe het net je gaat. ^

Ik ben door iedereen geaccepteerd behalve door mijn moeder. Die gelooft nog steeds dat het een fase is.
Ook vroeger 'vriendinnen' gehad die van me weg liepen toen ik vertelde over mijn geaardheid. Maar die heb ik ook nooit meer gezien daarna.

Ik denk wel dat je moet denken: balen voor jou als je hiermee niet kan omgaan. Je krijgt vanzelf wel weer vrienden die het wel accepteren. En daar ben je gelukkiger mee. Je hoort niet bang te zijn voor de reacties als je uit de kast komt. ^^,

Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 08 juli 2012 @ 13:44
Met quote antwoorden

Hoe weet je zelf dat het geen fase is?

Saskia
Diva.

Saskia's avatar
Standaard geplaatst op 08 juli 2012 @ 13:47
Met quote antwoorden

Tja, dat gevoel moet je bij jezelf neerleggen. Afvragen of je nieuwsgierig bent of meer.

Ik weet al ongeveer 10 jaar dat ik niet nieuwsgierig ben en weet wat ik wil. En waar ik op val. ^_^

Failing to catch me at first keep encouraged,
Missing me one place search another,
I stop somewhere waiting for you.
Blackdemon
Lonely Wanderer

Standaard geplaatst op 11 juli 2012 @ 21:14
Met quote antwoorden

komend schooljaar zal me denk ik wel verraden.
merendeels van mijn vrienden zitten daar op school, waaronder mensen die het weten over mij. ze zullen het waarschijnlijk niet stil kunnen houden. maarja het bespaard me wel de moeite om het zelf te zeggen.

momenteel ben ik nog niet verder als voorheen. heb wel mijn vriendenkring wat uitgebreid door een leuk reisje door heel nederland (studenten ov ftw) gezellig met vrienden op stap en wat leuke evenementen bijgewoond

het direct aan mijn vrienden vertellen probeer ik toch liever te vermijden. ik ben niet echt zo iemand die direct is met dit soort dingen

Itawari
Anime Forum Lid

Itawari's avatar
Standaard geplaatst op 21 augustus 2012 @ 11:08
Met quote antwoorden

Pfft, naja ik ben gister dan eindelijk uit de kast gekomen.

Ik ben al een tijdje verliefd op mijn beste vriend.. echt heel erg. Maar ik heb het nooit verteld omdat ik niet wou dat mijn affectie voor hem onze vriendschap zou vergallen. Uiteindelijk, na ongeveer een schooljaar was het zover; hij kreeg contact met een meisje en daar werd hij dus verliefd op. Ik was blij voor hem maar ik begon me ook heel erg rot te voelen, echt heel erg rot. Mijn hart was gebroken zegmaar.

Uiteindelijk heb ik het gisteravond gezegd aan de beste-vriend-crush. Hij reageerde hier gelukkig heel erg goed op! Hij vond het heel erg knap dat ik het hem het heb durven vertellen. Mijn ouders hebben het ook heel erg goed opgevat! Heel erg emotioneel allemaal, ik heb echt zitten janken. (normaal ben ik echt helemaal niet zo xD)

Ik ben heel erg blij dat ik het verteld! Ik ben zo ontzettend blij met mijn vrienden en familie!

Ugh, sorry dat ik hier mijn hart heb zitten luchten i.p.v. wat bij te dragen aan dit topic. :c

Misschien helpen ervaringen als deze voor mensen die zelf uit de kast willen komen, maar die nog twijfelen. c:

- Edit: Oh, zie ik ook nog dat ik aan het bumpen ben.. sorry ;-; -

Roos
ಠ_ಠ

Roos's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2012 @ 11:11
Met quote antwoorden

Gefeliciteerd.

Ik heb een vraag aan alle holebi's die inmiddels voor hun geaardheid zijn uitgekomen

Vinden jullie het belangrijk dat de wereld van jouw geaardheid af weet?

Aanleiding van deze vraag is omdat ik een oud-klasgenootje eerder dit jaar op BNN's Uit de kast zag verschijnen om aan zijn ouders en vrienden te vertellen dat hij homo is. Hij durfde eerst niet te vertellen, want hij was bang dat zij verkeerd zouden reageren. Ik vind het dus heel raar dat, als je bang en verlegen bent, je meteen voor 16 miljoen Nederlanders je 'geheim' vertelt. Ik weiger te geloven dat een cameraploeg je zogenaamd een extra push geeft en ik vind het meer een soort aandachttrekkerij, net zoals die liefdesverklaringen voor tv, ruzies bijleggen en genante lijven etc etc.
Ik begrijp dat het belangrijk is dat je naaste familie en beste vrienden van je geaardheid afweten, maar is het nodig het publiekelijk aan te kondigen aan je schoolklas, studiegroep of volleyball club? Is het belangrijk dat je op je facebook profiel aangeeft dat je op mannen of vrouwen valt? datzelfde geldt overigens ook voor hetero's

Itawari
Anime Forum Lid

Itawari's avatar
Standaard geplaatst op 22 augustus 2012 @ 11:32
Met quote antwoorden

Naja 'nodig' vind ik wel heel sterk hoor. Het is gewoon wat jij het fijnst vind. Als jij vind dat de wereld het moet weten, then by all means. Maar als jij het liever gewoon alleen aan mensen vertelt waar je heel close mee bent, dan is dat ook prima. Heck, zelfs als je de rest van je leven in de kast wilt blijven zitten is dat prima. Zolang jij je er maar goed bij voelt.

Ik zelf ben niet van plan om het van de daken te schreeuwen, maar als iemand mij er naar zal vragen zal ik eerlijk antwoorden.

Oh en bedankt trouwens. c:

Terror Jay
Oude garde

Terror Jay's avatar
Standaard geplaatst op 23 augustus 2012 @ 18:04
Met quote antwoorden

Bij Arie Boomsma bij Uit de Kast mijn coming out doen lijkt me echt het slechtste wat je kan doen, je zet ouders voor het blok op een best wel intiem en kwetsbaar moment.

Weer een boeiende plottwist in de roman die mijn leven heet.

Twitt@h L@st.fm
Sala
Shiny hunting

Sala's avatar
Standaard geplaatst op 23 augustus 2012 @ 18:30
Met quote antwoorden

Ik vind het niet nodig, maar ik sluit me niet op dat ik ook op mannen val. Meestal komt er dus wel na een tijdje de vraag of ik homo ben en daar reageer ik ook normaal op. Tot nu toe nooit slechte reacties gehad.

Ik ben niet echt een type die iets heeft van 'OH HAI IK BEN (HOLE)BI (in dit geval)', no offense naar mensen die het wel zijn. Ik vind het gewoon een beetje onnodig om het mensen te vertellen.

3DS: 1177-8924-0574 / Friend Safari: Rock; Dwebble, Corsola, Shuckle.
Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 23 augustus 2012 @ 20:17
Met quote antwoorden

Het lijkt mij wel handig als iedereen het gewoon weet, krijg je niet telkens het 'nee ik heb geen vriendin, ik heb een vriend'
'ohja joh, echt?! Dat had ik nou niet van je verwacht bladiebladieblaaa' gesprek.

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 23 augustus 2012 @ 20:47
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Irri Bekijk bericht
Het lijkt mij wel handig als iedereen het gewoon weet, krijg je niet telkens het 'nee ik heb geen vriendin, ik heb een vriend'
'ohja joh, echt?! Dat had ik nou niet van je verwacht bladiebladieblaaa' gesprek.
Met zo'n antwoord vraag je er dan ook om. Als iemand vraagt of je een vriendin hebt zeg je gewoon "nee".

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten