Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Seks topic #64

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Anime!
abortuskoningin 2013

Anime!'s avatar
Standaard geplaatst op 11 juni 2012 @ 00:09

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ravons J. Daro Bekijk bericht
Sigh. Hoe kan je iemand liefhebben zonder dat je diegene vertrouwt? v.v
Wat..? We leven hier niet in het paradijs. Hier ga ik niet eens meer mee in discussie.

Joodse leugens
Dregora
Haters gonna hate~

Standaard geplaatst op 11 juni 2012 @ 00:17

.. Ik ben het deze keer wel met Anime! eens. Dit vind ik een beetje krom.

Ja, vertrouwen is wel nodig om een relatie succesvol te laten worden, maar je kunt zeker wel iemand liefhebben die je niet vertrouwt. Het is niet ideaal, maar het kan zeker wel.

Also, voor mij is vertrouwen geen reden om een relatie te beginnen. o.o Dat is omdat ik verliefd ben en bij d'r wil zijn.

Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 11 juni 2012 @ 09:14

Dat is echt een héél scheef antwoord, of ik zou het je willen aanleren om pas een relatie bij vertrouwen te beginnen.

Jij zou droogstaan, en je zit dan heel de tijd in de zenuwen of je partner dat wel doet of niet? En als ze dan terugkomt en ze zegt: "Er is niets gebeurd!" dan wantrouw je dat?

In een monogame relatie is vertrouwen echt een fundament. Van het vertrouwen dat jij/zij niet met een ander iets gaat doen, het vertrouwen dat er dingen worden gezegd die tussen jullie blijft, en zelfs foto's die niet gedeeld gaan worden... je kent het wel.

Als je elkaar niet vertrouwd is mijn advies uitmaken of nooit aan beginnen, want een vriend(in) hebben is dan helemaal niet leuk en fijn.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Anime!
Wat..? We leven hier niet in het paradijs. Hier ga ik niet eens meer mee in discussie.
I suggest getting some standards then.... want als je je vriend(in) niet kan vertrouwen ben je écht paranoia...

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 11 juni 2012 @ 10:53

Mwah. Uitspraak die ik wel flink vind kloppen: 'ik vertrouw die persoon wel, maar de rest van de wereld niet'

chipmunk.
Cap.

chipmunk.'s avatar
Standaard geplaatst op 11 juni 2012 @ 11:06

Ik moet zeggen dat ik het met Anime! eens ben dat vertrouwen niet nodig is om iemand lief te hebben. Het komt vaak genoeg voor dat iemand vreemdgaat in een relatie, het vertrouwen dus geschonden is, maar degene die niet vreemd ging wel om de ander blijft geven.
Je kunt echter heel goed iemand liefhebben zonder een relatie aan te willen gaan, omdat ik het dan weer met de rest eens ben dat zonder vertrouwen, een relatie onmogelijk goed werkt.

Zorin
Died Among Dreams

Zorin's avatar
Standaard geplaatst op 11 juni 2012 @ 13:14

Zoveel mensen beginnen al na een paar weken een relatie. Wel erg naief als je denkt dat je dan al kan beslissen of het vertrouwen er is... Ik weet niet, krijg je vertrouwen niet pas na een tijdje? Ik weet wel zeker dat verliefdheid het begin is van een relatie. Ik ben ook wel eens erg verliefd geweest op een meisje waarvan ik wist dat ze loog/onbetrouwbaar was. Je gevoelens komen dan meer naar boven dan rationeel denken.

I'm coming home, it's late again and I'm high as I've ever been...
You're sitting up, you're in our bed, crying for a ghost again.
No room could be as dark or as empty as ours is...
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 11 juni 2012 @ 14:21

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door chipmunk. Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik het met Anime! eens ben dat vertrouwen niet nodig is om iemand lief te hebben. Het komt vaak genoeg voor dat iemand vreemdgaat in een relatie, het vertrouwen dus geschonden is, maar degene die niet vreemd ging wel om de ander blijft geven.
Je kunt echter heel goed iemand liefhebben zonder een relatie aan te willen gaan, omdat ik het dan weer met de rest eens ben dat zonder vertrouwen, een relatie onmogelijk goed werkt.
Precies dit. Paradox opgelost!

En Zorin, als je aan een relatie begint weet je nooit 100% zeker of iemand te vertrouwen is, maar je kunt wel een goede inschatting maken. Het klopt dat het begint met verliefdheid, maar in principe vertrouw je iemand waar je een relatie mee begint, al is het alleen maar omdat je op dat moment nog geen reden hebt om diegene niet te vertrouwen. Tenzij je van nature wantrouwend bent, maar dan kun je beter helemaal geen relaties aangaan tot je je hoofd wat meer op orde hebt. =P

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 12 juni 2012 @ 08:54

Ik lees het elke keer en ik moet stiekem elke keer lachen. :') Ik was op zoek naar een wetsboekartikel, en op die website staat ook altijd jurisprudentie... kom ik deze zaak tegen. Wat hieronder staat is een samenvatting, de volledige uitspraak(incl details) kan je hier vinden (Als ik dat linken op Rechtspraak.nl iig goed snap nu).

Quote:
Verdachte heeft een meisje (tussen 12 en 16 jaar oud) op klaarlichte dag en zonder dat zij daar aanleiding toe heeft gegeven, een tongzoen gegeven. Verdachte is direct gestopt, nadat hem duidelijk was geworden dat zij niet van de tongzoen gediend was. Blijkens de verklaring van het meisje heeft verdachte ook meerdere malen zijn verontschuldigingen aangeboden. De gedraging is niet te kwalificeren als "verkrachting" omdat onvoldoende is gebleken van geweld. Wegens "het plegen van een ontuchtige handeling die bestond uit seksueel binnendringen van het lichaam van iemand tussen 12 en 16 jaar" wordt verdachte veroordeeld tot 4 maanden gevangenisstraf (onvoorwaardelijk).
Ik heb me in moeten houden met lachen tbh.... maar ben ik de enige of niet? =P Wat vinden jullie? Terecht of niet?

Follow me, or Watch me!
Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 12 juni 2012 @ 08:58

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Eoin Bekijk bericht
Ik lees het elke keer en ik moet stiekem elke keer lachen. :') Ik was op zoek naar een wetsboekartikel, en op die website staat ook altijd jurisprudentie... kom ik deze zaak tegen. Wat hieronder staat is een samenvatting, de volledige uitspraak(incl details) kan je hier vinden (Als ik dat linken op Rechtspraak.nl iig goed snap nu).

Ik heb me in moeten houden met lachen tbh.... maar ben ik de enige of niet? =P Wat vinden jullie? Terecht of niet?
Is de verdachte een oudere man? Dan is het zeer terecht.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 12 juni 2012 @ 09:03

De verdachte is een 22 jarige jongen. (Wow, ik moet die dingen beter leren lezen. o.o"Ik dacht dat de verdachte zelf 16 was) Het meisje kan tussen de 12 en de 16 jaar zijn, daar zijn de details niet van bekend.

Follow me, or Watch me!
Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 12 juni 2012 @ 09:05

Onterecht, meisje is oud genoeg en de verdachte is onmiddellijk gestopt nadat bleek dat het ongewenst was. Leeftijd van de verdachte doet er niet eens toe, tenzij het echt een meisje van maar 12 was of zo.

Atsusacon, join our next edition on 28-29 July 2018!
Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 12 juni 2012 @ 09:11

Quote:
De verdachte is een 16 jarige jongen.
Dan vind ik het compleet onterecht. Ik wist niet dat 16 jarige jongens trouwens celstraffen konden krijgen. In België kan het niet, in ieder geval.

Vanaf de persoon echter 18+ is, zou ik het wel terecht vinden. Dat doe je nu eenmaal niet met een meisje van die leeftijd, zonder dat ze er aanleiding toe geeft. Een jongen van 16 is echter nog onwetend en is een beetje van dezelfde leeftijdscategorie, dus dan kan het geen kwaad, in mijn ogen.

Ook was het waarschijnlijk niet zijn bedoeling het meisje ongewild een tongkus toe te dienen, maar was het eerder een poging om haar 'binnen te doen'. Spijtig voor hem dat het mislukt is, maar een gevangenisstraf is maar al te belachelijk.

Verder ben ik iemand die kussen niet echt als iets zeer serieus neem, dus wat dat betreft vind ik de feiten ook zeer licht. Het zou pas vuil en ongepast zijn geweest als de dader in kwestie hier een groter leeftijdverschil had gehad met het meisje. Dan kan het namelijk 'traumatisch' worden.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 12 juni 2012 @ 09:13

Quote:
De verdachte is een 22 jarige jongen. (Wow, ik moet die dingen beter leren lezen. o.o"Ik dacht dat de verdachte zelf 16 was) Het meisje kan tussen de 12 en de 16 jaar zijn, daar zijn de details niet van bekend.
Ja wtf, toen je het tegen mij zei had je het over een 15-jarige jongen ofzo. Nu ik lees dat hij 22 is vind ik toch wel wat anders. xD

22 tegenover 12 vind ik toch ja...groot verschil voor zoiets.

You can't spell awful without AWF.
Someday, without any doubt, you will find nakama that will protect you. There's no such thing as being born into this world alone! Friend Code: 2234-7153-7943
Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 12 juni 2012 @ 09:13

Ik heb mezelf moeten corrigeren ben ik bang, de verdachte is 18+.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dré. Bekijk bericht
Ja wtf, toen je het tegen mij zei had je het over een 15-jarige jongen ofzo. Nu ik lees dat hij 22 is vind ik toch wel wat anders.
Dat was wéér een andere. Ik heb sowieso de verkeerde zaak te pakken. Overigens was de jongen 16. In dit geval kan het slachtoffer sowieso 16 zijn. Omdat ze nogal op elkaar lijken heb ik de verkeerde erbij gepakt.:')

Follow me, or Watch me!
Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 12 juni 2012 @ 09:19

Quote:
In dat geval vind ik het dus not done en is de gevangenisstraf terecht.

Onderwerp gesloten

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten